Ik ben best wel bang eigenlijk voor.......
Pagina 1 van 1
Ik ben best wel bang eigenlijk voor.......
Een aantal jaren geleden, denk 2 ben ik bedreigd door een man en uitgescholden voor ''vieze buitenlander'' en dat ik terug moest gaan naar me eigen land.
Ik heb toen gebeld met meldpuntdiscriminatie, aardige jongen, maar meer dan met je praten doen ze eigenlijk niet.
Hij zei dat ik aangifte kon doen en ze gaan dan wel mee als je dat wilt en dus is hij meegegaan.
Eenmaal op het politiebureau kreeg ik te horen dat als ik aangifte zou doen het vast staat en dat die man dan ook mijn gegevens kan inzien mocht het tot een zaak komen.
Ik heb er uiteindelijk een melding van gemaakt, dus geen aangifte, maar kan het altijd omzetten.
Later is er nog eens een wijkagent aan de deur geweest om te komen praten, maar mijn man was thuis en ik niet.
Hij zou later terug komen en is nooit terug geweest.
N.a.v. dit hele gebeuren kwam mijn man die man in kwestie tegen (hij wist niet wie het was en was hem nooit tegengekomen).
Mijn man heeft toen wel gezegd dat hij niet zo tegen mij moest praten.
Het enige wat die engerd kon zeggen was een beetje gemompel, dus praten was het niet.
Het is een hele nare man om te zien, heeft een eng gezicht en kijkt mij heel doordringend aan.
Dat is iets waar ik bang van word, maar doordat me man er wat van heeft gezegd weet die man dat ik niet alleen ben/woon.
Nu past hij wel op als hij slim is.
Laatst kwam ik hem tegen in de bus waar ik hem nog nooit in heb gezien en vandaag reed hij langs in de auto toen ik de hond uitliet.
Hij keek heel eng naar me en daar word ik echt bang van, zo erg dat ik wel kan huilen.
Telkens als ik de hond uitlaat kijk ik continu om me heen of hij te zien is, zo bang ben ik nog na zo lange tijd.
Ik weet ongeveer hoe laat hij zijn 3 honden uitlaat dus dan ga ik iig niet.
Heb meerdere mensen gesproken en die vinden hem ook maar raar. Hun kijkt hij ook zo raar aan en bij een iemand heeft hij ook wat lopen schelden/roepen.
Deze keer ligt het niet aan mij.
Bah wat voel ik me ellendig!
Hij kan zo intimiderend kijken wat echt heel naar is om te zien.
Ik heb toen gebeld met meldpuntdiscriminatie, aardige jongen, maar meer dan met je praten doen ze eigenlijk niet.
Hij zei dat ik aangifte kon doen en ze gaan dan wel mee als je dat wilt en dus is hij meegegaan.
Eenmaal op het politiebureau kreeg ik te horen dat als ik aangifte zou doen het vast staat en dat die man dan ook mijn gegevens kan inzien mocht het tot een zaak komen.
Ik heb er uiteindelijk een melding van gemaakt, dus geen aangifte, maar kan het altijd omzetten.
Later is er nog eens een wijkagent aan de deur geweest om te komen praten, maar mijn man was thuis en ik niet.
Hij zou later terug komen en is nooit terug geweest.
N.a.v. dit hele gebeuren kwam mijn man die man in kwestie tegen (hij wist niet wie het was en was hem nooit tegengekomen).
Mijn man heeft toen wel gezegd dat hij niet zo tegen mij moest praten.
Het enige wat die engerd kon zeggen was een beetje gemompel, dus praten was het niet.
Het is een hele nare man om te zien, heeft een eng gezicht en kijkt mij heel doordringend aan.
Dat is iets waar ik bang van word, maar doordat me man er wat van heeft gezegd weet die man dat ik niet alleen ben/woon.
Nu past hij wel op als hij slim is.
Laatst kwam ik hem tegen in de bus waar ik hem nog nooit in heb gezien en vandaag reed hij langs in de auto toen ik de hond uitliet.
Hij keek heel eng naar me en daar word ik echt bang van, zo erg dat ik wel kan huilen.
Telkens als ik de hond uitlaat kijk ik continu om me heen of hij te zien is, zo bang ben ik nog na zo lange tijd.
Ik weet ongeveer hoe laat hij zijn 3 honden uitlaat dus dan ga ik iig niet.
Heb meerdere mensen gesproken en die vinden hem ook maar raar. Hun kijkt hij ook zo raar aan en bij een iemand heeft hij ook wat lopen schelden/roepen.
Deze keer ligt het niet aan mij.
Bah wat voel ik me ellendig!
Hij kan zo intimiderend kijken wat echt heel naar is om te zien.
Laatst aangepast door Caribbeanlover op za 12 maa 2011 - 4:46; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Ik ben best wel bang eigenlijk voor.......
Ergens maar gelukkig dat hij dit bij meer mensen doet en jij dus niet als enige bent, dat zou me wel minder bang maken denk ik..
Hij spoort gewoon niet, gok ik..
Hij spoort gewoon niet, gok ik..
Gast- Gast
Idd hij spoort gewoon niet, heeft een kronkel in ze kop!
Het stomme is nog dat hij op mannen valt en notebene een donkerder getinte vriend/man heeft dan ik en dan mij uitschelden.................... de lul!
Ik heb het altijd over ''die eikel'' tegen mijn man, maar hij zegt dat hij dat niet eens waard is en zegt ''dat is gewoon een sukkel zo stom is hij''.
Het stomme is nog dat hij op mannen valt en notebene een donkerder getinte vriend/man heeft dan ik en dan mij uitschelden.................... de lul!
Ik heb het altijd over ''die eikel'' tegen mijn man, maar hij zegt dat hij dat niet eens waard is en zegt ''dat is gewoon een sukkel zo stom is hij''.
Gast- Gast
*
Laatst aangepast door BeautyFuL-RoSe-90 op ma 18 apr 2011 - 20:25; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik zie er buitenlands uit, maar ben toch echt nederlandse, maar snap wat je zegt.
Het stomme is eigenlijk nog wel dat hij zelf en een donkere geliefde heeft en op mannen valt.
Daar heb ik geen problemen mee, want vroeger in mijn vriendengroep zaten meerdere jongens die van hetzelfde geslacht hielden. Bovendien woont er een getrouwd mannen echtpaar naast ons en is vind het juist super dat zij ook kunnen trouwen, moet overal kunnen.
Waarom wij wel en zij niet?
Oh enne een van zijn 3 honden heeft een vrouw hier in de buurt gebeten ze heeft er een blauwe plek aan overgehouden,maar zei tegen mij dat als het een wond was die was gaan bloeden dat ze naar de polite zou gaan.
Ben nl bij haar aan de deur geweest omdat ik via via ervan had gehoord. Ik mocht van haar aan de politie vertellen van wat haar is overkomen.
Later zag zij die man weer en zei ''je hond heeft me wel te pakken gehad hoor'' en het enige wat hij kon uitbrengen was was stom gemompel zei zij.
Het stomme is eigenlijk nog wel dat hij zelf en een donkere geliefde heeft en op mannen valt.
Daar heb ik geen problemen mee, want vroeger in mijn vriendengroep zaten meerdere jongens die van hetzelfde geslacht hielden. Bovendien woont er een getrouwd mannen echtpaar naast ons en is vind het juist super dat zij ook kunnen trouwen, moet overal kunnen.
Waarom wij wel en zij niet?
Oh enne een van zijn 3 honden heeft een vrouw hier in de buurt gebeten ze heeft er een blauwe plek aan overgehouden,maar zei tegen mij dat als het een wond was die was gaan bloeden dat ze naar de polite zou gaan.
Ben nl bij haar aan de deur geweest omdat ik via via ervan had gehoord. Ik mocht van haar aan de politie vertellen van wat haar is overkomen.
Later zag zij die man weer en zei ''je hond heeft me wel te pakken gehad hoor'' en het enige wat hij kon uitbrengen was was stom gemompel zei zij.
Gast- Gast
BeautyFuL-RoSe-90 schreef:Helaas is het zo dat er nog steeds meer gekken los lopen, dan dat er opgesloten zitten.
Ik ben zelf ook een buitenlander en maak dit ook regelmatig mee. Ik kan gewoon niet begrijpen dat er mensen zijn die zo doen. Niet omdat je iets misdaan hebt, maar alleen vanwege het feit dat je een ander huidskleurtje hebt of er anders uitziet. Het is niet alleen jammer, maar ook heel beangstigend dat je niet gewoon geaccepteerd wordt.
Ben je een buitelander ja? Heb je geen Nederlands paspoort dan?
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Ik heb een ned. paspoort.
Ja daar ging ik al vanuit, had het niet tegen jou
Gast- Gast
Ja dat zag ik pas toen ik het al geplaatst had...............dom van me.
Gast- Gast
*
Laatst aangepast door BeautyFuL-RoSe-90 op ma 18 apr 2011 - 20:26; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Dus ben je nederlandse vanwege je paspoort, eigenlijk is het net als bij mij.
Gast- Gast
*
Laatst aangepast door BeautyFuL-RoSe-90 op ma 18 apr 2011 - 20:26; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ah zo! Ik ben half Surinaams maar zou mezelf nooit een buitenlander noemen. Moet jij ook niet doen vind ikBeautyFuL-RoSe-90 schreef:Jen_ schreef:BeautyFuL-RoSe-90 schreef:Helaas is het zo dat er nog steeds meer gekken los lopen, dan dat er opgesloten zitten.
Ik ben zelf ook een buitenlander en maak dit ook regelmatig mee. Ik kan gewoon niet begrijpen dat er mensen zijn die zo doen. Niet omdat je iets misdaan hebt, maar alleen vanwege het feit dat je een ander huidskleurtje hebt of er anders uitziet. Het is niet alleen jammer, maar ook heel beangstigend dat je niet gewoon geaccepteerd wordt.
Nouja, ik heb een Nederlands paspoort. Maar bij mij zul je wel altijd blijven zien dat ik van Nigeriaanse afkomst ben.
Gast- Gast
Jen, je hebt wel gelijk aan de ene kant, maar je moet je er natuurlijk niet voor schamen ofzo zeg maar. Kijk naar jou, je bent een mooie ''buitenlandse'' dame en ik heb dat in het eggie mogen ervaren
Gast- Gast
*
Gast- Gast
BeautyFuL-RoSe-90 schreef:Jen_ schreef:Ah zo! Ik ben half Surinaams maar zou mezelf nooit een buitenlander noemen. Moet jij ook niet doen vind ikBeautyFuL-RoSe-90 schreef:Jen_ schreef:BeautyFuL-RoSe-90 schreef:Helaas is het zo dat er nog steeds meer gekken los lopen, dan dat er opgesloten zitten.
Nouja, ik heb een Nederlands paspoort. Maar bij mij zul je wel altijd blijven zien dat ik van Nigeriaanse afkomst ben.
Oke, ik begrijp wat je bedoelt. Maar bij mij is het meer dat ik niet Nederlands ben. Ik heb immers geen Nederlands uiterlijk. Ik heb wel een Nederlandse nationaliteit, maar zal altijd een Nigeriaan blijven. En daarmee bedoel ik meer in de zin van 'huidskleur, afkomst, roots enz. Dat bedoelde ik eigenlijk met 'buitenlander'.
Nou, ik ben een beetje zoals Jen, ik ben een kwart Surinaams. Heb een licht tintje, mooie bruine ogen, donkere krullen.. Je ziet wel ietsje dat ik buitenlands bloed heb voor een gedeelte. Maar ik ben geen buitenlander.
Als je hier geboren en getogen bent, of je bent geadopteerd en woont hier, dan ben je in mijn ogen gewoon een ontzettende Nederlander
Dus eens met Jen, al zal je het vast niet lullig bedoeld hebben.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Jen, je hebt wel gelijk aan de ene kant, maar je moet je er natuurlijk niet voor schamen ofzo zeg maar. Kijk naar jou, je bent een mooie ''buitenlandse'' dame en ik heb dat in het eggie mogen ervaren
Dank je voor het compliment! Ik hou gewoon niet van het woord buitenlander, + ik ben gewoon een Nederlandse vandaar dat ik er even over 'viel'.
Gast- Gast
Vind het ook niet zo leuk klinken net zo van ''kijk die buitenlander die gaat vast stelen''. Zo komt het over bij mij.
Net als ik vind dat donkere mensen niet ''zwarte'' genoemd kunnen worden.
Mijn huidskleur is BRUIN, dus ben ik BRUIN en ik ben dus niet ZWART zoals een autoband.
Mensen die mij ''zwart'' noemen zijn dus gewoon kleurenblind. Ik noem blanke mensen toch ook niet WIT omdat ze dat niet zijn.
Amen!
Net als ik vind dat donkere mensen niet ''zwarte'' genoemd kunnen worden.
Mijn huidskleur is BRUIN, dus ben ik BRUIN en ik ben dus niet ZWART zoals een autoband.
Mensen die mij ''zwart'' noemen zijn dus gewoon kleurenblind. Ik noem blanke mensen toch ook niet WIT omdat ze dat niet zijn.
Amen!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer ben je er eigenlijk klaar voor om kinderen te krijge
» bang voor maagonderzoek
» Bang voor het bad :(
» Voor meiden die wel willen, maar eigenlijk nog niet kunnen
» Ben jij bang voor de dood?
» bang voor maagonderzoek
» Bang voor het bad :(
» Voor meiden die wel willen, maar eigenlijk nog niet kunnen
» Ben jij bang voor de dood?