Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bang om na inbraak op vakantie te gaan

5 plaatsers

Ga naar beneden

Bang om na inbraak op vakantie te gaan Empty Bang om na inbraak op vakantie te gaan

Bericht  Jilke zo 25 aug 2013 - 5:44

In februari is ingebroken bij ons, hele huis overhoop en leeggehaald, een goede buit hadden ze. Katten kwijt en getraumatiseerd. Nu gaan we over 2 weken op vakantie, waar ik zoveel zin in heb! Maaar, de angst zit me hoog. Dalijk breken ze weer in, ondanks aanpassingen aan sloten en ramen. Wat als ze weer binnen staan en alles open laten, zodat ik weer mijn katten kwijt ben (incl 2 katten waaronder een van 16 weken oud die nooit buiten zijn geweest).
Het bezorgd me nu al nachtmerries, terwijl ik gewoon zo graag onbezorgd op vakantie ga.

Er komt 1x per dag de buurvrouw smorgens, en mijn vader savonds voor de katten. Maar toch ben ik zo bang...

Wie kan me weer nuchter laten nadenken?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang om na inbraak op vakantie te gaan Empty Re: Bang om na inbraak op vakantie te gaan

Bericht  Lot zo 25 aug 2013 - 8:56

Wat ontzettend vervelend (zacht uitgedrukt!). Ik snap dat je bang bent.

Maar waarom zouden ze terug komen? Staan er spullen in het zicht waar ze interesse in zouden kunnen hebben? Als er twee keer per dag iemand is en de gordijnen worden open en dicht gedaan zullen ze niet zo snel langskomen denk ik hoor. Vaak zijn het ook gelegenheidsdieven dus het word niet echt gepland denk ik. En als het wel gebeurd.......dan kun je er toch niks tegen doen. En zullen de buren wel snel alarm slaan hoor naar je familie toe, zodat eventueel de katten weer gezocht kunnen worden.

Maar ik denk dat die kans heel klein is, je hebt tenslotte ook nieuwe sloten en zo! Sterkte!
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang om na inbraak op vakantie te gaan Empty Re: Bang om na inbraak op vakantie te gaan

Bericht  Maple zo 25 aug 2013 - 9:00

Normaal zou ik ook zeggen dat ze vast niet terug zouden komen, maar na het verhaal van Pompoen destijds weet ik nu ook wel beter.

Ik denk dat wij vanaf hier weinig kunnen zeggen om je gerust te stellen, dat gevoel zit toch van binnen. Je zou eventueel tijdschakelaars kunnen nemen om zo de lichten elke avond te laten branden. En anders, is er geen thuiswonend broertje/zusje/nichtje oid aan wie je je huis toe vertrouwd?
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang om na inbraak op vakantie te gaan Empty Re: Bang om na inbraak op vakantie te gaan

Bericht  Coco zo 25 aug 2013 - 9:13

Maple schreef:Normaal zou ik ook zeggen dat ze vast niet terug zouden komen, maar na het verhaal van Pompoen destijds weet ik nu ook wel beter.
Wanneer er eenmaal bij je is ingebroken is de kans juist veel groter dat er nog eens wordt ingebroken. Ik twijfel even of de kans nu 3 of 4 keer hoger ligt dan wanneer er niet is ingebroken. Dus de angst is vrij logisch inderdaad. 
Is het geen optie om de katten bij iemand anders onder te brengen? Dat zou ik doen voor mijn eigen gemoedsrust.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang om na inbraak op vakantie te gaan Empty Re: Bang om na inbraak op vakantie te gaan

Bericht  Jilke zo 25 aug 2013 - 9:40

Ze weten wat er te halen valt, omdat wat weggehaald is weer opnieuw aangeschaft wordt.
Kan mijn katten nergens kwijt, en een pension is duur. Zoiezo heb ik 3 zieke katten, waarvoor ze belachelijke tatieven vragen.

Het is nu half jaar geleden, en weet dat ze ons huis echt niet in de gaten liggen te houden in de bosjes. Maar mijn gedachten gaan soms zo op de loop dat ik dat wel denk. Terwijl ik verder over die angst heen ben, het gaat me puur om de vakantie. Verder als ik een avondje weg ben kan ik het redelijk goed loslaten.

Mijn broertje zou idd in huis komen, maar doordat hij sinds kort internationaal werkt zit dat er ook niet meer in.

Er was vorige keer voor 20.000 eur weg, waarvan we 6000 terugkregen van de verzekering. Wil dat miet nog eens...
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang om na inbraak op vakantie te gaan Empty Re: Bang om na inbraak op vakantie te gaan

Bericht  girli zo 25 aug 2013 - 10:18

En wat als je de belangrijkste (of duurste) spullen bij je ouders zet?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang om na inbraak op vakantie te gaan Empty Re: Bang om na inbraak op vakantie te gaan

Bericht  Jilke zo 25 aug 2013 - 17:06

Ja dat doen we al, laptops, harde schijf etc gaat allemaal naar mijn vader. Maar mijn katten...vind het ook niets om ze naar het pension te brengen, omdat er 2 bij zitten die niet sociaal zijn, en al bang van mijn vader en buurvrouw. Die straf ik er evht mee. En ivm ziektes en extra zorg die ze nodig hebben, zit ik op pension al gauw op 700 euro. Dan ga ik me in feite nog meer laten leiden door mijn angst, en kosten maken die ik niet wil maken.
En dat allemaal doordat 2 mensen niet met hun poten van andermans spullen af konden blijven. In 15 minuten tijd verwoesten ze gewoon even wat je al jaren opbouwt aan spulletjes en een veilig thuis.

We hebben nieuwe 3skg sloten, dievenklauwen in de deur gezet, anti inbraakstrips, barrierestangen in de klepraampjes, tijdschakelaars, cameras in huis staan en dat helpt allemaal als we een paar uurtjes weg zijn. Maar die 2 weken...pfff wou dat ik er echt naar uit kon kijken.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang om na inbraak op vakantie te gaan Empty Re: Bang om na inbraak op vakantie te gaan

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum