Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Restaurant week

+7
Sayuri
Harrison
Blond
Kreeftje
June
Poubelle
silly-one
11 plaatsers

Ga naar beneden

Restaurant week Empty Restaurant week

Bericht  silly-one za 24 aug 2013 - 9:36

De restaurant week is weer begonnen en ik ben vanavond uit eten geweest. Nu leek het mij wel leuk om de ervaringen in een topic te plaatsen, zodat andere kunnen lezen hoe het was en of ze voor een volgende keer daar wel of niet willen gaan eten. 
Mijn idee is om gewoon een algemeen overzicht te geven van de avond. Pluspunten en min punten erbij vermelden. 
Ik zal mijn ervaring van vandaag vermelden, maar ook die van de vorige keer.

24 aug 2013
Resaturant Beau te Nijmegen.
Ik had veel verwacht van de avond, aangezien het een restaurant is wat voor de naamsveranding goed stond aangeschreven. Bij binnenkomst moesten we al wachten voor we een tafel kregen en vervolgens toen we een tafel hadden. Moesten we 10 minuten wachten totdat we iets te drinken konden bestellen. Vervolgens werd even snel het menu verteld, maar dat waren ze bijna vergeten. 
Het eten was op zich goed, maar eigenlijk niet heel bijzonder. Sushi met zeekomkommer, eendenborstfilet in rodewijn saus en eigenlijk het dessert was het beste. Iets van een mango met rode peper saus met een citrusvruchten ijs. Geen idee meer welk ijs het precies was. De gangen werden snel na elkaar op tafel gezet en we moesten zelf vragen of er wijn bijgeschonken kon worden, want we hadden een fles besteld voor bij het eten. 
Over het algemeen waren we niet echt tevreden en is het voor ons een rede om er niet meer terug te gaan. We werden echt behandeld als gasten van de restaurantweek die minder betaald en daarom ook een mindere service kregen. 

April 2013
Restaurant Ivory te Nijmegen
De avond hebben we daar heerijk gegeten. We kwamen voor een 3 gangen menu, maar door de amuse en de stokbrood met olie etc. hadden we het idee dat we er 5 kregen. De borden zagen er goed verzorgd uit en het smaakte allemaal heel goed. Wat we precies gegeten hadden weet ik niet meer, maar het was vis, vlees en een heerlijk dessert. 
De sfeer was goed, we kwamen binnen de jassen werden aangenomen en voor ons opgehangen. We waren als eerste en mochten een eigen tafel kiezen voor 2 personen, het maakte niet uit waar. Ook hier hadden we een fles wijn besteld en er werd netjes bijgeschonken en de karaf water die we gevraagd hadden was gewoon kraanwater en daar deden ze niet moeilijk over. Deze avond echt een heerlijke avond gehad en voor ons een rede om daar nog een keertje terug te komen als we geld over hebben en iets te vieren hebben. We waren echt een gast en niks minder omdat we via de restaurant week kwamen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Restaurant week Empty Re: Restaurant week

Bericht  Poubelle za 24 aug 2013 - 9:41

Misschien een stomme vraag hoor, want ik kom nooit in fancy restaurants, maar jullie hadden een fles wijn besteld en moesten vragen of er kon worden bijgeschonken. Stond die fles dan niet op tafel?
Is het gebruikelijk dat bedienend personeel af en toe bijschenkt? Ik werk zelf in een eetcafé dus ik zet een fles wijn op tafel (of een koeler) en he er geen omkijken meer naar, bij wijze van.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Restaurant week Empty Re: Restaurant week

Bericht  silly-one za 24 aug 2013 - 9:46

Als ik in zo en restaurant eet ben ik wel gewend dat de wijn wordt bijgeschonken. Plus dat het in de beurt van de tafel staat. Ik ben wel vaker zo fancy gaan eten met familie en dan hoefde we nooit te vragen om te worden bijgeschonken. Meestal moest ik aangeven dat ik niet meer hoefde omdat ze gewoon bijschonken ook al was je glas nog niet leeg.

Als ik 'goedkoper'  ga eten vind ik het echt niet erg om zelf bij te schenken, mits te fles in de buurt van de tafel staat. Je betaald daar ook voor. Niks negatiefs, want ik vind eten in een eetcafe net zo leuk en die sfeer is er ook veel minder na dat je wordt bijgeschonken, dus daar verwacht ik het ook niet.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Restaurant week Empty Re: Restaurant week

Bericht  Poubelle za 24 aug 2013 - 9:59

Ah ok! Weer wat geleerd smile.
Jammer dat jullie geen goede service kregen vanavond.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Restaurant week Empty Re: Restaurant week

Bericht  June za 24 aug 2013 - 10:50

Bedoel je Veau en is Beau een autocorrect? Beau ken ik namelijk niet. Leuk om te lezen over Nijmegen.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Restaurant week Empty Re: Restaurant week

Bericht  silly-one za 24 aug 2013 - 10:53

June schreef:Bedoel je Veau en is Beau een autocorrect? Beau ken ik namelijk niet. Leuk om te lezen over Nijmegen.
Nieuwe naam van Chalet Brakkenstein bij het USC
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Restaurant week Empty Re: Restaurant week

Bericht  June za 24 aug 2013 - 12:05

silly-one schreef:
June schreef:Bedoel je Veau en is Beau een autocorrect? Beau ken ik namelijk niet. Leuk om te lezen over Nijmegen.
Nieuwe naam van Chalet Brakkenstein bij het USC
Dat wist ik niet! Veau (mijn telefoon maakt er steeds Beau van laughcry) is ook nog best nieuw namelijk. Chalet Brakkenstein ken ik alleen van naam!
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Restaurant week Empty Re: Restaurant week

Bericht  Kreeftje zo 25 aug 2013 - 21:38

Leuk! Ben benieuwd of er meer mensen gaan. Ik werk zelf in een restaurant dat meedoed. We hebben al heel wat gasten gehad het weekend. Nu nog een volle week! Ik heb zelf geen tijd deze week helaas om zelf ergens te gaan eten.

Ik vind het trouwens wel raar dat er onderscheid wordt gemaakt tussen restaurant week gasten en 'normale' gasten. Dat gebeurd bij ons echt niet. Dat is volgens mij ook een beetje het idee van de restaurant week. Om nieuwe gasten kennis te laten maken met je restaurant. En dan is het niet slim om ze zo te behandelen, want dan ga je er zeker niet terug lijkt me.
Kreeftje
Kreeftje
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : noord-brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Restaurant week Empty Re: Restaurant week

Bericht  Blond ma 26 aug 2013 - 0:41

Ik ben een aantal jaren geleden bij 2 restaurants geweest, en dat was bij beide zo'n gigantische kater dat ik het daarna nooit meer heb gedaan. Inderdaad dat er onderscheid werd gemaakt dat je een restaurantweek gast was, en dat de hoeveelheden zo klein waren dat je met honger wegging.

Ik ben toen bij Dining56 in Arnhem geweest en Het Oude Politiebureau in Ede.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Restaurant week Empty Re: Restaurant week

Bericht  Harrison ma 26 aug 2013 - 1:17

Ik vind dat ook echt stom, onderscheid tussen de gasten. Ik was gister bij eau de Vie in Amsterdam en daar deden ze dat niet gelukkig. Was erg leuk en lekker!
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Restaurant week Empty Re: Restaurant week

Bericht  Sayuri ma 26 aug 2013 - 2:06

Wat leuk! Wist dit helemaal niet en door dit topic, heb ik 't nu in mijn hoofd gehaald op de valreep nog iets voor komende vrijdagavond te reserveren, als verrassing voor mijn vriend. Maar alle sterrenrestaurants zijn natuurlijk al volgeboekt en de andere restaurants ken ik niet (woon in Belgie), dus mochten jullie tips hebben...
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Restaurant week Empty Re: Restaurant week

Bericht  Harrison ma 26 aug 2013 - 2:21

Waar wil je heen gaan Sayuri? Qua stad/plaats.
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Restaurant week Empty Re: Restaurant week

Bericht  Sayuri ma 26 aug 2013 - 2:47

Om niet te ver te rijden, ben ik naar Brabant & Limburg aan het kijken...anders komt er ook overnachting bij
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Restaurant week Empty Re: Restaurant week

Bericht  Kreeftje ma 26 aug 2013 - 11:56

Sayuri schreef:Om niet te ver te rijden, ben ik naar Brabant & Limburg aan het kijken...anders komt er ook overnachting bij
Jammer! Het restaurant waar ik werk (omgeving Eindhoven) zit ook al vol gereserveerd!
Kreeftje
Kreeftje
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : noord-brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Restaurant week Empty Re: Restaurant week

Bericht  minoessepoes ma 26 aug 2013 - 17:45

Wij gaan dinsdag naar de Supper Club, een vriendin van mij heeft het gereserveerd, ik ga eens even wat revieuws bekijken!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Restaurant week Empty Re: Restaurant week

Bericht  cin-87 di 27 aug 2013 - 8:34

de vorige keer hebben wij bij restaurant auberge aan het hof  te blokzijl gegeten.. een erg mooi restaurant! goede service en je word daar ook als echte gast behandeld! en het belangrijkste echt super lekker eten! ze hadden een aangepaste kaart gemaakt en tussendoor kreeg je ook steeds amuse of iets dergelijks.. Zeker een aanrader

En aankomend weekend gaan wij bij de bottermarck in kampen eten.. eerste indruk is goed.. hopelijk de rest ook.. maar dat laat ik nog weten

cin-87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 76
Punten : 104
Registratiedatum : 31-12-10
Woonplaats : zwolle

Terug naar boven Ga naar beneden

Restaurant week Empty Re: Restaurant week

Bericht  Highway wo 28 aug 2013 - 10:11

Wij gaan morgen naar Le Marron in Malden en overmorgen naar O'mundo in Wageningen. O'mundo waren we vorig jaar ook al en dat beviel toen goed. Mijn moeder wil er graag eens eten dus vandaar dat we nog een keer gaan. Le Marron is de eerste keer dus ik ben erg benieuwd.

Vorige keren zijn we o.a. bij 't Raedthuys in Duiven geweest (aanrader!!),tante loes in Rhenen en de Rijkskamer in Bennekom geweest. Eigenlijk is tot nu toe alles erg goed bevallen.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Restaurant week Empty Re: Restaurant week

Bericht  Winegum wo 28 aug 2013 - 20:09

Wij zijn al regelmatig naar restaurants geweest via de restaurantenweek. Beviel ons altijd goed en we werden ook echt als volwaardige gasten behandeld.

Wij gaan volgende week naar the Penthouse in Den Haag, ik ben zeer benieuwd hoe die gaat bevallen!

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Restaurant week Empty Re: Restaurant week

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum