Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leuke manier om vogelhuisjes op te hangen

4 plaatsers

Ga naar beneden

Leuke manier om vogelhuisjes op te hangen Empty Leuke manier om vogelhuisjes op te hangen

Bericht  JD di 15 maa 2011 - 11:49

hoi!

Wij gaan eindelijk een beginnetje maken met de achtertuin.
Nu heb ik een stuk of 6 vogelhuisjes, en die wil ik ophangen. Alleen vind ik het saai om ze gewoon op de muur te hangen, dus ik vroeg me af of iemand een leuk idee heeft om met de huisjes te doen?

ik wilde ze eerst op een stuk hout spijkeren en die ophangen, niet gewoon een lat, maar zeg maar een lat echt van een boomstam gemaakt, met aan de zijkanten boomschors...begrijpt iemand wat ik bedoel en waar je het kunt kopen??

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manier om vogelhuisjes op te hangen Empty Re: Leuke manier om vogelhuisjes op te hangen

Bericht  Verde wo 16 maa 2011 - 0:08

Leuk dat je zoveel huisjes hebt gekocht! Heb je een grote tuin? En heb je allemaal dezelfde huisjes of verschillende voor verschillende vogelsoorten?

Hoorde een tijd geleden de tip van iemand dat de huisjes wel een eindje uit elkaar moeten hangen, heb daar nog even details over opgezocht, misschien interessant om te weten : "•Vogels van dezelfde soort wonen het liefst tenminste tien meter van elkaar. Voor vogels van verschillende soorten, zoals koolmees en pimpelmees, kunnen de kasten een meter of drie uit elkaar hangen. " (website Vogelbescherming)

Wij hebben 1 huisje dat ervoor gemaakt is om op een paal te staan, zoals deze:
Leuke manier om vogelhuisjes op te hangen WG207

Misschien kan je dat met 1 of paar van je huisjes doen?
Jouw eigen idee is ook leuk! Bedoel je zo'n lat, maar dan rechthoekig/langwerpig? Leuke manier om vogelhuisjes op te hangen Full7827006
Weet niet waar je woont, maar ik zou het proberen te kopen bij een houtzagerij, of tuincentrum of iets in die richting...

Succes!
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manier om vogelhuisjes op te hangen Empty Re: Leuke manier om vogelhuisjes op te hangen

Bericht  Monte wo 16 maa 2011 - 5:34

Leuke manier om vogelhuisjes op te hangen 1567516
Leuke manier om vogelhuisjes op te hangen Stock-photo-colorful-collection-of-birdhouses-lined-up-on-a-porch-railing-11237245Leuke manier om vogelhuisjes op te hangen Stock-photo-whimsical-white-picket-fence-with-many-small-birdhouses-47223646
Leuke manier om vogelhuisjes op te hangen 338317-Colorful_graphic_patterning_adds_a_dash_of_spice_to_the_Williamsburg_Garden_Story_Collection_wood_parterre_bird_houses_from
Leuke manier om vogelhuisjes op te hangen 114761277163v52K
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manier om vogelhuisjes op te hangen Empty Re: Leuke manier om vogelhuisjes op te hangen

Bericht  JD wo 16 maa 2011 - 5:39

thanks meiden!
ben vanmiddag bijd e houtzagerij geweest en heb zo'n lat gekocht als ik wilde, en hij hangt al...
nou heb ik dus alleen niet op tijd gelezen dat ze zoveel meter uit elkaar moeten hangen Embarassed
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manier om vogelhuisjes op te hangen Empty Re: Leuke manier om vogelhuisjes op te hangen

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 5:47

Leuk, maak je er een foto van? Een grote tak was anders ook leuk geweest!

Ik heb ook ergens nog een vogelhuisje liggen in de berging. Meegenomen uit Engeland.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manier om vogelhuisjes op te hangen Empty Re: Leuke manier om vogelhuisjes op te hangen

Bericht  Olijfje wo 16 maa 2011 - 5:57

Je moet ze inderdaad verder uit elkaar hangen en ook nog zo, dat ze uit de wind hangen. Het vogelhuisje moet ook hoog genoeg hangen zodat er geen kat bij kan komen!
Olijfje
Olijfje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 289
Punten : 296
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manier om vogelhuisjes op te hangen Empty Re: Leuke manier om vogelhuisjes op te hangen

Bericht  JD wo 16 maa 2011 - 6:48

Olijfje schreef:Je moet ze inderdaad verder uit elkaar hangen en ook nog zo, dat ze uit de wind hangen. Het vogelhuisje moet ook hoog genoeg hangen zodat er geen kat bij kan komen!

ja uit dd wind en hoog, dat hangen ze wel....maar dus niet ver genoeg bij elkaar vandaan....sja ach...wie weet heb ik eigenwijze vogels die er toch gezellig in komen zitten...en anders maar niet, t staat ook evengoed wel gezellig Very Happy
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manier om vogelhuisjes op te hangen Empty Re: Leuke manier om vogelhuisjes op te hangen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum