Kan dit? (borstvoedings vraagje)
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kan dit? (borstvoedings vraagje)
Hoi,
Ik heb even een vraagje...1 mei is T. 6 maanden en tot die tijd wil ik volledige bv geven. Dan zou ik graag terug willen naar 2x kolven (smorgens en savonds) en alles met de fles geven. We hebben in de diepvries een dikke 20L liggen dus daar wil ik de andere voedingen mee geven (en natuurlijk starten we daarnaast met bijvoeding). Ik hoop het hiermee tot 8 a 9 maanden te redden en dan evt. weer wat meer te gaan kolven zodat T. tot een jaar bv krijgt en dan langzaam kan overstappen op gewone melk.
Nu heb ik dit in theorie dus heel mooi bedacht maar werkt dit ook zo in de praktijk? Ik weet niet hoe jullie het allemaal doen? Hebben jullie tips voor me? Misschien dingen die ik over het hoofd heb gezien? Ik vind het zonde om het helemaal af te bouwen terwijl het zo goed gaat en zou het fijn vinden als T. niet aan de 'opvolgmelk' oid hoeft, maar ik wil ook wel graag weer wat meer vrijheid (+ daarbij zouden we anders de melk uit de diepvries weg moeten gooien omdat het dan over datum gaat).
Thanks!
xx teddy
Ik heb even een vraagje...1 mei is T. 6 maanden en tot die tijd wil ik volledige bv geven. Dan zou ik graag terug willen naar 2x kolven (smorgens en savonds) en alles met de fles geven. We hebben in de diepvries een dikke 20L liggen dus daar wil ik de andere voedingen mee geven (en natuurlijk starten we daarnaast met bijvoeding). Ik hoop het hiermee tot 8 a 9 maanden te redden en dan evt. weer wat meer te gaan kolven zodat T. tot een jaar bv krijgt en dan langzaam kan overstappen op gewone melk.
Nu heb ik dit in theorie dus heel mooi bedacht maar werkt dit ook zo in de praktijk? Ik weet niet hoe jullie het allemaal doen? Hebben jullie tips voor me? Misschien dingen die ik over het hoofd heb gezien? Ik vind het zonde om het helemaal af te bouwen terwijl het zo goed gaat en zou het fijn vinden als T. niet aan de 'opvolgmelk' oid hoeft, maar ik wil ook wel graag weer wat meer vrijheid (+ daarbij zouden we anders de melk uit de diepvries weg moeten gooien omdat het dan over datum gaat).
Thanks!
xx teddy
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Kan dit? (borstvoedings vraagje)
Je kan bv in de diepvries 6 maanden bewaren, in de gewone vriezer 3 maanden.
Ik zou eerst de bv opmaken die in de vriezer zit en dan de gekolfde melk in de vriezer doen.
Ik weet nou niet precies wat je vraag was maar hoop je zo wat duidelijkheid te hebben gegeven.. haha
Ik zou eerst de bv opmaken die in de vriezer zit en dan de gekolfde melk in de vriezer doen.
Ik weet nou niet precies wat je vraag was maar hoop je zo wat duidelijkheid te hebben gegeven.. haha
Gast- Gast
Hey snoepy,
Dat was idd de bedoeling het zo te doen. Ik heb niet echt een directe vraag gesteld maar ik wil eigenlijk graag weten hoelang T. het zou kunnen redden met die diepvries voorraad (wat drinkt een kleintje gemiddeld nog als ze bijvoeding krijgen, al weet ik dat dat per kind verschillend is natuurlijk) en of het mogelijk is mijn voeding weer wat op te krikken als T. door de voorraad diepvriesmelk heen is (ik neem aan van wel maar even voor de zekerheid...niet dat ik me straks voor mn kop sla).
xx teddy
Dat was idd de bedoeling het zo te doen. Ik heb niet echt een directe vraag gesteld maar ik wil eigenlijk graag weten hoelang T. het zou kunnen redden met die diepvries voorraad (wat drinkt een kleintje gemiddeld nog als ze bijvoeding krijgen, al weet ik dat dat per kind verschillend is natuurlijk) en of het mogelijk is mijn voeding weer wat op te krikken als T. door de voorraad diepvriesmelk heen is (ik neem aan van wel maar even voor de zekerheid...niet dat ik me straks voor mn kop sla).
xx teddy
Teddyaapje- Ratel
Mijn zoontje dronk 3 voedingen van 180 cc op een dag. Ik gaf zelf de ochtend en avond voeding en de middag gaf ik een fles gekolfde voeding.
Als je meer gaat kolfen dan gaat je productie weer omhoog, dus ja dat zou kunnen
Als je meer gaat kolfen dan gaat je productie weer omhoog, dus ja dat zou kunnen
Gast- Gast
Mijn ervaring is dat je toch sneller door je voorraad heen bent dan je denkt.
Ook weet ik niet of het voor je productie enz genoeg is om 2x te kolven. Dat ik overging op 2 voedingen live, rest fles, niet kolven. Was het bij mij heel gauw afgelopen met de bv.
Ook weet ik niet of het voor je productie enz genoeg is om 2x te kolven. Dat ik overging op 2 voedingen live, rest fles, niet kolven. Was het bij mij heel gauw afgelopen met de bv.
Gast- Gast
Met 6 maanden is de kans groot dat je productie nog niet stabiel genoeg is en dat het snel terug loopt met 2 voedingen. Misschien werkt het bij jou wel, maar ik hoor en lees regelmatig dat als je na een half jaar de borstvoeding zoveel afbouwt, de laatste voedingen ook snel teruglopen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik wil het ook geleidelijk aan afbouwen, niet opeens van 6 naar 2x gaan. Maar eerst terug naar 5, dan naar 4 enz.
Teddyaapje- Ratel
Ik merk dat ik op het moment een overvloed aan melk heb nu l.iz bijvoeding krijgt. Voor mij is dit een teken dat ze een HEEL stuk minder drinkt bij me. Het is per persoon heel verschillend denk ik of je lijf het met maar 2 voeding op pijl kan houden. Wel is het zo dat je snel door zo'n voorraad heen bent... hier drinkt l.iz nog 4 voedingen van 200cc als ik het gekolfd zou geven, dus met pap erbij bijna een liter per dag... maar zoals ik al zei, staat dat op dit moment redelijk op zijn kop nu met fruit, pap en avondeten...
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
ik heb ook geleidelijk afgebouwd maar na een week had ik geen voeding meer. Je kunt het proberen, maar het kan dus heel anders gaan.Teddyaapje schreef:Ik wil het ook geleidelijk aan afbouwen, niet opeens van 6 naar 2x gaan. Maar eerst terug naar 5, dan naar 4 enz.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Mijn jongste heeft tot 6 maanden volledig borstvoeding gehad. Toen ik begon met bijvoeden wilde ik hetzelfde doen als jij. Ik heb het maar een maand volgehouden, mijn voeding liep zo gruwelijk snel terug. Wellicht lukt het jou wel, maar ik heb mijn twijfels Teddy.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Tja en een kennis van mij lukte het trouwens wel ik wil in ieder geval zeggen dat je je niet teleurgesteld moet voelen als je voeding terugloopt.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Hmmm... thanks voor jullie reacties!
Ik ga nog even denken hoe ik het ga doen...van de ene kant ben ik er wel een beetje klaar mee, wil toch weer wat meer vrijheid, maar van de andere kant zou ik er nog geen vrede mee hebben om er al helemaal mee te stoppen...maar T. is sowieso pas over 6w. 6maanden oud dus misschien denk ik er dan alweer heel anders over...
Ik ga nog even denken hoe ik het ga doen...van de ene kant ben ik er wel een beetje klaar mee, wil toch weer wat meer vrijheid, maar van de andere kant zou ik er nog geen vrede mee hebben om er al helemaal mee te stoppen...maar T. is sowieso pas over 6w. 6maanden oud dus misschien denk ik er dan alweer heel anders over...
Teddyaapje- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Borstvoedings-topic
» Borstvoedings(vragen) topic!
» Wereld Borstvoedings Week ontmoetingsdag
» vraagje mbt de pil
» Vraagje
» Borstvoedings(vragen) topic!
» Wereld Borstvoedings Week ontmoetingsdag