Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Echt tijd voor de site bij het forum?

+8
loura
Phileine
Snoes
Spring
rapa nui
Zora
Lynn_
Monte
12 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Echt tijd voor de site bij het forum? - Pagina 2 Empty Re: Echt tijd voor de site bij het forum?

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 10:04

Ik vind topics met een inhoudelijke, goede discussie erg fijn om te lezen. Maar het zullen niet de topics zijn waarin ik zal reageren. Persoonlijk vind ik de topics waarin met ervaringen deelt veel fijner om te lezen en op te reageren.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Echt tijd voor de site bij het forum? - Pagina 2 Empty Re: Echt tijd voor de site bij het forum?

Bericht  Lynn_ vr 18 maa 2011 - 10:08

Zijn er hier eigenlijk meiden die niet via het oude forum gekomen zijn? Ben ik wel benieuwd naar!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Monte vr 18 maa 2011 - 10:08

ABE schreef:Ik vind topics met een inhoudelijke, goede discussie erg fijn om te lezen. Maar het zullen niet de topics zijn waarin ik zal reageren. Persoonlijk vind ik de topics waarin met ervaringen deelt veel fijner om te lezen en op te reageren.

Dat heb ik ook wel, maar vind ze inderdaad wel prettig om te lezen en denk ook wel dat dit ook bij het forum hoort. Anderen reageren wel voor jou
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Monte vr 18 maa 2011 - 10:09

Lynn_ schreef:Zijn er hier eigenlijk meiden die niet via het oude forum gekomen zijn? Ben ik wel benieuwd naar!

Volgens mij is dit alleen mogelijk doordat ze het hebben gehoord van mensen hier op het forum. Op internet is dit forum namelijk niet te vinden.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 10:20

Tea-Leaf schreef:Ik vind het juist wel lekker dat er ook topics zijn die niet al te diepgaand zijn en zit niet altijd op een discussie te wachten. Ik kom hier naast het zoeken van lotgenoten, steun en advies geven ook voor lol en gezelligheid.

Maar er mogen best meer discussietopics komen, graag zelfs!

Nu vind ik het met name gezelligheid met verstand op nul en ik vind meer variatie leuker.

Monte: ik denk dat als je een discussie niet persoonlijk maakt (door op de man te spelen) dat het altijd respectvol en leuk kan blijven. GurkieXL en ik deelden lang niet altijd dezelfde mening, maar er is nog nooit een verkeerd woord gevallen naar elkaar toe, omdat we beiden wisten dat het niet persoonlijk was.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 10:34

Monte schreef:
Lynn_ schreef:Zijn er hier eigenlijk meiden die niet via het oude forum gekomen zijn? Ben ik wel benieuwd naar!

Volgens mij is dit alleen mogelijk doordat ze het hebben gehoord van mensen hier op het forum. Op internet is dit forum namelijk niet te vinden.

Ik had laatst dat ik iets zocht via google en wel op dit forum uitkwam. Dus zo langzaamaan is het zeker wel te vinden via andere wegen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 10:46

Megara schreef:
Monte schreef:

Ik had laatst dat ik iets zocht via google en wel op dit forum uitkwam. Dus zo langzaamaan is het zeker wel te vinden via andere wegen.

We zijn zeker wel te vinden... Zie maar; .Wie zijn er online?
Er zijn in totaal 226 gebruikers online :: 105 Geregisteerd, 8 verborgen en 113 gasten

Het is absoluut niet aantrekkelijk om jezelf hier aan te melden om mee te discusseren, omdat er absoluut geen interessante topics voorbij komen. We zijn aardig doodgebloed op dat gebied.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 10:48

Discussieonderwerpen bloeden niet dood. Er is altijd nieuws, er is altijd politiek, er gebeuren altijd dingen om je heen waar je je mening over hebt en waar een ander een hele andere mening over heeft.

Gast
Gast

Bericht  rapa nui vr 18 maa 2011 - 10:48

Ik heb ook wel het idee dat er minder topics worden geopend omdat het dag/nachtcafe zo populair is. Als ik de laatste week vooral tussen de middag op het forum kijk dan zijn er inderdaad maar een paar topics aangemaakt en daarvan maar een paar echt interressante. Meestal had je ook tussen de middag wel verschillende interressante actieve onderwerpen of discussies om te volgen. Ik had gisteren ook inderdaad de gedachte dat het misschien wel zonde is om veel tijd en energie in een site om het forum te steken nu er in korte tijd best wel veel mensen zijn weggegaan / het een beetje dood lijkt te bloeden.

En ik heb dan eigenlijk geen zin om het hele dagcafe topic door te lezen om toch iets interressants te vinden.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 10:57

rapa nui - Je hebt gelijk. Er zijn meerdere vaste topics. Nacht en dagtopic, Doentopic en sowieso het Datetopic. Niet alleen lees ikzelf niets van deze vaste topics, niet meer dan wanneer ik er zelf even aan mee doe, maar het is ook niet uitnodigend naar gasten/nieuwe leden.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 11:05

Ik vind het eigenlijk onzin te denken dat het forum anders is puur en alleen door het dagcafé etc etc. Ja, misschien worden daar tal van odnerwerpen besproken, maar volgens mij zijn dat meer d eonderwerpen waarvan die personen het niet nodig vinden om er een speciaal topic voor te openen. Ik zeg daar dat ik rugpijn heb, dat ik me rot voel, of juist supergoed, dat ik me verveel, dat m'n shirtje in bed niet bepaald meewerkt, etc etc. Maar om daar nou elke keer een topic voor te openen... Nee, wat dat betreft ontneemt het Dagcafé de rest van het forum niets.

Ik denk dat het juist komt omdat we ineens een aantal forummers missen die een positieve bijdrage leverden in discussies.

Verder vind ik het forum niet minder gezellig, maar inderdaad alleen iets zoetsappiger en wat rustiger, maar het is hier niet saai ofzo. Kan me hier best een paar uur vermaken. En, ik moet eerlijk zeggen dat ik juist dankzij dít forum nóg meer contact heb gekregen met sommige forummers, echt op een andere manier contact. Op de één of andere manier nodigt dat gebrek aan stevige discussies me wel uit om me te verdiepen in andere forummers.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 11:07

Maple - Als jij nu een buitenstaander zou zijn, zou je dergelijke vaste topics dan uitnodigend vinden om in te reageren?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 11:08

ABE schreef:Maple - Als jij nu een buitenstaander zou zijn, zou je dergelijke vaste topics dan uitnodigend vinden om in te reageren?

Als je het zou proberen, zou je merken dat iedereen daar welkom is, dus ik zou niet weten waarom niet eigenlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 11:11

Moet het met ABE eens zijn. Vaste kliekjes zijn niet uitnodigend, hoe goed ze het ook bedoelen. Als nieuwkomer meng je je moeilijker in een groep die al lang bestaat en elkaar kent. Dit forum vind ik niet uitnodigend, maar dat lijkt me ook niet echt het doel van dit forum. Het is een voortzetting van het Yes forum, niet het Yes forum zelf.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 11:12

ABE schreef:Maple - Als jij nu een buitenstaander zou zijn, zou je dergelijke vaste topics dan uitnodigend vinden om in te reageren?
Ik was eerst ook een echte dagcafé-buitenstaander en reageer nu ook in het dagcafé.

En los daarvan zijn er echt nog genoeg andere topics om in te reageren. Op die manier leer je ook de forummers kennen, meng je je in de forummers, en uiteindelijk is die drempel om in het dagcafé te reageren echt volledig weg. En al heb je geen behoefte eraan om in het dagcafé mee te kletsen, dan is dat evengoed prima. 't Is niet zo dta je als forummer pas compleet bent als je in het dagcafé meedoet.
Ik snap die hele dagcafé-ophef eigenlijk niet zo, dnek dat jullie dat nu véél groter maken dan noodzakelijk is. 't Dagcafe is een topic, niets meer dan dat. Net zo goed als dat dit topic een topic is.

Gast
Gast

Maar dat was op het gewone forum toch net zo? Daar kwam je ook als nieuweling bij mensen die elkaar 'kenden'.

Gast
Gast

Isabella schreef:

Als je het zou proberen, zou je merken dat iedereen daar welkom is, dus ik zou niet weten waarom niet eigenlijk.

Toen ik hier begon, en dat is inmiddels, schaamtelijk, zes jaar geleden, waren er ook groepjes en ik weet nog hoe moeilijk ik het vond om er tussen te komen. Alles leek zo hecht, zo met elkaar begaan en daar kwam ik... Simpele ziel dat een forum toch niets te bieden had? (Nog steeds niet, maar dat is iets anders hahahah)

Wij allen zijn van mening dat IEDEREEN welkom is, maar ik kan best begrijpen dat niet iedereen dat zo ervaart. En dat het door de vaste topics moeilijk lijkt om ertussen te komen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 11:19

ABE schreef:
Isabella schreef:

Toen ik hier begon, en dat is inmiddels, schaamtelijk, zes jaar geleden, waren er ook groepjes en ik weet nog hoe moeilijk ik het vond om er tussen te komen. Alles leek zo hecht, zo met elkaar begaan en daar kwam ik... Simpele ziel dat een forum toch niets te bieden had? (Nog steeds niet, maar dat is iets anders hahahah)

Wij allen zijn van mening dat IEDEREEN welkom is, maar ik kan best begrijpen dat niet iedereen dat zo ervaart. En dat het door de vaste topics moeilijk lijkt om ertussen te komen.

Joh, voor iemand mij uberhaubt herkende heeft ook 2 jaar geduurd volgens mij nerd

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 11:21

Jen_ schreef:
Joh, voor iemand mij uberhaubt herkende heeft ook 2 jaar geduurd volgens mij nerd

Ik ging destijds van Biatch (rebel-time en eerste maand forum) naar ABE en er waren drie mensen die mij herkende. :o Ik beken dat ik dat toch wel leuk vond, dat ik werd herkent haha. :P

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 11:25

Ik ben het wel met ABE eens dat een topic als het Dagcafé echt niet uitnodigt als nieuwkomer, want het is een soort chatsessie tussen mensen die veelal op situaties reageren die al langer spelen en waar dagelijks over gesproken en naar geïnformeerd wordt.

Natuurlijk is het zo dat actualiteiten nooit stoppen en politiek er altijd blijft, maar laten we even heel eerlijk zijn; er zijn/waren domweg niet veel forummers die daar inhoudelijk echt iets zinnigs over hadden te melden. Dat is dus wat ik jammer vind, want het zou de variatie aan topics groter maken.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 11:25

ABE schreef:
Jen_ schreef:

Ik ging destijds van Biatch (rebel-time en eerste maand forum) naar ABE en er waren drie mensen die mij herkende. :o Ik beken dat ik dat toch wel leuk vond, dat ik werd herkent haha. :P

Ja dat is ook gewoon leuk, anders heb je een beetje het idee dat je in het luchtledige zit te praten.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 11:29

Inderdaad, Jen

Maple Ergens heb je gelijk. Maar jij bent een vaste forummer die zich nu interesseert voor een bepaald vast topic. Echter, nieuwe forummers zijn niet opeens geinteresseerd in een topic, maar moeten geinteresseerd raken in het forum. Dat laatste zie ik gewoon echt niet gebeuren voor dit forum. Omdat het, naar mijn mening, voor een buitenstaander echt als een kliekje lijkt.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 11:34

Maple schreef:
Verder vind ik het forum niet minder gezellig, maar inderdaad alleen iets zoetsappiger en wat rustiger, maar het is hier niet saai ofzo. Kan me hier best een paar uur vermaken. En, ik moet eerlijk zeggen dat ik juist dankzij dít forum nóg meer contact heb gekregen met sommige forummers, echt op een andere manier contact. Op de één of andere manier nodigt dat gebrek aan stevige discussies me wel uit om me te verdiepen in andere forummers.

Ik wil eigenlijk niet blijven hangen in een discussie omtrent het dagcafé, maar eigenlijk wil ik dit nogmaals benadrukken. Ik vind dit namelijk eigenlijk best wel leuk, dat ik me ineens verdiep in forummers die ik voorheen niet eeens zag staan of waarvan ik dacht toch nooit een klik mee te hebben.

Gast
Gast

Bericht  Spring vr 18 maa 2011 - 11:38

ABE schreef:Inderdaad, Jen

Maple Ergens heb je gelijk. Maar jij bent een vaste forummer die zich nu interesseert voor een bepaald vast topic. Echter, nieuwe forummers zijn niet opeens geinteresseerd in een topic, maar moeten geinteresseerd raken in het forum. Dat laatste zie ik gewoon echt niet gebeuren voor dit forum. Omdat het, naar mijn mening, voor een buitenstaander echt als een kliekje lijkt.

Eigenlijk is het ook een kliekje, het is de groep die is mee gekomen van het oude yes forum.
Probleem met dit forum is, dat er geen reclame in bijv. een tijdschrift staat. Er is dus geen manier om nieuwe mensen te werven voor het forum. Alleen via de mensen die nu op dit forum zitten.

(zit zelf al vanaf 2004 op het yesforum)
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 11:47

Biancy schreef:
ABE schreef:Inderdaad, Jen

Eigenlijk is het ook een kliekje, het is de groep die is mee gekomen van het oude yes forum.
Probleem met dit forum is, dat er geen reclame in bijv. een tijdschrift staat. Er is dus geen manier om nieuwe mensen te werven voor het forum. Alleen via de mensen die nu op dit forum zitten.

(zit zelf al vanaf 2004 op het yesforum)

Ik ook zo ongeveer. smile (Wat gaat de tijd toch snel)

Maar als je ziet dat er meer dan 100 meelezers zijn, dan zegt het naar mijn mening genoeg. Je moet niet alleen lezers hebben, maar ook aanmeldingen. Mensen die het de moeite waard vinden om hier te blijven komen en hun eventuele problemen op tafel durven te leggen, omdat we vertrouwd aanvoelen. Naar mijn mening zijn we gewoon "het kliekje" waarbij veel meelezers de dag doorkomen, maar waar niemand durft te reageren of hun probleem durven voor te leggen.

En ergens snap ik het wel. Hier wordt vrij snel, vrij hard op nieuwe forummers gereageerd. En waar dat vandaan komt? Ik heb geen idee. Ik ben zelf ook iemand die botter uit de hoek komt bij een nieuwe forummer dan bij een oude forummer. Maar wat zou het toch leuk zijn als er zich nieuwe "kliekjes" vormen. Want ik heb weleens het idee dat we vastgeroest zitten.

En wij willen de nieuwe forummers wel, dat blijkt maar weer uit de wending die het topic heeft genomen, nu moet de nieuwe forummer ons nog willen! Very Happy Forummer meld je aan! Wink

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: