Nieuw vreemde-woorden-topic!
+46
Jerry
Rush
Bazinga
Razz
Suus
Sushi
Mamsie
Liz
Bliss
Elvie_
Steep
minoessepoes
Knillis
JustMeDaan
Jelin
Océane
Linnie1985
Marsy28
MamaDaan
Shisha
SoGood
Eep
MissBitchy
Printje
Burn
Japie
Fayebella
Pineco
Nyx
Artemis
nina
Maple
Caroow
Bosjesvrouw
Exogenesis
Joan
Lady Starstruck
loura
Poubelle
Feline
Nana
Kowalski
Toet
June
Paper Crown
Balloon
50 plaatsers
Pagina 5 van 5
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Nieuw vreemde-woorden-topic!
Ik ben dol op opgebakken aardappels, eet ze alleen vaker gebakkenCaroow schreef:Maar dat zijn toch verschillende dingen?Razz schreef:Ik vind OPgebakken aardappelen ook zo raar. Wij zeggen gewoon gebakken aardappelen. Vind OP zo'n vreemde nutteloze toevoeging.
Als je de ene dag gekookte aardappels eet en het restje de volgende dag bakt zijn het opgebakken aardappels. Als je ze gewoon gelijk maakt als gebakken aardappels heet het gebakken aardappels. Vind ik dan.
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Nou dan vind ik het toevoeging OP nog steeds vreemd. Beide is gewoon gebakken aardappelen hierCaroow schreef:Maar dat zijn toch verschillende dingen?Razz schreef:Ik vind OPgebakken aardappelen ook zo raar. Wij zeggen gewoon gebakken aardappelen. Vind OP zo'n vreemde nutteloze toevoeging.
Als je de ene dag gekookte aardappels eet en het restje de volgende dag bakt zijn het opgebakken aardappels. Als je ze gewoon gelijk maakt als gebakken aardappels heet het gebakken aardappels.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Ik ben gek op opgebakken aardappelen Iets opbakken is volgens mij gewoon dat 't 'oud' is en je 't nog even opbakt om 't weer eetbaar te maken. Opwarmen/opbakken. Meh, lekker
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ohhh die bonkies Caroow. Dat zijn bij ons bonkjes. Haha.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Bonkjes ken ik ook wel, bonkies ken ik alleen als knikkers
Toen ik net samenwoonde keek m'n vriend heel raar toen ik vroeg of hij met 't tafeldekken ook de sleef mee wilde nemen...
Toen ik net samenwoonde keek m'n vriend heel raar toen ik vroeg of hij met 't tafeldekken ook de sleef mee wilde nemen...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Inderdaad ja, dat deed mijn moeder altijd! Aardappels koken en wat er over bleef in een bakje en de volgende dag opbakken. HeurlijkBazinga schreef:Ik ben gek op opgebakken aardappelen :DIets opbakken is volgens mij gewoon dat 't 'oud' is en je 't nog even opbakt om 't weer eetbaar te maken. Opwarmen/opbakken. Meh, lekker
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Ja hier ons mam ook ! Lekker was dat ja.Sea of Trees schreef:Inderdaad ja, dat deed mijn moeder altijd! Aardappels koken en wat er over bleef in een bakje en de volgende dag opbakken. HeurlijkBazinga schreef:Ik ben gek op opgebakken aardappelen :DIets opbakken is volgens mij gewoon dat 't 'oud' is en je 't nog even opbakt om 't weer eetbaar te maken. Opwarmen/opbakken. Meh, lekker
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Oh en dan een ei eroverheen, jammie! Al bak ik de aardappels niet "op".Sea of Trees schreef:Inderdaad ja, dat deed mijn moeder altijd! Aardappels koken en wat er over bleef in een bakje en de volgende dag opbakken. HeurlijkBazinga schreef:Ik ben gek op opgebakken aardappelen :DIets opbakken is volgens mij gewoon dat 't 'oud' is en je 't nog even opbakt om 't weer eetbaar te maken. Opwarmen/opbakken. Meh, lekker
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Oh ja dat deed mam volgens mij ook ja!Snoes schreef:Oh en dan een ei eroverheen, jammie! Al bak ik de aardappels niet "op".Sea of Trees schreef:Inderdaad ja, dat deed mijn moeder altijd! Aardappels koken en wat er over bleef in een bakje en de volgende dag opbakken. HeurlijkBazinga schreef:Ik ben gek op opgebakken aardappelen :DIets opbakken is volgens mij gewoon dat 't 'oud' is en je 't nog even opbakt om 't weer eetbaar te maken. Opwarmen/opbakken. Meh, lekker
Oh, echt niet joh? Het kanik wel gewoon iets echt Alphens zijn hoor. Temee/temet betekend zoiets als 'op hetzelfde moment'. Mijn opa gebruikte het vroeger geregeld, maar ik zou het zo niet in een zin kunnen plaatsen. Wij gebruiken trouwens ook vaak het woord 'soorteme(n)t', daarmee bedoelen we 'een soort van'.Sushi schreef:Ik snap niet wat je bedoelt met de woorden die je opnoemt. En ik kom ook uit het westenMaple schreef:Westen
Volgens mij is het enige Leidse woord wat ik ken "darm" (klootzak). Haha. Gebruik het zelf alleen nooit, vind het te aso klinken.
Hullie en sullie betekenen jullie en/of zij (een groep aanduidend). Sullie kan voor beiden gebruikt worden. Hillegaar betekent helemaal, en plijte zoiets als verdwenen.
En arepels/arepols zijn aardappels, en arebaien zijn aardbeien.
Één van mijn buren praat plat Alphens zoals mijn opa dat deed, mijn vriend kan hem volgens mij als Groninger maar slecht verstaan Zelfs ik moet nog geregeld nadenken.
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
'Pleite' en 'soortement' zijn gewoon Standaardnederlands hoor!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Ohja, was met een korte ei. Over die twee woorden twijfelde ik inderdaad;)
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Pleite zeg ik ook gewoon als brabander ja, en errepols en errebeesjes zijn aardappelen en aardbeien.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Aha. Arepels (hier meer aarpols of zo?) kende ik wel en arebeien ook wel. Maar hullie en sullie niet. Soortement ken ik ook, maar temee/temet niet. Toen ik dat woord zag staan moest ik met een aan temeier denken haha.
Sushi- Kletskop
- Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Ik vind 'bekant' zo'n gek woord, 't is hier niet echt bekend. Wordt volgens mij vooral in Zuid-Holland gebruikt en sommige Rotterdammers proppen 't volgens mij in elke zin.
Bazinga- Ratel
Nee, volgens mij is dit juist een typisch Brabants woord hoor! Betekent zoiets als 'bijna', dacht ik. Heb het hier in ZH iig nog nooit iemand horen zeggen.Bazinga schreef:Ik vind 'bekant' zo'n gek woord, 't is hier niet echt bekend. Wordt volgens mij vooral in Zuid-Holland gebruikt en sommige Rotterdammers proppen 't volgens mij in elke zin.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Bliss schreef:Nee, volgens mij is dit juist een typisch Brabants woord hoor! Betekent zoiets als 'bijna', dacht ik. Heb het hier in ZH iig nog nooit iemand horen zeggen.Bazinga schreef:Ik vind 'bekant' zo'n gek woord, 't is hier niet echt bekend. Wordt volgens mij vooral in Zuid-Holland gebruikt en sommige Rotterdammers proppen 't volgens mij in elke zin.
Idd hier in Brabant ken ik bekant ook als bijna. AL gebruik ik het zelf niet vaak.
Ja? Ik ken 't alleen van Rotterdamse kennissen.. Maar goed, ik ken dan ook geen Broabanders.
Bazinga- Ratel
Jep, ook ik gebruik bekant of bijkans/bekans. Wat hetzelfde is als bijna. Ik zeg ook vaak woorden waarvan ik niet eens meer door heb dat ik dat zeg en dan lees ik ze hier of ergens en dan denk ik ohja, dat zeg ik ook!
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Ik zeg ook regelmatig 'bekant'. Inderdaad grappig om te lezen dat sommige woorden apart worden gevonden, terwijl ik ze dagelijks gebruik. Ik heb dan niet eens door dat ik typisch Brabantse woorden gebruik, in mijn oren klinkt het gewoon als ABN volgens mij.
Eep- Fluisteraar
- Aantal berichten : 81
Punten : 85
Registratiedatum : 26-06-13
Bekant hoor je hier ook veel (Betuwe).
En het wordt steeds schlimmer (Duits Nederlands door elkaar).
En vast nog veel meer waarvan ik niet eens in de gaten heb dat het afwijkt van het ABN
En vast nog veel meer waarvan ik niet eens in de gaten heb dat het afwijkt van het ABN
Knillis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Nog iemand uit de Betuwe.. Leuk!Knillis schreef:Bekant hoor je hier ook veel (Betuwe).
Ik zeg ook vaak bekant. Maar van Schlimmer heb ik nooit gehoord.
Mama_1987- Fluisteraar
- Aantal berichten : 197
Punten : 302
Registratiedatum : 26-08-11
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Vreemde Marktplaats advertenties - topic!
» Nieuw Ik-ben-verliefd-topic
» Nieuw paardrijden-topic
» Nieuw Afvallen-topic!
» Nieuw Foto Topic!
» Nieuw Ik-ben-verliefd-topic
» Nieuw paardrijden-topic
» Nieuw Afvallen-topic!
» Nieuw Foto Topic!
Pagina 5 van 5
Permissies van dit forum: