Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baby weigert fles van vader

+6
Nijntje
Sanne
Caroow
Floor
Ijsbeer
Ellebel
10 plaatsers

Ga naar beneden

Baby weigert fles van vader Empty Baby weigert fles van vader

Bericht  Ellebel za 24 aug 2013 - 7:30

Ik zit met mijn handen in het haar en heb een knoop in mijn maag.. Mijn zoon weigert de fles van zijn vader. Hij weigert de fles niet alleen maar wordt ook echt heel boos zodra mijn man hem de fles wilt geven. Hij begint eerst te huilen en snel gaat dit over in keihard krijsen. Zodra ik hen dan over pak is hij binnen een halve minuut stil en drinkt gewoon verder.

Zojuist hebben we eens geprobeerd om niet te snel zoon naar mij te laten gaan, maar door te zetten totdat hij hopelijk de fles toch van man accepteert. Gevolg: drie kwartier lang gehuil en gekrijs van zoon en slechts 40 cc gedronken. Ook niet zo'n beste oplossing dus.

Van ieder ander accepteert hij de fles wel.. Is dit voor iemand herkenbaar? Wat kunnen we doen om zoon ook bij man te laten drinken? Over 1 week ga ik weer aan het werk en over 2 weken is man 2 dagen met zoon alleen. Op deze manier kan ik ze echt niet alleen laten..
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby weigert fles van vader Empty Re: Baby weigert fles van vader

Bericht  Ijsbeer za 24 aug 2013 - 7:46

Hebben jullie ook al eens geprobeerd man de fles te laten geven terwijl jij niet thuis was. Zodat zoon jouw ook helemaal niet ziet of hoort?
Ijsbeer
Ijsbeer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 27
Punten : 27
Registratiedatum : 12-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby weigert fles van vader Empty Re: Baby weigert fles van vader

Bericht  Floor za 24 aug 2013 - 7:47

Dat was ook mijn eerste vraag, Als jij helemaal weg bent (buiten gaat wandelen ofzo) in elk geval niet in de buurt bent. Dat werkte hier en bij mijn vriendin wel.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby weigert fles van vader Empty Re: Baby weigert fles van vader

Bericht  Ellebel za 24 aug 2013 - 7:51

Nee nog niet geprobeerd dat ik er helemaal niet ben. Wel dat ik bijvoorbeeld in de tuin bezig ben en dus uit het zicht voor zoon (en ik praat dan ook niet met ze). Dat had geen effect. Misschien eens aan man voorstellen dat ik idd ff een half uurtje weg ga. Wie weet helpt het..
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby weigert fles van vader Empty Re: Baby weigert fles van vader

Bericht  Ijsbeer za 24 aug 2013 - 7:54

Het lijkt me wel heel vervelend.
Ijsbeer
Ijsbeer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 27
Punten : 27
Registratiedatum : 12-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby weigert fles van vader Empty Re: Baby weigert fles van vader

Bericht  Caroow za 24 aug 2013 - 7:59

Kan je zoon niet een beetje neerleggen in bijvoorbeeld een voedingskussen en dan zelf de fles geven, lekker kletsen, papa erbij, langzaam de fles aan hem geven en zelf gewoon blijven zitten. Dit blijven proberen en de fles steeds eerder aan papa geven?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby weigert fles van vader Empty Re: Baby weigert fles van vader

Bericht  Sanne za 24 aug 2013 - 8:06

Dat wat Caroow voorstelt, zou ik proberen.

En verder, als dat ook niet lukt, zou je kunnen proberen om een flesje warm te hebben vlak voor je zoon wakker wordt. Beetje in de gaten houden of hij lichter gaat slapen en dan als je denkt dat hij bijna wakker is, hem een flesje geven. Dan is hij nog duf en misschien drinkt hij hem dan wel van z'n vader.

Lastig lijkt me het. Heeft je vriend eerder al eens geprobeerd om een flesje te geven?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby weigert fles van vader Empty Re: Baby weigert fles van vader

Bericht  Ellebel za 24 aug 2013 - 8:15

Mijn zoon is 'al' 14 weken en heeft zeker vanaf begin af aan meerdere flessen van papa gehad. Tot 7 weken ging dit goed. Toen brak er periode aan dat zoon alleen mama wilde bij alles, dus ook fles. Toen moest hij helemaal niks van man of anderen hebben. Dat ging na 1,5 a 2 weken vanzelf over. Nu accepteert hij sinds ongeveer 2 weken geen flessen meer van man. Voor de rest niets aan de hand, knuffelt met man. lacht naar hem etc. Fles van oma of op de opvang is geen probleem.

Het is idd erg vervelend. Voor man is het erg verdrietig en op mij legt het een hoge druk omdat ik zoon niet alleen durf te laten bij man en ook zo graag zou zien dat het goed gaat tussen die 2. Man en ik hebben er ook iedere dag wel woordenwisselingen over, puur uit frustratie.

Het valt me wel op dat dit ongeveer samen gaat met de sprongetjes van Oei ik groei. De 5 en 12 weken sprong dan. Zoon is 2 weken te vroeg geboren. Zou dat het wellicht zijn?

Samen de fles geven gaan we morgen ook eens proberen. Mijn man geeft morgen ook de ochtendfles, want die ging deze week wel een keer goed. Zoon is dan nog erg slaperig.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby weigert fles van vader Empty Re: Baby weigert fles van vader

Bericht  Nijntje za 24 aug 2013 - 8:16

Wat hier ook nog weleens wilt helpen, nee niet zo gezellig, maar je kindje in een wipper of voedingskussen oid en dan achter hem zitten zodat hij je niet ziet. Niet gezellig, maar straks misschien wel zo fijn als hij ook op de dagen dat je man thuis is zijn voeding binnenkrijgt. 
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby weigert fles van vader Empty Re: Baby weigert fles van vader

Bericht  Ella za 24 aug 2013 - 8:32

Jeetje wat vervelend. En misschien een idee dat je man eens de hele dag alles doet voor jullie zoontje. (en dat jij misschien even weg bent)
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby weigert fles van vader Empty Re: Baby weigert fles van vader

Bericht  Artemis za 24 aug 2013 - 8:51

De deur uit gaan en vader het laten oplossen in de tussentijd.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby weigert fles van vader Empty Re: Baby weigert fles van vader

Bericht  Artemis za 24 aug 2013 - 8:52

Oh en dan geen half uurtje, maar een halve dag, minstens. 

Als je je er toch weer mee bemoeit, of je man op z'n vingers kijkt, of zelf zenuwachtig wordt werkt het niet.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby weigert fles van vader Empty Re: Baby weigert fles van vader

Bericht  Aimee za 24 aug 2013 - 8:53

Luuk wilde van helemaal niemand een fles. In het begin hielp het om al rondlopend en wiegend op de arm een fles te geven. Daarna legden we hem op een voedingskussen met iets onder de fles zodat hij hem zelf leeg kon drinken. Anders was het ook alleen maar krijsen en niet drinken.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby weigert fles van vader Empty Re: Baby weigert fles van vader

Bericht  Sun88 za 24 aug 2013 - 8:56

Heel herkenbaar, steeds kwam dit met periodes. Nu met 10 maanden komt het weer terug, vanavond weigerde hij de fles van zn vader ook. Ook met eten s avonds gaat het zo. Nu is het hier zo dat als ik werken ben en man is thuis bij zoon hij prima drinkt en eet, dus ik zou inderdaad proberen weg te gaan of s ochtends bij de eerste fles lekker in bed te blijven liggen en je man op te laten staan.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby weigert fles van vader Empty Re: Baby weigert fles van vader

Bericht  Ellebel za 24 aug 2013 - 23:26

Bedankt voor alle tips smile 

Het gaat nu iets beter dan gisteren. Man heeft vannacht en vanochtend de voedingen gedaan, zoon was toen nog slaperig dus dat ging heel goed. De volgende voeding heeft hij ook gedaan, ze zaten al samen op de bank te knuffelen. Die ging redelijk goed. Zoon zocht mij de hele tijd en op het einde begon hij wel wat tegen te sputteren, maar echt huilen en krijsen heeft hij niet gedaan. Wel geen enkele fles leeg gedronken, maar dat deed hij gisteren bij mij ook al niet. Denk toch ook echt aan een sprongetje.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby weigert fles van vader Empty Re: Baby weigert fles van vader

Bericht  Ella zo 25 aug 2013 - 3:31

Wat fijn dat het al wat beter gaat!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby weigert fles van vader Empty Re: Baby weigert fles van vader

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum