Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Water is slecht?

+6
Rovine
mzcharlotte
Framboos
Fortissimo
Ibbeltje
Sushi
10 plaatsers

Ga naar beneden

Water is slecht? Empty Water is slecht?

Bericht  Sushi vr 30 aug 2013 - 3:41

Vanmiddag zat ik even te appen met twee vriendinnen (ik noem ze even A. en B.). Binnenkort gaan we bij B. eten. B. vroeg of wij ideeën hadden voor het eten en ik gaf aan iets gezonds te willen eten. Bij voorkeur iets met veel groente en liefste kip of rundvlees, geen witte sauzen etc.
Toen we het daar zo over hadden vroeg B. hoe het met het afvallen gaat dus ik gaf aan dat het echt goed gaat en dat het tot nu toe prima vol te houden is. Ik vertelde toen ook dat ik veel water drink.
A. typte toen: "Veel water is slecht." Ik vroeg waarom. En toen zei ze: "Als je wilt afvallen is veel water drinken niet goed. Alles matigen. Dus ook water. Heeft met stofwisseling te maken. En in combi met dieet niet zo goed."
B. zei: "Anderhalve liter per dag toch gewoon?" En toen zei vriendin A. weer: "Qua water is dat te veel."

Ben ik nou gek? Ik heb daar echt nog nooit van gehoord?
Ik snap dat je niet vijf liter water per dag moet drinken, maar anderhalf tot twee liter is toch gebruikelijk?
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Water is slecht? Empty Re: Water is slecht?

Bericht  Ibbeltje vr 30 aug 2013 - 3:43

Naar mijn idee is 1,5 tot 2 liter water wel goed hoor. Alleen moet je niet binnen een korte tjid een liter weg willen drinken. Dat zou wel slecht zijn. Weet even niet precies meer hoe en wat maar dat heb ik wel gelezen.


Laatst aangepast door Ibbeltje op vr 30 aug 2013 - 3:44; in totaal 1 keer bewerkt
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Water is slecht? Empty Re: Water is slecht?

Bericht  Fortissimo vr 30 aug 2013 - 3:44

Voor zover ik weet voert het juist de afvalstoffen af en dat is belangrijk als je aan het afvallen bent. Gewoon lekker blijven drinken! Wat moet je anders?
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Water is slecht? Empty Re: Water is slecht?

Bericht  Framboos vr 30 aug 2013 - 3:44

Ik heb daar ook nog nooit van gehoord. Drink juist als ik probeer af te vallen ruim twee liter water per dag. Lijkt me beter dan al die gezoete drankjes etc.
Framboos
Framboos
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 83
Registratiedatum : 06-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Water is slecht? Empty Re: Water is slecht?

Bericht  mzcharlotte vr 30 aug 2013 - 3:47

Ik weet niet, maar als ik google 'invloed water op stofwisseling' dan zie ik even snel dat ze júíst water aanraden. Het is ook hetgeen wat ik heb geleerd bij Weight Watchers en eigenlijk alles wat ik over dieten heb gelezen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Water is slecht? Empty Re: Water is slecht?

Bericht  Sushi vr 30 aug 2013 - 3:51

Jullie bevestigen inderdaad wat ik ook al dacht.

Ik snap ook niet hoe ze er bij komt. Ik zei tegen haar dat ik zoiets nog nooit gehoord had en toen zei ze: "Dan hoor je het nu van mij." Toen ik vroeg waar ze dit had gehoord/gelezen, ging ze daar niet op in.

Soms denk ik dat ze mij het afvallen niet zo gunt of zo. Ik kan het niet anders verwoorden. Laatst ook, toen vertelde ik dat ik een paar kilo was afgevallen en toen vroeg ze enkele minuten daarna of ik zin had om binnenkort een keer een moorkop bij haar te komen eten. confused En ze zegt regelmatig dat "een paar koekjes/chipjes/patatjes" wel kunnen en zo. Ik vind dat zo jammer.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Water is slecht? Empty Re: Water is slecht?

Bericht  Rovine vr 30 aug 2013 - 4:03

Water is helemaal niks mis mee. Wel als je teveel drinkt, -zoals je zelf al zegt- een liter of 5 per dag. Dan kun je bijv. last krijgen van haaruitval of hoofdpijn. Maar als je teveel drinkt merk je dan vanzelf wel, althans, ik kan dan elk halfuur naar de wc.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Water is slecht? Empty Re: Water is slecht?

Bericht  Snoopy vr 30 aug 2013 - 4:04

Sushi schreef:Jullie bevestigen inderdaad wat ik ook al dacht.

Ik snap ook niet hoe ze er bij komt. Ik zei tegen haar dat ik zoiets nog nooit gehoord had en toen zei ze: "Dan hoor je het nu van mij." Toen ik vroeg waar ze dit had gehoord/gelezen, ging ze daar niet op in.

Soms denk ik dat ze mij het afvallen niet zo gunt of zo. Ik kan het niet anders verwoorden. Laatst ook, toen vertelde ik dat ik een paar kilo was afgevallen en toen vroeg ze enkele minuten daarna of ik zin had om binnenkort een keer een moorkop bij haar te komen eten. confused En ze zegt regelmatig dat "een paar koekjes/chipjes/patatjes" wel kunnen en zo. Ik vind dat zo jammer.
Sommige mensen willen gewoon overal commentaar op hebben. Ik heb serieus te horen gekregen toen ik een appel had, oh dat is slecht voor je, je moet niet zoveel eten :S Ik had nog amper wat gegeten en in plaats een snelle snack had ik dus een appel gepakt.
Tuurlijk in een appel zitten fruitsuikers, maar kom op zeg! Zo motiveer je wel mensen om iets gezonds te eten :nopompom:
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Water is slecht? Empty Re: Water is slecht?

Bericht  Snoopy vr 30 aug 2013 - 4:08

En natuurlijk te veel water slecht, maar alles is slecht als je er te veel van neemt. 1,5 tot 2 liter is echt wel normaal.
Van te veel water schijn je zelfs dood te kunnen gaan, maar dan praten we over vele liters. De nieren kunnen 8 tot 10 liter per dag verwerken, dus meer dan dat kan gevaarlijk zijn. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/39782-water-te-veel-water-drinken-kan-ook.html
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Water is slecht? Empty Re: Water is slecht?

Bericht  Sushi vr 30 aug 2013 - 4:16

Snoopy schreef:Sommige mensen willen gewoon overal commentaar op hebben. Ik heb serieus te horen gekregen toen ik een appel had, oh dat is slecht voor je, je moet niet zoveel eten :S Ik had nog amper wat gegeten en in plaats een snelle snack had ik dus een appel gepakt.
Tuurlijk in een appel zitten fruitsuikers, maar kom op zeg! Zo motiveer je wel mensen om iets gezonds te eten :nopompom:
Nou ja zeg, wat raar dat iemand dat zegt inderdaad. confused 
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Water is slecht? Empty Re: Water is slecht?

Bericht  Sushi vr 30 aug 2013 - 4:17

Snoopy schreef:En natuurlijk te veel water slecht, maar alles is slecht als je er te veel van neemt. 1,5 tot 2 liter is echt wel normaal.
Van te veel water schijn je zelfs dood te kunnen gaan, maar dan praten we over vele liters. De nieren kunnen 8 tot 10 liter per dag verwerken, dus meer dan dat kan gevaarlijk zijn. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/39782-water-te-veel-water-drinken-kan-ook.html
Ja te veel is nooit goed. Van niks moet je te veel nemen.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Water is slecht? Empty Re: Water is slecht?

Bericht  Exogenesis vr 30 aug 2013 - 4:25

Nog nooit gehoord. Maar 'weinig' drinken kan volgens mij ook weer geen kwaad, want ik drink vrij weinig, plas normaal (geen donkere of stinkende urine) en heb nog nooit een blaasontsteking gehad. Ook had ik veel hoofdpijn, wat ik altijd linkte aan 'te weinig' water drinken, maar ik drink tijdens mijn zwangerschap niet meer dan anders en heb nauwelijks nog hoofdpijn, gewoonweg omdat ik geen alcohol meer drink.

Onder weinig versta ik zo'n 4 glazen water/thee/fris per dag.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Water is slecht? Empty Re: Water is slecht?

Bericht  Susan vr 30 aug 2013 - 4:55

Je moet niet extreem veel water gaan drinken, dat is wel slecht en als je in één keer een enorme hoeveelheid water wegwerkt dan kan dat zelfs gevaarlijk zijn. Maar dan gaat het wel om echt grote hoeveelheden, dus een paar liter in één keer, niet om anderhalve liter over de hele dag verdeeld.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Water is slecht? Empty Re: Water is slecht?

Bericht  May vr 30 aug 2013 - 4:56

Exogenesis schreef:Nog nooit gehoord. Maar 'weinig' drinken kan volgens mij ook weer geen kwaad, want ik drink vrij weinig, plas normaal (geen donkere of stinkende urine) en heb nog nooit een blaasontsteking gehad. Ook had ik veel hoofdpijn, wat ik altijd linkte aan 'te weinig' water drinken, maar ik drink tijdens mijn zwangerschap niet meer dan anders en heb nauwelijks nog hoofdpijn, gewoonweg omdat ik geen alcohol meer drink.

Onder weinig versta ik zo'n 4 glazen water/thee/fris per dag.
Stelselmatig te weinig drinken kan zeker wel kwaad. Je hebt dan een verhoogde kans op nierproblemen.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Water is slecht? Empty Re: Water is slecht?

Bericht  Susan vr 30 aug 2013 - 4:57

http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie

In feite gebeurt er dan hetzelfde als wanneer je verdrinkt. Maar nogmaals, het gaat dan wel echt om absurd grote hoeveelheden en niet wat jij noemt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Water is slecht? Empty Re: Water is slecht?

Bericht  Sushi vr 30 aug 2013 - 5:00

Susan schreef:http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie

In feite gebeurt er dan hetzelfde als wanneer je verdrinkt. Maar nogmaals, het gaat dan wel echt om absurd grote hoeveelheden en niet wat jij noemt.
Bij het zien van jouw link moest ik meteen denken aan een vrouw die een aantal jaar terug is overleden omdat ze zoveel water had gedronken. Ze moest dat doen voor een wedstrijd.
Bij jouw link zie ik onderaan op de pagina weer een link naar dat nieuwsbericht staan: http://www.nbcnews.com/id/16614865/
Dat vond ik echt zo eng toen ik dat hoorde.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Water is slecht? Empty Re: Water is slecht?

Bericht  Exogenesis vr 30 aug 2013 - 22:12

May schreef:
Exogenesis schreef:Nog nooit gehoord. Maar 'weinig' drinken kan volgens mij ook weer geen kwaad, want ik drink vrij weinig, plas normaal (geen donkere of stinkende urine) en heb nog nooit een blaasontsteking gehad. Ook had ik veel hoofdpijn, wat ik altijd linkte aan 'te weinig' water drinken, maar ik drink tijdens mijn zwangerschap niet meer dan anders en heb nauwelijks nog hoofdpijn, gewoonweg omdat ik geen alcohol meer drink.

Onder weinig versta ik zo'n 4 glazen water/thee/fris per dag.
Stelselmatig te weinig drinken kan zeker wel kwaad. Je hebt dan een verhoogde kans op nierproblemen.
Ik denk dat het er dan van af hangt wat je gewend bent, want ik drink mijn hele leven al weinig. Mijn moeder net zo. Bijna nog minder dan ik zelfs en zij heeft nooit problemen gehad. En nu ik er aan denk: mijn oma ook! Ze dronk alleen s' ochtends, 's middags en 's avonds een glaasje drinken. Ze is probleemloos 93 geworden.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Water is slecht? Empty Re: Water is slecht?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum