Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

+4
Stuiterbal
Liadan
Linda
*Lookie*
8 plaatsers

Ga naar beneden

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? Empty Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

Bericht  *Lookie* ma 20 feb 2012 - 4:27

Ik ben een beetje onzeker.. mijn zoontje is nu 3 maanden en zit soms op 5 voedingen, soms op 6 (we willen naar 5). Omdat ik borstvoeding geef weet ik niet exact hoeveel hij drinkt maar ik vul het sowieso aan omdat hij er niet genoeg aan heeft. In een fles doe ik 200 cc.

Hij slaapt 's nachts in ieder geval door, 's middags is het heel wisselend hoeveel hj slaapt. Soms kan hij wel 5 uren achter elkaar slapen maar soms ook korter. Ik vraag me dan af of 5 uren niet te veel is achter elkaar.

Hoe ziet/zag bij jullie een dag er ongeveer uit bij kindjes van ong 3 maanden? En hoeveel drinken jullie kindjes in hoeveel voedingen? Ik ben wel benieuwd. Nu weet ik wel dat elk kind anders is en mijn zoontje doet het tot nu toe heel goed bij het consultatiebureau maar als hij dan weer veranderd (nu dus door langer te slapen en dus soms een voeding minder) ben ik weer even onzeker.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? Empty Re: Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

Bericht  Linda ma 20 feb 2012 - 4:30

Met drie maanden dronk mijn dochter zo'n 8-10 keer. Ze clusterde in de avond uren ook flink, daar stopte ze rond 4 maanden mee.

Wist je trouwens dat je productie terug kan lopen als je kv erbij geeft? Je verstoort zo het vraag en aanbod-systeem. Als je dat niet erg vind, maakt dat natuurlijk niet uit. Maar als je graag lang bv wilt geven kan je beter een keer extra aanleggen ipv kv te geven.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? Empty Re: Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

Bericht  Gast ma 20 feb 2012 - 4:32

met drie maanden, ik denk dat onze dochter toen rond de 8 á 10 voedingen zat en eeeh.. 2x 10 minuten sliep? Wat een tijd was dat zeg, ik hoop dat de tweede wat meer slaapt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? Empty Re: Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

Bericht  *Lookie* ma 20 feb 2012 - 4:34

Linda schreef:Met drie maanden dronk mijn dochter zo'n 8-10 keer. Ze clusterde in de avond uren ook flink, daar stopte ze rond 4 maanden mee.

Wist je trouwens dat je productie terug kan lopen als je kv erbij geeft? Je verstoort zo het vraag en aanbod-systeem. Als je dat niet erg vind, maakt dat natuurlijk niet uit. Maar als je graag lang bv wilt geven kan je beter een keer extra aanleggen ipv kv te geven.

Ja dat weet ik, maar ik kolf wel sowieso om de 2,5 tot 3 uren dus vaker dan dat hij drinkt en toch blijft de productie achter. Ik kolf zo'n 100 per keer terwijl hij dus ong 200 wil hebben (ook weleens iets minder maar het is dus sowieso niet genoeg)
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? Empty Re: Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

Bericht  Linda ma 20 feb 2012 - 4:39

*Lookie* schreef:
Linda schreef:Met drie maanden dronk mijn dochter zo'n 8-10 keer. Ze clusterde in de avond uren ook flink, daar stopte ze rond 4 maanden mee.

Wist je trouwens dat je productie terug kan lopen als je kv erbij geeft? Je verstoort zo het vraag en aanbod-systeem. Als je dat niet erg vind, maakt dat natuurlijk niet uit. Maar als je graag lang bv wilt geven kan je beter een keer extra aanleggen ipv kv te geven.

Ja dat weet ik, maar ik kolf wel sowieso om de 2,5 tot 3 uren dus vaker dan dat hij drinkt en toch blijft de productie achter. Ik kolf zo'n 100 per keer terwijl hij dus ong 200 wil hebben (ook weleens iets minder maar het is dus sowieso niet genoeg)

Oh, je voedt niet live, sorry dat wist ik niet.

Wbt slapen, mijn dochter sliep weinig, hooguit drie kwartier achter elkaar. Pas een paar maanden later begon ze een beetje fatsoenlijk te slapen overdag.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? Empty Re: Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

Bericht  *Lookie* ma 20 feb 2012 - 4:48

Linda schreef:
*Lookie* schreef:
Linda schreef:Met drie maanden dronk mijn dochter zo'n 8-10 keer. Ze clusterde in de avond uren ook flink, daar stopte ze rond 4 maanden mee.

Wist je trouwens dat je productie terug kan lopen als je kv erbij geeft? Je verstoort zo het vraag en aanbod-systeem. Als je dat niet erg vind, maakt dat natuurlijk niet uit. Maar als je graag lang bv wilt geven kan je beter een keer extra aanleggen ipv kv te geven.

Ja dat weet ik, maar ik kolf wel sowieso om de 2,5 tot 3 uren dus vaker dan dat hij drinkt en toch blijft de productie achter. Ik kolf zo'n 100 per keer terwijl hij dus ong 200 wil hebben (ook weleens iets minder maar het is dus sowieso niet genoeg)

Oh, je voedt niet live, sorry dat wist ik niet.

Wbt slapen, mijn dochter sliep weinig, hooguit drie kwartier achter elkaar. Pas een paar maanden later begon ze een beetje fatsoenlijk te slapen overdag.

Ik leg hem ook nog wel aan maar doe om en om. Dit omdat ik aan een kant last heb van mijn tepel als ik het vaker doe. Ik heb er al 8 weken tepelkloven aan, steeds ging het weer open. Nu bouw ik het wel weer langzaam op en dat gaat goed, maar ik moet het momenteel dus nog om en om doen om het niet weer open te laten gaan (probeer ik vaker dan merk ik dat meteen weer). Ik heb het idee dat de productie hierdoor is gedaald. En op de momenten dat ik hem aanleg, maak ik dan vaak nog 50 tot 100 bij want hij heeft soms na een kwartier beide borsten al leeg. Ik weet ook niet of ik hier goed aan doe, maar ik vind het zielig als hij beide borsten al leeg heeft, en hij heeft nog honger.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? Empty Re: Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

Bericht  Linda ma 20 feb 2012 - 4:54

Heb je misschien last van spruw? Daar kunnen kloven ook van komen. Inprincipe hoor je nu eigenlijk niet meer last te hebben van kloven.

Als hij binnen een kwartier beide borsten leeg heeft kan je ook gaan wisselvoeden, dus niet 2 borsten geven, maar 4 of 6 enz. Zo stimuleer je de productie extra. Als je dat een tijdje doet ga je gauw verschil merken. Ik zou dat zelf persoonlijk eerder proberen dan kv bij te geven. Maar nogmaals... dat is mijn mening. Als jij je prettig voelt bij kv moet je dat natuurlijk doen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? Empty Re: Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

Bericht  *Lookie* ma 20 feb 2012 - 4:59

Spruw heb ik inderdaad gehad aan die borst maar dat lijkt over. Toch blijft het gevoelig.

Wisselvoedingen probeer ik ook wel maar blijf toch het idee houden dat hij er dan niets meer uit krijgt. Hij begint ook vaak te huilen als ik hem dan weer aanleg. Sowieso doet hij dat vaak bij de 'slechte' borst dus daar begin ik steeds mee, dan gaat het het best.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? Empty Re: Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

Bericht  Liadan ma 20 feb 2012 - 5:11

Kian dronk toen ongeveer nog 10 keer (en nu zit hij denk ik nog op zo'n 8 keer op een dag).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? Empty Re: Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

Bericht  Gast ma 20 feb 2012 - 6:27

Er is geen reden om onzeker te zijn denk ik, gezonde kindjes nemen vanzelf wel de hoeveelheid voeding tot zich die ze nodig hebben als ze genoeg aanbod krijgen.

Hier komt ze nu meestal voor vier voedingen per dag, soms vijf. Dan komt ze overdag dus ook wel eens aan de vijf uur slaap.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? Empty Re: Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

Bericht  Stuiterbal ma 20 feb 2012 - 6:43

Mijn zoontje sliep ook heel veel. Hij kreeg ook ongeveer 5 voedingen op 1 dag. De nacht sliep hij door.
Ik had een ritme erin omdat hij er zelf rustiger van werd maar als ik hem zelf wel eens liet komen dan liet hij met het gemak 5 uur tussen de voedingen. Ik moest hem ook echt 9 van de 10x wakker maken voor de voeding.

Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? Empty Re: Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

Bericht  Annie24 ma 20 feb 2012 - 7:49

Rejoy. schreef:met drie maanden, ik denk dat onze dochter toen rond de 8 á 10 voedingen zat en eeeh.. 2x 10 minuten sliep? Wat een tijd was dat zeg, ik hoop dat de tweede wat meer slaapt.

+1

Y. zat toen meestal op 7 voedingen, soms 8 (kv)
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? Empty Re: Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

Bericht  Floor ma 20 feb 2012 - 8:06

Onze zoon krijgt flesvoeding 180water+6schepjes. Hij zit sinds vorige week op 5 voedingen en slaapt sinds vorige week ook elke nacht door (daarvoor zat hij op 6 voedingen waarvan 1x in de nacht, hij had toen 4 voedingen van 150+5 en de voeding van 23.00 uur 180+6).
Slapen overdag doet hij praktisch nooit, soms 30 minuten op mijn arm (soms een uurtje in de draagdoek) verder is hij wakker van 's morgens 7 tot 's avonds 23.00 uur.

Hij is vandaag 3 maanden oud, afgelopen donderdag woog hij 6110 en was ruim 60cm.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? Empty Re: Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

Bericht  maiadebij ma 20 feb 2012 - 8:42

N had met 3 maanden zo'n 10 tot 12 voedingen, J denk ik 9/10 voedingen. Ze heeft er zelfs nu nog 5. Ik merkte vooral in die tijd dat als ik haar aangelegd liet als ik dacht dat het op was er na een minuut 5/10 weer een TSR kwam. Bv is niet zomaar op, soms lijkt het alleen maar zo. N was (is) een ongeduldig ventje dus werd boos als de melk niet snel genoeg kwam, wat mij erg onzeker maakte.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? Empty Re: Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

Bericht  *Lookie* ma 20 feb 2012 - 23:50

Jeetje, wat een verschillende antwoorden. Maar wel leuk om eens te vergelijken.

Moeders die 10 tot 12 keer per dag voeden: jullie geven allemaal bv neem ik aan? En hoe lang heb je je kindje dan aan de borst per voeding? En ook 's nachts?
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? Empty Re: Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

Bericht  Gast ma 20 feb 2012 - 23:57

A. is 10 weken en krijgt kv.
Hij heeft 6 flessen, waarvan 1 in de nacht.
Hij zit op 180cc + 6 schepjes.

Slapen gaat nu beter, hij krijgt de flessen om de 4u en slaapt ongeveer 2½ tot 3u tussen de flessen.
Na de fles van 22u slaapt hij tot 03u. Daarna komt hij weer om de 4u.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? Empty Re: Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 0:03

Jeetje wat een verschillen inderdaad! Mijn zoon vraagt/krijgt maar 5-6 voedingen per dag. 's Nachts laat ik het hem helemaal zelf bepalen (overdag leg ik hem max. elke vier uur aan) en dan laat hij meestal 5-7 uur tussen de voedingen. Hij is pas twee maanden, dus het lijkt me dat het voor jouw kleine echt geen kwaad kan dat hij wat langer tussen de voedingen laat 's nachts.

Slapen verschilt hier heel erg, denk dat hij gemiddeld overdag zo'n 3-4 uurtjes slaap bij elkaar sprokkelt en 's nachts ongeveer 8.

Ik geef volledig bv dus had er ook geen idee van hoeveel hij dronk, maar toen ik laatst weg was en mijn man gekolfde melk gaf, ging er zo 250ml naar binnen.

Hij groeit goed en voelt zich volgens mij prima, dus ik maak me niet al te druk en laat hem zijn voedings- en slaapritme bepalen.

Edit: ik zou in jouw geval denk ik toch nog een poging doen om je productie te verhogen door het kolven achterwege te laten en hem heel vaak aan te leggen. Is even bikkelen (denk dat het met een paar dagen wel op peil zou moeten zijn), maar dat kolven en flesjes maken is ook enorm gedoe (vond ik dan - heb in het begin ook problemen gehad met de productie). Maar goed, dat is heel persoonlijk natuurlijk wat je liever hebt.Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? 561177

Edit 2: Wink Ik zie dat je ook nog vroeg hoe lang de kindjes over een voeding doen. Onze zoon drinkt ongeveer 20 minuten aan de eerste borst, waarvan de laatste 5-10 meestal geholpen door borstcompressie. Als ik merk dat hij er niet echt meer wat uit krijgt, gaat hij aan de tweede borst. Daar drinkt hij meestal een minuut of tien/kwartiertje totdat hij genoeg heeft en laat dan zelf los.


Laatst aangepast door freakielief op di 21 feb 2012 - 0:13; in totaal 3 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? Empty Re: Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

Bericht  Star007 di 21 feb 2012 - 0:06

Toen D. 3 maanden was dronk ze 5 x 200 ml. Ik zal eens een schema van toen hier neerzetten:

7.00 : fles 200 ml
Na de fles nog een uurtje terug naar bed.
10.00/10.30: fles 200 ml
Spelen , aankleden en vaak even 15 -30minuten slapen in de schommelstoel of box.
13.30: fles 200 ml en daarna uurtje naar bed
Wandelen,spelen in de box.
16.30/17.00: fles 200 ml
Hierna vaak even een uurtje met mij in de keuken in haar schommelstoeltje en dan viel ze ook nog wel even in slaap. Meestal vanaf 18.00 huilen tot aan het badje rond 19.00.
19.30/20.00: fles 200 ml
En dan slapen tot de volgende ochtend.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? Empty Re: Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

Bericht  *Lookie* di 21 feb 2012 - 0:41

freakielief schreef:Jeetje wat een verschillen inderdaad! Mijn zoon vraagt/krijgt maar 5-6 voedingen per dag. 's Nachts laat ik het hem helemaal zelf bepalen (overdag leg ik hem max. elke vier uur aan) en dan laat hij meestal 5-7 uur tussen de voedingen. Hij is pas twee maanden, dus het lijkt me dat het voor jouw kleine echt geen kwaad kan dat hij wat langer tussen de voedingen laat 's nachts.

Slapen verschilt hier heel erg, denk dat hij gemiddeld overdag zo'n 3-4 uurtjes slaap bij elkaar sprokkelt en 's nachts ongeveer 8.

Ik geef volledig bv dus had er ook geen idee van hoeveel hij dronk, maar toen ik laatst weg was en mijn man gekolfde melk gaf, ging er zo 250ml naar binnen.

Hij groeit goed en voelt zich volgens mij prima, dus ik maak me niet al te druk en laat hem zijn voedings- en slaapritme bepalen.

Edit: ik zou in jouw geval denk ik toch nog een poging doen om je productie te verhogen door het kolven achterwege te laten en hem heel vaak aan te leggen. Is even bikkelen (denk dat het met een paar dagen wel op peil zou moeten zijn), maar dat kolven en flesjes maken is ook enorm gedoe (vond ik dan - heb in het begin ook problemen gehad met de productie). Maar goed, dat is heel persoonlijk natuurlijk wat je liever hebt.Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? 561177

Edit 2: Wink Ik zie dat je ook nog vroeg hoe lang de kindjes over een voeding doen. Onze zoon drinkt ongeveer 20 minuten aan de eerste borst, waarvan de laatste 5-10 meestal geholpen door borstcompressie. Als ik merk dat hij er niet echt meer wat uit krijgt, gaat hij aan de tweede borst. Daar drinkt hij meestal een minuut of tien/kwartiertje totdat hij genoeg heeft en laat dan zelf los.

Het ritme van jouw zoon lijkt behoorlijk op het ritme van mijn zoon. Ook qua hoeveelheid etc..

Ik ben gisteravond trouwens begonnen om wat vaker aan te leggen maar om nou te zeggen dat het een groot succes was.. Hij vond het eigenlijk vooral frustrerend merkte ik, begon aan de ene borst ook al heel boos te huilen. De laatste keer dat ik aanlegde was viel hij na 2 slokjes al in slaap.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? Empty Re: Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 0:45

*Lookie* schreef:Ik ben gisteravond trouwens begonnen om wat vaker aan te leggen maar om nou te zeggen dat het een groot succes was.. Hij vond het eigenlijk vooral frustrerend merkte ik, begon aan de ene borst ook al heel boos te huilen. De laatste keer dat ik aanlegde was viel hij na 2 slokjes al in slaap.
Helpt borstcompressie dan ook niet? En wat je ook kunt proberen is om hem een beetje uit te kleden, dan valt hij als het goed is ook minder snel in slaap dan wanneer hij net te comfortabel ligt.Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? Empty Re: Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

Bericht  *Lookie* di 21 feb 2012 - 0:48

Embarassed Bedoel je met borstcompressie het masseren van de borst?
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? Empty Re: Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 0:52

*Lookie* schreef:Embarassed Bedoel je met borstcompressie het masseren van de borst?
Nee, eigenlijk 'knijp' je gewoon. Hier een duidelijke handleiding:

http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/borstcompressie.html

Ik pas het ook pas sinds een paar weken toe, omdat hij vrij veel melk terug gaf en dat is sindsdien veel minder geworden. Maar het kan ook helpen als je baby te snel in slaap valt aan de borst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? Empty Re: Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

Bericht  maiadebij di 21 feb 2012 - 0:57

Ik had ze zo'n 5 tot 10 min aan de borst, soms langer maar dat was het gemiddelde. S nachts voedde ik gemiddeld elke 3 uur. Nu elke 4 uur snachts en overdag nog 1 of 2 x. Dus nu voed ik 6:00 -11:30 - 19:00 - 23:00 - 2:30 - 6:00. Maar dat is dus gemiddeld genomen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? Empty Re: Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

Bericht  Liadan di 21 feb 2012 - 7:26

*Lookie* schreef:Jeetje, wat een verschillende antwoorden. Maar wel leuk om eens te vergelijken.

Moeders die 10 tot 12 keer per dag voeden: jullie geven allemaal bv neem ik aan? En hoe lang heb je je kindje dan aan de borst per voeding? En ook 's nachts?
Ik geef borstvoeding. Kian drinkt 5 minuten tot een kwartier per keer. En bij die voedingen zitten/zaten zeker 3 nachtvoedingen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken? Empty Re: Kindje van 3 maanden: hoeveel slapen/drinken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum