Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Studieschuld, hoe zit dat?

+2
Roxy89
Verona
6 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Studieschuld, hoe zit dat? - Pagina 2 Empty Re: Studieschuld, hoe zit dat?

Bericht  TukTuk wo 16 maa 2011 - 3:12

Vilein schreef:

Dankjewel voor de informatie smile We gaan sowieso proberen om het maandbedrag te verlagen. Ik heb nooit geweten dat het op deze manier ging, dacht dat je gewoon tien jaar de tijd had, ongeacht of je tussendoor stopt of niet.

Proberen kan idd altijd! Wie weet kan het voor jullie wel en zou zonde zijn die kans te laten liggen. Hou er wel rekening mee dat het een aantal weken kan duren voordat je bericht krijgt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Studieschuld, hoe zit dat? - Pagina 2 Empty Re: Studieschuld, hoe zit dat?

Bericht  Monte wo 16 maa 2011 - 5:08

Vilein schreef:
Snoopy schreef:
Verona schreef:
Snoopy schreef:
Verona schreef:
Vilein schreef:
TO: Kun je niet van een medestudent wat tips krijgen wat betreft het tentamen? Wij wisselden vaak tips met elkaar uit, waar je op moet letten en soms wisten mensen ook nog wel vragen die gesteld werden. Het zou zo zonde zijn, omdat je het wel heel leuk vindt. Ik hoop dat je het tentamen toch nog haalt.

Ik heb ook heel veel tips gekregen en samenvattingen van mensen. Maar aan het leren ligt het ook niet. Als je mij van tevoren dingen vraagt dan kan ik alles zo opnoemen, maar bij een tentamen klap ik dicht.

Als ik jou was zou ik dan eerst maar met een decaan gaan praten, voordat je je studie opgeeft.
Klinkt namelijk als faalangst en daar hebben ze gelukkig trainingen voor die de school je kan bieden. Zo te horen kan je het niveau wel aan, want je weet alles en je vind het ook leuk, dus grote kans dat je met wat extra begeleiding je de studie echt wel kan halen!

Ik ben al bij de decaan geweest en die heeft vast gesteld dat ik geen faalangst heb. Ik ben namelijk overtuigd dat ik het wel allemaal kan. Zij kon mij ook niet heel veel aanbieden dan trainingen helaas. Die heb ik gevolgd, maar verandering zit er niet in. Het is gewoon jammer. Er zitten meiden in mijn klas die alleen maar feesten, niet leren en 8en halen. Ik doe dit niet en haal het gewoon niet. Zo oneerlijk!

Mmm ok. Maar inmiddels ben je niet meer overtuigd dat je het allemaal kan, of wel? Heb je ook een gesprek gehad met de schoolpsycholoog? Want als het echt om het dichtklappen tijdens een tentamen gaat, dan is er misschien een andere oorzaak aan te wijzen?
Heb je een mentor waarmee je goed kan praten? Want het lijkt mij dat je echt gewoon wat meer begeleiding nodig hebt.

Ik zou inderdaad ook eerst gaan praten voordat je stopt. Misschien is het mogelijk om het tentamen op een andere manier te maken? Ik weet dat een meisje bij mij op school bijvoorbeeld het tentamen mondeling mocht afleggen.

Ik vind dit ook zo zonde. Want je geeft aan het niveau wel aan te kunnen en het erg leuk te vinden. Ik zou dan persoonlijk liever uitloop hebben(bij mij heeft iemand op de opleiding 10 jaar over een studie van 4 jaar gedaan), dan zo te stoppen en alles terug te moeten betalen. En dan heb je nog niets en vindt je misschien ook niet zo snel meer iets dat ook bij je past en je leuk vindt. Ik zou dus echt al mijn mogelijkheden afgaan en proberen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Studieschuld, hoe zit dat? - Pagina 2 Empty Re: Studieschuld, hoe zit dat?

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 5:18

Verona schreef:
Vilein schreef:
TO: Kun je niet van een medestudent wat tips krijgen wat betreft het tentamen? Wij wisselden vaak tips met elkaar uit, waar je op moet letten en soms wisten mensen ook nog wel vragen die gesteld werden. Het zou zo zonde zijn, omdat je het wel heel leuk vindt. Ik hoop dat je het tentamen toch nog haalt.

Ik heb ook heel veel tips gekregen en samenvattingen van mensen. Maar aan het leren ligt het ook niet. Als je mij van tevoren dingen vraagt dan kan ik alles zo opnoemen, maar bij een tentamen klap ik dicht.

Ben je daarvoor al eens naar de huisarts geweest? Die kan je iets geven dat je op het moment van het tentamen in kan nemen, zodat je geen black out krijgt. Zonde als je daarvoor je studie stopt, is echt niet nodig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Studieschuld, hoe zit dat? - Pagina 2 Empty Re: Studieschuld, hoe zit dat?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum