Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

reflux? darmpjes? ontlasting?

+4
ekjir@M
meisjesmama
Julia
duckie
8 plaatsers

Ga naar beneden

reflux? darmpjes? ontlasting? Empty reflux? darmpjes? ontlasting?

Bericht  duckie di 15 maa 2011 - 0:36

zijn hier moeders met kindjes die (verborgen) reflux hebben?
zoja hoe kwamen jullie hier achter?
en hoe oud was je kindje toen?
wat voor klachten had je kindje?

ik ben gister bij de manueel therapeut geweest voor mn dochtertje en nou bleek ze een kleine blokkade in haar nek te hebben die hij gaat behandelen. maar ze is sinds van t weekend weer erg lastig met drinken. ze drinkt erg slecht nu zelfs aan beide kanten en soms ook met de fles. na een paar minuten gaat ze echt krijsen en de beentjes optrekken dan is er niets meer met haar te doen zeg maar. maar zo gauw ik haar de fopspeen in de mond doe is ze stil. en dan als ze weer even stil is ga ik weer van voor af aan beginnen met proberen te voeden.

soms zit haar denk ik dan ontlastig dwars want als ze dat laat gaan tijdens de voeding gaat het wel wat beter maar het is volgens mij niet zo dat ze verstopt zit want het is waterdun zeg maar

vanmorgen ging de fles er goed in zonder problemen maar ben nu al hele poos bezig om haar te voeden maar elke keer is het krijsen... ze wil niets meer (niet op de arm niet in bed niet in de box niet in de wipstoel niet eten)
ik weet het echt even niet meer....
snachts slaapt ze wel goed maar overdag is ze soms ook heel snel weer wakker.
heb haar nu in de maxi cosi zitten en ze is in slaap gevallen, k laat haar daar maar even in slapen (ze zal uitgeput zijn van haar krijsen denk ik) en ga om half 2 direct de dokter bellen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reflux? darmpjes? ontlasting? Empty Re: reflux? darmpjes? ontlasting?

Bericht  Julia di 15 maa 2011 - 1:27

Onze dochter heeft verborgen reflux. We kwamen erachter doordat ze erg veel huilde, met name als ik haar neerlegde na de voedingen. Ook slikte ze erg veel.

Als ik jouw verhaal zo lees denk ik idd ook aan verborgen reflux, maar ook aan een eventuele koemelkallergie. Dat heeft onze dochter ook en daar hangt reflux vaak weer mee samen...
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  duckie di 15 maa 2011 - 1:31

ja ik dacht eerst dat het aan haar nekje lag maar omdat de MT gister zei dat het een kleine blokkade was denk ik nu toch dat er ook meer aan de hand is... ik weet het gewoon echt even niet meer.
maar ze krijgt BV kun je dat ook koemelkallergie krijgen?

nu eerst de dokter eens bellen kijken wanneer ik een afspraak kan maken

vanmiddag om 14.50 kan ik nog bij de arts terecht gelukkig
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  meisjesmama di 15 maa 2011 - 3:18

Ja kindjes met bv kunnen zeker wel koemelkallergie hebben want jij gebruikt koemelkproducten. Ik ben benieuwd wat de dokter zegt.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  ekjir@M di 15 maa 2011 - 3:23

Mijn zoontje heeft ook reflux. Hij spuugde heel veel en kreeg daarom Nutriton (Johannisbroodpitmeel) door z´n voeding. Daardoor werd het verborgen reflux en moest het nog meer ingedikt worden. Wij hebben in huis ook alles aan het hoofdeinde opgehoogd zoals bedje, aankleedkussen, box

Vaak zie je bij baby´s met reflux dat ze veel slikken. Misschien valt het je op bij je dochter

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 3:39

Ik ga zo je andere topic even opsnorren. Had je je verhaal over de MT er al geplaatst?

Wat zei de huisarts?

Ze zou zeker KMA kunnen hebben. Inderdaad zoals meisjesmama al zei.
Als jij producten eet en drinkt waar koemelk in zit, dan krijgt je kindje dit ook binnen natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  loesje di 15 maa 2011 - 4:07

Ik herken veel van je verhaal maar onze zoon had een liesbreuk en heeft reflux en heeft hierdoor heel veel gekrijst. Vooral poepen en scheten laten deed hem heel veel pijn zo gauw de scheet eruit was dan was het weer een rustig kereltje. sinds dat hij geholpen in met zn liesbreuk en medicijnen heeft voor de reflux is het een heel ander kind veel vrolijker Very Happy.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  mauwmauw di 15 maa 2011 - 8:56

hoe was het bij de ha?
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722

Bericht  duckie di 15 maa 2011 - 20:21

gister bij de ha geweest en die heeft alles genoteerd en haar na gekeken (oren mond longen ed) maar daar was niets mis mee.... nu zou hij contact opnemen met de kinderarts om daar mee te overleggen en ons dan terug bellen. helaas had de kinderarts nog niet weer terug gebeld dus gaat hij het vandaag weer proberen en belt ons zodra hij overlegd heeft.... dus we wachten af

gisteravond wou ze weer niets, op een gegeven moment ging ze wel slapen maar toen was ze na een uurtje al weer wakker. heb haar meegenomen in ons bed, gekeken of ze nog honger had (liggend gevoed) en na 2 min is ze in slaap gevallen, dus had ze nie echt honger. heb maar allemaal kussens rond haar gelegd dat ze niet uit ons bed kon vallen en een klein dekentje over dr heen zodat ze wel nog lekker geslapen heeft. na de laatste voeding heeft ze ook weer lekker in haar eigen bedje geslapen en vanmorgen heeft ze weer rustig gedronken.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  duckie wo 16 maa 2011 - 0:47

werd net terug gebeld door de ha, hij had overlegd met de kinderarts....
nou volgens hun was het niets lichamelijks omdat ze het niet altijd heeft. ze denken meer dat het gedrag van haar is... en als het wel aan blijft houden kunnen ze haar evt een paar dagen opnemen om thuis wat tot rust te komen zeg maar.... (zo erg is het gelukkig niet en dit vind ik nu ook nog lang niet aan de orde) ga het nu even aankijken en moest anders weer kontact opnemen....

nu moet ik vrijdag toch naar het CB en ga het daar ook nog even navragen want ik weet het niet zo, kan wel dat het misschien haar gedrag is en dat we toch wat beter naar haar moeten luisteren (probeer dit zo goed mogelijk te doen, maar misschien dat we toch wat missen waardoor ze driftig word ofzo??) maar heb misschien toch beetje twijfels dus kaart ik het daar ook nog maar even aan moet toch bij de arts zijn volgens mij. wachten ook de behandelingen bij de MT maar even af

vanmorgen ging de 1e voeding wel goed aan de borst maar de 2e was weer raak dat ging niet echt lekker dus op gegeven moment toch nog maar wat in de fles gedaan en dat ging er in als een trein. is er ook iets wat je aan een voeding evt kan toevoegen bij hongerige babys ofzo?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  mauwmauw wo 16 maa 2011 - 1:56

meis,als eerst wil ik je zeggen,dat opnemen kan soms wel even "lekker"wezen.kan je zelf tot rust komen,want dit sloopt je.ook al merk je het nu nog niet maar de klap komt later.vooral niet aan jezelf gaan twijfelen,je doet het hartstikke goed.ik kreeg mijn zoontje ook pas door toen hij een maand of 3,5 was.en doe was je gevoel zegt,als jij denkt dat er iets anders aan de hand is,laat je vooral niet weg sturen(heb ik gedaan,heeft bijna me kind gekost)
ik weet dat er voeding bestaat voor hongerige baby's maar hoe dat gaat met bv weet ik niet.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  duckie wo 16 maa 2011 - 2:02

dankje, ik vind het gewoon erg lastig. en gister had ik het even niet meer heb zelf ook veel gejankt zeg maar Embarassed omdat ik het gewoon niet meer wist. mar als ze dan savonds weer op de arm zit en dan zo lief kijkt en lekker tegen je aan het brabbelen is.... I love you I love you

daarom wil ik vrijdag gewoon nog even kijken op het CB wat hun er van vinden.
wil gewoon t een en ander proberen om uit te vinden wat het is of wat evt help. dacht misschien krampjes (heb cinababy geprobeerd maar dat vond ze echt heel vies en had niet het idee dat dat het was/werkte) zie nu ook toppic van abc poeder (had je geloof k ook al gereageerd)

mag ik vragen wat er bij jou was dat het bijna je kind heeft gekost?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  mauwmauw wo 16 maa 2011 - 3:29

ik kan me voorstellen dat je goed gejankt hebt,is ook frustrerend je probeert te doen wat je kan,toch blijft ze huilen,en je weet niet wat er aan de hand is.is afentoe ook goed hoor om even lekker te huilen,lucht voor jouw ook op.

mijn zoontje is begonnen met heel erge spugen toen hij 3 weken en 3 dagen oud was,en cb,ha,hap gebeld allemaal zeiden ze aankijken,baby's spugen nu eenmaal.lactulose gehad(zoontje had ook bijna geen ontlasting meer en wat er was was hard)uiteindelijk toen hij 4 weken en 5 dagen oud was,moest ik voor het eerst naar het cb,daar werd hij gewogen en woog nog maar net 3 kilo(geboorte gewicht 3240,en 2 weken daar voor nog 3540)dus met spoed naar het ziekenhuis(door personeel van cb gebracht,mocht niet eens meer naar huis)met 5 weken en 1 dag is hij geopereerd aan een pylorushypertrofie(de spier van de maag naar de darm was dicht gegroeid,zodat er geen eten meer van de maag naar de darm konden,en daardpor dus geen ontlasting en veel spugen,omdat het nergens anders heen kon.maar artsten zeiden wel als je 2-3 dagen later was geweest had hij er waarschijnlijk niet meer geweest.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  duckie wo 16 maa 2011 - 4:44

jeetje wat heftig zeg.... je was er gelukkig op tijd bij, maar wel apart dat iedereen je weer terug stuurt dat er niets aan de hand is en dat het erbij hoort.... gaat nu alles verder goed met hem?

het huilen heeft inderdaad erg opgelucht bij me, was wel even fijn. nu kijk ik het nog even aan, net weer een voeding gedaan en aan de borst was het even goed maar daarna weer mis. toen maar in de fles gegeven en dat gaat goed tot de fles leeg is... even in de box gelegd maar na 10 min begint ze weer te huilen (niet krijsen) dus maar weer wat in de fles gedaan en dat was ook zo leeg. k ga nu vanalles proberen dat je op een gegeven moment ook niet meer weet wat nou wel of niet hielp
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  mauwmauw wo 16 maa 2011 - 5:38

ja het gaat nu goed met hem hoor,een flinke jongen van 5 maanden alweer.op maandag is hij opgenomen,op vrijdag waren we nog bij de ha en die zij dat hij eruit zag als een gezonde baby,je snapt wel dat we niet meer naar haar toe gaan.praktijk is van een man maar zij werkt daar zeg maar ook.

ja ik snap dat je alles gaat proberen,heb ik ook gedaan,je krijgt van iedereen goed bedoelde adviezen,van probeer dit probeer dat,maar heel frustrerend als het niet werkt.misschien dat ze op het cb wat weten.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  duckie do 17 maa 2011 - 19:09

fijn dat het nu weer goed gaat met je zoontje, snap inderdaad dat je niet meer naar die praktijk toe gaat zeg... heb je nu wel een fijne arts weer gekregen?

hier was het gister weer drama, gister toch weer de HA gebeld en gezegd dat ik wou dat ze door een kinderarts gezien werd. kon smiddags nog terecht gelukkig. hadden een fles meegenomen zodat ze daar voeding kon hebben en ze het kon zien. arts dacht dat ze reflux heeft, nu krijgt ze medicatie en ligt ze even in het ziekenhuis nog om te zien hoe het gaat en of de medicatie aanslaat. kunnen ze haar even in de gaten houden. was wel even moeilijk om die beslissing te nemen (mocht haar ook meenemen naar huis en thuis kijken) maar denk dat het beter is als ze daar even is, mocht het niet helpen dan kunnen ze daar sneller wat doen dan dat ik thuis ben. had ook het idee dat ze gister ook niet meer zo veel wou drinken omdat het pijn doet. dus dat schiet dan ook niet op.
ben nu thuis aan het kolfen en ga zo weer lekker naar haar toe. ben beniewd hoe het is gegaan.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  meisjesmama do 17 maa 2011 - 19:44

Wat goed dat je doorverwijzing hebt gevraagd. Natuurlijk is het moeilijk haar daar achter te laten maar wat je zegt ze is in goede handen en kunnen ook haar observeren. Hopelijk slaan de medicijnen snel aan en kunnen jullie haar weer mee naar huis nemen.
Welke medicijnen heb je voor haar nu?
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  mauwmauw do 17 maa 2011 - 21:34

wat goed dat je naar de ka bent geweest,en een goede beslissing hoor om haar even in het ziekenhuis te laten,daar kunnen ze precies zien wat wel en niet goed is.hoop voor je dat het erna beter gaat.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  duckie do 17 maa 2011 - 23:35

ze krijgt nu nexium, ze heeft het nu 2x gehad. t was erg raar/moeilijk gisteravond om weg te gaan en haar hier te laten, maar ze is wel in goede handen.en dan kom je thuis ben je weer met zn 2-en, geen meissie die er is. moest nog wat kleertjes van haar kamertje pakken dat was denk ik wel even het moeilijkste. ben nu wel blij (of hoe je dat noemt) dat ze hier is. zul je altijd zien dat vanacht en vanmorgen de fles die ze hier in het zkh aan haar gaven niets aan de hand is angel maar goed thuis ging het in de ochtend ook nog wel aardig goed en meer naar de avond dat het minder werd. dus ben benieuwd hoe het de rest van de dag en avond gaat,of de medicatie al beetje snel helpt.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  mauwmauw vr 18 maa 2011 - 0:06

het is moeilijk om je kleintje achter te laten,ik weet er alles van,maar het was na de eerste nacht zonder kindje ook wel even "lekker"zeg maar we konden echt even tot rust komen(niet dat het goed lukte als je om 6uur in de trein zit naar het ziekenhuis)maar goed we wisten dat ons kleintje in goede handen is,en dan maakt het iets "makkelijker".ik hoop dat ze baat heeft bij de nexium en dat je een heel "ander"kind terug krijgt.kan je er ook meer van genieten.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Mamsie vr 18 maa 2011 - 0:33

Wat fijn dat je meteen naar de KA kon zeg! Nou hopelijk is dit de oplossing!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Teddyaapje vr 18 maa 2011 - 0:44

Lieve Duckie,

Het is ontzettend kl*te als je je kleintje in het zh achter moet laten, helaas weet ik er ook alles van, maar je hebt er goed aan gedaan! Door de verpleegkundige de voeding te laten geven zijn ze er vaak sneller achter wat het probleem is. Hopelijk is het idd "maar" reflux en slaat de medicatie snel aan! Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor je hug

xx Teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: