Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Norovirus en zwanger zijn

4 plaatsers

Ga naar beneden

Norovirus en zwanger zijn Empty Norovirus en zwanger zijn

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 10:17

Helaas is er op mijn werk (ouderenzorg) flink het norovirus uitgebarsten..
Dit is erg besmetteljk een veel bewoners en collega's zijn al ziek of hebben het gehad.

Ik maak me hier momenteel best wel druk om want ik hoop het nu echt niet te krijgen want ik heb deze zwangerschap al een vrij onrustige buik (veel last van buikpijn en vaak harde buiken)

Maar ik vind t ook nog al wat om me daarom af te melden.. Want tja je kunt immers overal wel wat oplopen..
Iemand ervaring met deze situatie?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Norovirus en zwanger zijn Empty Re: Norovirus en zwanger zijn

Bericht  Ayla ma 23 jan 2012 - 10:20

Dat je je zo druk maakt is ook niet bevordelijk voor de harde buiken. Kun je het niet voorleggen aan je leidinggevende?
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Flip Fluitketel ma 23 jan 2012 - 10:23

Ik zou overleggen met je leidinggevende of je de besmette mensen zolang het Norovirus heerst door je collega's te laten verzorgen (als dit mogelijk is) en anders goed volgens protocol werken goed beschermd. Weet niet wat bij jullie protocol is, maar bij ons moeten we dan altijd soort van operatiejas aan, mondkapje op en handschoenen en goed ontsmetten.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happydobby ma 23 jan 2012 - 10:29

Flip Fluitketel schreef:Ik zou overleggen met je leidinggevende of je de besmette mensen zolang het Norovirus heerst door je collega's te laten verzorgen (als dit mogelijk is) en anders goed volgens protocol werken goed beschermd. Weet niet wat bij jullie protocol is, maar bij ons moeten we dan altijd soort van operatiejas aan, mondkapje op en handschoenen en goed ontsmetten.

+1 Bij ons heerste het vorige maand en mijn collega's stuurden mij weg bij de besmette bewoners vanwege mijn kleine man.

Bij het norovirus goed je handen wassen, alcohol is niet voldoende!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Minx ma 23 jan 2012 - 10:31

Happydobby schreef:
Flip Fluitketel schreef:Ik zou overleggen met je leidinggevende of je de besmette mensen zolang het Norovirus heerst door je collega's te laten verzorgen (als dit mogelijk is) en anders goed volgens protocol werken goed beschermd. Weet niet wat bij jullie protocol is, maar bij ons moeten we dan altijd soort van operatiejas aan, mondkapje op en handschoenen en goed ontsmetten.

+1 Bij ons heerste het vorige maand en mijn collega's stuurden mij weg bij de besmette bewoners vanwege mijn kleine man.

Bij het norovirus goed je handen wassen, alcohol is niet voldoende!

alcohol schijnt niet eens te werken voor het virus. Je moet echt goed met zeep wassen. Bij ons is protocol inderdaad ook jasje mondkapje handschoenen en veel handen wassen.

Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 12:06

Het Noro virus is toch gewoon een heel vervelend virus dat buikgriep veroorzaakt? Maar naast dat het vervelend is voor de moeder, is dat volgens mij niet speciaal gevaarlijk voor een zwangerschap net als andere buikvirussen dat niet zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: