Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's?

+3
Inge
Pien
BJA
7 plaatsers

Ga naar beneden

Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's? Empty Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's?

Bericht  BJA vr 4 maa 2011 - 21:05

Ik wil mijn eetgewoonte graag veranderen. Ik eet echt niet gezond en houd teveel van snacken.
Mijn gewicht is nog gezond, maar ga bijna naar het overgewicht toen.
Een paar kilo wil ik wel kwijt, door gezonder te eten en vaker te koken.
Ik ben dus op zoek naar een goed dieetboek (geen Sonja Bakker, daarbij eet ik te weinig en ik word snel duizelig als ik te weinig eet.)
Ik heb al gezocht op Bol.com maar kom er niet helemaal uit.

Dus....tips en ervaringen zijn welkom!
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's? Empty Re: Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's?

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 22:26

Wil je echt een specifiek dieet volgen, of 'gewoon' gezonder gaan eten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's? Empty Re: Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's?

Bericht  BJA vr 4 maa 2011 - 22:53

Ik wil gezonder gaan eten.
En dan vind ik een boek ter ondersteuning wel makkelijk. Ik namelijk nooit een idee wat ik voor mezelf moet klaarmaken. Vooral 's avonds.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's? Empty Re: Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's?

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 22:57

Kijk anders eens op

www.voedingsforum.nl

??

Daar weten ze veel van gezond eten, afvallen. Etc...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's? Empty Re: Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's?

Bericht  Pien vr 4 maa 2011 - 23:02

ik vond zelf het eerste boek van Sonja Bakker helemaal geweldig. zodra ik bevallen ben en klaar met borstvoeding geven, ga ik die weer volgen... ook mijn man, die eerder aan moet komen als afvallen, vind het een fijn boek!

Er schijnt sinds kort een nieuwe dietist plus boek te zijn die ook heel veel mensen volgen. hij heet dokter frank, heb hem onlangs ook in diverse programma's gezien.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's? Empty Re: Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's?

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 23:08

Amber Albarda (eet jezelf mooi, slank en gelukkig). Er zijn met mij nog meerdere fans aanwezig op dit forum. Vooral Jen_ is de 'Juffrouw' als het om Amber gaat Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's? Empty Re: Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's?

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 23:13

Maar Sonja Bakker is wel Heel slecht voor je.....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's? Empty Re: Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's?

Bericht  Inge za 5 maa 2011 - 1:11

Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien:
http://www.afvallenmetanne.nl

Zelf heb ik een menu gekregen van de diëtiste en daar houdt ik mij aan, moet zeggen dat dat prima werkt

O; 2 boterhammen met halvarine, mager beleg
T; stuk fruit (mag 2 volkoren biscuits maar neem die liever in de avond, als ik iets neem)
L; 2 boterhammen met halvarine en mager beleg, glas melk
T; stuk fruit
D; 2 opscheplepels zilvervliesrijst of 2 opscheplepels volkoren macaroni of 3 aardappels met 75 gr vlees en 200gr groente
schaaltje yoghurt
en 's avonds eventueel 2 volkoren biscuits of een snack a jack wafel
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's? Empty Re: Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's?

Bericht  BJA za 5 maa 2011 - 1:19

Super bedankt voor jullie tips!
Ik ga er achteraan! Very Happy
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's? Empty Re: Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's?

Bericht  Xanna za 5 maa 2011 - 1:34

Ik ben middels het boek Appeltje eitje van de EGA (ook te vinden op bol.com) 12 kg afgevallen in ongeveer 4 maanden. Ik heb het boek aangeschaft omdat ik eerder via de EGA cursussen al eens 10 kg was afgevallen 5 jaar terug en ik het een fijne methode vind (het is puur gebaseerd op een gevarieerde levensstijl). Een vriendin van mij heeft laatst het boek een weekje geleend, maar zij vond het juist ingewikkeld Wink (er zijn bijvoorbeeld regels als niet meer dan 3x per week kaas, rund en varkensvlees, 1x per week lever verplicht eten etc.) Dus ik denk dat je gewoon moet kijken wat het beste bij jou past!

Dr Frank zou ik persoonlijk niet zo snel beginnen omdat het heel erg afwijkt van een normale levensstijl (wat ik van de menu's heb gezien is dat je gerust een stuk of 8 eieren eet in nog geen week tijd bijvoorbeeld en zo zijn er nog meer dingen..

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's? Empty Re: Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's?

Bericht  Blond za 5 maa 2011 - 6:46

Matthijs Vrieze!

Daar mag je ongeveer 1600 cal. per dag eten.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's? Empty Re: Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's?

Bericht  Caresses za 5 maa 2011 - 8:16

_Chance schreef:Matthijs Vrieze!

Daar mag je ongeveer 1600 cal. per dag eten.

Deze wilde ik ook net noemen.

Ik heb ook eet jezelf mooi, slank en gelukkig en daar staan zeker dingen in waar ik wat aan heb, maar als je dat echt wil volgen dan moet je je eetpatroon drastisch aanpassen (ik dan) en dingen eten die je normaal niet zo snel zou eten. Als je dit lekker vind zal het vast prima werken maar als je toch meer van het gewone eten bent zou ik voor het boek van Matthijs Vrieze gaan. Daar staan ook meer eetschema's en recepten in.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's? Empty Re: Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's?

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 11:04

Punk'd schreef:Amber Albarda (eet jezelf mooi, slank en gelukkig). Er zijn met mij nog meerdere fans aanwezig op dit forum. Vooral Jen_ is de 'Juffrouw' als het om Amber gaat Wink

Ik volg dit boek ook en ik ben fan! Er staan zoveel openbaringen in. Ik voel me sinds ik mijn eetgewoontes heb aangepast zoveel beter, ik heb meer energie en mijn buik is niet meer zo opgeblazen. Ja het is zo dat je 'drastisch' je eetpatroon moet/kunt aanpassen maar je kunt zelf gewoon de dingen eruit halen die je fijn vindt, ik doe ook niet alles wat zij zegt. Je hoeft dus geen dieetlijstje te volgen. Ik ben inmiddels 3 kilo afgevallen (in 4 weken ongeveer) dus het gaat om een rustig tempo waardoor ik ook niet ga jojo-en. Ik heb al zovaak geprobeerd om af te vallen en nu lukt het me terwijl ik wel lekker kan eten. Ik kan het je echt aanraden Very Happy. Oh en Sonja Bakker heb ik ook gedaan, zo ongelofelijk ongezond en elke dag het gevoel dat ik ging flauwvallen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's? Empty Re: Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's?

Bericht  Ugly Betty vr 11 maa 2011 - 1:20

appeltje schreef:
Punk'd schreef:Amber Albarda (eet jezelf mooi, slank en gelukkig). Er zijn met mij nog meerdere fans aanwezig op dit forum. Vooral Jen_ is de 'Juffrouw' als het om Amber gaat Wink

Ik volg dit boek ook en ik ben fan! Er staan zoveel openbaringen in. Ik voel me sinds ik mijn eetgewoontes heb aangepast zoveel beter, ik heb meer energie en mijn buik is niet meer zo opgeblazen. Ja het is zo dat je 'drastisch' je eetpatroon moet/kunt aanpassen maar je kunt zelf gewoon de dingen eruit halen die je fijn vindt, ik doe ook niet alles wat zij zegt. Je hoeft dus geen dieetlijstje te volgen. Ik ben inmiddels 3 kilo afgevallen (in 4 weken ongeveer) dus het gaat om een rustig tempo waardoor ik ook niet ga jojo-en. Ik heb al zovaak geprobeerd om af te vallen en nu lukt het me terwijl ik wel lekker kan eten. Ik kan het je echt aanraden Very Happy. Oh en Sonja Bakker heb ik ook gedaan, zo ongelofelijk ongezond en elke dag het gevoel dat ik ging flauwvallen!

Het is een geweldig boek, je leert hoe voeding voor je kan werken en hoe het tegen je kan werken. Maar ik vind dat er wat te weinig recepten en eetlijstjes in staan, dus als je graag weekmenu's wil kan je misschien beter wat anders zoeken...
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's? Empty Re: Wie weet er een goed dieetboek met fijne weekmenu's?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum