Vanaf wanneer vast ritme/schema?
+14
Caroow
Darius
Printje
Paper Crown
Kalishi
Balloon
Jezzie
MissBitchy
Robin_
Shopaholic
Bimbam
Linda
Liadan
Snoes
18 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vanaf wanneer vast ritme/schema?
Ik ben wel benieuwd wanneer jullie kleintjes een vast(er) ritme of schema hadden?
Hier (zoontje is bijna 9 maanden) hebben we nog steeds geen vast ritme of schema o.i.d. Hij drinkt 's morgens een fles, eet 's middags groente, 's avonds fruit en voor het slapengaan nog een fles. Hij doet soms 2 slaapjes, soms nog 3. Geen vaste uren en eigenlijk dus ook niet echt een ritme.
Ik merk nu bijvoorbeeld dat ik het moeilijk vind om wat af te spreken overdag omdat ik dus nooit weet hoe zijn dag eruit zal zien. Wij moeten bijv. 2x per week naar de fysio met hem en zij vraagt elke keer wat voor ons handige uren zijn om te komen, en ik heb dus geen idee.
Ik vond het altijd wel fijn om gewoon alles op verzoek te doen, maar ik vraag me af of het misschien toch niet beter is om echt een beter/vaster ritme te creëren?
Hier (zoontje is bijna 9 maanden) hebben we nog steeds geen vast ritme of schema o.i.d. Hij drinkt 's morgens een fles, eet 's middags groente, 's avonds fruit en voor het slapengaan nog een fles. Hij doet soms 2 slaapjes, soms nog 3. Geen vaste uren en eigenlijk dus ook niet echt een ritme.
Ik merk nu bijvoorbeeld dat ik het moeilijk vind om wat af te spreken overdag omdat ik dus nooit weet hoe zijn dag eruit zal zien. Wij moeten bijv. 2x per week naar de fysio met hem en zij vraagt elke keer wat voor ons handige uren zijn om te komen, en ik heb dus geen idee.
Ik vond het altijd wel fijn om gewoon alles op verzoek te doen, maar ik vraag me af of het misschien toch niet beter is om echt een beter/vaster ritme te creëren?
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Vanaf wanneer vast ritme/schema?
Wij hebben eigenlijk nooit veel ritme gehad. Eten doen ze nog steeds niet op vaste tijden. Soms krijgen ze om 9 uur fruit en soms om 11 uur, brood en avondeten net zo. De jongste gaat ook niet elke middag op dezelfde tijd naar bed, de ene keer is het half 1 en de andere keer half 3.
Al zit er nu wel meer ritme in sinds mijn dochter naar school gaat. Hij kan vandaag bijv. maar slapen tussen 13.15 en 14.45 uur, dus op donderdag ligt hij wel op die tijd in bed.
Ik ben niet zo van de schema's, dus vind het prima zo.
Al zit er nu wel meer ritme in sinds mijn dochter naar school gaat. Hij kan vandaag bijv. maar slapen tussen 13.15 en 14.45 uur, dus op donderdag ligt hij wel op die tijd in bed.
Ik ben niet zo van de schema's, dus vind het prima zo.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik heb nog een vast ritme aangeboden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar te chaotisch voor ben. Daarnaast geloof ik er niet in dat een vast ritme beter is. Mijn dochter functioneerde er prima op, dat vond ik het belangrijkste.
Ik vond het op deze manier veel gemakkelijker. Ik lees bijv wel eens lastige vragen over van 3 naar 2 slaapjes gaan enzo. Daar hadden wij geen last van. De ene dag ging het zus en de andere dag ging het zo.
Hoe doet je zoon het hier op? En vinden jullie het prettig zoals het nu gaat?
Ik vond het op deze manier veel gemakkelijker. Ik lees bijv wel eens lastige vragen over van 3 naar 2 slaapjes gaan enzo. Daar hadden wij geen last van. De ene dag ging het zus en de andere dag ging het zo.
Hoe doet je zoon het hier op? En vinden jullie het prettig zoals het nu gaat?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Hier ook nog geen vast ritme. Ik ben daar net als Linda te chaotisch voor Ik vind het ook niet erg, alleen net wat jij zegt Snoes, vind ik het wel lastig als mensen vragen welke tijd het beste uitkomt. Ja, dat weet ik dus niet. Sinds een paar weken heeft hij er zelf wel een beetje ritme ingegooid, hij gaat 's ochtends namelijk rond half 12 weer slapen, meestal zo'n 2 uur. (Maar uiteraard, zul je net zien, vandaag sliep hij amper een uur...)
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11
Nu in de vakantie hebben we niet echt een schema. Maar vanaf 2sept. komt deze er zeer zeker wel weer in.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
.
Laatst aangepast door Robin_ op zo 1 sep 2013 - 2:46; in totaal 1 keer bewerkt
Robin_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13
Vanaf dat onze zoon 7 weken was, hebben we een ritme.
Daarvoor was hij alleen maar non-stop aan het huilen vanwege z'n reflux. Sinds ie medicijnen heeft is het een totaal ander kind en hadden we meteen een ritme.
Het is altijd: slapen - verschonen - fles - spelen/knuffelen - slapen etc.
Hij krijgt de fles om 7.00u - 10.30u - 14.00u - 17.30u - 21.00u en slaapt binnen een uur/anderhalf uur weer voor minimaal anderhalf uur.
Maar hij lijkt wat dat betreft op mij, als er even van afgeweken wordt dan slaapt ie bijvoorbeeld niet. Natuurlijk gaan we wel weg, boodschappen doen, wandelen etc., maar dan slaapt ie dus niet. Gelukkig issie dan niet 'vervelend', maar dan slaapt ie 's nachts ook minder goed.
Ik ben ook echt van de ritme, regelmaat en voorspelbaarheid. Je doet mij ook niet echt een plezier met iets onverwachts, ik wil het liefst alles 3 weken van tevoren in drievoud ondertekend aangevraagd hebben En ja, ik word daarom wel eens moe van mezelf haha En probeer ook wat flexibeler te worden, maar ik ben echt van de structuur.
Daarvoor was hij alleen maar non-stop aan het huilen vanwege z'n reflux. Sinds ie medicijnen heeft is het een totaal ander kind en hadden we meteen een ritme.
Hij krijgt de fles om 7.00u - 10.30u - 14.00u - 17.30u - 21.00u en slaapt binnen een uur/anderhalf uur weer voor minimaal anderhalf uur.
Maar hij lijkt wat dat betreft op mij, als er even van afgeweken wordt dan slaapt ie bijvoorbeeld niet. Natuurlijk gaan we wel weg, boodschappen doen, wandelen etc., maar dan slaapt ie dus niet. Gelukkig issie dan niet 'vervelend', maar dan slaapt ie 's nachts ook minder goed.
Ik ben ook echt van de ritme, regelmaat en voorspelbaarheid. Je doet mij ook niet echt een plezier met iets onverwachts, ik wil het liefst alles 3 weken van tevoren in drievoud ondertekend aangevraagd hebben En ja, ik word daarom wel eens moe van mezelf haha En probeer ook wat flexibeler te worden, maar ik ben echt van de structuur.
MissBitchy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12
Hier geen echt vast ritme. Als we thuis zijn is ze vaak rond de zelfde tijd moe en gaat ze naar bed. Maar als ik s ochtends of s middags weg wil of moet houd ik er niet rekening mee dat L meestal tussen 12.00-14.00 slaapt. Dan slaapt ze vaak in de auto of wandelwagen wel.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Bij de jongens had ik wel een vast ritme. Ik laat het nu wat op zijn beloop. Omdat E. 's nachts doorslaapt kunnen we ook heel flexibel met haar 5 flessen omspringen overdag en dat geeft veel rust. Tja, qua afspreken is het dan wat lastig maar aangezien zij veel waarde hecht aan rust en regelmaat, kunnen we nu sowieso niet veel en lang weg omdat ze anders 's avonds helemaal overstuur is.
Balloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13
Hier wel een redelijk vast ritme. En dat ritme heeft zij bepaald. Ik probeer altijd tussen haar slaapjes af te spreken . En gaan we winkelen of wandelen valt ze toch wel in slaap bij mij in de draagdoek.
Ochtends slaapt ze vaak van half9 tm 10uur en smiddags na haar boterham rond 12uur tm half2/half3. En rond 5uur nog een powerslaapje van 30-45 minuten. En dan rond half7/7uur weer naar bed tm de volgende ochtend.
Zijn ongeveer tijden, kan een kwatier eerder of later zijn.
Ochtends slaapt ze vaak van half9 tm 10uur en smiddags na haar boterham rond 12uur tm half2/half3. En rond 5uur nog een powerslaapje van 30-45 minuten. En dan rond half7/7uur weer naar bed tm de volgende ochtend.
Zijn ongeveer tijden, kan een kwatier eerder of later zijn.
Kalishi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13
Ik dacht ook dat er geen ritme was en toen heb ik op advies van de kinderarts een week bijgehouden. En we hadden dus wel een ritme alleen ik had die niet gezien.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Wij hebben eigenlijk wel een redelijk hetzelfde ritme op een dag. N is altijd rond dezelfde tijd wakker en gaat daardoor ook meestal rond dezelfde tijd naar bed. Wanneer we ergens heen gaan slaapt ze niet, en anders thuis. Ik blijf er niet altijd meer voor thuis maar dat deed ik bij R ook niet. Ik probeer rondom slaapjes heen te plannen maar hebben we andere plannen dan is het ook goed.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik heb een vast ritme en de kinderen passen zich aan.
Dwz, tot een half jaar is het gewoon borstvoeding op verzoek, maar ik heb zelf wel vaste tijden waarop ik dingen doe. Dus, om 7 uur brood smeren en ontbijten, aankleden en dan even in huis de schoonmaak doen, de was, ed. Om 10 uur koffiedrinken, de kinderen fruit. Dan nog even lekker een stukje wandelen buiten. Om 12 uur lunchen, om 13 uur de kinderen op bed. Dan nog even de boel opruimen en wat nuttige dingen doen zoals telefoontjes plegen. Om 15 uur thee drinken, dan nog even spelen of buiten spelen. Om 5 uur eten koken en om half zes eten. Als ik dat schema aanhou, passen de kinderen er zo bij.
Dwz, tot een half jaar is het gewoon borstvoeding op verzoek, maar ik heb zelf wel vaste tijden waarop ik dingen doe. Dus, om 7 uur brood smeren en ontbijten, aankleden en dan even in huis de schoonmaak doen, de was, ed. Om 10 uur koffiedrinken, de kinderen fruit. Dan nog even lekker een stukje wandelen buiten. Om 12 uur lunchen, om 13 uur de kinderen op bed. Dan nog even de boel opruimen en wat nuttige dingen doen zoals telefoontjes plegen. Om 15 uur thee drinken, dan nog even spelen of buiten spelen. Om 5 uur eten koken en om half zes eten. Als ik dat schema aanhou, passen de kinderen er zo bij.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Als ik alleen met R ben dan hebben we meestal een vast ritme. Als ik 's ochtends werk dan is het weer een heel ander schema, ze zitten altijd met z'n tweeën nog in pyjama als ik om 11.30 thuis kom
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Hier hadden de kids al vroeg een schema. Natuurlijk kan het er weleens van afwijken zoals in het weekend of vakantie maar dat kunnen ze niet lang, dan zijn ze niet te genieten.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
E had ook redelijk snel een ritme. Gemiddeld 2 uur wakker, 2 uur slapen. Alleen is ze dit zelf om aan het gooien doordat ze minder slaapt overdag (maar nog wel na de 2uur moe zijn)MissBitchy schreef:Vanaf dat onze zoon 7 weken was, hebben we een ritme.
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Hier merk ik dat onze zoon het beste in zijn vel zit als hij zijn eigen ritme bepaald.
Eigenlijk is dat de laatste maanden redelijk gelijk zonder dat ik er echt op aan heb gestuurd. Het makkelijke aan mijn zoon is dat hij overal kan slapen en overal wel wil eten dus ik spreek ook gerust af op tijden dat hij slaapt of moet eten want dat neem ik gewoon allemaal mee. Hopelijk krijgt hij uit zichzelf een beetje een vast ritme of kun je er langzaam op aan sturen zodat je weet waar je aan toe bent die dag en wanneer je iets kunt plannen.
Hier heeft hij eigenlijk dus uit zichzelf een beetje een ritme gekregen. Hopelijk krijgt jouw mannetje dat ook want het is natuurlijk wel fijn als je een beetje weet waar je aan toe bent.
Eigenlijk is dat de laatste maanden redelijk gelijk zonder dat ik er echt op aan heb gestuurd. Het makkelijke aan mijn zoon is dat hij overal kan slapen en overal wel wil eten dus ik spreek ook gerust af op tijden dat hij slaapt of moet eten want dat neem ik gewoon allemaal mee. Hopelijk krijgt hij uit zichzelf een beetje een vast ritme of kun je er langzaam op aan sturen zodat je weet waar je aan toe bent die dag en wanneer je iets kunt plannen.
Hier heeft hij eigenlijk dus uit zichzelf een beetje een ritme gekregen. Hopelijk krijgt jouw mannetje dat ook want het is natuurlijk wel fijn als je een beetje weet waar je aan toe bent.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Wij hebben over het algemeen een vast ritme. Alleen als hij eerder wakker is dan maakt hij er (logisch) een rommeltje van. En doet hij meerdere kortere slaapjes ipv 2 lange en 1 korte wat hij normaal doet
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Mijn zoontje doet het wel goed op zijn eigen ritme, 't is niet dat ik het idee heb dat hij meer nood heeft aan een ritme, het leek me alleen met tijden wel handig. Al denk ik dat het voor hem nog het beste is als ik hem zijn eigen ritme laat volgen. Ik ga voorlopig nog geen vast ritme aanhouden, maar verder zoals we nu bezig zijn.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer had jij een fijn ritme werken-thuis met 2 kinderen?
» Wanneer hield je partner jullie kindje voor het eerst vast?
» Vanaf wanneer...
» Vanaf wanneer...
» vanaf wanneer..
» Wanneer hield je partner jullie kindje voor het eerst vast?
» Vanaf wanneer...
» Vanaf wanneer...
» vanaf wanneer..
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: