Wat moet ik hier nou mee?
+2
TukTuk
JD
6 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wat moet ik hier nou mee?
Het is een lang verhaal, maar ik ga het proberen kort te beschrijven...
Wij wonen sinds Juni 2010 in een mooi nieuwbouwhuis. We zijn er heel gelukkig, maar helaas hadden we meteen al een aantal dingen die niet werkten zoals het hoort, en die gemaakt moesten worden.
Dit ging oa om een klemmende deur, slot wat niet of nauwelijks draait....
die 2 dingen zijn vrij snel gemaakt, maar helaas zijn er 2 reparatieverzoeken waarvoor wij al sinds Juni 2010 aan het mailen/bellen zijn, en ze doen er gewoon he-le-maal niks aan....zo frustrerend!!
Onze schuur staat al sinds Juni (althans, sinds het is gaan regenen) onder water. Er staat ee laag va ca 5 cm water in, spullen rotten, het schimmelt, het is glad, modderig....etc. De hele strata heeft hier last van, we bellen er wekelijks over, ze zeggen al 9 maanden dat ze er mee bezig zijn, maar er gebeurt niks...
het andere probleem is dat er in de kruipruimte onder ons huis ongeveer een halve meter tot een meter water staat. Hierdoor is onze vloer in de woonkamer steeds meer aan het kromtrekken, het stinkt in huis, en er vliegen veel muggen in huis. Ook hiervoor bellen we al 9 maanden heen en weer, en er gebeurt niks....
En dan is er nog onze afzuigkap die het nooit heeft gedaan....ook hieraan is in 9 maanden tijd niks gedaan.
Ik heb inmiddels het huurderplatform ingeschakeld, maar ook zij krijgen niks voor elkaar....
Dus wat moet ik nou?
Laatst zei iemand dat ik gewoon zelf een bedrijf moest inhuren om bijv. de afzuigkap te maken, en de rekening naar de woningbouw moest sturen. Dat kan ik wel doen...maar wat als de woningbouw het niet vergoed en ik het toch nog zelf moet betalen?
Mijn vriend zegt dat, als het voor 1 Juni nog niet gemaakt is allemaal, we gewoon een deel van de huur niet betalen...maar dan ben ik weer bang dat ze je je huis uit kunnen zetten ofzo.
We hebben ook al met meerdere buren een brief geschreven, allemaal zonder resultaat...
Het is gewoon zonder, want we wonen hier heel erg fijn, maar dit neemt toch een deel van het woonplezier weg...
iemand tips wat we verder voor stappen kunnen nemen tegen de woningbouw???
Wij wonen sinds Juni 2010 in een mooi nieuwbouwhuis. We zijn er heel gelukkig, maar helaas hadden we meteen al een aantal dingen die niet werkten zoals het hoort, en die gemaakt moesten worden.
Dit ging oa om een klemmende deur, slot wat niet of nauwelijks draait....
die 2 dingen zijn vrij snel gemaakt, maar helaas zijn er 2 reparatieverzoeken waarvoor wij al sinds Juni 2010 aan het mailen/bellen zijn, en ze doen er gewoon he-le-maal niks aan....zo frustrerend!!
Onze schuur staat al sinds Juni (althans, sinds het is gaan regenen) onder water. Er staat ee laag va ca 5 cm water in, spullen rotten, het schimmelt, het is glad, modderig....etc. De hele strata heeft hier last van, we bellen er wekelijks over, ze zeggen al 9 maanden dat ze er mee bezig zijn, maar er gebeurt niks...
het andere probleem is dat er in de kruipruimte onder ons huis ongeveer een halve meter tot een meter water staat. Hierdoor is onze vloer in de woonkamer steeds meer aan het kromtrekken, het stinkt in huis, en er vliegen veel muggen in huis. Ook hiervoor bellen we al 9 maanden heen en weer, en er gebeurt niks....
En dan is er nog onze afzuigkap die het nooit heeft gedaan....ook hieraan is in 9 maanden tijd niks gedaan.
Ik heb inmiddels het huurderplatform ingeschakeld, maar ook zij krijgen niks voor elkaar....
Dus wat moet ik nou?
Laatst zei iemand dat ik gewoon zelf een bedrijf moest inhuren om bijv. de afzuigkap te maken, en de rekening naar de woningbouw moest sturen. Dat kan ik wel doen...maar wat als de woningbouw het niet vergoed en ik het toch nog zelf moet betalen?
Mijn vriend zegt dat, als het voor 1 Juni nog niet gemaakt is allemaal, we gewoon een deel van de huur niet betalen...maar dan ben ik weer bang dat ze je je huis uit kunnen zetten ofzo.
We hebben ook al met meerdere buren een brief geschreven, allemaal zonder resultaat...
Het is gewoon zonder, want we wonen hier heel erg fijn, maar dit neemt toch een deel van het woonplezier weg...
iemand tips wat we verder voor stappen kunnen nemen tegen de woningbouw???
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Re: Wat moet ik hier nou mee?
Heb je geen rechtsbijstand? Zoj, dan zou ik die inschakelen!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Maple schreef:Ik zou een programma als Radar of Kassa inschakelen.
Dit vind ik apart... En dan maar hopen dat ze jou uitkiezen? Heb je ook lekker wat aan...
Ik zou idd rechtsbijstand inschakelen en anders een advocaat. Of eerst bellen en aangeven dat je het nu opgelost wil hebben en anders je advocaat inschakelt.
Gast- Gast
De ervaring van een aantal mensen in mijn omgeving is dat instanties niet wisten hoe hard ze dingen moesten regelen zo gauw er alleen al gedreigd werd met programma's als Radar. En dan doel ik niet op kleine dingen die niet snel genoeg opgelost werden, maar inderdaad op langslepende kwesties als hierboven. Hoef je niet eens uitgekozen te worden, ze inschakelen en aangeven dat je ze ingeschakeld hèbt, is vaak al voldoende. Geen bedrijf dat het risico wil lopen negatieve publiciteit in de media te krijgen.Zusje van Bert schreef:Maple schreef:Ik zou een programma als Radar of Kassa inschakelen.
Dit vind ik apart... En dan maar hopen dat ze jou uitkiezen? Heb je ook lekker wat aan...
Ik zou idd rechtsbijstand inschakelen en anders een advocaat. Of eerst bellen en aangeven dat je het nu opgelost wil hebben en anders je advocaat inschakelt.
Rechtsbijstand is idd ook wel een goede, had ik zo snel niet aan gedacht.
Gast- Gast
Rechtsbijstand of juridisch loket idd. Geen huur betalen zou ik niet doen, dan kunnen ze je eruit zetten. Tja, je kunt op basis van wanprestatie je huurcontract laten ontbinden, maar dat lijkt me niet wat jullie willen.
Gast- Gast
Maple schreef:De ervaring van een aantal mensen in mijn omgeving is dat instanties niet wisten hoe hard ze dingen moesten regelen zo gauw er alleen al gedreigd werd met programma's als Radar. En dan doel ik niet op kleine dingen die niet snel genoeg opgelost werden, maar inderdaad op langslepende kwesties als hierboven. Hoef je niet eens uitgekozen te worden, ze inschakelen en aangeven dat je ze ingeschakeld hèbt, is vaak al voldoende. Geen bedrijf dat het risico wil lopen negatieve publiciteit in de media te krijgen.Zusje van Bert schreef:Maple schreef:Ik zou een programma als Radar of Kassa inschakelen.
Rechtsbijstand is idd ook wel een goede, had ik zo snel niet aan gedacht.
Mijn ervaring ligt dan anders. Ik heb bij een zorgverzekeraar gewerkt en daar kon ik alleen maar lachen om mensen die daarmee dreigen. Ik vind het altijd iets zieligs hebben als mensen daarmee gaan dreigen. Maar goed, dit is dan weer een ander soort situatie dan dat ik had aan de telefoon dus wellicht niet helemaal vergelijkbaar maar ik zou het heft in eigen hand houden en gewoon een advocaat/ rechtsbijstand inschakelen.
Gast- Gast
In mijn opleiding heb ik een stuk huurrecht gehad en wat me er nog van bijstaat is dat als er iets is, je dat moet aangeven bij de verhuurder. Doet die er vervolgens binnen een redelijke termijn niks mee (en die is zo te lezen allang verstreken), dan mag je het zelf laten doen, maar je moet de verhuurder daar van tevoren wel van op de hoogte stellen. Ik zou dus een brief of e-mail schrijven waarin je zegt dat nu zij niks doen aan de problemen, jij genoodzaakt bent een derde partij in te schakelen om de problemen te verhelpen en dat je de rekening bij de verhuurder zult indienen.
Maar het is misschien handig dit via een rechtsbijstand te laten lopen.
Succes er mee.
Maar het is misschien handig dit via een rechtsbijstand te laten lopen.
Succes er mee.
Gast- Gast
Ik heb nog even gegoogled en ik heb het volgende gevonden:
Kosten van reparaties
De verhuurder is verplicht om gebreken aan de woning te verhelpen, tenzij dit onmogelijk of erg duur is. De huurder moet zelf voor klein onderhoud zorgen. Wanneer de verhuurder zijn verplichtingen niet nakomt, dan mag de huurder nu zelf de nodige reparaties uitvoeren op kosten van de verhuurder. Ook kan de huurder verlaging van de huurprijs vorderen. Ook is de verhuurder aansprakelijk voor andere schade die is ontstaan door de gebreken die verholpen hadden moeten worden. (bron www.jurofoon.nl)
Kosten van reparaties
De verhuurder is verplicht om gebreken aan de woning te verhelpen, tenzij dit onmogelijk of erg duur is. De huurder moet zelf voor klein onderhoud zorgen. Wanneer de verhuurder zijn verplichtingen niet nakomt, dan mag de huurder nu zelf de nodige reparaties uitvoeren op kosten van de verhuurder. Ook kan de huurder verlaging van de huurprijs vorderen. Ook is de verhuurder aansprakelijk voor andere schade die is ontstaan door de gebreken die verholpen hadden moeten worden. (bron www.jurofoon.nl)
Gast- Gast
Das je goed recht in schakelen...?
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Zusje van Bert schreef:
Mijn ervaring ligt dan anders. Ik heb bij een zorgverzekeraar gewerkt en daar kon ik alleen maar lachen om mensen die daarmee dreigen. Ik vind het altijd iets zieligs hebben als mensen daarmee gaan dreigen.
Dreigen met Radar of Kassa wekken bij ons ook onze lachspieren. De mensen die hiermee dreigen zijn het, in ons geval, simpelweg nooit eens met de algemene voorwaarden. En nemen we op voorhand al niet serieus. Daarnaast zijn het altijd schreeeuwers, die nooit iets ondernemen, maar wel menen dat we opeens iets voor ze gaan doen als ze ermee dreigen. (Dat doet Radar bv zelf, door hun tas te promoten en te menen dat het dan wel wordt opgelost.)
Advocaat, dus rechtsbijstandsverzekering, lijkt mij in deze niet onverstandig.
Gast- Gast
ABE schreef:Zusje van Bert schreef:
Mijn ervaring ligt dan anders. Ik heb bij een zorgverzekeraar gewerkt en daar kon ik alleen maar lachen om mensen die daarmee dreigen. Ik vind het altijd iets zieligs hebben als mensen daarmee gaan dreigen.
Dreigen met Radar of Kassa wekken bij ons ook onze lachspieren. De mensen die hiermee dreigen zijn het, in ons geval, simpelweg nooit eens met de algemene voorwaarden. En nemen we op voorhand al niet serieus. Daarnaast zijn het altijd schreeeuwers, die nooit iets ondernemen, maar wel menen dat we opeens iets voor ze gaan doen als ze ermee dreigen. (Dat doet Radar bv zelf, door hun tas te promoten en te menen dat het dan wel wordt opgelost.)
Wij begrijpen elkaar
Gast- Gast
Marietje, ik werk als huurrecht-jurist, als je concrete vragen hebt ik wil ik je wel helpen.
Ik zou beginnen met een aangetekende brief sturen waarin je ze tot een bepaalde datum de tijd geeft alles te herstellen, omdat je anders gebruik gaat maken van je opschortingsrecht (stoppen met betalen) zet het deel dat je niet betaalt dan wel apart, als ze het herstellen móet je daarna alsnog betalen...
Ik zou beginnen met een aangetekende brief sturen waarin je ze tot een bepaalde datum de tijd geeft alles te herstellen, omdat je anders gebruik gaat maken van je opschortingsrecht (stoppen met betalen) zet het deel dat je niet betaalt dan wel apart, als ze het herstellen móet je daarna alsnog betalen...
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
@ allemaal, bedankt voor jullie reacties!
@Muppetje, ik denk dat ik dat ga doen ja. Ik ga maandag nog 1 keer bellen, kijken wat ze zeggen. (ofi k ga langs, dat weet ik nog even niet) dan wacht ik het maximaal 2 dagen af, waarna ik een aangetekende brief ga sturen, waarin ik een uiterste datum vaststel waarin ik alles gemaakt wil hebben. Is het dan nog niet gemaakt, dan ga ik inderdaad de eerstvolgende maand gewoon niet het complete huurbedrag overmaken. Mocht ikje nog nodig hebben, dan weet ik je te vinden, dankjewel!
Wat ook nog zo stom is...is dat ze nergens over communiceren, nergens krijgen we brieven over, ze beloven ons terug te bellen maar doen dat niet... en doordat ik te laat salaris had gevangen kon de huur niet worden afgeschreven, en daar krijg ik dan wel binnen 2 dagen een brief over....belachelijk.
Een advocaat inschakelen is geen optie, want dat kost geld. Als ik in mn gelijk gesteld wordt kan ik dat geld op de woningbouw verhalen geloof ik, maar de kans dat je alles terugkrijgt is klein volgens mij...
@Muppetje, ik denk dat ik dat ga doen ja. Ik ga maandag nog 1 keer bellen, kijken wat ze zeggen. (ofi k ga langs, dat weet ik nog even niet) dan wacht ik het maximaal 2 dagen af, waarna ik een aangetekende brief ga sturen, waarin ik een uiterste datum vaststel waarin ik alles gemaakt wil hebben. Is het dan nog niet gemaakt, dan ga ik inderdaad de eerstvolgende maand gewoon niet het complete huurbedrag overmaken. Mocht ikje nog nodig hebben, dan weet ik je te vinden, dankjewel!
Wat ook nog zo stom is...is dat ze nergens over communiceren, nergens krijgen we brieven over, ze beloven ons terug te bellen maar doen dat niet... en doordat ik te laat salaris had gevangen kon de huur niet worden afgeschreven, en daar krijg ik dan wel binnen 2 dagen een brief over....belachelijk.
Een advocaat inschakelen is geen optie, want dat kost geld. Als ik in mn gelijk gesteld wordt kan ik dat geld op de woningbouw verhalen geloof ik, maar de kans dat je alles terugkrijgt is klein volgens mij...
JD- Ratel
Je huur niet of voor de helft niet betalen zou ik niet doen... Kun je daar niet langs gaan? Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?
Gast- Gast
ik ben al een paar keer langs geweest, maar dat heeft tot nu toe weinig zin gehad...Zusje van Bert schreef:Je huur niet of voor de helft niet betalen zou ik niet doen... Kun je daar niet langs gaan? Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?
en ik heb geen rechtsbijstand...misschien toch eens een idee om dat zsm af te gaan sluiten...
JD- Ratel
Je staat gewoon in je recht als je na een aantal aangetekende brieven en termijnen je huur niet meer of deels zou betalen. Zij blijven in gebreke, niet jij. Als ze het wel fixen moet je het idd wel gewoon betalen.
Hier ook wat problemen en meestal na dreigen van stoppen met betalen van huur of servicekosten kan het wel gelijk gemaakt worden.
Mensen die dreigen met radar snap ik ook nooit zo. Hier klopte niks van de blokverwarmingrekening. Had een medebewoonster bedacht dat we het met zijn allen bij radar moesten melden, nou meid succes want daar bereik je niks mee. Je kan beter zorgen dat je met gegronde klachten komt dan een blaat verhaaltje bij radar posten dat je het ergens niet mee eens bent. Zij heeft uiteindelijk de rekening van 2000 mogen betalen en bij ons, na het schrijven van een goede brief met gegronde klachten werd hij van 1000 naar 300 verminderd .
Hier ook wat problemen en meestal na dreigen van stoppen met betalen van huur of servicekosten kan het wel gelijk gemaakt worden.
Mensen die dreigen met radar snap ik ook nooit zo. Hier klopte niks van de blokverwarmingrekening. Had een medebewoonster bedacht dat we het met zijn allen bij radar moesten melden, nou meid succes want daar bereik je niks mee. Je kan beter zorgen dat je met gegronde klachten komt dan een blaat verhaaltje bij radar posten dat je het ergens niet mee eens bent. Zij heeft uiteindelijk de rekening van 2000 mogen betalen en bij ons, na het schrijven van een goede brief met gegronde klachten werd hij van 1000 naar 300 verminderd .
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Zusje van Bert schreef:Je huur niet of voor de helft niet betalen zou ik niet doen... Kun je daar niet langs gaan? Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?
Het kan ( en mag) wel hoor, alleen dan moet je dus wel eerst een aangetekende brief sturen waarin je ze de tijd geeft het te herstellen. En je moet he ook letterlijk aankondigen, je mag nooit je huren inhouden zonder letterlijk e melden dat je gebruik gaat maken van je opschortingsrecht....
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
In ieder geval nooit je hier niet betalen.. dan kunnen ze je daar op gaan pakken en draaien ze het verhaal nog om! Netjes iig de huur blijven betalen.. ik zou vanaf nu ook gaan bijhouden (en mss zelfs terugkijken als het mogelijk is) hoe vaak je al gebeld/gemaild hebt.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Trisha schreef:'Gewoon' WoonopMaat toch?
Jep.
Hiervoor huurde ik 4 jaar lang bij Pré Wonen...ik heb in die 4 jaar tijd nog nooit gezeur gehad. Als er iets stukw as, was het de volgende dag gemaakt... en hier heb ik in 9 maanden tijd al zo;n...40x gebeld ofzo denk ik....vermoeiend is het.
JD- Ratel
*Marietje* schreef:Trisha schreef:'Gewoon' WoonopMaat toch?
Jep.
Hiervoor huurde ik 4 jaar lang bij Pré Wonen...ik heb in die 4 jaar tijd nog nooit gezeur gehad. Als er iets stukw as, was het de volgende dag gemaakt... en hier heb ik in 9 maanden tijd al zo;n...40x gebeld ofzo denk ik....vermoeiend is het.
Heb je de Klussenbus al geprobeerd? Je kan ook langsgaan (Zou ik wel op de Jan Ligthartstraat doen en niet die in 't dorp) en gewoon voet bij stuk houden.. Niet betalen of minder betalen is absoluut, hoe je 't ook went of keert, géén optie, zéker niet bij WoonopMaat. Die werken met een strikt systeem en daar kunnen ze vrij weinig in veranderen. Gewoon je huur blijven betalen!
Oh en mocht 't zo ver komen dat je wel een advocaat oid nodig hebt; mevrouw Wanda Vervest is mijn heldin!
Gast- Gast
Het scheelt dan ook dat jullie voor dusdanig grote bedrijven werken/gewerkt hebben die een beetje negatieve publiciteit heus wel kunnen innen. Jullie werkten echt bij marktleiders en dergelijke bedrijven ligt niet meteen op z'n gat na een item in een dergelijk programma. Er wordt wat met de klacht gedaan, maar zo'n klacht is voor bedrijven als jullie (ex-)werkgevers niet meer als een klein, makkelijk weg te poetsen smetje. Nu weet ik niet of er in het geval van de TO achter de verhuurder een enorme organisatie schuilt of dat het een klein bedrijfje (of zelfs één persoon) is, maar als het inderdaad een klein bedrijfje is vergeleken met *naam werkgever ABE* of *naam ex-werkgever ZvB*, dan denk ik dat er echt niet gelachen gaat worden om een dergelijk dreigement. Want dan kan zo'n programma echt imgaoschade opleveren. Die kleinere bedrijven moeten namelijk al heel wat meer moeite doen om hun goede imago hoog te houden.Zusje van Bert schreef:ABE schreef:Zusje van Bert schreef:
Wij begrijpen elkaar
Maar ik ben het er wel mee eens dat je rechtsbijstandverzekering inschakelen een betere oplossing is
Gast- Gast
Trisha schreef:*Marietje* schreef:Trisha schreef:'Gewoon' WoonopMaat toch?
Jep.
Heb je de Klussenbus al geprobeerd? Je kan ook langsgaan (Zou ik wel op de Jan Ligthartstraat doen en niet die in 't dorp) en gewoon voet bij stuk houden.. Niet betalen of minder betalen is absoluut, hoe je 't ook went of keert, géén optie, zéker niet bij WoonopMaat. Die werken met een strikt systeem en daar kunnen ze vrij weinig in veranderen. Gewoon je huur blijven betalen!
Oh en mocht 't zo ver komen dat je wel een advocaat oid nodig hebt; mevrouw Wanda Vervest is mijn heldin!
haha ja dankzij jou ben ik toen aan haar naam gekomen toen mijn oude werkgever mijn loon weigerde uit te betalen, heb uiteindelijk bijna alles alsnog gekregen dankzij haar! Maar ja...wel min 100 euro advocaatkosten...en ik wil hier gewoon geen geld aan besteden. Ik heb niets voor niets huur...grote voordeel van huren is dat je niet zelf opdraait voor reparatie van dingen, maar de verhuurder...maar ja, dan moet die verhuurder dat wel doen.
Ik b en inmiddels een keer of 3 langs geweest bij t kantoor aan de J lighthartstraat, maar zonder succes. Ze beloven je dan hetzelfde als aan de telefoon, maar er gebeurt niks.
Oke dus een deel van mn huur niet betalen kan niet, maar ik kan toch wel een brief sturen, waarin ik ze een datum geef om de gebreken te maken, en zeggen dat ik anders zelf iemand inhuur en de kosten op hen verhaal? (wat ik uiteindelijk niet doe.. ik ben veelste bang dat ik dan zelf voor de kosten opdraai )
Het frustrerende is nog dat wij dus huren, maar dezelfde huizen hier tegenover zijn koop. Een vriendin woont daar, dezelfde klachten, maar die waren bij hun binnen 3 weken verholpen...gewoon omdat zij kopers zijn en wij huurders. Hun klachten gaan direct via het bouwbedrijf en die van ons via die stomme woningbouw...zucht.
JD- Ratel
Kun je niet dreigen met een advocaat of met rechtsbijstand?
Dat je hun inschakelt als er niet binnen een week een oplossing komt?
Dat je hun inschakelt als er niet binnen een week een oplossing komt?
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat moet ik hier nou mee?
» wat moet ik hier nu mee?
» Wat moet ik hier mee?
» wat moet ik hier nu mee?
» Wat moet ik hier mee?