Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wel of geen rechtsbijstandverzekering?

+7
Floor
TukTuk
Zininzon
flower
Ella
Dennenappel
Lynn_
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wel of geen rechtsbijstandverzekering? Empty Wel of geen rechtsbijstandverzekering?

Bericht  Lynn_ wo 16 maa 2011 - 8:51

Ik twijfel... Waarom hebben jullie er wel of niet voor gekozen?
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen rechtsbijstandverzekering? Empty Re: Wel of geen rechtsbijstandverzekering?

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 8:52

Wel, omdat het echt makkelijk is om er een te hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen rechtsbijstandverzekering? Empty Re: Wel of geen rechtsbijstandverzekering?

Bericht  Lynn_ wo 16 maa 2011 - 8:57

PrinsesBo schreef:Wel, omdat het echt makkelijk is om er een te hebben.
Waar heb jij hem bijvoorbeeld voor gebruikt dan? Het kost ons 200 euro per maand. Ik vind dat best veel.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen rechtsbijstandverzekering? Empty Re: Wel of geen rechtsbijstandverzekering?

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 8:58

Mijn vriend zegt:
Die 200 euro moet een typfout zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen rechtsbijstandverzekering? Empty Re: Wel of geen rechtsbijstandverzekering?

Bericht  Lynn_ wo 16 maa 2011 - 9:02

PrinsesBo schreef:Mijn vriend zegt:
Die 200 euro moet een typfout zijn?
De 200 niet, het woord 'maand' wel. Dit is natuurlijk per jaar.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen rechtsbijstandverzekering? Empty Re: Wel of geen rechtsbijstandverzekering?

Bericht  Dennenappel wo 16 maa 2011 - 9:04

Dat dacht ik ook! Eerder per jaar of nog minder volgens mij..

Zelf heb ik het niet, zoek zolang mijn eigen zaken uit en hoop het niet snel nodig te hebben.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen rechtsbijstandverzekering? Empty Re: Wel of geen rechtsbijstandverzekering?

Bericht  Ella wo 16 maa 2011 - 9:04

Wij hebben er 1, en hebben er ook aleens gebruik van gemaakt en kwam goed van pas toen
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen rechtsbijstandverzekering? Empty Re: Wel of geen rechtsbijstandverzekering?

Bericht  Lynn_ wo 16 maa 2011 - 9:06

Ik vind het gewoon érg moeilijk. Aan de ene kant weet ik dat het heel handig en goed is om er één te hebben; aan de andere kant wil ik me ook niet óveral voor verzekeren.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen rechtsbijstandverzekering? Empty Re: Wel of geen rechtsbijstandverzekering?

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 9:06

Lynn_ schreef:
PrinsesBo schreef:Mijn vriend zegt:
Die 200 euro moet een typfout zijn?
De 200 niet, het woord 'maand' wel. Dit is natuurlijk per jaar.

Oh dan is het normaal.
Je kunt er geen advocaat mee betalen.
En je hebt hem voor het geval er iets gebeurd wat je zelf niet kunt betalen, maar dat geld voor elke verzekering.
Waar je m voor gebruikt: Ligt aan het type rechtbijstandsverzekering. Of eigen huis, werk en inkomen, fiscaal enzovoorts is meeverzekerd.
Hoe meer meeverzekerd, hoe hoger de premie.

Voorbeelden: Je hebt een koophuis en je laat een nieuwe schutting zetten. Je krijgt hierover ruzie met je buren, die betalen niet de helft zoals eerder afgesproken. Dan regelt rechtbijstand het.
Of als je werk salaris inhoudt wat niet terecht is, kun je hun er ook op zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen rechtsbijstandverzekering? Empty Re: Wel of geen rechtsbijstandverzekering?

Bericht  Lynn_ wo 16 maa 2011 - 9:10

Ik neig toch naar 'nee'. Omdat ik ergens het gevoel heb dat het in veel gevallen ook te regelen is zónder de verzekering. Neem bijvoorbeeld het niet betalen van mijn salaris. Dat moet ook op een andere manier geregeld kunnen worden.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen rechtsbijstandverzekering? Empty Re: Wel of geen rechtsbijstandverzekering?

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 9:12

Dan moet je het niet doen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen rechtsbijstandverzekering? Empty Re: Wel of geen rechtsbijstandverzekering?

Bericht  Lynn_ wo 16 maa 2011 - 9:23

Ik denk er nog even over na. Ervaringen en meningen zijn nog altijd welkom :-).
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen rechtsbijstandverzekering? Empty Re: Wel of geen rechtsbijstandverzekering?

Bericht  flower wo 16 maa 2011 - 10:13

Ik heb het wel gedaan, dit omdat ik 2 keer een zeer postieve ervaring heb gehad metde rechtsbijstandverzekering:

- ik heb een ongeluk gehad, waarbij ik financieel nogal wat schade had, rechtsbijstand heeft mij geholpen omdeze kosten er allemaal uit te krijgen!

- ik werkte bij een bedrijf waarvan ik nog ongeveer 1000 euro salaris te goed had, hun heb ik ingeschakeld en pakte het op, op het gegeven moment was het zover dat hun een advocaat in moesten huren omdat mijn oude werkgever niet mee wilde werken, toen gaven zij aan dat ze mij beter dat geld konden storten omdat dat goedkoper was. IK heb toen netjes dat geld gestort gekregen

flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen rechtsbijstandverzekering? Empty Re: Wel of geen rechtsbijstandverzekering?

Bericht  Zininzon wo 16 maa 2011 - 10:18

Ik heb het vooralsnog ook niet gedaan. Moet eerlijk zeggen dat ik er niet aan had gedacht bij het afsluiten van de rest van de verzekeringen.

Via mijn werk (collega's) kan ik veel juridische dingen laten uitzoeken en zodra er een advocaat o.i.d. bij moet komen, zijn de kosten zo hoog dat de verzekering dit toch niet allemaal dekt.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen rechtsbijstandverzekering? Empty Re: Wel of geen rechtsbijstandverzekering?

Bericht  TukTuk wo 16 maa 2011 - 10:23

Ik heb het wel, maar dat is omdat ik het verplicht ben omdat ik veel in België rij, daar schijnt het verplicht te zijn als je daar woont of studeerd omdat ieder verkeersongeval voor de rechter komt.

Ik betaal 60 euro per jaar bij FBTO. Je kan daar kiezen wat je wel en niet mee verzekerd.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen rechtsbijstandverzekering? Empty Re: Wel of geen rechtsbijstandverzekering?

Bericht  Floor wo 16 maa 2011 - 21:49

Wij hebben het wel.
Ik heb er gebruik van gemaakt toen ik een ongeval had. Het was de schuld van de tegenpartij maar zie dan maar je gelijk te halen en je geld (ben uiteindelijk ruim 2.5 jaar bezig geweest omdat het een ongeval was met blijvend lichamelijk letsel aan mijn kant).

Vriendin van mij heeft ook een rechtsbijstand verzekering en vraagt wel vaker dingen na.
Zo werd ze geopereerd en wou ze weten hoe het precies zat met haar ziek zijn daarna, omdat haar baas had gezegd 'het komt me niet uit als je je dan laat opereren, verzet de operatie maar'. Alsof ze kiest voor een operatie, het was medisch noodzakelijk maar haar baas vond van niet. Ze heeft dus nagevraagd wat haar rechten waren.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen rechtsbijstandverzekering? Empty Re: Wel of geen rechtsbijstandverzekering?

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 22:52

We hebben het eventjes gehad en toen weer stop gezet. Het kost gewoon erg veel geld en de kans dat je er gebruik van moet maken is in verhouding klein. Natuurlijk zullen we wel balen als er iets gebeurt waar het erg makkelijk bij zou zijn mja. Misschien dat we over een tijdje het weer aanschaffen maar nu nog niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen rechtsbijstandverzekering? Empty Re: Wel of geen rechtsbijstandverzekering?

Bericht  loura wo 16 maa 2011 - 23:30

Ik heb er wel 1.. En dat is naar aanleiding van een probleem wat ik had met de belastingdienst. Er is fraude gepleegd op mijn naam en dat is een heel lang probleem geweest, nog eigenlijk want er is een soort van persoonsverwisseling. Iemand zit op mijn naam allemaal belastingaangiftes te doen dus ik krijg de aanslagen binnen. Maarja omdat ik er niet uit kwam met de belastingdienst en er helemaal op tv mee ben geweest leek het me toch handiger om een verzekering te nemen.

Tis wel een veilig gevoel dat je ergens heen kan met je probleem en dat dat dan opgelost kan worden..
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen rechtsbijstandverzekering? Empty Re: Wel of geen rechtsbijstandverzekering?

Bericht  Atelier Madame do 17 maa 2011 - 1:11

Op dit moment heb ik er nog geen, ben een simpele student dus ik kom ook nog wel in aanmerking voor wettelijke rechtsbijstand gok ik zo :p
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen rechtsbijstandverzekering? Empty Re: Wel of geen rechtsbijstandverzekering?

Bericht  M@niek do 17 maa 2011 - 1:34

Wij hebben er een heel lang gehad. Totdat mijn man een zwaar ongeluk kreeg, de rechtbijstand nodig hadden en later bleek er niks meer van klopte, heleboel geld mis liepen, een en al shit! Dezelfde dag hebben we het nog stop gezet!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen rechtsbijstandverzekering? Empty Re: Wel of geen rechtsbijstandverzekering?

Bericht  Tiara do 17 maa 2011 - 1:35

Wij hebben er wel een, gelukkig want we hebben nu al een paar maanden een zaak lopen.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen rechtsbijstandverzekering? Empty Re: Wel of geen rechtsbijstandverzekering?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum