Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

jullie ervaring met bekkenbodemtherapie en inbakeren

2 plaatsers

Ga naar beneden

jullie ervaring met bekkenbodemtherapie en inbakeren Empty jullie ervaring met bekkenbodemtherapie en inbakeren

Bericht  MamaCa vr 4 maa 2011 - 2:30

Hey meiden,

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest voor 2 dingen en vroeg me af of jullie ervaring hebben met het volgende:

-bekkenbodemfysio: Ik heb namelijk van mn eerste bevalling 'n wandverzakking overgehouden. Gelukkig valt dat reuze mee, maar ik ben als de dood dat het erger wordt nu ik voor de 2e keer bevallen ben. Ik heb wel het idee dat het iets erger is. Logisch het is niet niks zo'n kind er uit drukken.. Maar na mn eerste bevalling kwam ik er pas na een half jaar erachter dat ik n lichte verzakking had. Gelukkig hoefde ik dit keer maar 5min. te persen en niet zoals de vorige keer n 1,5 uur. Ik baal dat ik de vorige keer niet meer aktie ondernomen heb daarom ga ik strax gelijk de fysio bellen. Ben zo bang dat het erger wordt over weer n half jaar of dat mn baarmoeder ook gaat verzakken! De huisarts heeft me een medische verklaring afgegeven zodat ik alles vergoed krijg. Iemand ervaring hiermee? en heeft het geholpen? Hij heeft verder niet naar mn onderkantje gekeken omdat ik pas 3wkn geleden bevallen ben, kan hij er nog weinig over zeggen.

en..

T heeft nog steeds veel en vaak last van krampjes.. niet altijd maar met name 's nachts en eind van de middag wel na de voeding.
Het volgende heb ik al geprobeerd zonder succes:
- venkelthee
- infacol
- cinababy
- buikje masseren
- troosten
- speentje (omdat hij zuigbehoefte blijft houden, maar die pakt hij niet altijd)
- op de buik op mn arm en dan op de rug wrijven
dat was het geloof ik.
Nou moest ik vandaag toch naar mn huisarts voor mijn bekkenbodem, en vroeg ik gelijk naar zijn krampjes of hij nog wat wist. Maar volgens hem is er naast dit erg weinig aan te doen.. flesvoeding maakte het volgens hem vaak juist erger (en ik wil ook absoluut niet aan de flesvoeding)
Toen zei hij, je kunt ook hem eens inbakeren.. iemand ervaring hiermee? heb nooit geweten dat dit ook voor krampjes kan helpen??? en is het veel werk? en is het niet verslavend? dat hoor ik ook nog wel eens..

lfs
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jullie ervaring met bekkenbodemtherapie en inbakeren Empty Re: jullie ervaring met bekkenbodemtherapie en inbakeren

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 2:44

Inbakeren kan heel goed helpen bij onrustige kindjes, om wat voor een reden ze ook onrustig zijn. Als je zoon bijvoorbeeld al krampjes heeft en zich daarnaast ook niet zo geborgen voelt in een groot bed, zal hij gaan huilen. Maar misschien niet bij alleen krampjes en wel een lekker geborgen gevoel.

Hier werkte het heel goed, we hadden een volledig ander kind binnen twee dagen. Het is onzin dat het verslavend werkt, het is uiteindelijk de bedoeling dat een kindje door andere dingen (zoals structuur) zoveel rust en geborgenheid kan vinden zodat bakeren niet meer nodig is. Het is belangrijk om tijdig te beginnen met afbouwen (voor een kindje om kan rollen).

Als je de echte bakerdoeken koopt, is het wel handig eerst een cursus te doen, want verkeerd bakeren kan onveilig zijn. Er zijn ook genoeg van die bakerzakken, puckababy en zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

jullie ervaring met bekkenbodemtherapie en inbakeren Empty Re: jullie ervaring met bekkenbodemtherapie en inbakeren

Bericht  MamaCa vr 4 maa 2011 - 2:56

De puckababy heb/had ik.. keb hem uitgeleend, maar gauw terug vragen dus! die hadden we toen omdat mn zoontje zo onrustig met zn handjes was dat ie telkens wakker werd. Weet alleen niet of ik de kleinste versie heb..
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jullie ervaring met bekkenbodemtherapie en inbakeren Empty Re: jullie ervaring met bekkenbodemtherapie en inbakeren

Bericht  Annie24 vr 4 maa 2011 - 3:00

Ons werd ook inbakeren geadviseerd om o.a. de krampjes (en nog meer redenen) Ik ben echter erg huiverig; je leest zo veel verhalen dat het afbouwen niet makkelijk is enzo en dat zie ik eigenlijk niet zitten Neutral Wij hebben daarom voor volgende week een afspraak bij een osteopaat staan en kijken eerst of dat iets oplost. Mocht dat niets worden kunnen we altijd nog gaan inbakeren.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jullie ervaring met bekkenbodemtherapie en inbakeren Empty Re: jullie ervaring met bekkenbodemtherapie en inbakeren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum