Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe doen jullie dat ?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat ? Empty Hoe doen jullie dat ?

Bericht  frolic za 12 maa 2011 - 11:20

Teun was en is geen kind dat dingen in zijn mond stak , we lette dus altijd wel op dat er geen kleine dingetjes rondslingerde maar al was dat wel zo zou dat ook geen drama geweest zijn zeg maar.

nu hij bijna 2,5 is ligt er uiteraard meer speelgoed in de kamer dan me lief is :-) én hebben we er een schattig babymeisje bij die alles nu al in dr mond duwt wat ze maar te pakken kan krijgen , ze probeerd echt alles en iedereen opte eten die in de buurt van dr mond komt..

Nu ze zo richting de 5 maandjes gaat , kwam het opeens ook in me op dat deze stofzuiger ook nog eens gaat kruipen :affraid: en zie ik al kleine burgeroorlogen tussen haar en dr grote broer ..

Hoe doen jullie dat ? Kan toch niet van teun verlangen dat hij opeens ook met alleen maar babyspeelgoed gaat spelen .. of hem inclusief speelgoed ergens anders neerzetten ?

Hoe voorkom ik dat klein zusje dr grote broer zn speelgoed opeet ? Is de enige optie er als een havik boven op zitten ??

Hoe doen jullie dat ?

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat ? Empty Re: Hoe doen jullie dat ?

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 11:29

Mijn neefje speelde weleens met Playmobiel enzo en als mijn nichtje dan op de grond was, moest mijn neefje met de kleine dingetjes aan de eetkamertafel gaan zitten.

Dan kon zij er niet bij maar kon hij toch lekker spelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat ? Empty Re: Hoe doen jullie dat ?

Bericht  bella za 12 maa 2011 - 20:02

Ik wacht op de dag dat het hier ook komen gaat.
Hier ook een peuter met te veel speelgoed, en een baby van 7 maand die inmiddels achteruit beweegt over de vloer.
Dus de kleine drama's beginnen hier al wat.
Ik wacht het af en zie hoe het loopt, de peuter zal zich toch wat aan moeten passen.
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat ? Empty Re: Hoe doen jullie dat ?

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 21:27

Wij krijgen dit natuurlijk ook nog maar Ciske heeft een tafeltje en een stoeltje in de huiskamer en ik denk dat hij gewoon daaraan moet spelen dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat ? Empty Re: Hoe doen jullie dat ?

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 21:33

Bij mijn schoonzus was het geloof ik zo dat de oudste aan de eettafel speelde met haar playmobil. Wilde ze op de grond, dan kon dat (volgens mij?) op haar slaapkamer, of in de huikamer op de momenten dat de jongste sliep of als de jongste in de box zat. Maar zij was op het moment dat de jongste ging kruipen al ruim 3, en 't is een meisje waar je ook goed afspraken mee kunt maken, dus ze hadden dara ook duidelijke afspraken over. Bij hen was er geen enkel probleem. Maar ik kan me wel herinneren dat m'n schoonzus eerst ook wel zoekend was met hoe ze dat zouden gaan doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat ? Empty Re: Hoe doen jullie dat ?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 0:17

Als indy speelt met speelgoed waar Merle niet aan mag komen dan moet ze van mij aan de grote tafel spelen. Dit is ook een echte MOET aangezien ze anders de hele tijd krijsen naar elkaar toe wie wat heeft.... nee dank je liever niet met men 2 dames. Very Happy Indy weet dit overigens nu ook erg goed, na een paar aanvaardingen met haar zusje.
Verder had het geen zin om Indy aan haar eigen tafeltje te zetten omdat Merle zich al heel snel kon optrekken etc vandaar ook de eettafel om te spelen.
Moet zeggen dat Indy meestal kiest voor haar playmobiel als Merle slaapt, dan kan ze alles uitstallen op de grond en dat vind ze gewoon leuker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat ? Empty Re: Hoe doen jullie dat ?

Bericht  Susan zo 13 maa 2011 - 0:24

De echt gevaarlijke dingetjes halen we voor Yrsa wel weg, dus bijvoorbeeld helmpjes van Playmobil, houten fruit uit het keukentje dat in een kindermondje past, et cetera. Er blijft nog altijd genoeg over.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat ? Empty Re: Hoe doen jullie dat ?

Bericht  snoezel zo 13 maa 2011 - 1:18

Had het daar laatst met mijn moeder over. Ik sloopte ook altijd alles van mijn zus. Ik was 5 jaar jonger, dus dan zat mijn zus mooie gebouwen te bouwen met lego en dan kwam ik eraan en trok alles overhoop. Mijn zus speelde dus altijd aan de eettafel met dat soort dingen en deed dat maar al te graag. Hihi.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat ? Empty Re: Hoe doen jullie dat ?

Bericht  frolic zo 13 maa 2011 - 2:10

Haha bij mijn broer en mij was dat ook een drama , mijn broer was een pietlut met zijn spulletjes en bouwwerken en ik de bulldozer die erdoorheen denderde .. hier hetzelfde zteun is hele dagen bezig dingen uit elkaar te halen en terug in elkaar te zetten .. en als ik dan naar Miek kijk denk ik ohoh Rolling Eyes

T gaat dan denk ik de grote tafel worden !!







frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat ? Empty Re: Hoe doen jullie dat ?

Bericht  Susan zo 13 maa 2011 - 2:18

Yrsa vindt het geweldig om Ezra uit te dagen door een puzzelstukje weg te pakken en hard weg te rennen zodra hij het ziet. Hoe heftiger hij reageert, hoe spannender ze het vindt. Ik ga dan niet continu ingrijpen, alleen als ze echt flinke ruzie krijgen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat ? Empty Re: Hoe doen jullie dat ?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum