Echt tijd voor de site bij het forum?
+8
loura
Phileine
Snoes
Spring
rapa nui
Zora
Lynn_
Monte
12 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Echt tijd voor de site bij het forum?
Die meelezers waren er op het oude forum ook hoor, en nog wel veel méér, zelfs. Alleen was je je er daar niet bewust van omdat de hoeveelheid meelezers die online waren, niet vermeld werden.
En bedenk dat er onder die meelezers misschien ook vaste forummers zien die op dat moment uitgelogd zijn en dus inderdaad als meelezer vermeld worden.
En bedenk dat er onder die meelezers misschien ook vaste forummers zien die op dat moment uitgelogd zijn en dus inderdaad als meelezer vermeld worden.
Gast- Gast
Ik heb toch echt niet het gevoel dat er vrij snel en vrij hard op nieuwe forummers wordt gereageerd. Het gaat denk meer over het onderwerp wat geplaatst wordt, dan om wie het geplaatst heeft (in vele gevallen dan).ABE schreef:En ergens snap ik het wel. Hier wordt vrij snel, vrij hard op nieuwe forummers gereageerd. En waar dat vandaan komt? Ik heb geen idee. Ik ben zelf ook iemand die botter uit de hoek komt bij een nieuwe forummer dan bij een oude forummer. Maar wat zou het toch leuk zijn als er zich nieuwe "kliekjes" vormen. Want ik heb weleens het idee dat we vastgeroest zitten.
Ik kan me best voorstellen dat je hier, als "bekende" forummer, meer reacties zal krijgen op een soortgelijk topic dat geopend wordt door een nieuwe forummer. Maar om nu te stellen dat nieuwe forummers harder worden aangepakt, daar kan ik me totaal niet in terugvinden.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben ook meer een meelezer dan een poster. Ik 'ken' ook veel forummers terwijl ze niet weten wie ik ben. Op zich wel apart haha.
Maar het zou wel prettig en goed zijn voor het forum dat er nieuwe forummers bij komen. Maar hoe gaan die er komen als er geen reclame wordt gemaakt?
Je kan bijvoorbeeld het forum bekend maken bij je vriendinnen maar ik vind het juist wel prettig aan de ene kant dat ik verder geen vriendinnen heb die ook op dit forum zitten.
Maar het zou wel prettig en goed zijn voor het forum dat er nieuwe forummers bij komen. Maar hoe gaan die er komen als er geen reclame wordt gemaakt?
Je kan bijvoorbeeld het forum bekend maken bij je vriendinnen maar ik vind het juist wel prettig aan de ene kant dat ik verder geen vriendinnen heb die ook op dit forum zitten.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben het ook niet eens met de stellingname hierin.
Niet wat betreft het dagcafé, want zo ontoegankelijk is het niet, en de meeste herkenningspunten komen uit topics van betreffende personen, maar heel weinig puur uit het dagcafé.
En zeker niet wat betreft de houding naar 'nieuwe forummers'...
Ik vind wel dat er een beetje een onderscheid in reacties is, dat er op sommige forummers beduidend anders wordt gereageerd. Dit ga ik niet specificeren met naam en toenaam, meld ik nu alvast, want dat leidt alleen maar tot enorme 'ja maars' vaak van juist die personen, en dan weer van een hoop bevestiging daarvan.
Het is wél zo dat er verschil is in reactie. En nee, ik doel niet op het vandaag gesloten topic, en daar heeft het verder ook absoluut niets mee te maken.
Maar, ik was helemaal niet echt actief op het andere forum. Mijn herkenningspunt toen was het afvallen, anders kon ik in de soep drijven van 90% van de forummers en wist niemand wie ik was. Nu ben ik iets actiever, maar ik hoor absoluut niet bij een groepje of kliekje. Toch heb ik helemaal nooit een onwelkom of buitengesloten gevoel gehad, terwijl het pas na een paar weken voor een aantal mensen duidelijk was dat ik ik ben...
Niet wat betreft het dagcafé, want zo ontoegankelijk is het niet, en de meeste herkenningspunten komen uit topics van betreffende personen, maar heel weinig puur uit het dagcafé.
En zeker niet wat betreft de houding naar 'nieuwe forummers'...
Ik vind wel dat er een beetje een onderscheid in reacties is, dat er op sommige forummers beduidend anders wordt gereageerd. Dit ga ik niet specificeren met naam en toenaam, meld ik nu alvast, want dat leidt alleen maar tot enorme 'ja maars' vaak van juist die personen, en dan weer van een hoop bevestiging daarvan.
Het is wél zo dat er verschil is in reactie. En nee, ik doel niet op het vandaag gesloten topic, en daar heeft het verder ook absoluut niets mee te maken.
Maar, ik was helemaal niet echt actief op het andere forum. Mijn herkenningspunt toen was het afvallen, anders kon ik in de soep drijven van 90% van de forummers en wist niemand wie ik was. Nu ben ik iets actiever, maar ik hoor absoluut niet bij een groepje of kliekje. Toch heb ik helemaal nooit een onwelkom of buitengesloten gevoel gehad, terwijl het pas na een paar weken voor een aantal mensen duidelijk was dat ik ik ben...
Gast- Gast
Kan het ook komen omdat het yes forum wat jonger klinkt dan het inmiddels is? Veel vaste yes forummers komen hier inmiddels al jaren en zijn inmiddels dus al weer wat ouder/niet piepjong meer (klinkt erger dan ik het bedoel) En reageren daarom misschien ook weer wat anders en hebben het over andere onderwerpen hebben dan wanneer je bv 18 bent? En dat daardoor mogelijk nieuwe forummers sneller afhaken of zich niet aanmelden?
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Maple schreef:Die meelezers waren er op het oude forum ook hoor, en nog wel veel méér, zelfs. Alleen was je je er daar niet bewust van omdat de hoeveelheid meelezers die online waren, niet vermeld werden.
Ik zit al vanaf 2005 op het 'oude' yesforum, en ben dus meegekomen hiernaartoe.
Ik surf eerst altijd naar het forum zonder in te loggen. Dan check ik of er leuke of interessante berichten zijn waar ik een reactie op wil plaatsen. Als dat zo is, log ik in. Zo niet, dan blijf ik lekker anoniem rondneuzen op het forum. En het komt best wel vaak voor dat ik op het forum zit zonder in te loggen.
Gast- Gast
Isabella schreef:Monte schreef:Isabella schreef:Ja, en nee.
Want?
Ik bedoelde dat het altijd leuk is als er nieuwe mensen bijkomen, maar dat ik de groep die er nu zit we leuk en enthousiast vind en dat ik het als een gewoon forum al heel goed vind
Daar kan ik mij bij aansluiten. Ik merk ook niet ontzettend veel verschil met het oude en nieuwe forum.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Ik denk dat het allemaal eigenlijk reuze meevalt. De opmerkingen dat het rustiger is, saaier, minder discussies, minder gezellig etc etc, worden al jááren gemaakt. Wat het forum betreft zie ik weinig verschil met het forum van een half jaar terug, of een jaar, of drie jaar. Ja, het forum heeft een ander jasje gekregen en ja, er zijn een aantal forummers weg die flink bijdroegen aan de sfeer hier. Maar ik vind het ergens wel heel makkelijk om allemaal maar passief in een hoekje te gaan zitten en te klagen over de sfeer, zonder er zelf wat aan te doen, en maar te wachten tot het moment dat het gevoelsmatig voor jullie eens van de grond komt. Daar kun je zelf ook wat mee doen (ik kaart als voorbeeld ZvB aan, die vanmorgen een aantal topics met een redelijk discussiegehalte geopend heeft. Als zeen ander dat kan, kunnen jullie dat ook.).
ABE, jij geeft in dit topic flink af op topics als het dagcafé, dat dat de drempel verhoogd omdat er veel binnen dat topic besproken wordt, en er daardoor minder nieuwe topics komen. Nu wil ik niet héél lullig zijn, maar van jouw hand komen bijvoorbeeld ook niet zo veel topics meer, jij bespreekt 't juist ook meestal in het dagcafé als je bijvoorbeeld even een buttdag had op werk. Ik vind het daarom ook vreemd dat die uitlating van jou vandaan komt, want blijkbaar doe je zelf ook niet veel moeite om voor jouw gevoel die drempel voor nieuwe forummers te verlagen.
Voor mijn gevoel valt het allemaal wel mee. Ik zie geen hoge drempel voor nieuwe forummers en ik vind het forum echt niet saaier dan een tijdje terug. Dit wordt echt al jááren geroepen en in al die tijd vind ik het forum wel veranderd, maar echt niet saaier of minder leuk geworden. Wat hierboven al gezegd werd: we worden allemaal wat ouder, en ik dnek dat we de verandering van sfeer daar aan zouden moeten wijten. Maar of dat slecht is... ?
ABE, jij geeft in dit topic flink af op topics als het dagcafé, dat dat de drempel verhoogd omdat er veel binnen dat topic besproken wordt, en er daardoor minder nieuwe topics komen. Nu wil ik niet héél lullig zijn, maar van jouw hand komen bijvoorbeeld ook niet zo veel topics meer, jij bespreekt 't juist ook meestal in het dagcafé als je bijvoorbeeld even een buttdag had op werk. Ik vind het daarom ook vreemd dat die uitlating van jou vandaan komt, want blijkbaar doe je zelf ook niet veel moeite om voor jouw gevoel die drempel voor nieuwe forummers te verlagen.
Voor mijn gevoel valt het allemaal wel mee. Ik zie geen hoge drempel voor nieuwe forummers en ik vind het forum echt niet saaier dan een tijdje terug. Dit wordt echt al jááren geroepen en in al die tijd vind ik het forum wel veranderd, maar echt niet saaier of minder leuk geworden. Wat hierboven al gezegd werd: we worden allemaal wat ouder, en ik dnek dat we de verandering van sfeer daar aan zouden moeten wijten. Maar of dat slecht is... ?
Gast- Gast
Ik vind het wel leuk als het wat drukker word maar het hoeft van mij niet heeeel druk. Bijv Viva vind ik wel te druk. Dan heb ik het idee alsof je post er niet toe doet omdat het zooveeel mensen reageren..
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Snoes schreef:Ik heb toch echt niet het gevoel dat er vrij snel en vrij hard op nieuwe forummers wordt gereageerd. Het gaat denk meer over het onderwerp wat geplaatst wordt, dan om wie het geplaatst heeft (in vele gevallen dan).ABE schreef:En ergens snap ik het wel. Hier wordt vrij snel, vrij hard op nieuwe forummers gereageerd. En waar dat vandaan komt? Ik heb geen idee. Ik ben zelf ook iemand die botter uit de hoek komt bij een nieuwe forummer dan bij een oude forummer. Maar wat zou het toch leuk zijn als er zich nieuwe "kliekjes" vormen. Want ik heb weleens het idee dat we vastgeroest zitten.
Ik kan me best voorstellen dat je hier, als "bekende" forummer, meer reacties zal krijgen op een soortgelijk topic dat geopend wordt door een nieuwe forummer. Maar om nu te stellen dat nieuwe forummers harder worden aangepakt, daar kan ik me totaal niet in terugvinden.
Nee, daar kan ik mij ook niet in terug vinden. Ik denk niet dat het hier 'vast' geroest zit hoor. Tuurlijk zijn er meiden die elkaar ook in het dagelijks leven kennen en wat meer hebben met elkaar, maar dan hoeven nieuwe forummers echt nog niet afgedankt te worden en dat worden ze hier ook niet.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Ik vind het zo prima. Voor mijn gevoel is het wat "intiemer" dan het vorige forum. Ik weet niet hoe uit te leggen. Het is niet zo dat ik met iedereen ineens contact heb, maar voel mij wel fijner hier en heb ook het idee makkelijker wat ze zeggen of te plaatsen. Ik vind het hier dus ook veel leuker.
Gast- Gast
Theedoosje schreef:Ik vind het zo prima. Voor mijn gevoel is het wat "intiemer" dan het vorige forum. Ik weet niet hoe uit te leggen. Het is niet zo dat ik met iedereen ineens contact heb, maar voel mij wel fijner hier en heb ook het idee makkelijker wat ze zeggen of te plaatsen. Ik vind het hier dus ook veel leuker.
+1
Roze Roos- Ratel
- Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10
Theedoosje schreef:Ik vind het zo prima. Voor mijn gevoel is het wat "intiemer" dan het vorige forum. Ik weet niet hoe uit te leggen. Het is niet zo dat ik met iedereen ineens contact heb, maar voel mij wel fijner hier en heb ook het idee makkelijker wat ze zeggen of te plaatsen. Ik vind het hier dus ook veel leuker.
Ja precies, dat vind ik ook. Ik had ook eerlijk gezegd niet verwacht dat dit forum gezellig zou zijn en dat er nog zoveel mensen mee zouden gaan.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Jeanette schreef:Theedoosje schreef:Ik vind het zo prima. Voor mijn gevoel is het wat "intiemer" dan het vorige forum. Ik weet niet hoe uit te leggen. Het is niet zo dat ik met iedereen ineens contact heb, maar voel mij wel fijner hier en heb ook het idee makkelijker wat ze zeggen of te plaatsen. Ik vind het hier dus ook veel leuker.
Ja precies, dat vind ik ook. Ik had ook eerlijk gezegd niet verwacht dat dit forum gezellig zou zijn en dat er nog zoveel mensen mee zouden gaan.
Dat had ik wel verwacht dat er veel mee zouden gaan. Maar ja de gezelligheid dat vroeg ik mij af. Gelukkig iis dat goed gekomen
Gast- Gast
Dat vind ik ook. Ik voel mij hier wat vrijer om reacties te plaatsen en heb ook het gevoel dat je wat sneller contact hebt. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat er zoveel mensen mee zouden gaan, maar ik ben blij dat dit wel is gebeurd
Phileine- Kletskop
Ik vind dit een fijn forum. Vind het hier gezellig en leuk. Op het vorige forum had ik toch meer het idee dat er nepperts (?) opzaten. En kreeg je vaak van die vragen: ik heb sperma geslikt.. ben ik nu zwanger?
Ik vind het nu veel volwassener eigenlijk. En dat maakt dit forum een pluspunt.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Sweety schreef:Ik vind dit een fijn forum. Vind het hier gezellig en leuk. Op het vorige forum had ik toch meer het idee dat er nepperts (?) opzaten. En kreeg je vaak van die vragen: ik heb sperma geslikt.. ben ik nu zwanger?
Die topics mis ik inderdaad ook niet
Phileine- Kletskop
ik ben het eens met dat dit forum volwassener is. ik denk ook dat de gemiddelde leeftijd hier veel hoger is als dat die op het oude yesforum was.
daarnaast vind ik het hier wel rustiger, er worden naar mijn idee minder topics geopend, ik heb veel minder tijd nodig om bij te lezen als ik bijv een dag niet geweest ben. daarnaast vind ik, zoals iemand anders geloof ik al zei, dat het rustiger is door het dagcafe. eerder bleven mensen wel eens hangen in een topic en werd daar behoorlijk doorgereageerd, nu is dat vooral in het dagcafe topic.
ik zou het erg leuk vinden als er weer nieuwe mensen bijkomen, er zijn idd behoorlijk wat mensen weg en het is altijd leuk als daar andere voor terug komen!
daarnaast vind ik het hier wel rustiger, er worden naar mijn idee minder topics geopend, ik heb veel minder tijd nodig om bij te lezen als ik bijv een dag niet geweest ben. daarnaast vind ik, zoals iemand anders geloof ik al zei, dat het rustiger is door het dagcafe. eerder bleven mensen wel eens hangen in een topic en werd daar behoorlijk doorgereageerd, nu is dat vooral in het dagcafe topic.
ik zou het erg leuk vinden als er weer nieuwe mensen bijkomen, er zijn idd behoorlijk wat mensen weg en het is altijd leuk als daar andere voor terug komen!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Tijd op forum
» Een site om het forum heen
» Je eerste tijd op het forum
» Tijd van het forum verandert?
» Ik vind het tijd voor...
» Een site om het forum heen