Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

baby uitzet

+7
joyce0606
Flower_L
Fearie
Annie24
Mizzie
Lejow
Clapperdie
11 plaatsers

Ga naar beneden

baby uitzet Empty baby uitzet

Bericht  Clapperdie zo 16 okt 2011 - 3:11

Hallo meiden,

Beetje bij beetje zijn we spullen aan het inslaan voor onze baby. Op internet kom ik veel lijstjes tegen met babyuitzet maar deze verschillen nog wel eens. En hier zitten natuurlijk de deskundige!

Wat zijn nou echt spullen die je niet kan missen in de baby uitzet en welke dingen heb je wel aangeschaft maar gebruik je niet?

Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

baby uitzet Empty Re: baby uitzet

Bericht  Lejow zo 16 okt 2011 - 3:11

Oeh, handig! Dit hou ik in de gaten
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

baby uitzet Empty Re: baby uitzet

Bericht  Mizzie zo 16 okt 2011 - 3:25

Monddoekjes
Voor elke kwijl, spuugbeurt enz! Ze liggen bij ons door het hele huis.

Aankleedkussenhoezen/ hydrofiele doeken
Madame heeft de neiging net te plassen als we haar ene luier weghalen en de andere omdoen grrrrrr bij gebrek aan die hoezen leg ik nu vaak een hydrofiele luier op het kussen.


Ik zou als ik het opnieuw moest doen, niet zoveel wieglakentjes en dekentjes kopen. Ze schopte vanaf het begin alles weg dus ligt ze in een slaapzak. Het staat trouwens wel erg leuk zo'n opgemaakt bedje. smile

Fles-warm-houd-ding... Nog nooit gebruikt! Veel makkelijker om een thermosfles te kopen en de poeder in zo'n poedertoren mee te nemen. Of natuurlijk borstvoeding geven Wink
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

baby uitzet Empty Re: baby uitzet

Bericht  Gast zo 16 okt 2011 - 3:50

Spuugdoekjes en hydrofiele luiers heb je niet snel te veel.

Ik ben ook heel blij met de fleece wrap dekens voor in de maxi cosi. Ik heb ze van Bambino, Kruidvat, waren nog geen 10 euro als ik het goed heb.
Nu het kouder is leg ik ze daar gewoon in, geen gedoe met jasjes ed. Als het gaat vriezen wel, maar nu is het heerlijk.
Al past het niet heel lang meer vrees ik, liggen er nu wel met opgetrokken benen in. Maar zeker voor een pasgeboren baby een must have als je in de winter/ voorjaar gaat bevallen.

En zorg ook voor minimaal 2 kruiken in huis voor het geval dat je kindje moeite heeft met op temperatuur blijven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby uitzet Empty Re: baby uitzet

Bericht  Annie24 zo 16 okt 2011 - 4:17

Ik denk dat het heel persoonlijk is, want wat de één heel fijn vindt, vindt een ander weer niks.

Die bambino wikkeldeken die pm bv noemt vond ik maar een onding. Y lag er totaal niet lekker in en ik kon 'm amper dichtkrijgen terwijl hij maar 2675gram was. Wij hebben dus snel een voetenzak gekocht voor in de mc. Die wikkeldeken is alleen gebruikt van het ziekenhuis naar huis en er liggen er nu 2 in de kast angel

Gewoon uitproberen dus en helaas is het achteraf soms zonde van het geld....
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby uitzet Empty Re: baby uitzet

Bericht  Fearie zo 16 okt 2011 - 4:22

Ik heb iets van 20 hydrofiele doeken, ook hier het probleem van een mannetje wat vaak plast als hij verschoont wordt en dan scheelt het dat je zo ff de hydrofiele doek kan verwisselen.
Ook heb ik iets van 15 monddoekjes, ze zwerven overal door het huis (bedje, box, reiswieg en luiertas).

Ik heb ook die doek van de Bambino, geleend van een vriendin. Ben er tevreden over, maar heb ook nog een zak voor in de maxicosi (die had ik al). We gaan de winter in en dan vind ik dat toch wel erg handig.

Heb zelf ook zo'n flessenhouder, om ze te drogen als je ze schoon hebt gemaakt. Die vind ik erg handig, staat standaard bij me op het aanrecht. Naast de flessenwarmer, ook handig ding smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby uitzet Empty Re: baby uitzet

Bericht  Mizzie zo 16 okt 2011 - 4:35

Fearie schreef:Ik heb iets van 20 hydrofiele doeken, ook hier het probleem van een mannetje wat vaak plast als hij verschoont wordt en dan scheelt het dat je zo ff de hydrofiele doek kan verwisselen.
Ook heb ik iets van 15 monddoekjes, ze zwerven overal door het huis (bedje, box, reiswieg en luiertas).

Ik heb ook die doek van de Bambino, geleend van een vriendin. Ben er tevreden over, maar heb ook nog een zak voor in de maxicosi (die had ik al). We gaan de winter in en dan vind ik dat toch wel erg handig.

Heb zelf ook zo'n flessenhouder om ze te drogen als je ze schoon hebt gemaakt. Die vind ik erg handig, staat standaard bij me op het aanrecht. Naast de flessenwarmer, ook handig ding smile


Inderdaad heel handig!
[b]


Laatst aangepast door Mizzie op zo 16 okt 2011 - 4:36; in totaal 1 keer bewerkt
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

baby uitzet Empty Re: baby uitzet

Bericht  Flower_L zo 16 okt 2011 - 4:36

Ik vond twee kruiken onzin. Scheelt dat l met warm weer geboren is, maar 1 kruik lijkt mij voldoende. Zzo niet, dan koop je er zo,1 bij bij de hema.

Ik zou niet van die tutteldoekjes kopen...of hoe heet dat. Schattig maar l deed er niets mee en ze zaten vaak in die gratis boxen

Voedingskussen heb ik geleend maar wel aanrader, ook voor slapen zelf.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

baby uitzet Empty Re: baby uitzet

Bericht  Fearie zo 16 okt 2011 - 4:43

Flower_L schreef:Ik vond twee kruiken onzin. Scheelt dat l met warm weer geboren is, maar 1 kruik lijkt mij voldoende. Zzo niet, dan koop je er zo,1 bij bij de hema.

Ik zou niet van die tutteldoekjes kopen...of hoe heet dat. Schattig maar l deed er niets mee en ze zaten vaak in die gratis boxen

Voedingskussen heb ik geleend maar wel aanrader, ook voor slapen zelf.

Heb ook 2 kruiken gekocht, maar 1tje is er ook daadwerkelijk gebruikt. Die andere staat nog steeds ongebruikt in de kast.
Voedingskussen heb ik gekocht, tijdens zwangerschap en erna erg handig. Heb zelf ook genoeg van die tutteldingen en tot nu toe liggen ze in de lade onder box.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby uitzet Empty Re: baby uitzet

Bericht  Gast zo 16 okt 2011 - 4:49

Hier hadden ze 2 dekens, omslagdoek en 2 kruiken nodig om warm te blijven. En een kacheltje op de slaapkamer.

Haha, Annie, bij mij is J rond de 6000 gram denk ik en ligt er nog in hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby uitzet Empty Re: baby uitzet

Bericht  Gast zo 16 okt 2011 - 4:52

Ik heb overigens 2 babyjasjes gekocht zoals op de lijst stond, hangen nog nieuw in de kast. Dus dat was voor mij onzin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby uitzet Empty Re: baby uitzet

Bericht  joyce0606 zo 16 okt 2011 - 5:22

ik heb dankzij tips van jullie ook geen jasjes gekocht, omdat ik hoorde dat dit zo'n gedoe is met een ienieminie. en dat die dekentjes veeel handiger zijn.

ik heb 4 kruiken :shock: ik had er zelf 1 gekocht, toen mijn zus er ineens met 3 aankwam...maar goed..het is winter, ik ben lui. dus zet ik er beneden ook maar 2 neer, voor in de kinderwagen ofzo smile

zelf moet ik nog ondervinden wat ik wel of niet gebruik! smile
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby uitzet Empty Re: baby uitzet

Bericht  Ayla zo 16 okt 2011 - 7:32

Ik zou wel 2 kruiken kopen, onze kleine heeft ook moeite met zichzelf op temperatuur houden en zo verschrikkelijk koud is het nog niet eens. Ze heeft ook een dubbele deken nodig overdag en 's nachts. En hier in de huiskamer is het al de hele week tussen de 20 en 23 graden en nog heeft ze er moeite mee. Heb tot nu toe nog geen dingen overbodig gekocht, ook niet gemist.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

baby uitzet Empty Re: baby uitzet

Bericht  kwak zo 16 okt 2011 - 7:39

ik heb een draagdoek heel veel gebruikt!D. kon erg moeilijk slapen overdag toen ze net geboren was.
ze wou wel slapen maar kon alleen bij mij in slaap vallen en zodra ze ik haar in bed legde werd ze wakker dus ik heb de draagdoek heel veel gebruikt!

jasje inderdaad is ook niet handig.

als je een "spenen"kind krijgt, dan raad ik je aan om altijd als je weg gaat een extra speen mee te nemen voor het geval dat er 1 valt, dan heb je nog een schone.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

baby uitzet Empty Re: baby uitzet

Bericht  Gast zo 16 okt 2011 - 7:42

een draagdoek of ergonomische drager zou ik ook zeker aanschaffen! Verder zou ik nu een lekker warme wikkeldeken afschaffen die je ook in de mc kunt gebruiken. Aan hydrofielluiers heb je nooit genoeg. Verder zou ik nog geen spenen aanschaffen en ook nog niet teveel flesjes, ik zou eerst kijken of je kind een speen wil en welke fles het beste werkt voor jullie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby uitzet Empty Re: baby uitzet

Bericht  Darius zo 16 okt 2011 - 8:00

Studiebol had volgens mij ook zon topic geopend, nog niet zo lang geleden. Zijn toen best wat reacties op gekomen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

baby uitzet Empty Re: baby uitzet

Bericht  Gast zo 16 okt 2011 - 8:00

Hydrofielluiers kun je niet genoeg van hebben, ik gebruikte ze ook in plaats van spuugdoekjes.

Kruiken heb ik niet (of misschien nauwelijks?) gebruikt, want D. had zo'n hoog geboortegewicht dat ze zich gelijk zelf op temperatuur kon houden. Ik zou er dus zeker geen twee aanschaffen, persoonlijk.

Draagdoek of ergonomische drager vind ik ook een heel goede tip, praktisch en fijn voor moeder en kind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby uitzet Empty Re: baby uitzet

Bericht  Liadan zo 16 okt 2011 - 8:30

Sommige dingen zijn wel heel persoonlijk inderdaad en ik merk nu dat ik sommige dingen nu erg handig vind die ik bij mijn dochter helemaal niet handig vond.

- hydrofiele luiers zijn altijd handig, ik heb er volgens mij 30 (al gebruik ik ze nu al veel minder dan de eerste weken).
- monddoekjes had ik overal liggen.
- flanellen luiers en navelbandjes zijn niet nodig
- wipstoel en doomoo seat zijn en worden hier bij beide kinderen niet gebruikt (zonde van ons geld), maar veel mensen vinden dit juist erg handig.
- draagdoek is het geld heel dubbel dwars waard
- 2 kruiken zijn bij onze dochter 8 dagen lang volop gebruikt, bij Kian hebben we ze niet gebruikt.
- Omslagdoeken bleven bij onze dochter in de kast liggen, nu gebruik ik ze in de maxicosi omdat Kian er met een dikke jas aan anders nauwelijks nog in past.
- aerosleep was bij onze dochter achteraf echt onnodig, bij Kian wel fijn omdat hij een buikslaper is.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby uitzet Empty Re: baby uitzet

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum