Welke energieleverancier hebben jullie?
+20
sonly
loura
Makamba
Primrose
Carmen
ExpressoB
Flip Fluitketel
Ella
BJA
Dennenappel
Eris
Bruintje Beer
rapa nui
Wennebellah
Jeanette
Atelier Madame
Darius
Phileine
blondje1313
Lynn_
24 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Welke energieleverancier hebben jullie?
Wij moesten overstappen van Essent naar Electrabel.
Gast- Gast
Wij zitten bij oxxio, en ben er eigenlijk wel tevreden over
Gast- Gast
Wij zaten voorheen bij Eon, maar zijn vorige maand overgestapt naar Energie Direct. We kregen nu al best veel geld terug, dus hoop volgend jaar nog meer
Primrose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10
ABE schreef:Omdat er vroeger nog geen keuzes waren ben ik niet alleen opgegroeid met Essent, maar heb ik voorheen ook zelf verplicht bij Essent gezeten. Momenteel is dat nog Essent en ik twijfel er niet over om over te stappen. Wat goed is, moet je goed laten. Ik ben dus tevreden over de service, prijs en kwaliteit.
+1
Toen ik nog in de randstad woonde zaten we bij Eneco en daar waren we ook tevreden over.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
BeautyFuL-RoSe-90 schreef:Lynn_ schreef:Ik vraag me af welke energieleverancier jullie hebben omdat wij dit nu ook aan het uitzoeken zijn. Op zich kan ik redelijk goed vinden wat de goedkoopste leveranciers zijn maar ik vind het ook belangrijk om te weten hoe de service is. Dus: welke leverancier heb je en waarom wel of niet tevreden?
Ook vraag ik me nog af hoe het precies in z'n werk gaat met 'klant' worden. We krijgen volgende maand de sleutel. Wanneer moet ik het dan zeker geregeld hebben?
Ontzettend bedankt!
Volgens mij moet je dit altijd binnen 1 maand geregeld hebben, omdat je anders kans loopt dat de netbeheerder je van het stroom en het gas afsluit. Er is dan immers geen leverancier bekend op je adres. (als het goed is hebben de vorige bewoners hun energieleverancier opgezegd) en af/-aansluitkosten kunnen behoorlijk hoog zijn. De netbeheerder is trouwens degene die over je meterkast en meterstanden gaat. Aan hun betaal je ook de transportkosten, meterhuur, vastrecht enz.
Bij de meeste energieleveranciers kun je je telefonisch of via internet aanmelden. Meestal vragen ze na een tijdje je huidige meterstanden zodat ze je maandelijkse voorschotbedrag kunnen berekenen.
Ik heb zelf geen flauw idee bij welke energieleverancier ik zit. Ik woon op kamers en alles wordt via de huisbaas geregeld.
Hoe bedoel je dat: binnen een maand regelen? Bedoel je dat we op de dag dat we de sleutel krijgen (en dus de dag dat wij eigenaar worden) nog één maand hebben om het te regelen?
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
wij zitten bij essent, al heet dat nu enexis ofzoiets. ze zijn pas overgekocht vandaar. maar ben er erg tevreden over!
Gast- Gast
Jup, pas na drie maanden gaan ze dreigen met het afsluiten van je gas, water en electra. Voor de netheid en handigheid willen ze het liefst dat dit binnen een maand gaat.Lynn_ schreef:BeautyFuL-RoSe-90 schreef:Lynn_ schreef:Ik vraag me af welke energieleverancier jullie hebben omdat wij dit nu ook aan het uitzoeken zijn. Op zich kan ik redelijk goed vinden wat de goedkoopste leveranciers zijn maar ik vind het ook belangrijk om te weten hoe de service is. Dus: welke leverancier heb je en waarom wel of niet tevreden?
Ook vraag ik me nog af hoe het precies in z'n werk gaat met 'klant' worden. We krijgen volgende maand de sleutel. Wanneer moet ik het dan zeker geregeld hebben?
Ontzettend bedankt!
Volgens mij moet je dit altijd binnen 1 maand geregeld hebben, omdat je anders kans loopt dat de netbeheerder je van het stroom en het gas afsluit. Er is dan immers geen leverancier bekend op je adres. (als het goed is hebben de vorige bewoners hun energieleverancier opgezegd) en af/-aansluitkosten kunnen behoorlijk hoog zijn. De netbeheerder is trouwens degene die over je meterkast en meterstanden gaat. Aan hun betaal je ook de transportkosten, meterhuur, vastrecht enz.
Bij de meeste energieleveranciers kun je je telefonisch of via internet aanmelden. Meestal vragen ze na een tijdje je huidige meterstanden zodat ze je maandelijkse voorschotbedrag kunnen berekenen.
Ik heb zelf geen flauw idee bij welke energieleverancier ik zit. Ik woon op kamers en alles wordt via de huisbaas geregeld.
Hoe bedoel je dat: binnen een maand regelen? Bedoel je dat we op de dag dat we de sleutel krijgen (en dus de dag dat wij eigenaar worden) nog één maand hebben om het te regelen?
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Oké, bedankt!
Lynn_- Kletskop
Greenchoice
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Lynn_ schreef:Iemand bekend met GreenChoice?
Bevalt goed. Heb alleen nog geen eindafrekening gehad omdat ik nog geen jaar op mezelf woon. Maar ze zijn wel snel met vragen beantwoorden ed. en alles is in principe via internet te regelen bij hun.
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Essent maar die zal ik niemand aanraden!
De service is ver te zoeken (lees geen service)
(vb: ik probeer al 1 jaar mijn voorschot te verhogen, maar schijnbaar werken daar allemaal mensen die daar geen bevoegdheden of geen verstand van hebben, want inmiddels een jaar met veel frustratie verder hebben ze mijn voorschot doodleuk op € 0,00 gezet)
Kortom geen aanrader!
De service is ver te zoeken (lees geen service)
(vb: ik probeer al 1 jaar mijn voorschot te verhogen, maar schijnbaar werken daar allemaal mensen die daar geen bevoegdheden of geen verstand van hebben, want inmiddels een jaar met veel frustratie verder hebben ze mijn voorschot doodleuk op € 0,00 gezet)
Kortom geen aanrader!
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Wij zitten al jaren bij Eneco.
Lindsya- Kletskop
- Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
We wonen in een huurwoning en Essent was de vaste leverancier. We zijn overgestapt naar Nuon omdat dit veel geld scheelt.
Ik zal niet zo snel naar een kleine "onbekende" energieleverancier overstappen, dat vertrouw ik niet helemaal.
(kan tussen m'n oren zitten)
De servicekosten betalen we overigens nog wel aan essent.
Ik zal niet zo snel naar een kleine "onbekende" energieleverancier overstappen, dat vertrouw ik niet helemaal.
(kan tussen m'n oren zitten)
De servicekosten betalen we overigens nog wel aan essent.
Zeester- Fluisteraar
- Aantal berichten : 85
Punten : 105
Registratiedatum : 25-11-10
Mijn ouders hebben ook best veel problemen gehad met Essent. Die wordt het dus ook niet. Ik blijf het moeilijk vinden.
Lynn_- Kletskop
Puggle schreef:wij zitten bij essent, al heet dat nu enexis ofzoiets. ze zijn pas overgekocht vandaar. maar ben er erg tevreden over!
Essent is overgekocht door RWE. Enexis is de netbeheerder die bij Essent hoort.
Gast- Gast
Wij zijn bij essent en ik ben er tevreden over.
Heb toen eens getwijfeld om over te stappen naar Oxxio, maar mijn ouders hadden er hele slechte ervaringen mee, die zouden zogenaamd bij Oxxio goedkoper uitzijn, maar kregen een dikke eindafrekening waadoor ze veel duurder uitwaren wat erg vreemd was, want ik was dat jaar uit huis gegaan en dus hadden ze veel minder verbruikt als andere jaren bij Essent
Heb toen eens getwijfeld om over te stappen naar Oxxio, maar mijn ouders hadden er hele slechte ervaringen mee, die zouden zogenaamd bij Oxxio goedkoper uitzijn, maar kregen een dikke eindafrekening waadoor ze veel duurder uitwaren wat erg vreemd was, want ik was dat jaar uit huis gegaan en dus hadden ze veel minder verbruikt als andere jaren bij Essent
Gast- Gast
Hier bij oxxio, prima service tot zo ver en begonnen met een hoog maandtafief (nieuwbouw en werd berekend aan de inhoud van ons huis)
Dit werd na 6 maanden bekeken en toen naar beneden in geschaald. Nu 2 keer een jaarafrekening gehad en krijgen tot dus ver een leuk bedrag terug dus geen verrassingen gehad.
Dit werd na 6 maanden bekeken en toen naar beneden in geschaald. Nu 2 keer een jaarafrekening gehad en krijgen tot dus ver een leuk bedrag terug dus geen verrassingen gehad.
Gast- Gast
Leaf, ik zag jouw topic. Misschien heb je hier ook iets aan!
Lynn_- Kletskop
Na lang twijfelen en vergelijken heb ik gekozen voor GeenChoice.
Lynn_- Kletskop
Hoe bevalt dat? Wij zitten nu bij Nuon en zijn eigenlijk heel tevreden. Een tijd geleden kwam er een verkoper van Electrabel aan de deur, en normaal kan ik die altijd heel makkelijk afwimpelen maar nu echter niet (hormonen? ). In dat gesprek ben ik aardig voorgelogen volgens mij, en nu zitten we dus aan een contract vast ("Nee, mevrouw, het is geheel vrijblijvend!" yeah, right!). Door omstandigheden hebben we de koop niet binnen 8 dagen geannuleerd (heel stom, I know). En nu twijfel ik. Heb ook nog niet uitgezocht of we daar echt minder betalen, ons maandbedrag is nu al laag, maar door de manier waarop het gegaan is wil ik er eigenlijk al helemaal geen klant meer zijnPurple schreef:Wij moesten overstappen van Essent naar Electrabel.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Dat zijn van die nare dingen he... Voor je het weet zit je ergens aan vast! Wie weet valt het mee... Hoe veel jaar zit je vast?
Lynn_- Kletskop
Nou, die verkoper zei dat je maandelijks op kan zeggen, maar er klopte wel meer niet wat hij zei dus geen idee of dat echt klopt. Het is inderdaad vervelend, maar wel m'n eigen schuld. Nou ja, een mooie les voor de volgende keer
Ik las dat je gekozen hebt voor GreenChoice. Heb ik zelf geen ervaring mee maar mijn moeder heeft dat en volgens mij is zij er erg tevreden over.
Ik las dat je gekozen hebt voor GreenChoice. Heb ik zelf geen ervaring mee maar mijn moeder heeft dat en volgens mij is zij er erg tevreden over.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Fijn om te horen. Op een gegeven moment moet je toch een keuze maken. Ik ben benieuwd :-).
Lynn_- Kletskop
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Welke pil hebben jullie?
» Welke tv hebben jullie?
» Welke box hebben jullie?
» Welke loopfiets hebben jullie?
» Welke energieleverancier hebben jullie?
» Welke tv hebben jullie?
» Welke box hebben jullie?
» Welke loopfiets hebben jullie?
» Welke energieleverancier hebben jullie?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: