Moeilijke woorden
+10
Jezzie
Verde
Suus
Snoopy
Carra
SuperGrover
IndianRose
smooch
CaptainSpectacular
Polly
14 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Moeilijke woorden
Ik ook.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
ik kan geraspte ( kaas o.i.d.) niet goed uitspreken haha komt denk ik door die spt achter elkaar.
Gast- Gast
Het is soms hilarisch hoor..Marin schreef:wow ik ben nu al jaloers op dat jochie!
Hij heeft een voorliefde voor eieren en loopt de hele dag met een ei door huis en dan geeftie er kusjes op.. Anyway, hij zegt dan steeds; ei, ei ei!
Waarop mijn schoonzus tegen mij zei; He says onion all the time, i don`t get it.. Zij verstond dus steeds ui, ui, ui..
Het is alleen een raadsel hoe m`n neefje weet dat een egg en ei is, want dat had niemand hem geleerd, haha.. En zij wist dus zelf ook niet wat het was..
Gast- Gast
"Individualism" / "individualistic" kan ik echt m'n tong over breken, vooral het door moeten gaan na "-dual.." En vooral als je het snel moet zeggen in een presentatie
Verde- Fluisteraar
- Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11
Dan heeft je schoonzus dus moeite met de woorden ei en ui
En ja dat is gek he, hoe die meertalige kindjes dat allemaal oppikken. Echt bizar.
En ja dat is gek he, hoe die meertalige kindjes dat allemaal oppikken. Echt bizar.
Gast- Gast
Ja, ze weet dus nu dat naast ui ook ei bestaat. De ij kende ze al, maarja dat is geen ei, hahaMarin schreef:Dan heeft je schoonzus dus moeite met de woorden ei en ui
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Het is soms hilarisch hoor..Marin schreef:wow ik ben nu al jaloers op dat jochie!
Hij heeft een voorliefde voor eieren en loopt de hele dag met een ei door huis en dan geeftie er kusjes op.. Anyway, hij zegt dan steeds; ei, ei ei!
Waarop mijn schoonzus tegen mij zei; He says onion all the time, i don`t get it.. Zij verstond dus steeds ui, ui, ui..
Het is alleen een raadsel hoe m`n neefje weet dat een egg en ei is, want dat had niemand hem geleerd, haha.. En zij wist dus zelf ook niet wat het was..
Wat knap van hem! Sommige kinderen leren gewoon heel snel...misschien had hij het toch een keer opgevangen. op tv ofzo?
Ik vind het woord psycholoog en psychiater altijd lastig om uit te spreken!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik heb geen idee.. Sowieso niet op TV.. Ze spreken geen Nederlands op Canadese TV
Gast- Gast
Ja dat werkt dus ook totaal niet bij mij... Rear wordt Weawmozzarella schreef:horror en rear
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik kan afstandsbediening niet uitstpreken zeg altijd afstandsbedieding...
ow en van dat bommelding heb ik ook
en verder heel veel engelse woorden..
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10
SuperGrover schreef:Ja dat werkt dus ook totaal niet bij mij... Rear wordt Weawmozzarella schreef:horror en rear
Haha net als Kripke uit de Big Bang Theory
Gast- Gast
Serena schreef:Ik kan afstandsbediening niet uitstpreken zeg altijd afstandsbedieding...
Ik las ook bommel ding haha
Ik heb het met veel woorden waar een R in zit want die kan ik gewoon niet uitpreken. Die komt vanuit mijn keel ipv zn rollende met de tong.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
De TH-D-overgang is best goed te doen. Probeer anders "thing" en "ding" herhaaldelijk achter elkaar te zeggen en vergelijk de posities van je tong. Je zou vals kunnen spelen en je tong precies tussen die twee posities kunnen houden tijdens de uitspraak.Marin schreef:Ik kan het Engelse woord withdrawal dus echt niet uitspreken, probeer maar eens
CaptainSpectacular- Fluisteraar
- Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10
CaptainSpectacular schreef:De TH-D-overgang is best goed te doen. Probeer anders "thing" en "ding" herhaaldelijk achter elkaar te zeggen en vergelijk de posities van je tong. Je zou vals kunnen spelen en je tong precies tussen die twee posities kunnen houden tijdens de uitspraak.Marin schreef:Ik kan het Engelse woord withdrawal dus echt niet uitspreken, probeer maar eens
de th is met m'n voortanden op het midden van m'n tong en de d is bij het puntje tegen de boventanden aan (weet even de officiele terminologie niet meer en geen zin om het op te zoeken). Vind het nogal een verschil dus. Maar misschien komt het omdat mijn tong vroeger vast zat (tongriempje zat vast), en toen kon ik de th echt perfect zeggen Nu helaas stuk minder.
Gast- Gast
Mijn TH is met de punt van m'n tong net niet tegen de onderkant van m'n bovenste snijtanden aan. Als ik een tussenpositie zou kiezen, zou ik met m'n tong tegen de achterkant van m'n tanden aandrukken. En het klinkt ook nog: als m'n tong vlakbij m'n tanden is, is het een TH, en als ik 'm (naar boven halend) terugtrek wordt het een D.
CaptainSpectacular- Fluisteraar
- Aantal berichten : 279
Punten : 287
Ik zeg withdrawal als wit-drawal, maar nu ben ik waarschijnlijk gezakt voor de test Via de officiële weg mét de th-klank kan ik het ook niet. Volgens mij is mijn Engels euitspraak belabberd, al zeggen ze in Canada dat ze het amper horen dat ik uit NL kom. Misschien zeggen ze dat ook alleen maar om aardig te zijn
Gast- Gast
Haha ja je moet het zo zeggen: with-draw'l
CS: Ja dan zeggen we de th op een hele andere plek
Gast- Gast
Oh, ik vergeet die laatste a inderdaad, die zeg ik ook niet. Of althans, niet overduidelijk. Ik zou in plaats van die th-klank er een zachte t-klank van maken, daar doelde ik eigenlijk op. Maar volgens mij heb ik dat woord nog nooit hoeven te gebruikenMarin schreef:Haha ja je moet het zo zeggen: with-draw'l
Gast- Gast
Municipality vond ik altijd zo'n rotwoord, ik deed er ook alles aan om dat woord te ontwijken op mijn oude werk haha. Nu hoef ik het gelukkig niet meer te zeggen .
Gast- Gast
Haha ja ik zeg meestal ook gewoon 'I need to go to the ATM' en daar hoef je dan alleen maar op withdrawal te klikken ipv zeggen haha.
Gast- Gast
Ik kan 'fishsoup' niet op normaal tempo zeggen, dat wordt bij mij fish..soup.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Net geprobeerd, ik maak er fishsjoup vanPolly schreef:Ik kan 'fishsoup' niet op normaal tempo zeggen, dat wordt bij mij fish..soup.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Woorden die eigenlijk geen echte woorden zijn.
» Wie ben jij in 5 woorden..
» Ik sta voor een moeilijke keuze...
» Moeilijke eter
» moeilijke week
» Wie ben jij in 5 woorden..
» Ik sta voor een moeilijke keuze...
» Moeilijke eter
» moeilijke week
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: