Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke opvoedprincipes heb jij al opzij geschoven?

+22
Steep
Sea of Trees
Lonely Goatherd
Slakje
Sanne
Tiara
Pineco
Susan
Engelse Drop
Shopaholic
Theeleut
Luce
Vixen
Aimee
studiebol
Liadan
Snoes
Paper Crown
Linda
Annemie
Robin_
Charles
26 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Welke opvoedprincipes heb jij al opzij geschoven? - Pagina 2 Empty Re: Welke opvoedprincipes heb jij al opzij geschoven?

Bericht  Susan do 22 aug 2013 - 2:21

Ik weet nog dat we voor het eerst koekjes met ze gingen bakken, op zo'n mooie romantische decembermiddag in de kerstvakantie. De een wilde al het koekjesdeeg opeten, de ander de versieringen, verder waren ze niet geïnteresseerd, dus we moesten alle schaaltjes en het bakblik buiten hun bereik houden en als een gek koekjes boetseren en het bakblik de oven inschuiven. Ik weet nog dat ik op Facebook had gezet: vandaag lekker koekjes bakken met de kinderen, en dat iemand die nog baby's had toen had gezegd: oh, ik kan niet wachten tot die van mij daar aan toe zijn. Ik heb achteraf maar geen verslagje neergezet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke opvoedprincipes heb jij al opzij geschoven? - Pagina 2 Empty Re: Welke opvoedprincipes heb jij al opzij geschoven?

Bericht  Pineco do 22 aug 2013 - 2:27

Zo zie je maar dat Facebook-statussen heus niet altijd zo leuk zijn als ze lijken Laughing
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Susan do 22 aug 2013 - 2:31

Ik had het wel vooraf geschreven hè, toen ik zelf ook nog dacht dat het een romantisch middagje huisnijverheid zou worden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Robin_ do 22 aug 2013 - 2:33

Hoe oud is jouw dochter ED?
Robin_
Robin_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13

Bericht  Snoes do 22 aug 2013 - 2:39

Ik sta nog niet zover in de opvoeding, maar voorlopig zijn er 2 "principes" die ik al overboord heb gegooid/moeten gooien.

Ik wilde heel graag borstvoeding geven en zou pas kunstvoeding geven als het echt niet wilde lukken. Al tijdens mijn zwangerschap moeten beslissen om toch kunstvoeding te geven i.v.m. mijn medicatiegebruik.

Ook wilde ik geen speen geven, dat heeft hij de eerste 4 maanden ook niet gehad. Maar daarna heb ik dat wel gegeven als hij weer eens onophoudelijk aan het krijsen was zodat hij toch even stil was of toch even in slaap wou vallen. Nu heeft hij nog wel een speentje, maar soms gebruik ik het dagenlang niet. Om te slapen heeft hij het niet, enkel overdag als hij last heeft van krampjes of als hij blijft wenen en ik hem niet getroost krijg.

Verder heb ik nu als opvoedprincipes geen (of zo min mogelijk) tv kijken (doet hij nog niet) en zolang mogelijk ongezonde suikers/koek/snoep etc te vermijden.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Engelse Drop do 22 aug 2013 - 2:46

Ze is 3 jaar
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Bericht  Gast do 22 aug 2013 - 2:49

Ik vind koekjes bakken dus wel heel leuk. En het maakt me dan eigenlijk niet uit dat ze het deeg opeten en misvormde koekjes maken. Dat vind ik juist wel schattig.

Gast
Gast

Bericht  Pineco do 22 aug 2013 - 2:54

Susan schreef:Ik had het wel vooraf geschreven hè, toen ik zelf ook nog dacht dat het een romantisch middagje huisnijverheid zou worden.
Dat pleit inderdaad wel voor je Wink Ik bedoelde het ook niet vervelend hoor, maar soms zie je statussen voorbij komen, waarbij je denkt 'Wow, wat leuk', maar ook in die gevallen weet je nooit hoe het uitpakt.

Geheel off topic, maar ik verdenk veel mensen er wel van hun statussen leuker te laten lijken dan de situatie op dat moment werkelijk was. Zo was ik laatst op een vrijgezellenfeestje en hoewel we best een leuke dag hadden, eindigden we in een enorm saaie tent, het zou een leuke tapasbar zijn. Maar een aantal meiden ging toch heel enthousiast poseren om 'iets leuks op Facebook te kunnen zetten'. Iedereen moet gedacht hebben dat ze een spetterende avond in een hippe bar hadden, maar niets was minder waar :nopompom:
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Bericht  Pineco do 22 aug 2013 - 2:57

Pritt schreef:Ik vind koekjes bakken dus wel heel leuk. En het maakt me dan eigenlijk niet uit dat ze het deeg opeten en misvormde koekjes maken. Dat vind ik juist wel schattig.
Het is ook wel leuk, maar ik moet er gewoon minder verwachtingen bij hebben. Zo dacht ik laatst ook heel gezellig naar de stad te gaan met mijn oudste dochter. Ik zag echt zo'n gezellig moeder-dochtermoment voor me. Maar ze begon in de auto al te zeuren dat de stad zo ver was. Daarna bleef ze zeuren om een ijsje en zin om kleren te passen/kopen had ze al helemaal niet. Heel gezellig was het dus niet Wink
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Bericht  Linda do 22 aug 2013 - 3:20

Haha Susan en Pineco, ik moet lachen om jullie!

Van de week plaatste ik deze foto op Facebook:
Samen koekjes bakken!
Welke opvoedprincipes heb jij al opzij geschoven? - Pagina 2 Null-50

Het ziet er heel leuk uit toch?! Dochter heeft welgeteld 30 sec zo gelachen, daarna was ze er klaar mee. En de koekjes waren niet eens lekker!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan do 22 aug 2013 - 3:44

Haha, die is ook leuk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan do 22 aug 2013 - 3:46

Haha, die reactie van je moeder. Je hebt haar wel in de waan gelaten dat ze er echt plezier in had?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pineco do 22 aug 2013 - 3:46

Leuk Linda! Fijn ook dat het zo herkenbaar is voor iedereen. Ik heb binnenkort een dagje Amsterdam met de oudste gepland, dat zal vast ook niet helemaal verlopen zoals ik het nu in mijn hoofd heb Laughing
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Bericht  Linda do 22 aug 2013 - 3:55

Susan schreef:Haha, die reactie van je moeder. Je hebt haar wel in de waan gelaten dat ze er echt plezier in had?
Haha ja tuurlijk! Mijn moeder past 1 dag in de week op de kinderen. De uitdaging is aan haar om ook een keer gezellig koekjes te bakken. angel 
Zal je net zien dat dochter het dan wel leuk vindt, want alles is met oma Rina zooooo leuk. Laughing 

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan do 22 aug 2013 - 4:01

Mijn moeder was er toen bij met de koekjes in de kerstvakantie dus zij was niet voor de gek te houden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tiara do 22 aug 2013 - 5:09

Speen geven! Helaas toch gezwicht na een aantal weken.
Voor de rest vrij weinig over nagedacht.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Sanne do 22 aug 2013 - 6:43

Haha, ik ben gelijk weer een illusie armer over koekjes, taart en pizza bakken Laughing 

Ik had gedacht dat ik tot 1 jaar borstvoeding zou geven. Na die tijd zou ik stoppen, want zo'n groter kind aan de borst was toch een beetje gek. Dit dacht ik in de kraamweek nog, maar hoe ouder mijn dochter werd hoe meer moeite ik ermee kreeg dat ik 'wilde' stoppen als ze 1 jaar was. Niet gestopt dus, ze is nu 17 maanden en ik vind het ook helemaal niet gek om zo'n lieve dreumes aan de borst te hebben.

Verder ben ik minder streng dan ik dacht. Ik vind het niet zo heel erg als mijn dochter een kastje leeg haalt bijvoorbeeld. Dan kijkt ze wat erin zit, ga ik naast haar zitten en vraag of ze het weer terug wil leggen (en dat doet ze meestal ook, behalve de laatste dagen...), dus dan vind ik het minder erg.

Televisie (filmpjes van YouTube) staat hier ook vaker aan dan ik dacht. En dan ook wel eens tijdens het eten omdat ze dan tenminste nog een paar happen doet.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan do 22 aug 2013 - 6:45

Pritt schreef:Ik vind koekjes bakken dus wel heel leuk. En het maakt me dan eigenlijk niet uit dat ze het deeg opeten en misvormde koekjes maken. Dat vind ik juist wel schattig.
Ja, maar zij wilden alleen maar het deeg opeten, verder niks. Misvormde koekjes maakt me ook niet uit, de koekjes die ik zelf maak zijn ook geen schoonheden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Slakje do 22 aug 2013 - 6:51

-Speen geven
-Geen snoep/koek/zoet geven
-Bij ons in bed laten slapen
-Ik wilde ritme en houvast in ons leven brengen
-Ik wilde nette, brave kinderen
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Lonely Goatherd do 22 aug 2013 - 6:55

Ik wilde nooit m'n stem verheffen tegen hem, maar dat gebeurt toch af en toe (wel weer steeds minder gelukkig, ik doe heel erg m'n best om me niet op te laten fokken en positief te blijven).

Ik was en ben heel erg tegen fysieke straffen, maar ik heb hem toch wel een paar keer een tik gegeven als hij mij pijn deed. Niet bewust, niet als straf, maar uit een reflex. Evengoed baal ik daar dan wel behoorlijk van, zeg ook sorry. Maar ook hier geldt gelukkig dat het de goede kant op gaat. Het begin van de dreumespuberteit was zeg maar pittig, voor ons allebei.smile

Verder had en heb ik een boel principes waarvan het me wel gelukt is om me eraan te houden (niet alleen laten huilen, geen tv als baby/dreumes, zo min mogelijk toegevoegd zout en suiker, zo lang mogelijk borstvoeding, geen speen zijn zo de belangrijkste).
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Sea of Trees do 22 aug 2013 - 7:10

Susan schreef:Ik weet nog dat we voor het eerst koekjes met ze gingen bakken, op zo'n mooie romantische decembermiddag in de kerstvakantie. De een wilde al het koekjesdeeg opeten, de ander de versieringen, verder waren ze niet geïnteresseerd, dus we moesten alle schaaltjes en het bakblik buiten hun bereik houden en als een gek koekjes boetseren en het bakblik de oven inschuiven. Ik weet nog dat ik op Facebook had gezet: vandaag lekker koekjes bakken met de kinderen, en dat iemand die nog baby's had toen had gezegd: oh, ik kan niet wachten tot die van mij daar aan toe zijn. Ik heb achteraf maar geen verslagje neergezet.
Priceless lol!
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Steep do 22 aug 2013 - 7:23

We hebben laatst samen pizza gemaakt. Ging best goed! Ik had al het voorwerk gedaan, pizzs bodem op de plaat, saus gemaakt, alles in stukken gesneden. Ik deed de saus erop en hij mocht het 'uitsmeren' (ja dat werd een kliederboel) en daarna mocht hij alles erop leggen. Hij vond het leuk geloof ik haha. Misschien had ik geluk die dag Wink.

Ontopic: ik had niet super veel principes. Ik wist alleen dat ik het niet zo zou doen als mijn zus en dat is gelukt haha. Dat zegt zij ook, dat ik zoveel relaxter opvoed of met situaties omga en dat het haar veel kopzorgen had kunnen besparen als ze dat ook had gedaan. Maar zij had een pnd dus dan is het sowieso al anders.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Printje do 22 aug 2013 - 7:26

- Geen kinderen in bed,
Wanneer R slecht slaapt heb ik geen zin en puf in de hele tijd heen en weer sjouwen. Hij gaat hup tussen ons in en we slapen allemaal weer.

- Geen tut,
Ik vind het vreselijke dingen maar N heeft er helaas nog steeds in. Ik vind het er zo lelijk en dom uitzien Embarassed  ze mag hem alleen in bed hebben.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Paper Crown do 22 aug 2013 - 7:32

Printje schreef:- Geen kinderen in bed,
Wanneer R slecht slaapt heb ik geen zin en puf in de hele tijd heen en weer sjouwen. Hij gaat hup tussen ons in en we slapen allemaal weer.

- Geen tut,
Ik vind het vreselijke dingen maar N heeft er helaas nog steeds in. Ik vind het er zo lelijk en dom uitzien Embarassed   ze mag hem alleen in bed hebben.

Ah, waarom dom? Staat lief en ze is nog klein!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Caroow do 22 aug 2013 - 7:38

Paper Crown schreef:
Printje schreef:- Geen kinderen in bed,

- Geen tut,
Ik vind het vreselijke dingen maar N heeft er helaas nog steeds in. Ik vind het er zo lelijk en dom uitzien Embarassed   ze mag hem alleen in bed hebben.

Ah, waarom dom? Staat lief en ze is nog klein!
Doet me denken aan een tante. Ze was met mijn oma op kraambezoek en R had heel veel last van krampjes en daar hielp zijn speentje goed bij. Was ze foto's aan het maken, haalt ze de speen uit zijn mond "Zo, en nu even zonder plastic". Hij brullen natuurlijk Neutral 
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: