Het geheim van een goede eter..
+26
Shopaholic
Teddyaapje
Darius
Jezzie
Razz
Toet
Tania
Cupcake
Filoria
-Ieniemienie-
Novalee
Artemis
SarahKey
Isa
Ayla
Pink!
meisjesmama
iloverose
Annie24
Parel
Linda
rapa nui
Nana
nillis
Liadan
Caroow
30 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Het geheim van een goede eter..
Nana's tips vind ik goed. Verder denk ik dat als je kind gezond is en groeit je je niet druk hoeft te maken om de hoeveelheid eten die het binnenkrijgt.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ik dwing niet om het bord leeg te eten. Ik heb ook wel eens dagen dat ik minder of geen eetlust heb dus ik ga niet voor mijn kind bepalen wat hij MOET eten.
Eet hij weinig of niet zal hij ook geen honger hebben anders at hij wel. Dat is mijn logica dan he. Mocht hij wel honger krijgen en dit meerdere keren meemaken dan zal hij de
volgende keer vast weer wat meer eten.
Eet hij weinig of niet zal hij ook geen honger hebben anders at hij wel. Dat is mijn logica dan he. Mocht hij wel honger krijgen en dit meerdere keren meemaken dan zal hij de
volgende keer vast weer wat meer eten.
Cupcake- Fluisteraar
- Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10
Dat vind ik ook ja. Eten doe je met aandacht. Dan proef je beter. Zelfs fruit en kleine tussendoortjes eten we altijd aan tafel.Artemis schreef:Oh en wel gewoon aan tafel laten zitten. Als ze ondertussen mogen spelen leren ze het nooit.
Filoria- Ratel
Hm een kind van ons wat geen Mc lust is natuurlijk niet logisch En het speelgoed hoeft zowel zoon als nichtje niet voor te eten, die krijgen ze ook wel zonder langs de M te gaan.SarahKey schreef:Idd, ik ben blij dat S liever een bord met pasta heeft dan mcdonalds voer.Artemis schreef:En macdonalds wil je een kind niet leren eten. Die van mij vinden het leuk vanwege het speelgoedje, maar van het eten genieten ze eigenlijk niet. Van gewoon lekker eten wel.
En die foto hierboven rijstewafel is ook lekker
Ik heb nog steeds geen idee hoe we het willen gaan doen, mijn vriend heeft 1 principe; bord niet leeg betekend geen toetje. En daar ben ik het denk ik niet helemaal mee eens, maar ik durf niet echt uitspraken te doen zonder dat ik het echt meemaak zeg maar
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Mijn kinderen eten vrijwel alles, mijn zoontje eet bijna geen vlees maar verder eten ze alle normale dingen wel. Ik heb er niks speciaals voor gedaan. Gewoon eten gegeven, als ze niet meer hoeven dan niet maar het komt eigenlijk nooit voor dat ze maar twee happen eten ofzo. We hebben nog nooit problemen gehad met eten, mijn zoontje heeft een tijdje gehad dat hij niet wilde beginnen met eten toen hij 1,5 was maar als hij dan 1 hap gehad had at hij de rest probleemloos op.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik sluit me aan bij Artemis, maak het niet groter dan dat het is. En negatief gedrag negeren/positief gedrag belonen.. Negatieve aandacht is ook aandacht.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Caroow: dat met toetje is wel iets om over na te denken ja! Ik ben zelf gek op lekkere toetjes als pudding, dubbelvla etc. Toen Tomas klein was at hij goed van zijn avondeten en van zijn toetje, maar nu wil hij meteen toetje als zijn bord leeg is. Soms blijkt dan dat hij eigenlijk nog meer trek had, maar dat toetje lonkt zo... We zouden beter wat simepelere toetjes als appelmoes of yoghurt kunnen geven denk ik. Of geen toetje.
Filoria- Ratel
S. is wel een goede eter. Ik heb hem vanaf het begin af aan alles laten proeven, varieert laten eten en hem nooit gedwongen om iets op te eten. Hij vind ook alles lekker en hij vraagt ook vlak voor het eten wat we gaan eten. Dan zeg ik bijv. dat we pasta eten en heel vaak zegt hij dan 'oeh lekker mama, is het eten al bijna klaar want ik heb honger'
Ik ben echt heel blij dat hij goed eet. Als ik ooit verhalen van mezelf hoor van m'n moeder nou dan klap ik echt in m'n handjes met S. Lijkt me echt heel frustrerend!
Ik ben echt heel blij dat hij goed eet. Als ik ooit verhalen van mezelf hoor van m'n moeder nou dan klap ik echt in m'n handjes met S. Lijkt me echt heel frustrerend!
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
S. is trouwens dol op 'Domalts' (Mc Donalds) Vaak als we met z'n 2-en de stad in gaan gaan we bij de Mac eten. Hij vind de hamburgers het lekkerst en z'n Happy Meal gaat bijna helemaal op!
Ik geef trouwens het speeltje als laatste na het eten. Anders is hij de hele tijd met dat ding bezig dat hij zijn eten vergeet.
Ik geef trouwens het speeltje als laatste na het eten. Anders is hij de hele tijd met dat ding bezig dat hij zijn eten vergeet.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Ik vind een toetje belangrijk omdat hij ook elke dag zuivel nodig heeft. Nu eten we ook wel eens fruit als toetje en dat vind ik ook belangrijk. Ik zou daarom dus nooit toetje als beloning of geen toetje geven als straf.Caroow schreef:Hm een kind van ons wat geen Mc lust is natuurlijk niet logisch En het speelgoed hoeft zowel zoon als nichtje niet voor te eten, die krijgen ze ook wel zonder langs de M te gaan.SarahKey schreef:Idd, ik ben blij dat S liever een bord met pasta heeft dan mcdonalds voer.Artemis schreef:En macdonalds wil je een kind niet leren eten. Die van mij vinden het leuk vanwege het speelgoedje, maar van het eten genieten ze eigenlijk niet. Van gewoon lekker eten wel.
En die foto hierboven rijstewafel is ook lekker
Ik heb nog steeds geen idee hoe we het willen gaan doen, mijn vriend heeft 1 principe; bord niet leeg betekend geen toetje. En daar ben ik het denk ik niet helemaal mee eens, maar ik durf niet echt uitspraken te doen zonder dat ik het echt meemaak zeg maar
Zuivel kun je toch ook geven in de vorm van melk, kaas etc? En yoghurt kan bij het ontbijt.
Filoria- Ratel
Dat kan, hij krijgt melk bij het ontbijt. Maar ik vind een toetje ook een goede afsluiter van het eten. Ik geef niet snel yoghurt ofzo als ontbijt.
Tot nu toe is L een goede eter! Alles wat we haar voor zetten eet ze op.
Ik doe er ook niet te moeilijk over als ze een keer wat minder eet. We hebben allemaal wel eens niet zo veel honger.
Verder vind ik het belangrijk dat we gezellig samen aan tafel eten.
Ook denk ik dat het goed is om je kind te betrekken bij het eten kopen/klaar maken. Nu ze nog klein is gaat dat misschien wat lastiger, maar ik zet haar regelmatig in de kinderstoel in de keuken als ik kook en geef haar bijvoorbeeld alvast een paar stukjes tomaat als ik die aan het snijden ben of ze speelt met een aardappel terwijl ik aardappels schil.
Ik doe er ook niet te moeilijk over als ze een keer wat minder eet. We hebben allemaal wel eens niet zo veel honger.
Verder vind ik het belangrijk dat we gezellig samen aan tafel eten.
Ook denk ik dat het goed is om je kind te betrekken bij het eten kopen/klaar maken. Nu ze nog klein is gaat dat misschien wat lastiger, maar ik zet haar regelmatig in de kinderstoel in de keuken als ik kook en geef haar bijvoorbeeld alvast een paar stukjes tomaat als ik die aan het snijden ben of ze speelt met een aardappel terwijl ik aardappels schil.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Het is volgens mij juist beter om bij het ontbijt (of lunch) yoghurt te eten. (met muesli oid). Je hebt dan een broodmaaltijd minder (brood is namelijk niet zo gezond) en als toetje na het avondeten kun je fruit nemen. Dat omdat de yoghurt zorgt voor minder opname van ijzer uit de groente.
Wij zijn daarom ook sterk gaan minderen met yoghurt als toetje, nu eten we vaak fruit. En dan vaak als gezin een meloen of een ananas oid.
Wij zijn daarom ook sterk gaan minderen met yoghurt als toetje, nu eten we vaak fruit. En dan vaak als gezin een meloen of een ananas oid.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Hoe je moeder t deed.
Wij moesten vroeger ook ons bord leegeten. Buiten dat t slecht is omdat je voorbij gaat aan t 'volle' gevoel maak je eten echt niet leuk of lekker. Juist niet zelfs. Ik ben pas dingen echt gaan eten toen ik ging samenwonen en ik eet nog steeds mn bord leeg, al zit ik halberwege eigenlijk al vol. Echt een slechte gewoonte.
Wij moesten vroeger ook ons bord leegeten. Buiten dat t slecht is omdat je voorbij gaat aan t 'volle' gevoel maak je eten echt niet leuk of lekker. Juist niet zelfs. Ik ben pas dingen echt gaan eten toen ik ging samenwonen en ik eet nog steeds mn bord leeg, al zit ik halberwege eigenlijk al vol. Echt een slechte gewoonte.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
- kinderen betrekken bij voorbereiding maaltijd (boodschap, koken)
- gevarieerd aanbod
- zelf goede voorbeeld geven (alles proeven, met smaak eten)
- gezellige sfeer aan tafel
- als maaltijd voorbij is dan borden weghalen.
Pink! schreef:Mijn kinderen eten naar eigen behoefte, de ene keer is dat 2 happen de andere keer een bord vol. Ze moeten niks, maar ze krijgen te eten wat wij eten, willen ze niet dan niet, maar krijgen niks anders.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Over het toetje onze oudste at heel slecht maar dat bleek een voedingsallergie te zijn.
Door het speciale dieet kwamen we in contact met een dietiste en die raden een beloning of straf door een toetje echt af. Dus dat gebeurd hier ook zeker niet!
Door het speciale dieet kwamen we in contact met een dietiste en die raden een beloning of straf door een toetje echt af. Dus dat gebeurd hier ook zeker niet!
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben een pertinente niet-eter. Met idd zo hardnekkig weigeren tot sondevoeding aan toe. Ik sluit me helemaal aan bij Artemis. Ga alsjeblieft de strijd niet aan, je wint het nooit!
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Ik ga soms wel de strijd aan over proeven. Als het aan Luuk ligt eet hij alleen wat hij kent, en op het moment is dat wat fruit betreft alleen maar appel en aardbei. Ik heb de afgelopen paar dagen elke dag een stukje druif in zijn mond gestopt, en de eerste 2 dagen spuugde hij het met een vies gezicht weer uit, vandaag at hij zo zelf een paar druiven weg.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
R is een enorme Miep met eten, wat hij de ene week lust lust hij de week erop niet. We maken er geen stijd van maar hebben nu het volgende.. Hij moet drie hapjes proeven want hij is drie jaar. Eerst mocht hij van zijn hele bord zelf drie hapjes kiezen, daarna at hij vaak wel meer, nu moet hij drie hapjes aardappels en drie hapjes groente.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Het geheim weet ik niet, maar Christian eet vrijwel alles en met heel veel smaak en plezier. Ik heb hem vanaf 5 maanden met de pot laten mee eten, natuurlijk eerst als bijvoeding. Maar hij at al snel meer en meer tijdens het avond eten. Hij at dan gewoon wat wij aten, aardappels en groenten, maar ook pasta's en als we frietjes aten kreeg hij er 2 of 3. In het begin probeerde ik nog potjes als wij pasta of friet aten maar die weigerde hij meteen.
Ik ben altijd heel neutraal geweest over het eten, nooit uitbundig geroepen van "oooohh dat islekker, jam jam jam" wat ik wel eens zie. Ik heb ook nooit vliegtuigjes nagedaan etc.
Als hij eens wat minder at, dan was dat zo een dag later at hij dan vaak het dubbele. Ik heb misschien ook wel geluk, het is echt een genot hem te zien eten, ook ouders van vriendjes etc vinden het zo leuk als hij mee eet.
Ik heb hem ook van jongs af aan laten wennen aan smaken als olijven, feta enzo, en dat eet hij ook allemaal graag.
Wat hij niet lekker vind is koude schotel, en visfilet of haring. En sinds een jaar eet hij geen champignons meer.
Ik ben altijd heel neutraal geweest over het eten, nooit uitbundig geroepen van "oooohh dat islekker, jam jam jam" wat ik wel eens zie. Ik heb ook nooit vliegtuigjes nagedaan etc.
Als hij eens wat minder at, dan was dat zo een dag later at hij dan vaak het dubbele. Ik heb misschien ook wel geluk, het is echt een genot hem te zien eten, ook ouders van vriendjes etc vinden het zo leuk als hij mee eet.
Ik heb hem ook van jongs af aan laten wennen aan smaken als olijven, feta enzo, en dat eet hij ook allemaal graag.
Wat hij niet lekker vind is koude schotel, en visfilet of haring. En sinds een jaar eet hij geen champignons meer.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ben jij een brood-eter of warm-eter?
» Moeilijke eter
» FB en een geheim event...
» Wát voor een eter?
» Forummen, geheim of niet?
» Moeilijke eter