Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Van Huisarts naar psych hoelang zou dat duren?

+6
Beachgirl
Makamba
CaptainSpectacular
Tiana
TukTuk
Sunny87
10 plaatsers

Ga naar beneden

Van Huisarts naar psych hoelang zou dat duren? Empty Van Huisarts naar psych hoelang zou dat duren?

Bericht  Sunny87 do 10 maa 2011 - 13:16

Hoelang duurt het voordat je van huisarts naar een psych gestuurd wordt?

Ik vermoed dat ik nl net als men moeder manisch deppressief ben.
Er vallen nl nu iemand er op wees veel puzzelstukjes in elkaar. ( nadat ik in 3 uur had bedacht dat ik wou scheiden, 1 1/2 jaar getrouwd, net 4 maanden koophuis)
dat ik misschien manisch deppresief ben.

Ik denk dat ik nu in het manische zit.
Mijn huisartsenpraktijk is met vakantie Mad
Alleen voor noodgevallen mag je bellen, zou ik onder een noodgeval vallen?
Ik zal me zelf niks aan doen, maarre ik ben wel zwaar in de war.

damn, zucht nou ja

Sunny87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 64
Punten : 74
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van Huisarts naar psych hoelang zou dat duren? Empty Re: Van Huisarts naar psych hoelang zou dat duren?

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 18:49

Ik kreeg een doorverwijzing van de huisarts en had binnen 2 weken een afspraak met een (eigen gekozen) psycholoog, dus het kan vrij snel!

Gast
Gast

Van Huisarts naar psych hoelang zou dat duren? Empty Re: Van Huisarts naar psych hoelang zou dat duren?

Bericht  TukTuk do 10 maa 2011 - 19:32

Dat is snel! De wachtlijst bij de GGZ is vaak enorm lang, ik heb iig een half jaar moeten wachten ongeveer. (Maar dit was jeugdzorg toen)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tiana do 10 maa 2011 - 20:16

Ik kon via de huisarts binnen 3 weken terecht voor een intake bij de GGZ en moet nu tot mei wachten voor mijn echte eerste afspraak. De psycholoog die ik krijg heeft een persoonlijke wachtlijst, maar ik had ook met haar de intake en zij wilde me graag behandelen en ik vond het fijn om haar mijn verhaal te vertellen, dus het klikte en dat vind ik belangrijker, want met mijn vorige psycholoog had ik helemaal niks!
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238

Bericht  CaptainSpectacular do 10 maa 2011 - 20:43

Sunny87 schreef:Mijn huisartsenpraktijk is met vakantie Mad
Huisartsenpost.
CaptainSpectacular
CaptainSpectacular
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  TukTuk do 10 maa 2011 - 20:55

CaptainSpectacular schreef:
Sunny87 schreef:Mijn huisartsenpraktijk is met vakantie Mad
Huisartsenpost.

Nou denk niet dat je met zo iets daar terecht kan.. Als het goed is heeft je huisarts wel een vervanger voor als hij op vakantie is?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Tiana do 10 maa 2011 - 20:59

Ik zou naar de vervanger van je huisarts toe gaan als je het niet meer trekt om te wachten.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238

Bericht  Makamba do 10 maa 2011 - 21:04

Het ligt eraan hoe lang de wachtlijsten zijn! Ookal zijn ze lang, toch moet je je erop laten zetten, want het kan zomaar zijn dat er eerder plek is en je terecht kunt. Als je huisarts met vakantie is en je je zo voelt zou ik kijken of je bij een vervangende huisarts terecht kunt.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Beachgirl do 10 maa 2011 - 21:32

Ik denk niet dat ze het als spoed zien, want manisch depressief ben je dar waarschijnlijk al langer, en niet van de een op de andere week.

Ik kon na huisartsbezoek binnen 3 weken terecht bij een psycholoog (die mijn huisarts aangeraden had).
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Pien do 10 maa 2011 - 21:36

bij mijn collega heeft het 10 weken geduurd voor zij bij een psycholoog terecht kon

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Sunny87 do 10 maa 2011 - 22:22

ha meiden, poeh dat duurt nog best wel lang dus, voor mijn gevoel dan want ik was een beetje aan het doordraaien en ben bang dat ik op een gegeven moment echt doordraai.

Vannacht in paniek toch naar de huisartsenpost gereden.
Een pammetje gehad om iig te gaan slapen.
Net een afspraak met een vervangend arts kunnen maken voor vanmiddag.
Dus maar even zien, wat die zou kunnen doen.

Klopt dat het manisch deppresieve al een tijdje is, maar in de manie doe je gekke dingen en kan je doorslaan in een psychose.
Aangezien ik wat dat betreft weet wat voor rare dingen men moeder deed damn ik wil dit niet hebben. Nu ben ik dus steeds in paniek over wat ik zou kunnen hebben en maak mezelf helemaal gek. Ik wil niet zo zijn als men moeder is, heb therapy gehad om met de consequenties van men moeder's stoornis om te gaan en nu zou ik zelf ooit ook nog is kids krijgen die miss met hetzelfde moeten leven waarmee ik vroeger geleefd heb pffff.

Ik wilde van mijn man scheiden omdat we niet konden praten met elkaar.
Damn maar nu denk ik op de momenten dat ik niet praat trek ik me trug, op de momenten dat ik wel praat ben ik over de top.
En aangezien de manies korter duren dan de depri periodes d8 ik egt dat ik een foute kerel had.
Nu zit ik in de manie ( heb al 3 obsessies gehad deze week) en praten we wel.

Blegh

Sunny87
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  SuperGrover vr 11 maa 2011 - 0:25

Wachttijd voor de GGZ zijn lang, heel erg lang. Bij vrijgevestigde therapeuten is vaak nagenoeg geen wachttijd, maar ik denk dat je met een bipolaire stoornis meer baat zal hebben bij GGZ. Mocht je in een psychose raken, of je stort echt in, dan is er altijd crisishulp. Dat kan onmiddellijk.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 6:46

Hoi,

de eerste keer ( ergens in 2008 ) duurde bij mij echt een flink aantal weken. Denk dat het wel op twee/drie maanden uitkwam voordat ik echt kon starten met een hulpplan bij Dimence ( toen nog Riagg ). Kennismakingsgesprek, vaststellen probleem, plan opstellen voor probleem....

Nu ik eenmaal in het circuit heb gezeten ben ik via de huisarts gelukkig zo weer aan de beurt, zo weet ik nu.

Niet om je een rotgevoel te geven, maar ze zijn sowieso heel traag.Tenminste bij mij wel. Wat er ook is.. Knap dat je aan de bel hebt getrokken en ik wens je veel sterkte met je herstel.

Liefs Tea

Gast
Gast

Bericht  Joli86 vr 11 maa 2011 - 7:33

Ik heb denk ik een week of 5/6 moeten wachten voor ik terecht kon.. Succes meis!
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 7:36

Bij mij duurde het 4 weken. Het ligt eraan hoe druk ze het hebben. Ik kreeg trouwens wel een lijstje mee met een paar praktijken waar ik uit kon kiezen. Waarschijnlijk krijg jij dat ook en dan kan je ze een voor een bellen wat de wachttijd daar is. Sterkte !

Gast
Gast

Bericht  Merai vr 11 maa 2011 - 7:40

Als je echt vreemde dingen gaat doen kun je via de huisartsenpost het nummer van de crisisdienst krijgen en die kunnen meteen naar je toekomen. Hierbij is verdere begeleiding ook meteen mogelijk. In elk ander geval zal het aan het vervolgtraject liggen hoelang het duurt voor je terecht kunt. GGZ heeft inderdaad altijd behoorlijk lange wachttijden maar er zijn ook psychologen waar je wel op korte termijn heen kunt. In ieder geval goed dat je aan de bel hebt getrokken!
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075

Bericht  Sunny87 vr 11 maa 2011 - 8:28

Goh wat lief dat jullie allemaal zo reageren.

Nou ben dus bij ha geweest en die vond niet dat ik een crisisgeval was ( gelukkig)
Vandaag heel wat emoties mee gemaakt hysterisch lachen, overgaat in huilen en boosheid en nu ben ik duf.

Maar goed hij heeft me wel aangemeld bij de instelling ( geen idee of dat gz is) waar mijn moeder nu ook onder controlle is. Men moeder is niet zo heel blij met de instelling qua hulp of onderzoeken, maar ja dat zij die testen heeft ondergaan is al heel wat jaren gelee, maar ja alst niet bevalt dan kan ik altijd nog naar wat anders ( al weet ik van die dat de tijd tussen testen,uitslagen en behandeling vrij lang duurt.
Hij zei dat ik ma of di gebeld zou worden en ik kreeg oxezepam mee om in ieder geval te slapen. plus de onrust weg te halen.
Maar gelukkig werd ik 2 uur later al gebeld door de instelling dat ze maandag een plek hebben dat ik op gesprek kan komen, dus ik ben benieuwd.

Dus nu met men pammetjes t weekend door Rolling Eyes
Ben nu niet meer zo in paniek, want hulp is one his way.
Maar ja dat d8 ik gister ochtend ook dat ik oke was.

Sunny87
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 9:10

Je laatste post zegt me wel dat je echt hulp nodig hebt. Echt. En nogmaals, knap dat je aan de bel hebt getrokken. Respect, want dat is heel eng voor veel mensen.

Laat het op je afkomen, maar probeer ook te zeggen hoe je je voelt en wat je verwacht van de instelling, en leg je niet zomaar neer bij wat een psycholoog of psychiater zegt.
Je hebt ook een eigen mening, eigen gevoel, en ze kunnen niet in je hoofd kijken natuurlijk. Ze kunnen alleen conclusies trekken op basis van wat jij zegt en laat zien van jezelf.

Wees sterk voor jezelf, geloof dat je er door komt.

Heb je het gevoel dat het niet gaat, trek dan aan de bel he, wanneer ook. Die "pammetjes" maken je misschien wel rustig maar daar ben je ( zeker op lange termijn ) niet mee geholpen.

Liefs Tea

Gast
Gast

Bericht  Sunny87 zo 13 maa 2011 - 22:26

Ja dat ik hulp nodig heb staat boven kijf ( ik typ alleen op het forum als ik ff hyper ben, normaal zou ik nooit zo'n persoonlijk bericht op internet zetten)

Weetje deze hypers heb ik eerder ook mee gemaakt en ook zo dat ik door draaide maar met slaappil en naar mijn eigen therapeut ben ik er steeds bovenop gekomen.

Ik laat me zeker niks opleggen omdat ik geen medicijnen wil,
ja ik ben de rest van de tijd heel erg vlak maar dat was ik ook voordat ik een vermoeden had en toen dealde ik er ook mee.

O en de pammetjes ( wist eergister ff niet hoe ik ze moest noemen) werken niet, ik hyper er gewoon doorheen, misschien heeft het voorkomen dat ik doorsloeg in de paniek, maar verder heb ik er weinig van gemerkt, of ze moeten 24 uur werken, gister was ik nl heel down angel

Het lastige is iedereen heeft een manisch-depressieve zijde.
Dan ben j blij dan zit je in de put, dan koop je is wat waar je blij van word, dan rij je is even roekeloos, dan heb je geen zin om te werken of je huishouden te doen.
Iedereen maakt die momenten door.
Dus ik laat het maar even heeeeel grondig uitzoeken of ik wat heb of niet.

Nou ja zo de intake en dan ik hoor het wel hoe verder.

Sunny87
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: