gaatjes in je oren
+13
Mida4you
Atelier Madame
Caramba
Niekske
Silver
Tazz
Blond
Jmdb
Jerry
Sneeuwvlok
Chocolate Cookie
Majo89
Serena
17 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
gaatjes in je oren
Hoi,
Na lang twijfelen heb ik besloten dat ik weer gaatjes in mijn oren wil laten maken. Ik heb toen ik 7 was gaatjes laten schieten, maar die gingen heel erg ontsteken, wat zo erg werd dat we (mijn moeder en ik) hadden besloten ze dicht te laten groeien. Je ziet ze nog wel zitten maar zijn wel helemaal dichtgegroeid.
Maar goed ik vind oorbellen echt leuk, dus wil toch weer gaatjes.
Kan iemand mij vertellen waar ik dat het best kan doen? Bij een juwelier of tatoeshop en wat is het verschil, qua gaatjes, tussen die twee? En ik ben best wel bank dat het opnieuw allemaal gaat ontsteken enzo, weet iemand of die kans groot is?
Na lang twijfelen heb ik besloten dat ik weer gaatjes in mijn oren wil laten maken. Ik heb toen ik 7 was gaatjes laten schieten, maar die gingen heel erg ontsteken, wat zo erg werd dat we (mijn moeder en ik) hadden besloten ze dicht te laten groeien. Je ziet ze nog wel zitten maar zijn wel helemaal dichtgegroeid.
Kan iemand mij vertellen waar ik dat het best kan doen? Bij een juwelier of tatoeshop en wat is het verschil, qua gaatjes, tussen die twee? En ik ben best wel bank dat het opnieuw allemaal gaat ontsteken enzo, weet iemand of die kans groot is?
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10
Re: gaatjes in je oren
Bij een juwelier schieten ze de gaatjes. Het lijkt een beetje op een nietmachine, waarbij ze het gaatje (en de oorbel) door je oor heen nieten/schieten. De prijs is daar is ook niet echt duur.
Bij een tattoo/piercingshop piercen ze het gaatje. Dat gaat met een klemmetje en een naald. Dit is duurder dan bij de juwelier!
Ik heb mijn oorgaatjes bij een juwelier laten doen, maar de piercing in m'n bovenoor en tragus bij een piercingshop!
Bij een tattoo/piercingshop piercen ze het gaatje. Dat gaat met een klemmetje en een naald. Dit is duurder dan bij de juwelier!
Ik heb mijn oorgaatjes bij een juwelier laten doen, maar de piercing in m'n bovenoor en tragus bij een piercingshop!
Majo89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 26
Punten : 28
Registratiedatum : 07-12-10
Serena schreef:Hoi,
Ik zou gewoon naar een goede juwelier gaan, maar een tattooshop lijkt me net zo goed. Voor beiden geldt dat ze hygiënisch moeten werken en goed advies moeten meegeven.
Ik heb 1,5 jaar geleden mijn 2e oorgaatjes laten schieten bij Lucardi, en nooit last gehad. Heb zelfs nauwelijks desinfecterend spul gebruikt, is niet eens nodig. De kans dat het gaat ontsteken is aanwezig, maar dat kan je prima genezen. 2x per dag goed schoonhouden met water en af en toe zoiets als Sterilon was bij mij voldoende.
Gewoon doen meid, je oren zullen er iig niet afvallen en oorbellen dragen is zó leuk!
Liefs Tea
Edit: tattooshop is inderdaad duurder en voor gewone gaatjes in je oren niet nodig dan.
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:
Ik zou gewoon naar een goede juwelier gaan, maar een tattooshop lijkt me net zo goed. Voor beiden geldt dat ze hygiënisch moeten werken en goed advies moeten meegeven.
Ik heb 1,5 jaar geleden mijn 2e oorgaatjes laten schieten bij Lucardi, en nooit last gehad. Heb zelfs nauwelijks desinfecterend spul gebruikt, is niet eens nodig. De kans dat het gaat ontsteken is aanwezig, maar dat kan je prima genezen. 2x per dag goed schoonhouden met water en af en toe zoiets als Sterilon was bij mij voldoende.
Gewoon doen meid, je oren zullen er iig niet afvallen en oorbellen dragen is zó leuk!
Liefs Tea
Edit: tattooshop is inderdaad duurder en voor gewone gaatjes in je oren niet nodig dan.
haha daarom wil ik het ook
dank jullie voor de antwoorden iig
Serena- Kletskop
Laat je het resultaat dan nog even zien Serena?
Ik moet nu weg, fijne ochtend nog!!!
Ik moet nu weg, fijne ochtend nog!!!
Gast- Gast
Toen ik ook jong was, ik denk 9 ofzo? Liet ik ook gaatjes schieten. Maar dat ging inderdaad ontsteken. Wat jaren later was het ontstoken gaatje dicht, die andere kon ik doorprikken, dus heb die andere laten schieten bij een juwelier. Daarna nooit meer last ervan gehad.
Heb ook nog gaatjes boven de onderste laten schieten. Maar die blijven irriteren als ik iets erin doe (ook echt zilver).
Heb ook nog gaatjes boven de onderste laten schieten. Maar die blijven irriteren als ik iets erin doe (ook echt zilver).
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
_Donnaa schreef:Nooit Sterilon gebruiken!
Waarom niet?
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Daar droogt 't toch helemaal van uit?
Bij mijn oorbelletjes (toen ik 10 was ofzo) moest ik wel sterilon gebruiken. Toen ik een piercing nam, zei de mw dat dat slecht was. Ik kreeg neutral wasgel mee, waarmee ik het iedere dag met een wattenstaafje schoon moest maken (én weer goed afspoelen: anders droogt je huid alsnog uit...)
Bij mijn oorbelletjes (toen ik 10 was ofzo) moest ik wel sterilon gebruiken. Toen ik een piercing nam, zei de mw dat dat slecht was. Ik kreeg neutral wasgel mee, waarmee ik het iedere dag met een wattenstaafje schoon moest maken (én weer goed afspoelen: anders droogt je huid alsnog uit...)
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Chocolate Cookie schreef:Toen ik ook jong was, ik denk 9 ofzo? Liet ik ook gaatjes schieten. Maar dat ging inderdaad ontsteken. Wat jaren later was het ontstoken gaatje dicht, die andere kon ik doorprikken, dus heb die andere laten schieten bij een juwelier. Daarna nooit meer last ervan gehad.
Dit is wel fijn om te lezen
en is dat andere gaatje dan precies in je oude gaatje geschoten? Bij mij zie je de gaatjes nog wel zitten namelijk, ze zijn alleen wel allebei echt helemaal dicht.
Serena- Kletskop
Sneeuwvlok schreef:_Donnaa schreef:Nooit Sterilon gebruiken!
Waarom niet?
Ben ik ook wel benieuwd naar. Heb het destijds altijd gebruikt en heb er nog nooit last van gehad..
Jmdb- Fluisteraar
- Aantal berichten : 27
Punten : 37
Registratiedatum : 14-12-10
Ik heb ook ontzettend last gehad van ontstoken oren toen ik gaatjes liet zetten. Uiteindelijk ook het tweede gaatje dicht laten groeien. Sowieso beginnen met edelmetaal (zilver of goud), en goed ontsmeten. Bij mij werkt sterilon wel heel goed om een ontsteking tegen te gaan.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
_Donnaa schreef:Nooit Sterilon gebruiken!
Sterilon kan je best gebruiken, ik denk dat ze betadine bedoeld. Daar kan je allergische reacties op krijgen.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Sterilon is veel te agressief en dood ook de cellen die juist voor het herstel van het wondje zorgen.. Met schieten heb je al een vrij lange genezingsperiode. Die verleng je alleen maar door zulk spul te gebruiken..Jmdb schreef:Sneeuwvlok schreef:_Donnaa schreef:Nooit Sterilon gebruiken!
Waarom niet?
Ben ik ook wel benieuwd naar. Heb het destijds altijd gebruikt en heb er nog nooit last van gehad..
Gast- Gast
Er zullen nu misschien ook nog wel juweliers zijn die aanraden om lekker 2x per dag te draaien. Welke idioot dat bedacht heeft? Door te draaien trek je steeds aan de binnenkant van het wondje de korst los en zo duurt het eeuwen voordat het gaatje binnen in mooi genezen is.
Gast- Gast
goh dat zijn precies de 2 tips die ik kreeg toen ik ´vroeger´ mijn gaatjes liet schieten.
ik gebruik nu sterilon nog wel om een wond te ontsmetten, daar helpt het echt goed voor!
ik gebruik nu sterilon nog wel om een wond te ontsmetten, daar helpt het echt goed voor!
Gast- Gast
ja dat laatste had ik ook ergens gelezen, dat je moest draaien... maar dat is dus ook onzin?
nouja dank je voor de tips!
Het duurt waarschijnlijk nog wel ff voor ik gaatjes laat schieten.. moet eerst tijd hebben maar kan eigenlijk niet wachten
nouja dank je voor de tips!
Het duurt waarschijnlijk nog wel ff voor ik gaatjes laat schieten.. moet eerst tijd hebben maar kan eigenlijk niet wachten
Serena- Kletskop
Eens met Donnaa. En ik spreek uit ervaring. Op het moment dat ik stopte met Sterilon gebruiken genas mijn oor in no time.
Gast- Gast
Maar Patriesje een gewone wond hoeft geen fistula (tunneltje) te maken waar een sieraad doorheen moet. Een piercing (wat een oorbel ook gewoon is) is een heel andere wond..
Gast- Gast
Schoonmaken en verzorgen
Er zijn verschillende manieren om je piercing schoon te maken. Bij het schoonmaken van een verse piercing moet men altijd in acht nemen dat een piercing geen normaal wondje is. Voor een goede genezing moet er in de piercing zelf een kunstmatig "tunneltje" of een fistula gemaakt worden en dat kan in bepaalde gevallen maanden duren. Tijdens de genezing is het belangrijk de piercing niet onnodig te irriteren en zo veel mogelijk met rust te laten.
Niet doen
* Jodium. Dit levert vaak irritaties op
* Sterilon, alcohol, chloorhexidine. Deze producten zijn veel te agressief voor een piercing en zullen het genezingsproces eerder afremmen dan helpen
* Draaien of ermee spelen. De piercing draaien is alleen nodig tijdens het schoonmaken. Verder is het verstandig om gewoon van de piercing af te blijven. Het is het beste om de piercing alleen aan te raken met schoon gewassen handen.
Wel doen
* Voorzichtig wassen met een milde anti-bacteriële zeep.
* Weken in een zeezoutoplossing. Hiervoor is een halve theelepel zeezout op een mok gekookt heet water nodig. Laat de oplossing een beetje afkoelen en week de piercing maximaal 10 minuten in het warme water. Voor moeilijke plekken zoals de bovenkant van het oor kan een compresje gemaakt worden. Drenk een steriel gaasje in de oplossing en leg deze op de piercing. In plaats van deze zoutoplossing kan ook een fysiologische zoutoplossing worden gebruikt, te krijgen bij de apotheek.
* tea-tree olie. Dit is een etherische olie met anti-bacteriële eigenschappen. Er kunnen een paar druppels toegevoegd worden aan een zeezoutoplossing of het kan puur met een wattestaafje worden aangebracht op de piercing.
* Er bestaan producten die speciaal gemaakt zijn voor de nazorg van piercings.
Bij veel piercingshops kan je wel Anti-Sept krijgen. Dit is een natuurlijk product zonder alcohol. Als je er dan toch iets op wilt druppelen met het idee de wond schoon te houden, dan kan je dat het beste gebruiken.. Of zeep zoals Sebamed.
Er zijn verschillende manieren om je piercing schoon te maken. Bij het schoonmaken van een verse piercing moet men altijd in acht nemen dat een piercing geen normaal wondje is. Voor een goede genezing moet er in de piercing zelf een kunstmatig "tunneltje" of een fistula gemaakt worden en dat kan in bepaalde gevallen maanden duren. Tijdens de genezing is het belangrijk de piercing niet onnodig te irriteren en zo veel mogelijk met rust te laten.
Niet doen
* Jodium. Dit levert vaak irritaties op
* Sterilon, alcohol, chloorhexidine. Deze producten zijn veel te agressief voor een piercing en zullen het genezingsproces eerder afremmen dan helpen
* Draaien of ermee spelen. De piercing draaien is alleen nodig tijdens het schoonmaken. Verder is het verstandig om gewoon van de piercing af te blijven. Het is het beste om de piercing alleen aan te raken met schoon gewassen handen.
Wel doen
* Voorzichtig wassen met een milde anti-bacteriële zeep.
* Weken in een zeezoutoplossing. Hiervoor is een halve theelepel zeezout op een mok gekookt heet water nodig. Laat de oplossing een beetje afkoelen en week de piercing maximaal 10 minuten in het warme water. Voor moeilijke plekken zoals de bovenkant van het oor kan een compresje gemaakt worden. Drenk een steriel gaasje in de oplossing en leg deze op de piercing. In plaats van deze zoutoplossing kan ook een fysiologische zoutoplossing worden gebruikt, te krijgen bij de apotheek.
* tea-tree olie. Dit is een etherische olie met anti-bacteriële eigenschappen. Er kunnen een paar druppels toegevoegd worden aan een zeezoutoplossing of het kan puur met een wattestaafje worden aangebracht op de piercing.
* Er bestaan producten die speciaal gemaakt zijn voor de nazorg van piercings.
Bij veel piercingshops kan je wel Anti-Sept krijgen. Dit is een natuurlijk product zonder alcohol. Als je er dan toch iets op wilt druppelen met het idee de wond schoon te houden, dan kan je dat het beste gebruiken.. Of zeep zoals Sebamed.
Gast- Gast
Ik weet het, maar daarvoor vind ik de sterilon wel ontzettend goed/handig.
Maar als je logisch nadenkt piercings mag je er niet mee schoonmaken waarom zou dat dan wel in 1 keer bij je oorbellen mogen..?!
Hoe zit het dan met een navelpiercing, de ene zegt unicura zeep en de ander zegt met zout water ´spoelen´ ... wat is daar dan het beste voor?
Maar als je logisch nadenkt piercings mag je er niet mee schoonmaken waarom zou dat dan wel in 1 keer bij je oorbellen mogen..?!
Hoe zit het dan met een navelpiercing, de ene zegt unicura zeep en de ander zegt met zout water ´spoelen´ ... wat is daar dan het beste voor?
Gast- Gast
Ik heb altijd bij het minste of geringste wondje een flinke ontsteking, zo ook met mijn gaatjes.
Ik maak ze schoon met 95% alcohol. Dat bijt behoorlijk maar werkte bij mij veel beter dan dat hele sterrilon. En ik moest die zweerknopjes er dan ook wel langer in houden. Wel haalde ik ze naar 2 weken eruit om alles goed schoon te maken. De eerste keer was het een drama en daarna nog 1 op rij laten schieten zelfde verhaal. Nu nergen last van
Ik maak ze schoon met 95% alcohol. Dat bijt behoorlijk maar werkte bij mij veel beter dan dat hele sterrilon. En ik moest die zweerknopjes er dan ook wel langer in houden. Wel haalde ik ze naar 2 weken eruit om alles goed schoon te maken. De eerste keer was het een drama en daarna nog 1 op rij laten schieten zelfde verhaal. Nu nergen last van
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
_Donnaa schreef:Sterilon is veel te agressief en dood ook de cellen die juist voor het herstel van het wondje zorgen.. Met schieten heb je al een vrij lange genezingsperiode. Die verleng je alleen maar door zulk spul te gebruiken..Jmdb schreef:Sneeuwvlok schreef:_Donnaa schreef:Nooit Sterilon gebruiken!
Waarom niet?
Bij mij ging het wel goed, maar ik gebruikte het zelden. Heb mijn 'gaatjes" 2 x per dag met ( edit: gekookt afgekoeld ) water gewassen en af en toe Sterilon. NOOIT problemen gehad.
Kan me voorstellen dat teveel gebruiken idd niet goed is.
Gast- Gast
Maar als je een net gezette oorbel (of piercing) niet af en toe draait, dan groeit ie toch vast? Je zweerknopje ga je uiteindelijk wisselen voor gewone oorbellen, dan moeten ze er toch uit, en trek je een eventueel wondje open. Door af en toe voorzichtig te draaien, voorkom je dat je alles stuk trekt als je de zweerknopjes verwijderd. Ook voor het schoonmaken, moet je af en toe draaien omdat het ontsmettingsspul ook in het gaatje moet komen. Je richt wel wat beschadiging aan, maar dat is zo weer genezen en zo is het bij elke keer draaien weer iets minder, tot het een mooi gaatje is.
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: