Mooie foto's- topic
+9
Lejow
Wennebellah
Beachgirl
Monte
SnowWhite
Sterre
minoessepoes
Poisongirl
Zwerver
13 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Mooie foto's- topic
Zo, dan ga ik nu echt slapen
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
*
Laatst aangepast door wolletjes op zo 13 maa 2011 - 10:48; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Klopt, dat zeg ik ook de hele tijd al, dat ik daar heel anders naar kijk. Dat was zo'n beetje m'n hele punt eerder al
Maar daarom zou ik daar echt niet tevreden mee zijn, en is het toch prima dat zij het wel mooi vindt?! En ik herhaal mezelf: Ik zei dit alleen maar naar aanleiding van een gesprek in een ander topic, en ik wilde zeggen dat ik wel snap waarom die opmerking (blijkbaar door Wol) gemaakt was. Ik vind het benedenmaats voor een professionele fotograaf. Het laatste wat ik zou willen is Alex kwetsen, al snap ik dat het niet leuk is om te horen. Alhoewel het echt puur om de fotografische kwaliteit van de foto gaat, en heeft echt absoluut niets te maken met het plaatje wat er op staat. Dus zo erg hoeft ze het zich ook niet aan te trekken (hoop echt niet dat je het zo op vat, want dat bedoel ik echt niet zo).
Maar daarom zou ik daar echt niet tevreden mee zijn, en is het toch prima dat zij het wel mooi vindt?! En ik herhaal mezelf: Ik zei dit alleen maar naar aanleiding van een gesprek in een ander topic, en ik wilde zeggen dat ik wel snap waarom die opmerking (blijkbaar door Wol) gemaakt was. Ik vind het benedenmaats voor een professionele fotograaf. Het laatste wat ik zou willen is Alex kwetsen, al snap ik dat het niet leuk is om te horen. Alhoewel het echt puur om de fotografische kwaliteit van de foto gaat, en heeft echt absoluut niets te maken met het plaatje wat er op staat. Dus zo erg hoeft ze het zich ook niet aan te trekken (hoop echt niet dat je het zo op vat, want dat bedoel ik echt niet zo).
Gast- Gast
Alex167 schreef:Ik heb de rest van de foto's niet online staan en dat maakt ook niet uit. Degene die commentaar had op die foto was trouwens wolletjes, dat mag je best weten. En we hebben het er net over gehad op msn, dus dat is uit de wereld geholpen. Ik vind het gewoon zo zinloos om commentaar te leveren op foto's van een ander, vooral op foto's die dierbaar zijn, zoals die van een bruiloft of van een pasgeboren kindje. Natuurlijk zijn er foto's gemaakt op onze trouwdag die ik niet denderend vind, maar wat doe ik eraan? Ik kan moeilijk zeggen dat ik nieuwe foto's wil, dat kan nou eenmaal niet. Dus pik ik de mooiste eruit, die komen in een album en de állermooiste prijkt aan de muur in de slaapkamer. Ik geloof niet dat er ook maar één fotograaf is die 1000 foto's maakt en ze alle 1000 even perfect met geweldige lichtinval en compositie. En áls er dan foto's zijn die qua licht wat minder zijn dan worden ze bewerkt. En dan vind ik een foto al heel veel van de charme verliezen.
Ja en uiteindelijk is dat ook een kwestie van smaak. En daar valt al helemaal niet over te discussieren
En die emotionele waarde is ook echt onbetaalbaar hoor, daar doe je het uiteindelijk voor.
Nou ja, ik geloof dat we het verder wel eens zijn
Gast- Gast
Plus dat je uitgaat van het werk van een fotograaf dat hij je laat zien. Zijn werk beviel ons en daarom hebben we hem ingehuurd voor onze bruiloft. Eerlijk gezegd vielen de foto's in vergelijking met wat hij had laten zien best tegen, wij hadden best hoge verwachtingen van hem. Maar goed, je trouwt maar 1x, zo'n trouwfotoshoot is een momentopname en de foto's díe je hebt daar moet je het mee doen.
Anyway, we snappen elkaar.
Anyway, we snappen elkaar.
Gast- Gast
Haha ja precies.
Door dit gesprek en wat eerdere dingen afgelopen weken, begin ik wel steeds geinteresseerder te raken in bruiloftsfotografie. Misschien moet ik toch eens kijken naar mogelijkheden
Door dit gesprek en wat eerdere dingen afgelopen weken, begin ik wel steeds geinteresseerder te raken in bruiloftsfotografie. Misschien moet ik toch eens kijken naar mogelijkheden
Gast- Gast
Niet om er nog even op door te willen gaan, maar die foto van Alex...
Ik begreep dat hij niet was na bewerkt (waarom niet? als je dit nadrukkelijk heb gevraagd snap ik het, maar een fotograaf hoort wel na te werken!)
Op zich snap ik beide kanten. Deze foto zou PRIMA in een reportage kunnen, al zou ik hem, door het weinige kleurcontrast in zwart wit hebben gezet. Die kleurcontrasten zijn te verhogen (nabewerking door fotograaf), want ik denk (zoals Alex zegt) dat er in die huidige setting weinig tot niks te doen viel aan het licht als reportage fotograaf.
Was dit geen reportage, dan had de fotograaf wellicht wat meer reflectieschermen mogen planten, maar een fotograaf die de hele dag achter een bruidspaar aan hobbelt heeft daar de tijd niet voor (plus dan is het geen reportage meer natuurlijk) Deze foto zou prima kunnen schitteren in een serie over je huwelijk, maar omdat je geen idee heb hoe de rest van de dag er uit ziet, krijgt de kijker er wellicht geen duidelijk beeld bij.
Fotografisch gezien zijn huwelijksfoto's sowieso een discussiepunt, dus Alex - dit heeft verder niets met jou, je dag of je huwelijk te maken. Dit is inderdaad een discussiepunt dat buiten de bruid en bruidegom hoort te blijven
Ik begreep dat hij niet was na bewerkt (waarom niet? als je dit nadrukkelijk heb gevraagd snap ik het, maar een fotograaf hoort wel na te werken!)
Op zich snap ik beide kanten. Deze foto zou PRIMA in een reportage kunnen, al zou ik hem, door het weinige kleurcontrast in zwart wit hebben gezet. Die kleurcontrasten zijn te verhogen (nabewerking door fotograaf), want ik denk (zoals Alex zegt) dat er in die huidige setting weinig tot niks te doen viel aan het licht als reportage fotograaf.
Was dit geen reportage, dan had de fotograaf wellicht wat meer reflectieschermen mogen planten, maar een fotograaf die de hele dag achter een bruidspaar aan hobbelt heeft daar de tijd niet voor (plus dan is het geen reportage meer natuurlijk) Deze foto zou prima kunnen schitteren in een serie over je huwelijk, maar omdat je geen idee heb hoe de rest van de dag er uit ziet, krijgt de kijker er wellicht geen duidelijk beeld bij.
Fotografisch gezien zijn huwelijksfoto's sowieso een discussiepunt, dus Alex - dit heeft verder niets met jou, je dag of je huwelijk te maken. Dit is inderdaad een discussiepunt dat buiten de bruid en bruidegom hoort te blijven
Gast- Gast
De fotograaf had ruim 1100 foto's gemaakt die dag, ik snap best dat hij die niet allemaal gaat bewerken. Hij heeft alleen de foto's die in het album kwamen bewerkt. Overigens niet consequent, waar hij bij de ene foto de pukkel op mijn kin wegwerkte liet hij die pukkel bij een andere foto lekker zitten. Minpunt. En zo waren er nog wel meer dingen, maar goed, dat is allemaal achteraf en ik kan er niks meer aan doen.
Gast- Gast
Een aantal laadt niet goed, Mozz, maar klopt het dat de meeuw met vrijheidsbeeld mist? Die is ook gaaf.
Gast- Gast
Marin schreef:Een aantal laadt niet goed, Mozz, maar klopt het dat de meeuw met vrijheidsbeeld mist? Die is ook gaaf.
Ja sommigen worden heel groot...vaag...meeuw met vrijheidsbeeld staat op mijn gecrashte computer...ben er héél veel verloren helaas.
Gast- Gast
Alex167 schreef:De fotograaf had ruim 1100 foto's gemaakt die dag
Kijk, dan snap ik hem helemaal. Dit kan een prima canvas waardige foto worden, maar dat is gewoon een questie van even laten bewerken voor je hem af drukt. Reportage foto's zijn nu eenmaal heel moeilijk los te zien, maar waarschijnlijk heb jij een prachtig trouwalbum waar deze foto in schittert
Gast- Gast
Marin schreef:Haha ja precies.
Een vriendin van me doet dit ook en het is idd niet handig om dit als vast inkomen te doen maar het kan zeker wel een mooi zakcentje opleveren. Ik denk dat het het zeker waard is hoor, om daar iets van geld en tijd in te investeren .
@ Mozz, mooie foto's! Vooral die van de Eiffeltoren vind ik mooi
Gast- Gast
Zusje van Bert schreef:Marin schreef:Haha ja precies.
Een vriendin van me doet dit ook en het is idd niet handig om dit als vast inkomen te doen maar het kan zeker wel een mooi zakcentje opleveren. Ik denk dat het het zeker waard is hoor, om daar iets van geld en tijd in te investeren .
Ja ik begin er eigenlijk steeds enthousiaster over te worden. Studiofotografie is echt niets voor mij, maar op locatie vind ik wel erg leuk. Zit nu te kijken naar cursussen en eigenlijk het enige wat ik op korte termijn zou moeten aanschaffen is een flitskop. En photoshop. Het liefst wil ik een MacBook maar dat kan ik voorlopig echt niet betalen. En ooit een nieuwe camera.
Gast- Gast
Grappig, ik heb er gisteren ook over na zitten denken wat ik met fotografie wil. Hoe meer ik het doe, hoe meer ik merk dat ik het ECHT leuk vind en ik kan er veel in kwijt. Net als jij Marin ben ik niet van de nette steriele technisch perfecte portretten en reportages, maar vind ik het leuker als ik er creativiteit in kwijt kan.
Maar inderdaad:
- er zijn zoveel goede amateurfotografen, ik spring daar niet bovenuit
- ik heb een instapmodel spiegelreflex met kitlens. Dat wordt een investering van een paar duizend euro aan echt professionele apparatuur, en dan heb ik het nog niet over cursussen en tijd
- ik wil opdrachten waar ik zelf nog wat vrije hand heb. Die geven mensen meestal niet, haha.
Dus euh, ik droom nog even verder . Misschien dat ik wel een website in elkaar ga zetten zodat ik het meer kan etaleren, dat is een beginnetje.
Maar inderdaad:
- er zijn zoveel goede amateurfotografen, ik spring daar niet bovenuit
- ik heb een instapmodel spiegelreflex met kitlens. Dat wordt een investering van een paar duizend euro aan echt professionele apparatuur, en dan heb ik het nog niet over cursussen en tijd
- ik wil opdrachten waar ik zelf nog wat vrije hand heb. Die geven mensen meestal niet, haha.
Dus euh, ik droom nog even verder . Misschien dat ik wel een website in elkaar ga zetten zodat ik het meer kan etaleren, dat is een beginnetje.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Storm schreef:Ik zie het al, wolletjes
Ik was er al bang voor, omdat ze veel inhoud van haar postst had gedelete . Jammer!
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Zijn foto's van mezelf
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen