Wie heeft er een Babycook/ Philips Avent cooker?
+7
Fiwen
Parisienne
Makamba
sabje
MamaCa
PapillonRose
Liadan
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wie heeft er een Babycook/ Philips Avent cooker?
Ik maak zelf hapjes voor S. maar iedereen keer weer heel de aanrecht vol + een vol afwasmachine zie ik echt niet meer zitten. Dus een Babycook lijkt me wel iets. Nu heb ik me er nog niet helemaal in verdiept maar klopt het dat als je bijvoorbeeld een rauwe aardappel, stronk broccoli en een stuk kipfilet er in doet hij het dan helemaal stoomt en pureert tot een goed hapje?
En hoe zit dat met rijst en pasta, kan dat er ook in?
Heb je dan ook verschillende grofheid standen?
En tot welke leeftijd kan je zo'n ding eigenlijk gebruiken?
* ik heb de titel even aangepast omdat ik vanmorgen een berichtje kreeg van m'n nichtje die haar Philips Avent cooker voor een zacht prijsje aan me wil verkopen ! Ik lees nu dat de Babycook wel een fijn dingetje is maar hoe is die van Philips? Kan er bijv. wel pasta en rijst in?
En hoe zit dat met rijst en pasta, kan dat er ook in?
Heb je dan ook verschillende grofheid standen?
En tot welke leeftijd kan je zo'n ding eigenlijk gebruiken?
* ik heb de titel even aangepast omdat ik vanmorgen een berichtje kreeg van m'n nichtje die haar Philips Avent cooker voor een zacht prijsje aan me wil verkopen ! Ik lees nu dat de Babycook wel een fijn dingetje is maar hoe is die van Philips? Kan er bijv. wel pasta en rijst in?
Laatst aangepast door Razz_ op ma 14 maa 2011 - 0:09; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Wie heeft er een Babycook/ Philips Avent cooker?
Wij hebben een babycook. Je kan er inderdaad groente, aardappel en vlees/vis indoen en dan wordt het gestoomd. Je hebt er dan verder geen omkijken aan. Pureren kan je daarna doen, als je het helemaal glad gepureerd wil hebben moet je het gewoon wat langer pureren dan als je het grover wil. Onze dochter kreeg bijvoeding volgens rapley dus de pureerstand heb ik alleen gebruikt als ik tomatensaus maakte.
Pasta en rijst kan je er volgens mij niet in maken, want dat moet je koken en met stomen blijft het hard.
Er zit geen leeftijdsgrens aan, je kan 'm ook nog voor jezelf gebruiken als je dat wil.
Pasta en rijst kan je er volgens mij niet in maken, want dat moet je koken en met stomen blijft het hard.
Er zit geen leeftijdsgrens aan, je kan 'm ook nog voor jezelf gebruiken als je dat wil.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb er ook eentje. Nog niet gebruikt voor de hapjes, want daar ga ik met 5 maanden mee beginnen.
Heb hem wel al een keer getest, heb mijn worteltjes erin gestoomd en dat ging prima. Had wat extra gemaakt, wat ik over had heb ik toen gepureerd om te kijken of het goed ging. Werkt goed, kreeg een mooi glad wortelpapje. Mijn eigen worteltjes waren ook prima, erg lekker ook nog eens dat stomen.
Rijst en pasta kun je er ook in maken, maar dan heb je wel een speciaal mandje voor in de babycook nodig, een rijstcooker. Die zijn meestal wel te koop waar je de babycook ook kunt kopen.
Heb hem wel al een keer getest, heb mijn worteltjes erin gestoomd en dat ging prima. Had wat extra gemaakt, wat ik over had heb ik toen gepureerd om te kijken of het goed ging. Werkt goed, kreeg een mooi glad wortelpapje. Mijn eigen worteltjes waren ook prima, erg lekker ook nog eens dat stomen.
Rijst en pasta kun je er ook in maken, maar dan heb je wel een speciaal mandje voor in de babycook nodig, een rijstcooker. Die zijn meestal wel te koop waar je de babycook ook kunt kopen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik heb hem ook! maar dan in het groen, en heel veel bij mn oudste gebruikt. Ik heb hem gekregen, ze zijn vrij prijzig.. weet niet of ik hem zelf gekocht zou hebben. Maar wel veel gebruikt. Je kunt ook hapjes ermee ontdooien vanuit de diepvries de vitamines blijven dan beter als in de magnetron. Ik deed altijd n aardappel, stukje vlees en wat groente er rauw in en dan stoomde ik het gaar en daarna kun je het mixen zo fijn als je het zelf wilt. Ook fruithapjes mixte ik er in.
ideaal!
ideaal!
MamaCa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 199
Punten : 264
Ik heb er ook een en vind hem ideaal. Voor rijst en pasta's heb ik een rijstcooker gekocht dit werkt ook goed. Rijst was goed gaar.
Wat ik er ook fijn aan vind is dat je het zo glad/grof kan maken als jezelf wilt. M.ax krijgt het nu al grover dan de 8 maanden potjes.
Ik heb hem van de week ook gebruikt voor mijn man . Ik lust geen gekookte aardappels en zo kan hij ze ook een keer eten.
Wat ik er ook fijn aan vind is dat je het zo glad/grof kan maken als jezelf wilt. M.ax krijgt het nu al grover dan de 8 maanden potjes.
Ik heb hem van de week ook gebruikt voor mijn man . Ik lust geen gekookte aardappels en zo kan hij ze ook een keer eten.
sabje- Prater
- Aantal berichten : 872
Punten : 890
Bovenstaande verhalen zeggen al genoeg, maar wil toch even kwijt dat ik er ook een heb gehad en er heel erg tevreden mee was. Zeker een aanrader dus.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Ik vind 'm ook erg handig! maar je kan niet echt grote porties tegelijk maken dus das wel jammer en daarintegen zou ik 'm voor die laatste maandjes dat je hem gebruikt er echt geen 100+ euro aan uit geven
Gast- Gast
Ik vind 'm ook erg handig! maar je kan niet echt grote porties tegelijk maken dus das wel jammer en daarintegen zou ik 'm voor die laatste maandjes dat je hem gebruikt er echt geen 100+ euro aan uit geven
Gast- Gast
Het lijkt mij ook een geweldig ding! Maar ik vond hem gewoonweg te duur voor die paar maanden dat ze gepureerd eten. Wij hebben een stoomkoker en een uitgebreide staafmixer apart gekocht. Groenten stoom ik dus in de stoomkoker (het is een grote, met meerdere lagen, kan dus grotere hoeveelheden tegelijk maken) en pureer ik daarna met de staafmixer. Aan deze apparaten hebben we zelf ook nog wat als we ze voor de hapjes van N. niet meer gebruiken. Qua geld zijn we bijna net zoveel kwijt geweest, maar hier hebben we dus veel meer aan. Die stoomkoker gebruiken we zelf ook. Misschien is dit dus nog een optie?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik heb heel lang getwijfeld of ik er wel of niet een ging kopen. Juist omdat ik het zo duur vond maar op de 9 maanden beurs stond ik er voor de zoveelste keer mee in mijn handen en vond mijn man dat ik maar gewoon moest kopen. Onze dochter heeft aanleg voor allergieën en daarom wil ik in principe alles zelf maken. En wat je zegt, in gewone pannen staat alles vol en nu heb ik 1 apparaat waar ik alles mee kan. Al moet ik zeggen dat ik vlees tot op heden gewoon kook of licht aanbak omdat ik het gestoomd echt niet te eten vind (geprobeerd met kip).
Om grotere porties te maken doe ik bijvoorbeeld een kleine bloemkool (+- 200 gram) in stukjes en dat past dan precies erin, daarna 200 gram aardappels (past ook precies) en ondertussen 100 gram rundergehakt licht aanbakken en dan alles met de staafmixer fijn maken. Ik vind dat als je grote hoeveelheden in de babycook wilt pureren dat het dan best grof blijft, ik krijg het iig niet glad genoeg en J. wil nog echt geen stukjes eten dus ik zet er meestal de staafmixer op.
Ik maak ook alle fruithapjes van J. met de babycook omdat ze nog geen 'rauw' fruit mag hebben. Werkt prima.
Ik ben er echt super tevreden over en heel blij dat ik het toch gekocht heb. Ik denk dat ik het ook nog erg lang blijf gebruiken omdat ik zoutloos eten echt afschuwelijk vind en met mijn onregelmatige diensten is het gewoon makkelijk om voor J eten op voorraad te hebben zodat zij niet hoeft te wachten totdat ik thuis kom om te eten (als ik daar al tijd voor heb)
Om grotere porties te maken doe ik bijvoorbeeld een kleine bloemkool (+- 200 gram) in stukjes en dat past dan precies erin, daarna 200 gram aardappels (past ook precies) en ondertussen 100 gram rundergehakt licht aanbakken en dan alles met de staafmixer fijn maken. Ik vind dat als je grote hoeveelheden in de babycook wilt pureren dat het dan best grof blijft, ik krijg het iig niet glad genoeg en J. wil nog echt geen stukjes eten dus ik zet er meestal de staafmixer op.
Ik maak ook alle fruithapjes van J. met de babycook omdat ze nog geen 'rauw' fruit mag hebben. Werkt prima.
Ik ben er echt super tevreden over en heel blij dat ik het toch gekocht heb. Ik denk dat ik het ook nog erg lang blijf gebruiken omdat ik zoutloos eten echt afschuwelijk vind en met mijn onregelmatige diensten is het gewoon makkelijk om voor J eten op voorraad te hebben zodat zij niet hoeft te wachten totdat ik thuis kom om te eten (als ik daar al tijd voor heb)
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ik vond het ook eigenlijk zonde en te duur om een babycook aan te schaffen voor die paar maanden. Dus eens in de 1,5 / 2 weken sta ik ff een uurtje in de keuken en maak alles zelf. Wel veel afwas maar dat heb ik er wel voor over. Het is zoveel goedkoper en gezonder dan die potjes. Ik haal alles door de staafmixer en heb speciale bakjes en gooi alles in de vriezer. Ik vind het zelfs ook nog wel leuk om baby hapjes te maken. Lekker combineren met dingen.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
ik heb er ook 1 gekocht en vind hem erg handig.ik gebruik hem tot nu toe alleen nog voor de fruithapjes.gister een hoeveelheid peer gemaakt,dus dat staat nu in de vriezer.straks de appels maken,kan dat ook in de vriezer.heb voorlopig voor 2 weken fruit in huis.geodkoper dan de potjes en nog gezonder ook.voor rijst inderdaad de rijstcooker erbij gekocht,die nog niet uitgeprobeerd omdat V nog geen groenten en al helemaal nog geen rijst krijgt.wat ik wel nog moeilijk vind is het juiste aantal vinden zeg maar wat is nou een potje fruit,dus heb een leeg 4 maanden potje bewaard,dus vul ik nu en dan gooi ik die leeg in een vriesbakje,heb ik toch de goede hoeveelheid.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Hier staat hij netjes in de kast te wachten tot hij gebruikt mag gaan worden. Moet zeggen dat ik er nu al zin in heb om hem te gaan gebruiken
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Die Avent stomer is echt een hell, gaat langzaam en is mega klein
Gast- Gast
Ik up dit topic even. Zit al een tijdje naar de Babycook of de Avent blender te kijken, ga volgende week naar de Negenmaandenbeurs en daar zijn ze beide in de aanbieding.
Nu vroeg ik me alleen af voor de moeders die een van beide hebben, is het echt zo handig ipv eten zelf koken en pureren? Of wordt het op een bepaald moment gewoon in de sta-in-de-weg op het aanrecht?
Nu vroeg ik me alleen af voor de moeders die een van beide hebben, is het echt zo handig ipv eten zelf koken en pureren? Of wordt het op een bepaald moment gewoon in de sta-in-de-weg op het aanrecht?
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Ik heb een philip avent! Eigenlijk alleen maar gebruikt in het begin om te stomen, ze at met 6maand al mee met de pot.
Gast- Gast
Ik vond 'm ideaal, mijn babycook! Zo kon ik zelf ook regelmatig iets eten dat A. nog niet mocht hebben, dat was best handig. Maar dat was niet de grootste reden om er een te nemen. Ik vond het stomen ideaal, is veel beter vanwege een groter behoud van vitamines. Verder vond ik het reuzehandig dat ik met name in het begin een grotere hoeveelheid erin kon stomen en dan meerdere hapjes tegelijk kon maken, dan kon de rest in de vriezen. Dat kan allemaal ook wel als je het meekookt met je eigen eten, maar dat vond ik toch minder handig. Zo kook ik veel groente voor mezelf beetgaar, vind ik lekkerder. Maar voor zo'n kleintje moet het echt goed gaar en zacht zijn. En als je met vlees gaat beginnen is het beter om het te stomen of te koken, en dat is toch minder lekker. Met je eigen vlees doe je dat niet zo gauw, dus dan zit je alsnog met meerdere pannen. Ik was er dus heel tevreden over en gebruikte hem vaak. Hij werd pas een 'sta in de weg' toen A. echt mee at met de pot en niks meer gepureerd kreeg. Toen heb ik nog even gewacht of ik er echt niks meer mee deed en hem vervolgens verkocht.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Y. is 1 jaar geweest en ik gebruik hem sinds een week of 4 elke dag voor zijn avondeten. Ik ben zelf een moeilijke eter, maar wil wel graag dat hij alles leert eten. Ik heb maar 4 pitten om op te koken, dus doe alles voor hem in de Babycook. Duurt 15 minuutjes en dan is zijn eten klaar. Zo heeft hij toch elke avond iets anders te eten (ik eet redelijk vaak hetzelfde)en ik ben nog niets tegengekomen wat hij niet lekker vindt. Op dit moment eet hij als een volwassen vent, al heeft hij wel een grote voorkeur voor aardappels ipv rijst/macaroni ofzo.
Toen we met 6 maanden begonnen met bijvoeden heb ik hem ook veel gebruikt om prutjes te maken. Vanaf 8 maanden tm een week of 4 geleden bijna niet. Y. wilde geen 'vers' eten en at toen alleen 6 maanden potjes, zelfs toen hij 11 maanden was. Hij vond die stukjes maar niets Van de één op de andere dag vond hij dat vloeibare wel goed geweest en nu eet hij gewoon een prakkie. Hij eet dus met zijn eigen pot mee
Toen we met 6 maanden begonnen met bijvoeden heb ik hem ook veel gebruikt om prutjes te maken. Vanaf 8 maanden tm een week of 4 geleden bijna niet. Y. wilde geen 'vers' eten en at toen alleen 6 maanden potjes, zelfs toen hij 11 maanden was. Hij vond die stukjes maar niets Van de één op de andere dag vond hij dat vloeibare wel goed geweest en nu eet hij gewoon een prakkie. Hij eet dus met zijn eigen pot mee
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: