Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aankoopmakelaar

4 plaatsers

Ga naar beneden

Aankoopmakelaar Empty Aankoopmakelaar

Bericht  Bliss vr 11 maa 2011 - 22:56

Sinds kort ben ik mij aan het oriënteren op de huizenmarkt, heb nu twee bezichtigingen gehad, vanmiddag ook nog één en komende woensdag nog drie. Heb ook al een gesprek met een aankoopmakelaar gehad over wat hij voor mij zou kunnen betekenen.
Nu ben ik benieuwd of er hier ook mensen een huis hebben gekocht met een aankoopmakelaar. Waarom wel of juist niet? En zo wel, wat heeft hij allemaal voor je gedaan en hoeveel kostte het?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aankoopmakelaar Empty Re: Aankoopmakelaar

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 23:11

Wij hebben het niet gedaan.
Omdat een kennis die makelaar is het ons afraadde, ze vragen simpelweg teveel geld.
Mijn vader is meegegaan en die heeft er veel verstand van bouwen enz.
Wij hebben zelf de onderhandelingen gedaan.
23.000 euro van de prijs afgekregen, dus netjes smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aankoopmakelaar Empty Re: Aankoopmakelaar

Bericht  Bliss vr 11 maa 2011 - 23:23

Wow, dat is veel! Hoeveel heb je er dan uiteindelijk voor betaald?
Ik moet eigenlijk wel een aankoopmakelaar inschakelen. Familie woont nog aan de andere kant van het land, dus dat is niet handig. Hier ken ik ook niet echt iemand die er zoveel verstand van heeft, dus dan kom ik al gauw uit op zo'n makelaar.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aankoopmakelaar Empty Re: Aankoopmakelaar

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 23:28

We hebben uiteindelijk 207.500 euro betaald (incl k.k. 223.000).

Ik denk dat als ik in jouw schoenen stond ik idd ook een aankoopmakelaar in zou schakelen.
Let er dan wel op dat je een betrouwbare kiest!

Maar wel gaaf zeg, dat je een huis wil gaan kopen.
Watvoor iets heb je op het oog?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aankoopmakelaar Empty Re: Aankoopmakelaar

Bericht  Bliss za 12 maa 2011 - 0:01

Ik ben nu aan t kijken naar appartementjes (vooral portiekflatjes eigenlijk, die zie je nogal veel in Den Haag) van rond de 75m2. De meeste hebben drie kamers. Heb om 14:00 nog een bezichtiging en op de foto's ziet t er goed uit! Maar heb van de week ook al twee huisjes bekeken en die zagen er toch stukken minder uit dan op de foto's. Nou ja, we zullen zien!

Die aankoopmakelaar waar ik van de week ben geweest heeft een samenwerkingsverband met De Hypotheker. Voor klanten van De Hypotheker rekenen ze € 1500. Natuurlijk een hoop geld en daarom ben ik ook benieuwd wat anderen hebben betaald!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aankoopmakelaar Empty Re: Aankoopmakelaar

Bericht  Jerry za 12 maa 2011 - 0:05

Wij hebben een huis gekocht met een aankoopmakelaar. Hij vroeg 1000 euro exclusief.
Ik vond het heel fijn om een aankoopmakelaar mee te laten doen in ons koopgebeuren. Ik geloof zeker dat we het geld dat we hem hebben betaald, anders sowieso kwijt zouden zijn geweest in het huis (ivm onderhandelen).

Onze makelaar was het type 'no nonsense'. Wij zijn een keer in ons huis wezen kijken en daarna is hij wezen kijken (zonder ons). Diezelfde dag nog een openingsbod gedaan. Eerst dacht ik 'moeten we niet eerst een keer bij die man langs gaan om te bespreken wat we willen' (zag de man voor 't eerst bij 't ondertekenen van 't voorlopig koopcontract), maar doordat hij dat 'in principe' niet doet, kan hij zijn diensten (relatief) goedkoop aanbieden.
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aankoopmakelaar Empty Re: Aankoopmakelaar

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 0:08

Een tip van mijn vriend:
Ga nooit naar de hypotheker!
Dat zijn echte geldtrekkers.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aankoopmakelaar Empty Re: Aankoopmakelaar

Bericht  Zininzon za 12 maa 2011 - 0:15

Er zijn al verschillende topics over wel/geen aankoopmakelaar.

Ik had er zelf geen, ik zag er geen meerwaarde in.
De buurt en het soort huis kende ik al heel goed. Ik had iemand bij me met veel bouwkundig inzicht (die wist/zag nog meer dan de verkopend makelaar). Ook had onderhandelen heb ik zelf gedaan. Heb wel aan iemand die 1 jaar makelaardij heeft gestudeerd gevraagd wat zij er van dacht.

De verkopend makelaar complimenteerde me voor mijn onderhandeling, hij had niet verwacht dat de verkopende partij zo laag zou gaan zitten.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aankoopmakelaar Empty Re: Aankoopmakelaar

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 0:37

Wij hebben dit niet gedaan. Huis ziet er heel goed uit en dat is afgelopen week nog bevestigd bij de bouwtechnische keuring. Als wij echt een bouwval hadden gekocht dan hadden wij wel een aankoopmakelaar gebruikt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aankoopmakelaar Empty Re: Aankoopmakelaar

Bericht  Bliss za 12 maa 2011 - 1:04

Zininzon schreef:Er zijn al verschillende topics over wel/geen aankoopmakelaar.


Oh, die heb ik dan niet gezien. Ik kom pas sinds een paar dagen in deze pijler en zag zo gauw niks staan!
Ik heb al meer gehoord dat De Hypotheker veel geld vraagt, maar ik weet nog niet goed hoe ik het verder precies aan moet pakken qua hypotheek. Hoe kom ik er dan achter waar ik het goedkoopst een hypotheek kan krijgen?? Snap er nog weinig van!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aankoopmakelaar Empty Re: Aankoopmakelaar

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 1:17

Bliss:
Je moet gewoon bij een paar banken langs gaan.
Rabo en ING bv.
Werkt vaak het beste en krijg je goede uitleg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aankoopmakelaar Empty Re: Aankoopmakelaar

Bericht  Bliss za 12 maa 2011 - 1:20

Maar hoe gaat dat dan? Moet ik dan niet eerst al een huis op het oog hebben dat ik wil kopen? Nu weet ik toch nog niet precies hoeveel hypotheek ik nodig heb? Dus wat kunnen ze me nu al precies vertellen?
Heb bij De Hypotheker wel een gesprek gehad en hij heeft me verteld waaruit een hypotheek precies is opgebouwd enzo, maar wat kunnen die banken me dan nu al vertellen?

Pff ik vind het maar ingewikkeld allemaal, om over hypotheekvormen nog maar niet te spreken! Aflossingsvrij, spaarhypotheek etc. etc. Question Question Question

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aankoopmakelaar Empty Re: Aankoopmakelaar

Bericht  Zininzon za 12 maa 2011 - 1:43

Nee je kunt gewoon een adviesgesprek aanvragen. Je hoort dan hoeveel je maximaal kunt lenen.
Heb ik ook gedaan, dan weet je ook naar welke huizen je kunt kijken.

Pas als je weet welk huis je wilt komen, ga je weer naar de hypotheekadviseur om de hypotheek aan te vragen.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aankoopmakelaar Empty Re: Aankoopmakelaar

Bericht  samantjuh89 za 12 maa 2011 - 1:45

Je hoeft niet eerst een huis op het oog te hebben. Wij hebben onze hypotheek bij de Rabobank en deze adviseur heeft gekeken hoeveel wij op loon konden lenen en in welke prijsklasse we konden zoeken.
samantjuh89
samantjuh89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 141
Registratiedatum : 02-01-11
Woonplaats : Zeeland

Terug naar boven Ga naar beneden

Aankoopmakelaar Empty Re: Aankoopmakelaar

Bericht  Jerry za 12 maa 2011 - 2:34

PrinsesBo schreef:Een tip van mijn vriend:
Ga nooit naar de hypotheker!
Dat zijn echte geldtrekkers.


Wij zijn via de hypotheker bij een hypotheek gekomen en zijn er erg tevreden over!!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aankoopmakelaar Empty Re: Aankoopmakelaar

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 3:08

Jerry schreef:
PrinsesBo schreef:Een tip van mijn vriend:
Ga nooit naar de hypotheker!
Dat zijn echte geldtrekkers.


Wij zijn via de hypotheker bij een hypotheek gekomen en zijn er erg tevreden over!!

Ja maar je bent wel een oor uitgedraaid Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aankoopmakelaar Empty Re: Aankoopmakelaar

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 3:09

Bliss: Hun kunnen je nu al vertellen hoeveel hypotheek je aan zou kunnen.
Ook geven ze voorlichting over de verschillende vormen hypotheek die er zijn.
Wijzelf hebben bv een deel aflossingsvrij en een deel spaar.

De hypotheker zal jou uiteindelijk de aanbieder geven waarbij hij hetzelfde verdiend.
Dus is niet meteen dat jij het voordeligst uit bent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aankoopmakelaar Empty Re: Aankoopmakelaar

Bericht  Bliss za 12 maa 2011 - 6:15

PrinsesBo schreef:
Ja maar je bent wel een oor uitgedraaid Wink

Oor aangenaaid of poot uitgedraaid Wink

Maar goed, wát bepaalt dan welke hypotheekverstrekker het beste voor mij is?? Ik heb bij De Hypotheker gehoord hoeveel hypotheek ik kan krijgen. Ik neem aan dat dit overal zo'n beetje gelijk is. Wat maakt dan de één beter dan de ander? Het gaat toch om een hypotheekbedrag dat ik zelf moet gaan betalen, waar ik hem ook afsluit?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aankoopmakelaar Empty Re: Aankoopmakelaar

Bericht  Zininzon za 12 maa 2011 - 6:17

Bliss schreef:
PrinsesBo schreef:
Ja maar je bent wel een oor uitgedraaid Wink

Oor aangenaaid of poot uitgedraaid Wink

Maar goed, wát bepaalt dan welke hypotheekverstrekker het beste voor mij is?? Ik heb bij De Hypotheker gehoord hoeveel hypotheek ik kan krijgen. Ik neem aan dat dit overal zo'n beetje gelijk is. Wat maakt dan de één beter dan de ander? Het gaat toch om een hypotheekbedrag dat ik zelf moet gaan betalen, waar ik hem ook afsluit?

Hoeveel hypotheek je kunt krijgen, is niet overal hetzelfde. Daarnaast moet je de rentepercentages vergelijken en hoe lang je de hypotheek vast kunt zetten.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aankoopmakelaar Empty Re: Aankoopmakelaar

Bericht  Jerry zo 13 maa 2011 - 1:11

PrinsesBo schreef:
Jerry schreef:
PrinsesBo schreef:Een tip van mijn vriend:
Ga nooit naar de hypotheker!
Dat zijn echte geldtrekkers.


Wij zijn via de hypotheker bij een hypotheek gekomen en zijn er erg tevreden over!!

Ja maar je bent wel een oor uitgedraaid Wink

Als je naar een bank gaat, zullen zij ook alles doen om jou als klant binnen te halen. De Hypotheker was bij ons 'de objectieve persoon' die verschillende verstrekkers tegen elkaar af liet wegen. Dat voelde voor ons erg goed en ja, daar betaal je dan voor. Maar ik weet nu zeker dat ik een hypotheek heb die het beste bij ons past en geen hypotheek 'omdat we toevallig bij de ING (of welke verstrekker dan ook) naar binnen zijn gestapt).

Daarvoor wil ik me best een oor uit laten draaien Laughing
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aankoopmakelaar Empty Re: Aankoopmakelaar

Bericht  Bliss zo 13 maa 2011 - 2:52

Maar op welke manier betaal je de Hypotheker dan eigenlijk? Financier je dat mee in de hypotheek of moet je ze apart betalen? En om hoeveel geld gaat het dan?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aankoopmakelaar Empty Re: Aankoopmakelaar

Bericht  Jerry zo 13 maa 2011 - 4:49

dat wordt meegefinancierd geloof ik, maar als je wilt, kun je het ook apart betalen (wij hebben de kosten koper zelf betaald).
Je betaalt iets van 1800 euro. Best veel geld, maar ik vond het het zeker waard. Onze contactpersoon heeft voor ons niet alleen de best passende hypotheek gezocht, maar ook dingen als inboedelverzekering, overlijdensrisicodekking en allemaal dat soort dingen heeft hij de voor ons gunstigste uitgezocht. Daarnaast hield hij precies in de gaten wat wij allemaal nog moesten doen en voor welke datum (iets wat onze aankoopmakelaar ook deed). Nu we kant en klaar (wat hypotheek betreft) in ons nieuwe huis zitten, kunnen we, als we vragen hebben (ook met bv belastingaangifte) gewoon bij ze langs gaan. Dat kost dan geen extra geld ofzo.
Ik heb er een heel goed gevoel bij dat we het hebben laten regelen door een onafhankelijke instantie.
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aankoopmakelaar Empty Re: Aankoopmakelaar

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 4:51

Bliss schreef:
PrinsesBo schreef:
Ja maar je bent wel een oor uitgedraaid Wink

Oor aangenaaid of poot uitgedraaid Wink

Maar goed, wát bepaalt dan welke hypotheekverstrekker het beste voor mij is?? Ik heb bij De Hypotheker gehoord hoeveel hypotheek ik kan krijgen. Ik neem aan dat dit overal zo'n beetje gelijk is. Wat maakt dan de één beter dan de ander? Het gaat toch om een hypotheekbedrag dat ik zelf moet gaan betalen, waar ik hem ook afsluit?

Mwahaha, toen ik t typte had ik al het gevoel dat het niet klopte! :P
Je betaald toch rente over je hypotheek? Bij de een meer dan bij de ander.
En het deel dat je aan de hypotheker betaald zit bij de kosten in.

Het kan wel zijn dat die gasten je een goed gevoel geven, maar ik vind het een beetje dom.
Bedoel iedere 1000 euro heb je toch maar weer in je zak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aankoopmakelaar Empty Re: Aankoopmakelaar

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum