Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Babycook

+8
Annie24
PapillonRose
Lejow
kwak
sabje
_Lana_
Liadan
Happydobby
12 plaatsers

Ga naar beneden

Babycook  Empty Babycook

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 5:17

Is dit een idee om aan te schaffen straks voor de groente/fruitpapjes. Mij lijkt het makkelijk omdat je het er samen indoet en dan stomen maar of zijn er nog andere tips?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Babycook  Empty Re: Babycook

Bericht  Happydobby wo 19 dec 2012 - 5:23

Ik kookte groente in een pan en fruit gaf ik in stukken, ik vind zo'n apparaat erg duur voor de tijd dat je het gebruikt.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Liadan wo 19 dec 2012 - 5:26

Ik vind het echt een ideaal ding, je doet er eten in, zet de knop om en even later is het klaar. Ik gebruik 'm al 3,5 jaar heel veel. Mijn zoon eet al een tijd met de pot mee maar ik maak nog steeds regelmatig pastasaus voor de kinderen in de babycook.
Ik gebruik 'm zelfs wel eens voor mezelf, ik ben de enige die spruitjes lust hier thuis en die stoom ik dan in de babycook.
Maar je kan natuurlijk ook gewoon alles apart koken/bakken/stomen. En ik weet dat er van Avent ook een stomer is, waar geloof ik wel meer in kan dan de babycook, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 5:29

Liadan schreef:Maar je kan natuurlijk ook gewoon alles apart koken/bakken/stomen.
Ja dat leek mij dus zo fijn dat alles er samen in kan en dat je niet apart hoeft te koken. Hoelang duurt het ongeveer voordat het in de babycook klaar is?

Gast
Gast

Bericht  Liadan wo 19 dec 2012 - 5:32

Lily schreef:
Liadan schreef:Maar je kan natuurlijk ook gewoon alles apart koken/bakken/stomen.
Ja dat leek mij dus zo fijn dat alles er samen in kan en dat je niet apart hoeft te koken. Hoelang duurt het ongeveer voordat het in de babycook klaar is?
Ehm, ik geloof 15/20 minuten meestal.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  _Lana_ wo 19 dec 2012 - 5:56

Wij hebben die van Philips, die is 119 euro, maar ik heb 'm gratis bij een abonnement gekregen.

Ik ben er echt zooooo blij mee! Het is echt een ideaal ding. Je gooit alles bij elkaar en het apparaat doet de rest ;-).
Wij hebben ook standaard diepvriesgroente in de la, dus als we iets eten wat zij niet eten, dan schillen we een aardappeltje en een handje diepvriesgroente of verse groente en na 20 minuten is het klaar.

Een aanrader vind ik!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  sabje wo 19 dec 2012 - 6:06

Ik vond hem ook erg fijn. Wij aten bijna nooit gekookte aarappelen en zo kreeg M.ax ze toch. En lekker snel klaar.
Mijn man heeft hem ook nog een tijd gebruikt om aardappelen te stomen op dagen dat ik moest werken. Nu staat hij in de kast voor een volgende. Ander gebruikte ik hem denk ik nog op dagen dat wij iets eten dat M.ax niet lust.

Een alternatief is een stoommandje (of hoe zo'n dinge heet die je in de pas kan hangen) en een staamixer/keukenmachine.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890

Bericht  kwak wo 19 dec 2012 - 7:37

ik heb er 1 gekregen bij een abbo van kinderen.
Hij staat nog op de plank want bellyboy is er nog niet, en als hij er is moet hij nog een half jaar staan Wink!
het lijkt me wel heel handig. ach... en bevalt hij niet dan zet ik hem wel weer op MP.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Lejow wo 19 dec 2012 - 7:42

_Lana_ schreef:Wij hebben die van Philips, die is 119 euro, maar ik heb 'm gratis bij een abonnement gekregen.

Ik ben er echt zooooo blij mee! Het is echt een ideaal ding. Je gooit alles bij elkaar en het apparaat doet de rest ;-).
Wij hebben ook standaard diepvriesgroente in de la, dus als we iets eten wat zij niet eten, dan schillen we een aardappeltje en een handje diepvriesgroente of verse groente en na 20 minuten is het klaar.

Een aanrader vind ik!

Alsof ik het geschreven heb smile
Gebruik hem graag en veel!
Vlees en vis kan er ook gewoon bij.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  PapillonRose wo 19 dec 2012 - 7:57

Ik ben fan van de babycook, heb hem hier veel gebruikt. En uiteindelijk verkocht, omdat ze nu met de pot mee eet. Maar veel plezier van gehad met hapjes maken! Zowel voor het avondeten als fruithapjes.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Annie24 wo 19 dec 2012 - 7:59

Ideaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal ding! We gebruiken hem iedere dag.

Mijn vriend en ik wisselen elkaar af wbt werktijden, dus het komt ook regelmatig voor dat we bv de groenten van onszelf er in bereiden. Smaakt lekkerder dan uit de pand vind ik Yes
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  CCC wo 19 dec 2012 - 8:01

Happydobby schreef:Ik kookte groente in een pan en fruit gaf ik in stukken, ik vind zo'n apparaat erg duur voor de tijd dat je het gebruikt.

Ik vind het niet de moeite om zo'n apparaat aan te schaffen omdat het een kleine moeite is het vers te maken. Ik vraag me wel af, als je meer maakt voor een aantal dagen, verwarm je dit dan ook weer in de babycook?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Tania wo 19 dec 2012 - 8:05

Ik ben geloof ik de enige die minder enthousiast is. Het leek me heel handig maar ik hem na een paar weken weer weg gedaan. Een aardappel en wat groente in een pannetje gooien was net zo snel klaar en vond ik eigenlijk ook nog lekkerder dan uit de babycook. Dat fijn maken vond ik ook niet echt ideaal voor de eerste hapjes, met de staafmixer werd de structuur veel beter vond ik.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  duckie wo 19 dec 2012 - 8:14

Lejow schreef:
_Lana_ schreef:Wij hebben die van Philips, die is 119 euro, maar ik heb 'm gratis bij een abonnement gekregen.

Een aanrader vind ik!

Alsof ik het geschreven heb Babycook  561177

stop je er dan gewoon rauwe vis en kip enzo bij de aardappel en groente in??
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Wennes wo 19 dec 2012 - 8:15

I love babycook! Voor B met zijn allergie zo veel gebruikt. Sinds deze week gebruik ik hem voor D en het is zo makkelijk!
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Lejow wo 19 dec 2012 - 8:25

duckie schreef:
Lejow schreef:

Een aanrader vind ik!

Alsof ik het geschreven heb Babycook  561177

stop je er dan gewoon rauwe vis en kip enzo bij de aardappel en groente in??

Jup, aardappels erin, groente erin, vis of vlees erbij, deksel er op, ding omdraaien en op het apparaat en stoooomen maar!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Lejow wo 19 dec 2012 - 8:50

De babycook kan niet opnieuw verwarmen.
Ik warm het in de magnetron weer op.