Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat moet ik hier nou mee?

+2
dyingbride
Rumble
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee? Empty Wat moet ik hier nou mee?

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 0:32

Ik was net op mijn werk, pas voor de tweede keer sinds ik ziek thuis ben (ben stilaan weer een beetje aan het reintegreren). Nu wilde een collega mij spreken met wie ik op zich een heel goede band heb, maar voor wie ik wel op mijn hoede ben omdat veel mensen me voor haar slinksheid hebben gewaarschuwd.

Zij heeft twee werkplekken van me overgenomen en wilde met me praten hierover, want haar was opgevallen dat mijn werk nogal afweek van de afspraken hoe zaken aan te pakken. Dat ik hierdoor arrogant en betweterig overkom omdat ik zeker denk dat ik met mijn weinige jaren ervaring zeker denk dat ik het al beter weet. Zij heeft 30 jaar ervaring, en dan kan je zoiets pas doen vond ze. Ook vond ze mijn werk slordig, niet conform de regels en zag ik vaker dingen over het hoofd. Eerder dit jaar had ze al wat overgenomen en had ze er niks van gezegd, maar daar was het haar ook al opgevallen.
Ze sloot af met: ik wil zien dat het verbeterd, anders moet ik ermee naar de baas. En sommige andere collega's viel het ook op. :shock: .

Dit is nu al de zoveelste keer dat dit gebeurt! Ik ben véruit de jongste op mijn werk, en ja, ik ben eigenwijs en heb een hekel aan methodes dus ik doe vaak alternatieve dingen. ALTIJD gericht op het belang van de persoon waar ik mee werk. Met goede resultaten. Ik weet precies welke collega dit 'ook vindt', daar heb ik al mijn aanvaring mee gehad. Maar ik vind dit zo vreselijk, ze gedraagt zich alsof ze mijn bazin is, en ze dreigt gewoon. Ze is een heel invloedrijk persoon dus ik voel me nu onzeker/boos/verdrietig...nouja vooral onzeker? Ik weet dat ik vaak chaotisch ben, en veel eigen ideën heb, maar ik lever toch geen slecht werk? Dit was totaal geen constructief gesprek...geen 'waarom doe je dit zo of zo?'. Bah, wat moet ik hier nu mee?

Zelf naar de baas stappen zie ik niet zitten. Die ziet me komen, de zoveelste aanvaring vanwege eigenwijsheid en nijd van oudere collega's.Gewoon negeren?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hier nou mee? Empty Re: Wat moet ik hier nou mee?

Bericht  Rumble di 6 maa 2012 - 0:50

Vervelend, Charlie.

Maar als je kunt aantonen dat jouw werk goed is, is er toch niets aan de hand?
Wat als ze naar jouw baas gaat? Als jouw werk goed is, dan zal jouw baas daar toch niets aan veranderen?
Waar ben je precies bang voor?
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  dyingbride di 6 maa 2012 - 0:52

Hoi Charlie,

Wat een vervelende situatie zeg! Mij helpt het vaak om de afweging te maken of ik dit wel of niet op mijn bordje wil en zo niet, bij wie ik dit dan wel kan weg leggen. In deze situatie zou ik dit wel melden aan mijn baas/leidinggevende. Zelf stuur ik bijv. wel eens een email waarin ik aangeef dat ik dit graag kwijt wil, omdat het mij een vervelend gevoel heeft gegeven. Dan geef ik ook wel eens aan dat ik niet verwacht dat mijn baas/leidinggevende er iets mee doet, maar dat het meer ter kennisgeving is. Ook kun je vragen of je hier iets mee moet doen, omdat het jou wel bezig houdt en heeft geraakt (het maakt je onzeker).

Ik zou het dus wel gewoon bespreekbaar maken en om tips vragen. En bij die collega zou ik er eigenlijk ook op terug komen en bij haar aangeven dat je het gesprek als onplezierig hebt ervaren, dan kan zij daar weer op reageren.

Ik zou zeggen, leg het bij iemand weg, zodat je er eventueel mee aan de slag kunt of het gewoon kunt parkeren. En denk met name ook aan jezelf, jij weet dat jij je best doet, goed werk verzet, twijfel niet aan je inzet, laat je niet gek maken, is zonde van je energie. Zeker nu je genoeg hebt aan jezelf en je gezondheid/zwangerschap.
dyingbride
dyingbride
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 63
Punten : 69
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 0:53

Nucia schreef:Vervelend, Charlie.

Wat als ze naar jouw baas gaat? Als jouw werk goed is, dan zal jouw baas daar toch niets aan veranderen?

Er is altijd wel íets te zeuren als iemand dat wil ben ik bang. We werken met mensen, en niet volgens vastomlijnde regels. De persoon en zijn behoeftes staat centraal. Ik ben bang dat het slecht overkomt. Dat er één keer iemand kritiek heeft kan gebeuren, maar dat nu twee oudere collega's dit hebben, ik weet niet....ben bang dat ik dan een slechte indruk maak. Het is zo flauw, ik heb in korte tijd een hoge functie gekregen en sommige dames proberen me echt zwart te maken bij de baas (niet alleen mij, ook sommige andere collega's die allemaal volgens dezelfde bepaalde insteek werken). Vind het gewoon zo vervelend voor de werksfeer en heb geen zin in en energie voor escalatie.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 0:55

dyingbride schreef:Hoi Charlie,

Wat een vervelende situatie zeg! Mij helpt het vaak om de afweging te maken of ik dit wel of niet op mijn bordje wil en zo niet, bij wie ik dit dan wel kan weg leggen. In deze situatie zou ik dit wel melden aan mijn baas/leidinggevende. Zelf stuur ik bijv. wel eens een email waarin ik aangeef dat ik dit graag kwijt wil, omdat het mij een vervelend gevoel heeft gegeven. Dan geef ik ook wel eens aan dat ik niet verwacht dat mijn baas/leidinggevende er iets mee doet, maar dat het meer ter kennisgeving is. Ook kun je vragen of je hier iets mee moet doen, omdat het jou wel bezig houdt en heeft geraakt (het maakt je onzeker).

Ik zou het dus wel gewoon bespreekbaar maken en om tips vragen. En bij die collega zou ik er eigenlijk ook op terug komen en bij haar aangeven dat je het gesprek als onplezierig hebt ervaren, dan kan zij daar weer op reageren.

Ik zou zeggen, leg het bij iemand weg, zodat je er eventueel mee aan de slag kunt of het gewoon kunt parkeren. En denk met name ook aan jezelf, jij weet dat jij je best doet, goed werk verzet, twijfel niet aan je inzet, laat je niet gek maken, is zonde van je energie. Zeker nu je genoeg hebt aan jezelf en je gezondheid/zwangerschap.

Dankje, dit is een mooie tip.

Gast
Gast

Bericht  dyingbride di 6 maa 2012 - 1:02

Graag gedaan, ik hoop dat het jou wat gaat opleveren. (in de zin van dat je het niet op jezelf gaat betrekken en gewoon je werk blijft doen op jouw eigen creatieve manier en hebben mensen commentaar, nodig ze uit om er eens over te praten, met elkaar van gedachten te wisselen. Je hebt in het team nu eenmaal mensen nodig die vernieuwend zijn, vooruit willen denken enz, maar ook mensen die vast houden aan het bestaande, die kunnen soms de rem op iets zetten, zodat je niet zomaar alles over boord gooit. Maar aan mensen die alleen meer kritiek leveren waar je niets mee kunt, die moeten zich zelf achter de oren gaan krabben).
dyingbride
dyingbride
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Rumble di 6 maa 2012 - 1:19

Charlie schreef:
Nucia schreef:Vervelend, Charlie.

Er is altijd wel íets te zeuren als iemand dat wil ben ik bang. We werken met mensen, en niet volgens vastomlijnde regels. De persoon en zijn behoeftes staat centraal. Ik ben bang dat het slecht overkomt. Dat er één keer iemand kritiek heeft kan gebeuren, maar dat nu twee oudere collega's dit hebben, ik weet niet....ben bang dat ik dan een slechte indruk maak. Het is zo flauw, ik heb in korte tijd een hoge functie gekregen en sommige dames proberen me echt zwart te maken bij de baas (niet alleen mij, ook sommige andere collega's die allemaal volgens dezelfde bepaalde insteek werken). Vind het gewoon zo vervelend voor de werksfeer en heb geen zin in en energie voor escalatie.

Ja daar snap ik je angst ook wel weer, maar idd wat dyingbride zegt zit ook wel weer wat in. Waarschijnlijk is het gewoon pure jaloezie en moet / moeten ze dat op deze manier kwijt helaas. Jammer dat jij daar de dupe van bent, maar je bent niet voor niets zo snel in een hoge functie terecht gekomen. Volgensmij is er dus geen sprake van dat je je werk niet goed zou doen. Ik denk idd dat juist vernieuwende dingen heel erg welkom zijn, jij hebt er een andere, nieuwe visie tegenaan gegooid en jij bent in de overtuiging dat dat juist is. Als jouw resultaten het gewenste doel behalen dan zou ik je niet zoveel zorgen maken. Sterkte ermee!
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  sanskie di 6 maa 2012 - 1:34

Waar bemoeien andere zich mee ...ik kan mij echt zo ergeren aan dit soort personen. Succes er mee !
sanskie
sanskie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 117
Punten : 143
Registratiedatum : 18-02-12

Bericht  Melis_je di 6 maa 2012 - 3:38

Ik denk dat je beter niet te lang kan stilstaan bij het idee dat ze jaloers zijn of je moedwillig tegenwerken. Zij hebben ook een kant van het verhaal. Hun kant is misschien dat één eigenwijs jong ding zich in korte tijd heeft omhooggewerkt en geen openheid van zaken geeft. Ik denk dat als je probeert ze te begrijpen, je je er minder aan ergert. En het helpt je ook de werksfeer te verbeteren.

Is het in totaal bij twee medewerkers gebeurd of vaker? Als je vaker tegen dit probleem aanloopt, jaag je kennelijk mensen tegen je in het harnas met iets wat je nu doet. Ongeacht hoe goed je resultaten zijn, zou ik wel kijken naar wat jij anders kan doen. Tenzij je taak grapefruits plukken oid is, heb je naast je inhoudelijke taak ook een stukje correct omgaan met collega's als deel van je werk. Ik denk ook dat als je het zo ziet, het meer voelt als werk en minder als 'vervelende werksfeer'. Misschien kan je van tevoren overleggen hoe je wil afwijken van het plan (alleen met je baas of met het hele team). Als het goede ideeën zijn, kunnen dan misschien meer klanten (?) geholpen worden en anders creeër je in ieder geval draagvlak. Wat Dyingbride al zegt, in teams zitten altijd verschillende soorten mensen en dat is ook goed.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Jeanette di 6 maa 2012 - 20:44

Tsjee, wel erg vervelend zeg! Maar de tips van Dyingbride zijn een goede. Ik herken je gevoel een klein beetje. Ik ben zelf ook de jongste in ons team en voor best wel wat dingen verantwoordelijk. Ik heb een super leuk team op 1 collega na. Zij komt zelf met de meest aparte feedback en als ik aan haar vraag waarom zij dat zo ziet en wat ik er volgens haar aan wat kan veranderen, dan slaat ze dicht en weet ze het allemaal opeens niet meer en doet ze weer poeslief. Ik heb dit ook bij de rest aan gekaart en zij weten er van.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 21:27

Ik heb het alleen met die 2 collega's. Maar ik ben best eigenwijs en koppig dus kan best dat ik mensen erger met mijn houding. Maar dat hoort nu eenmaal bij mijn taken...dat ik zaken coördineer en leid, en dan moet je precies weten wat je doet en waarom je het doet.

Ik heb toch maar een afspraak gemaakt met mijn baas. Onder het mom van 'mijn werkwijze evalueren n.a.v. een voorval'. Dan kan hij zelf zeggen of ik iets verkeerd doe of niet. Het zit me namelijk niet lekker dat mijn collega op deze manier mij in een ongemakkelijke situatie plaatst, laat ik niet met me doen.

Ik ben best bereid mijn eigen handelen onder de loep te nemen, maar niet met haar.

Gast
Gast

Bericht  Rush di 6 maa 2012 - 21:29

Goede instelling Charlie! Succes, wanneer heb je het gesprek? Of is dat nog niet bekend?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 21:35

Rush schreef:Goede instelling Charlie! Succes, wanneer heb je het gesprek? Of is dat nog niet bekend?

Hij wilde vrijdag, maar dan kan ik niet. Volgende week ergens denk ik! Altijd een gedoe bij ons, die afspraken maken.

Gast
Gast

Bericht  dyingbride wo 7 maa 2012 - 1:15

Super goed dat je een gesprek aan gaat. Helemaal mee eens dat je niet met die collega je eigen handelen onder de loep gaat nemen, dat gaat je toch niets opleveren.
dyingbride
dyingbride
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: