Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mooie foto's- topic

+9
Lejow
Wennebellah
Beachgirl
Monte
SnowWhite
Sterre
minoessepoes
Poisongirl
Zwerver
13 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Mooie foto's- topic - Pagina 3 Empty Re: Mooie foto's- topic

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 9:19

ik ga voor deze is wel zelf gemaakt maar vind de kleuren en het idee erachter. Als wij in juli gaan trouwen gaan wij ook op deze plek foto`s maken smile

Mooie foto's- topic - Pagina 3 1146356320_5_Lz-U

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 9:28

Alex167 schreef:
wolletjes schreef:Mooie foto's- topic - Pagina 3 4372510789_881de1c98a

Ik wist dat áls jij een foto ging plaatsen dat het deze zou zijn.

I I love you this picture!

Gut... ben ik zo duidelijk :P

Nee, ik vind deze foto gewoon zó gaaf! Wil zoiets ook ooit maken, net zoals die foto van jou met je dochter. Dat soort dingen... damm! I love you

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 9:30

Haha, valt best mee :P Ik weet alleen dat je die foto waanzinnig mooi vindt. En dat je ook zoiets wil proberen met A. Die deal staat nog, toch? Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 9:33

Zero schreef:
Tea-Leaf schreef:Marin why? Je hebt talent, kan je daar echt niet iets mee? Misschien zeg ik nu iets geks, maar past dat niet veel beter bij je dan doceren? Je maakt prachtige foto's, daar geniet je ontzettend van, mensen vinden het mooi....

Een eigen bedrijfje opbouwen en het doceren afbouwen is geen optie voor je? Ik geloof echt dat je daar heel gelukkig van zou worden.

Niet op Marin's foto's af te vallen (want die zijn echt prachtig!) maar als het zo makkelijk zou gaan in de fotografie, waren er wel meer mensen rijk nerd als landschap/architectuur fotograaf heb je een concurrentie waar gewoon niet tegen op is te boksen, er staan een handje fotografen hiervan aan de top en thats it. Je foto's als stockfoto verkopen is ook geen vetpot, ik vind het juist heel slim van Marin dat ze een baan als docent heeft en daarnaast fotografeert. Je gaat namelijk héél anders fotograferen wanneer er druk op je staat omdat je je huur moet betalen...

Ik zeg niet dat je er rijk van wordt, en al helemaal niet dat het makkelijk gaat. ( Ik ben ook net voor mezelf begonnen en het kost me veel tijd en energie en ik verdien er de komende maanden sowieso helemaal niks mee ), maar misschien maakt het haar wel heel gelukkig. En dat is ook rijkdom toch?

Het straalt gewoon van haar posts af hoe blij ze van fotografie wordt. Ik zeg ook opbouwen, niet "meteen alles aan de kant schuiven en fulltime een bedrijfje beginnen waar je dik mee binnen loopt?"

Natuurlijk is het fijn dat ze kan werken als docent, maar nu ze overwerkt thuis zit omdat ze het zo zwaar heeft met die baan vroeg ik me af of dit geen optie voor haar is.

Is het zo raar dat ik dit vraag/denk?

Edit: Marin ik lees jouw reactie nu ook. Als je denkt dat t niks wordt, houdt het op. Het was ook maar een idee natuurlijk.
Maar als je na zo'n korte tijd doceren er al zo doorheen zit vraag ik me af of je toekomst daar wel ligt. En dit bedoel ik goed.

Liefs Tea

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 9:40

Alex167 schreef:Haha, valt best mee :P Ik weet alleen dat je die foto waanzinnig mooi vindt. En dat je ook zoiets wil proberen met A. Die deal staat nog, toch? Very Happy

Duh! Regel jij die petticoat? Very Happy Oh, en een park/bos? Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 9:42

wolletjes schreef:
Alex167 schreef:Haha, valt best mee :P Ik weet alleen dat je die foto waanzinnig mooi vindt. En dat je ook zoiets wil proberen met A. Die deal staat nog, toch? Very Happy

Duh! Regel jij die petticoat? Very Happy Oh, en een park/bos? Very Happy

Jaaa ik ben nog op zoek naar een petticoat! Ik weet wel waar ik ze kan vinden, maar ze zijn wel duuuuur! :shock:

Park/bos is geregeld! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 9:48

Tea-Leaf schreef:

Het straalt gewoon van haar posts af hoe blij ze van fotografie wordt. Ik zeg ook opbouwen, niet "meteen alles aan de kant schuiven en fulltime een bedrijfje beginnen waar je dik mee binnen loopt?"

Edit: Marin ik lees jouw reactie nu ook. Als je denkt dat t niks wordt, houdt het op. Het was ook maar een idee natuurlijk.
Maar als je na zo'n korte tijd doceren er al zo doorheen zit vraag ik me af of je toekomst daar wel ligt. En dit bedoel ik goed.

Liefs Tea

Snap ik schat, en dat vind ik juist lief dat je mee denkt. Het is echter niet zo simpel. Ik heb jaren geleden ook al de fotovakschool overwogen, maar dat freelance leventje is niets voor mij, daar kan ik niet goed tegen, die onzekerheid zonder vast inkomen. Journalistiek bleek dat ook niet voor mij te zijn.

Die vetgedrukte opmerking vind ik trouwens echt super lief. Dat doet me echt goed.

Maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik er mee zou kunnen. Een Amerikaanse vriendin van me maakt prachtige foto's van kinderen, niet in de studio maar op locatie (a la foto van Wolletjes), en zoiets lijkt me ook super leuk. Maar dat is alleen mogelijk als je geen kostwinner bent. Er valt vast wel wat geld mee te verdienen, maar niet genoeg.

Laatst aangepast door Marin op wo 23 maa 2011 - 2:13; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 10:19

Dit is 'm, Marin:

*Weg*

Laatst aangepast door Alex167 op zo 13 maa 2011 - 11:12; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 10:20

Oh ja ik zie het al. Ik vind 'm er totaal niet professioneel uit zien. Maar de locatie is prachtig en jullie staan er ook prachtig op.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 10:21

Marin schreef:Oh ja ik zie het al. Ik vind 'm er totaal niet professioneel uit zien. Maar de locatie is prachtig en jullie staan er ook prachtig op.

Kijk en dat bedoel ik dus. Dat soort opmerkingen zijn echt niet leuk om te horen over een foto waar je supersupertrots op bent.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 10:22

Marin die foto's I love you Zelfde geldt voor die van Alex!

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 13 maa 2011 - 10:24

Alex167 schreef:
Marin schreef:Oh ja ik zie het al. Ik vind 'm er totaal niet professioneel uit zien. Maar de locatie is prachtig en jullie staan er ook prachtig op.

Kijk en dat bedoel ik dus. Dat soort opmerkingen zijn echt niet leuk om te horen over een foto waar je supersupertrots op bent.

Dit zou ik dus ook echt niet grappig vinden...

Was het trouwens niet meeeeeeega koud Alex? Gezien de datum waarop jullie getrouwd zijn?
Ik vind het een prachtige foto.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 10:26

Maar Alex, het ziet er niet professioneel uit. Er is totaal niet gespeeld met licht en compositie (nou ziet er het ook niet echt als een bijzonder mooie weer dag uit, dus daar kan de fotograaf ook niets aan doen, maar dan nog vind ik het de taak van de fotograaf om daar om heen te werken). Het is net alsof hij (zij?) jullie daar heeft neergezet, en klik heeft gedaan, niet gekeken naar het totaal plaatje. Tja sorry, ik vind het heel lullig om te zeggen, en het doet echt niet af aan jou of jullie ervaring bij de foto, maar het ziet er echt uit als een kiekje. Ongeacht de emotionele waarde van jullie natuurlijk, die onbetaalbaar is. Hoe is de rest van de serie?

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 13 maa 2011 - 10:31

Ik zou als ik Alex was echt geen zin meer hebben om de rest te laten zien.
Daar zal wel nog meer gezeik op komen.

Ik snap echt het nut niet van het melden van dit soort reacties.
Er zit voor Lex een hele persoonlijke, emotionele waarde aan de foto. En door dit soort reacties heb ik het gevoel dat dat afgebroken wordt. Alsof ze er niet blij mee mag zijn.
In het taarten topic staan ook taarten die minder mooi zijn dan de ander. Maar wie ben ik om te zeggen dat ik die taarten niet mooi / strak / goed gelukt vind? Die ander heeft zich de blubber gewerkt en is waarschijnlijk verrekte trots op het eindresultaat. Waarom zou ik dit dan verpesten?

Tips geven kan altijd, maar de dingen die jij nu zegt, Marin, vind ik echt TE hard en niet kunnen.
Hou die mening voor je, en laat Alex genieten van haar foto en dat ene speciale moment.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 10:32

De fotograaf (hij) heeft hele mooie foto's gemaakt (vind ik). Kijk, ik vind het belangrijk dat mijn man en ik erop staan, dat wij een herinnering hebben aan onze dag en dat een foto er niet professioneel (genoeg) uit ziet kan me werkelijk jeuken. Natuurlijk zijn er foto's bij die ik niet mooi vind, maar daarom maakt zo'n fotograaf honderden foto's. En deze foto springt eruit bij ons en dan is het nogal rot om te horen dat het geen professionele foto is. Deze foto is zoals die is, onbewerkt en ik wíl hem niet eens bewerkt hebben. Het was 25 januari, midden in de winter, dus dan heb je nu eenmaal weinig kans op een stralend blauwe lucht en een mooie zonnetje waardoor je lichtinval blabla makkelijk kunt gebruiken. Voor mij en mijn man is het een perfect plaatje en dan vind ik commentaar op licht, compositie en nog meer van die blabla echt ongepast.

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 13 maa 2011 - 10:32

Marin schreef:Maar Alex, het ziet er niet professioneel uit. Er is totaal niet gespeeld met licht en compositie (nou ziet er het ook niet echt als een bijzonder mooie weer dag uit, dus daar kan de fotograaf ook niets aan doen, maar dan nog vind ik het de taak van de fotograaf om daar om heen te werken). Het is net alsof hij (zij?) jullie daar heeft neergezet, en klik heeft gedaan, niet gekeken naar het totaal plaatje. Tja sorry, ik vind het heel lullig om te zeggen, en het doet echt niet af aan jou of jullie ervaring bij de foto, maar het ziet er echt uit als een kiekje. Ongeacht de emotionele waarde van jullie natuurlijk, die onbetaalbaar is. Hoe is de rest van de serie?

Zeg het dan ook gewoon niet ?!?!?!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 10:33

Lejow schreef:
Marin schreef:Maar Alex, het ziet er niet professioneel uit. Er is totaal niet gespeeld met licht en compositie (nou ziet er het ook niet echt als een bijzonder mooie weer dag uit, dus daar kan de fotograaf ook niets aan doen, maar dan nog vind ik het de taak van de fotograaf om daar om heen te werken). Het is net alsof hij (zij?) jullie daar heeft neergezet, en klik heeft gedaan, niet gekeken naar het totaal plaatje. Tja sorry, ik vind het heel lullig om te zeggen, en het doet echt niet af aan jou of jullie ervaring bij de foto, maar het ziet er echt uit als een kiekje. Ongeacht de emotionele waarde van jullie natuurlijk, die onbetaalbaar is. Hoe is de rest van de serie?

Ze vroeg er nu om, het kwam voort uit een ander gesprek Lejow. Dus misschien even niet mee bemoeien als je niet weet waar 't over gaat.

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 13 maa 2011 - 10:34

Marin schreef:
Lejow schreef:

Ze vroeg er nu om, het kwam voort uit een ander gesprek Lejow. Dus misschien even niet mee bemoeien als je niet weet waar 't over gaat.

Dat heb ik ook gelezen hoor. Wees maar niet bang.
Dan nog blijf ik bij mijn mening dat je het niet zo ongezouten hoeft neer te zetten.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 10:36

Alex167 schreef:De fotograaf (hij) heeft hele mooie foto's gemaakt (vind ik). Kijk, ik vind het belangrijk dat mijn man en ik erop staan, dat wij een herinnering hebben aan onze dag en dat een foto er niet professioneel (genoeg) uit ziet kan me werkelijk jeuken. Natuurlijk zijn er foto's bij die ik niet mooi vind, maar daarom maakt zo'n fotograaf honderden foto's. En deze foto springt eruit bij ons en dan is het nogal rot om te horen dat het geen professionele foto is. Deze foto is zoals die is, onbewerkt en ik wíl hem niet eens bewerkt hebben. Het was 25 januari, midden in de winter, dus dan heb je nu eenmaal weinig kans op een stralend blauwe lucht en een mooie zonnetje waardoor je lichtinval blabla makkelijk kunt gebruiken. Voor mij en mijn man is het een perfect plaatje en dan vind ik commentaar op licht, compositie en nog meer van die blabla echt ongepast.

Kijk, en dat vetgedrukte is het allerbelangrijkste! Daar gaat het om. Maar ik zou met zo'n foto echt niet tevreden zijn, ik vind dat echt benedenmaatse kwaliteit voor een professionele fotograaf. Ik ben het absoluut met je eens dat niet iedereen dat maar zo te pas en te onpas moet zeggen tegen je en dat het niet leuk is om te horen. Maar ik ben het wel eens met diegene die het zei. Ik vind deze foto (ken de rest niet), niet de kwaliteit die je mag verwachten van een bruidsrapportage. En nogmaals, dat neemt echt niets af aan het feit dat jij de foto wel prachtig vindt, en daar gaat het om.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 10:37

Ik wil hier verder ook echt geen discussie van maken hoor, dit was echt alleen naar aanleiding van dat gesprek tussen mij en Alex, en ik vind het ook niet leuk om het te moeten zeggen. Maar ik snap wel wat diegene bedoelde. That's all.

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 13 maa 2011 - 10:39

Marin schreef:
Alex167 schreef:De fotograaf (hij) heeft hele mooie foto's gemaakt (vind ik). Kijk, ik vind het belangrijk dat mijn man en ik erop staan, dat wij een herinnering hebben aan onze dag en dat een foto er niet professioneel (genoeg) uit ziet kan me werkelijk jeuken. Natuurlijk zijn er foto's bij die ik niet mooi vind, maar daarom maakt zo'n fotograaf honderden foto's. En deze foto springt eruit bij ons en dan is het nogal rot om te horen dat het geen professionele foto is. Deze foto is zoals die is, onbewerkt en ik wíl hem niet eens bewerkt hebben. Het was 25 januari, midden in de winter, dus dan heb je nu eenmaal weinig kans op een stralend blauwe lucht en een mooie zonnetje waardoor je lichtinval blabla makkelijk kunt gebruiken. Voor mij en mijn man is het een perfect plaatje en dan vind ik commentaar op licht, compositie en nog meer van die blabla echt ongepast.

Kijk, en dat vetgedrukte is het allerbelangrijkste! Daar gaat het om. Maar ik zou met zo'n foto echt niet tevreden zijn, ik vind dat echt benedenmaatse kwaliteit voor een professionele fotograaf. Ik ben het absoluut met je eens dat niet iedereen dat maar zo te pas en te onpas moet zeggen tegen je en dat het niet leuk is om te horen. Maar ik ben het wel eens met diegene die het zei. Ik vind deze foto (ken de rest niet), niet de kwaliteit die je mag verwachten van een bruidsrapportage. En nogmaals, dat neemt echt niets af aan het feit dat jij de foto wel prachtig vindt, en daar gaat het om.

Dat komt waarschijnlijk omdat jij met een hele andere blik naar fotografie kijkt, omdat dat jouw passie is en je hier heel veel mee bezig bent. Voor iemand die dit niet is, ziet de foto er heel anders uit.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 10:39

*

Laatst aangepast door wolletjes op zo 13 maa 2011 - 10:49; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 13 maa 2011 - 10:40

wolletjes schreef:ja maar Marin, Alex zegt al heel duidelijk dat wij er anders naar kijken dan zij! En dat is het verschil.

Misschien moet ik idd niet als een fotograaf naar een foto kijken, maar als persoon zeg maar. En zoals ik al tegen Alex zei, heb ik haar nooit willen kwetsen (ik denk dat ik wel weet om welke opmerking het gaat, al is die van vrij lang geleden). En misschien kwets ik (wij?) wel meer mensen hier om de foto's die ze plaatsen en waar ik mijn mening op geef. Dat kan ik misschien beter bewaren voor een fotografieforum!

Eensch!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 10:41

Lejow schreef:
wolletjes schreef:ja maar Marin, Alex zegt al heel duidelijk dat wij er anders naar kijken dan zij! En dat is het verschil.

Misschien moet ik idd niet als een fotograaf naar een foto kijken, maar als persoon zeg maar. En zoals ik al tegen Alex zei, heb ik haar nooit willen kwetsen (ik denk dat ik wel weet om welke opmerking het gaat, al is die van vrij lang geleden). En misschien kwets ik (wij?) wel meer mensen hier om de foto's die ze plaatsen en waar ik mijn mening op geef. Dat kan ik misschien beter bewaren voor een fotografieforum!

Eensch!
+1

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 10:42

Ik heb de rest van de foto's niet online staan en dat maakt ook niet uit. Degene die commentaar had op die foto was trouwens wolletjes, dat mag je best weten. En we hebben het er net over gehad op msn, dus dat is uit de wereld geholpen. Ik vind het gewoon zo zinloos om commentaar te leveren op foto's van een ander, vooral op foto's die dierbaar zijn, zoals die van een bruiloft of van een pasgeboren kindje. Natuurlijk zijn er foto's gemaakt op onze trouwdag die ik niet denderend vind, maar wat doe ik eraan? Ik kan moeilijk zeggen dat ik nieuwe foto's wil, dat kan nou eenmaal niet. Dus pik ik de mooiste eruit, die komen in een album en de állermooiste prijkt aan de muur in de slaapkamer. Ik geloof niet dat er ook maar één fotograaf is die 1000 foto's maakt en ze alle 1000 even perfect met geweldige lichtinval en compositie. En áls er dan foto's zijn die qua licht wat minder zijn dan worden ze bewerkt. En dan vind ik een foto al heel veel van de charme verliezen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: