Wát voor een eter?
+17
Bruintje Beer
_Jet
meisjesmama
Mikki
PapillonRose
kwak
Floor
Tania
sheila123
Jelin
Liadan
Coco
mauwmauw
Printje
Dolphinne
maiadebij
Bloem86
21 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wát voor een eter?
Ik ben wel benieuwd wat voor een eter jullie kindje is! Een makkelijke eter, of juist een lastige eter? Lust hij/zij alles of bijna niets. Heel langzaam of is het hap slok weg?!
Hier het volgende:
's Ochtends eet ze pap. Dit gaat meestal wel op. Maar moet een hele poppenkast tevoorschijn halen om madam af te leiden! Anders is ze zo druk met andere dingen dat ze haar mondje niet op doet!
's Middags brood is een drama! Er beland meer op de grond en tegen de muur, dan in haar mond! Ze eet het gewoon niet goed!
Avondeten gaat goed, zolang ze maar niet tegelijk met ons eet! Ook dan wil ze niets van haar eigen bordje, maar alleen maar van ons! Dus ik geef haar vaak eerst en dan eten we zelf! Toetje doen we dan samen!
Koekjes gaat prima.. en met fruit wisselt het nogal!
Het afleiden is hier het belangrijkst! Ze ziet en wilt zoveel!!!
Hier het volgende:
's Ochtends eet ze pap. Dit gaat meestal wel op. Maar moet een hele poppenkast tevoorschijn halen om madam af te leiden! Anders is ze zo druk met andere dingen dat ze haar mondje niet op doet!
's Middags brood is een drama! Er beland meer op de grond en tegen de muur, dan in haar mond! Ze eet het gewoon niet goed!
Avondeten gaat goed, zolang ze maar niet tegelijk met ons eet! Ook dan wil ze niets van haar eigen bordje, maar alleen maar van ons! Dus ik geef haar vaak eerst en dan eten we zelf! Toetje doen we dan samen!
Koekjes gaat prima.. en met fruit wisselt het nogal!
Het afleiden is hier het belangrijkst! Ze ziet en wilt zoveel!!!
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Wát voor een eter?
Hier een bouwvakker.
Ze eet alles wat los en vast zit en stouwt alles zo weg. In veel gevallen zelfs zonder te slikken.
Op dit moment eet ze wel wat minder dan we van haar gewend zijn maar volgens mij komen er kiezen aan dus dat is dan niet zo gek.
Toen ze nog de fles kreeg was het wel een drama.
Ook heeeel snel afgeleid waardoor er vaak maar een halve fles in ging.
Maar eet ze al met de pot mee?
Want dan kun haar toch gewoon mee laten eten vanaf jullie borden?
Ze eet alles wat los en vast zit en stouwt alles zo weg. In veel gevallen zelfs zonder te slikken.
Op dit moment eet ze wel wat minder dan we van haar gewend zijn maar volgens mij komen er kiezen aan dus dat is dan niet zo gek.
Gast- Gast
J is echt geobserdeerd door eten! Alles gaat erin, zonder problemen.
Smorgens eet ze 1 sneetje brood (terwijl ze snachts nog borstvoeding krijgt en om 6:00 nog een voeding) als ik brood ga smeren hangt ze al jammerend aan mijn been
tussendoor fruit/ borstvoeding/ soepstengel oid, zonder problemen. Laatst had ze 3 pruimen op (achter elkaar) en stond toen alweer aan mijn broek te trekken omdat ik een glaasje sap had.
's Avonds eet ze wat er op tafel staat. Soms geeft mijn moeder als ze oppast om half 5 de kinderen al eten, maar als wij dan om 6 uur eten eet ze ook weer vrolijk mee.
Laatst was het zo erg dat toen ik boodschappen deed ze de hele rit door de supermarkt achterstevoren in de wagen zat en "die die die" zei richting al het eten in het karretje.
Hier dus echt een bodemloze put
Smorgens eet ze 1 sneetje brood (terwijl ze snachts nog borstvoeding krijgt en om 6:00 nog een voeding) als ik brood ga smeren hangt ze al jammerend aan mijn been
tussendoor fruit/ borstvoeding/ soepstengel oid, zonder problemen. Laatst had ze 3 pruimen op (achter elkaar) en stond toen alweer aan mijn broek te trekken omdat ik een glaasje sap had.
's Avonds eet ze wat er op tafel staat. Soms geeft mijn moeder als ze oppast om half 5 de kinderen al eten, maar als wij dan om 6 uur eten eet ze ook weer vrolijk mee.
Laatst was het zo erg dat toen ik boodschappen deed ze de hele rit door de supermarkt achterstevoren in de wagen zat en "die die die" zei richting al het eten in het karretje.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Hier verschilt het per dag of hij zin heeft om (door) te eten.
Het meeste lust hij wel, dus hij is een vrij makkelijke eter. Maar als hij het minder lekker vind dan gaat er ook minder naar binnen en gaat hij er eerder mee spelen.
Als hij moe is of niet helemaal lekker eet hij veel langzamer. Maar bij het brood eten wil hij het (bijna) altijd opmaken. Dan zit hij dus soms wel eens bijna een uur aan tafel met 1 boterham en 1 cracker.
Vanochtend ging het juist heel snel en was het binnen een kwartier op.
Naarmate hij vol zit gaat hij ook steeds meer spelen ipv eten, maar vaak wordt het drama als ik het eten dan weghaal (na paar keer waarschuwen).
Fruit gaat eigenlijk altijd goed naar binnen net als koekjes etc.
Het meeste lust hij wel, dus hij is een vrij makkelijke eter. Maar als hij het minder lekker vind dan gaat er ook minder naar binnen en gaat hij er eerder mee spelen.
Als hij moe is of niet helemaal lekker eet hij veel langzamer. Maar bij het brood eten wil hij het (bijna) altijd opmaken. Dan zit hij dus soms wel eens bijna een uur aan tafel met 1 boterham en 1 cracker.
Vanochtend ging het juist heel snel en was het binnen een kwartier op.
Naarmate hij vol zit gaat hij ook steeds meer spelen ipv eten, maar vaak wordt het drama als ik het eten dan weghaal (na paar keer waarschuwen).
Fruit gaat eigenlijk altijd goed naar binnen net als koekjes etc.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Momenteel helaas een zeer zeer slechte eter. Hij at altijd ALLES tot een paar maanden terug. Brood is geen probleem als ik hem zijn gang laat gaan eet hij zo 4 sneetjes op.
Maar sávonds pfffff meneer wil vrijwel niets, alle soorten pasta wel maar aardappels zijn BAH volgens hem.
Toetjes zijn geen probleem voor meneer haha dat gaat er altijd wel in. Fruit is ook geen probleem al vindt hij bananen het allerlekkerst.
Maar sávonds pfffff meneer wil vrijwel niets, alle soorten pasta wel maar aardappels zijn BAH volgens hem.
Toetjes zijn geen probleem voor meneer haha dat gaat er altijd wel in. Fruit is ook geen probleem al vindt hij bananen het allerlekkerst.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
hier een hele makkelijke snelle eter,
hij eet alles hij krijgt in de ochtend een bord pap is met zeker 10 minuten op.avond eten idem.
brood eet hij wel,maar wat langzamer.
Fruit vliegt erin.
alleen zijn flesjes wat minder.maar is meer denk de hoeveelheid.
hij eet alles hij krijgt in de ochtend een bord pap is met zeker 10 minuten op.avond eten idem.
brood eet hij wel,maar wat langzamer.
Fruit vliegt erin.
alleen zijn flesjes wat minder.maar is meer denk de hoeveelheid.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Hazeltje schreef:Hier een bouwvakker.
Ja, ze eet de meeste dingen wel met de pot mee! Tenzij het echt iets té kruidig is, of té ongezond!
Ik schep voor haar dan op haar eigen bordje op, maar die duwt ze zo weg! Ze wilt gewoon van ons dan!
Wat fijn dat veel kindjes zo goed eten! Hier is ze nooit een grote eter geweest!
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Banaan, druiven, koekjes, aardappelpartjes en macaroni gaan er allemaal met gemak in, maar de rest is alles happen en uitspugen, over de stoelen, muur, kleding en door de haren smeren.
De halve woonkamer ligt er telkens onder.
Ze gunnen zich ook echt niet de tijd om een maaltijd te eten.
De halve woonkamer ligt er telkens onder.
Ze gunnen zich ook echt niet de tijd om een maaltijd te eten.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Onze dochter is een langzame eter en tegenwoordig ook een kieskeurige eter. Fruit eet ze heel goed, groente al een tijdje heel slecht. Brood en pap gaat redelijk.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ons zoontje is over het algemeen een goede eter. Hij heeft soms een periode dat hij wat minder eet maar dan heeft hij het gewoon niet nodig of is wat ziekig/tandjes/verkouden.
Maar meestal eet hij dus goed, en dan eet hij alles goed Ik mag dus niet klagen.
Maar meestal eet hij dus goed, en dan eet hij alles goed Ik mag dus niet klagen.
Gast- Gast
maiadebij schreef:J is echt geobserdeerd door eten! Alles gaat erin, zonder problemen.
Volgens mij ligt het aan de naam Hier ook een bodemloze put haha.. Ze eet echt alles. Een makkelijke eter dus.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Hier een echte levensgenieter,ze eet ook snel en alles moet zo snel mogelijk naar binnen soms zonder te kauwen. Nu ze ouder is wel wat kieskeuriger geworden. Groente,aardappels en zelfs brood gaat nu minder maar als ze iets erg lekker vind zoals macaroni,spagetti,fruit of tomaten,dan zit ze te genieten!!!!! En dan is het bordje binnen no time leeg :-)
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Jelin schreef:maiadebij schreef:J is echt geobserdeerd door eten! Alles gaat erin, zonder problemen.
Volgens mij ligt het aan de naam Hier ook een bodemloze put haha.. Ze eet echt alles. Een makkelijke eter dus.
Hahah oooooh is DAT het! Vanmorgen kwam haar brood niet snel genoeg dus begon ze alvast maar aan een naaktslak die in de keuken zat
maiadebij- Kletskop
maiadebij schreef:Jelin schreef:maiadebij schreef:J is echt geobserdeerd door eten! Alles gaat erin, zonder problemen.
Hahah oooooh is DAT het! Vanmorgen kwam haar brood niet snel genoeg dus begon ze alvast maar aan een naaktslak die in de keuken zat
Iew.. Hier staat ze ook altijd naast me te springen als het te lang duurt met d'r boterhammen ..
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Wij hebben een allesetertje. Echt alles wat hij ziet en te pakken krijgt wat eetbaar is gaat op.
We zitten nu in een hotel en ik weet zeker dat hij meer (lees alles) lust van het buffet dat ze hier hebben dan ons. Sowieso heeft hij hier de tijd van z'n leven want hij sjanst met al die serveersters hier en die komen allemaal met koekjes, chipjes en speel dingetjes aanzetten voor hem.
Hij heeft het ook allemaal zo op, het gaat z'n mond in, als het erg hard is dan kauwt hij even maar als het even kan slikt hij het gewoon zo door.
We zitten nu in een hotel en ik weet zeker dat hij meer (lees alles) lust van het buffet dat ze hier hebben dan ons. Sowieso heeft hij hier de tijd van z'n leven want hij sjanst met al die serveersters hier en die komen allemaal met koekjes, chipjes en speel dingetjes aanzetten voor hem.
Hij heeft het ook allemaal zo op, het gaat z'n mond in, als het erg hard is dan kauwt hij even maar als het even kan slikt hij het gewoon zo door.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Jelin schreef:maiadebij schreef:Jelin schreef:maiadebij schreef:J is echt geobserdeerd door eten! Alles gaat erin, zonder problemen.
Iew.. Hier staat ze ook altijd naast me te springen als het te lang duurt met d'r boterhammen ..
sorry ik lig hier zowat onder m'n bureau van het lachen. Ik kan me er nog niks bij voorstellen dat kindjes bodemloze putten kunnen zijn, die alles qua eten wegwerken en als het niet snel genoeg gaat ook aan naaktslakken beginnen...
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Floor, ja het is echt een vreetzakje hoor! En die naaktslak was wel heel erg, ga je er om 6 uur uit met je lieve dochter en tref je om die tijd een naaktslak half in haar mond, bah! Maar als er ook maar iets van eten/ bordje/ glas drinken of wat dan ook voorbij komt begint zij te 'jammeren' en spurt ze achter je aan!
maiadebij- Kletskop
ik wou dat mijn dochter wat makkelijker was met eten, zij is echt heel selectief. Als het aan haar ligt, leeft ze volgens mij nog steeds op alleen flessen. Inmiddels zijn we zo ver dat ze 75 cc pap eet uit een bordje (was 150cc maar dat wilde ze van de één op de andere dag niet meer) en de andere 120cc krijgt ze uit de fles. Vervolgens krijgt ze fruit, maar het mag niet te koud zijn, niet te zuur, niet te zoet en vooral niet teveel. 's middags eet ze een halve cracker, omdat ze geen brood lust en krijgt ze daar achteraan maar weer een fles pap, uit een bordje wil ze ook niet meer. 's middags krijgt ze een babykoekje dat er wel goed in gaat en 's avonds eet ze zo'n 100 á 150 gram avondeten. Voor ze naar bed gaat krijgt ze nog weer een fles melk.
Gast- Gast
Ach dromertje ik heb brood nooit lekker gevonden.. Heb tot mijn 12e brinta gegeten als ontbijt
Nu eet ik nog steeds vaker crackers dan brood.. Brood is gewoon zo ontzettend droog en klef (ook al is het vers haha).. Ik begrijp je dochter helemaal
Nu eet ik nog steeds vaker crackers dan brood.. Brood is gewoon zo ontzettend droog en klef (ook al is het vers haha).. Ik begrijp je dochter helemaal
Gast- Gast
Hier zijn de oudste 2 zeer slechte eters, maakt niet uit wat, ookal is het bijv patat of pannekoeken, ze eten erg weinig, op af en toe een uitschieter na, dan ben ik al blij.
Hier is het begonnen nadat ze een jaar waren. Ze aten echt alles, en ineens heel weinig.
Brood gaat nu wel steeds iets beter, meestal gaat die 's morgens wel op, of mijn zoontje geef ik een beker pap.
Avondeten is drama, als ze een paar lepels eten is het veel, zelfde met een toetje, daar paai je ze helaas niet mee. Het is niet anders, ik hoop maar op betere tijden, ooit.
Hier dus volop aan de multivitamines.
Hier is het begonnen nadat ze een jaar waren. Ze aten echt alles, en ineens heel weinig.
Brood gaat nu wel steeds iets beter, meestal gaat die 's morgens wel op, of mijn zoontje geef ik een beker pap.
Avondeten is drama, als ze een paar lepels eten is het veel, zelfde met een toetje, daar paai je ze helaas niet mee. Het is niet anders, ik hoop maar op betere tijden, ooit.
Hier dus volop aan de multivitamines.
Gast- Gast
D. is een alles eter!
ze eet alles, vind alles lekker en het liefst eet ze ook wat papa en mama eten.
en als wij eten moet zij ook eten, al is het een koekje.
ze eet alles, vind alles lekker en het liefst eet ze ook wat papa en mama eten.
en als wij eten moet zij ook eten, al is het een koekje.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Hier eet ze vrijwel alles wat ik haar geef. De pap en de flessen zijn sowieso geen probleem. Fruit, tussendoortje en toetje ook niet. Alleen het avondeten gaat de laatste tijd slechter, maar dat komt dan niet omdat ze het niet lust. Waar het wel door komt.. wist ik het maar
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Mijn oudste heeft van 10 maanden tot 1,5 jaar helemaal geen avondeten gegeten, inmiddels eet ze bijna alles.
Mijn jongste dronk haar flessen heel slecht, maar vast voedsel is ze dol op. Alles gaat er tot nu toe in, zolang ze het maar zelf mag eten.
Mijn jongste dronk haar flessen heel slecht, maar vast voedsel is ze dol op. Alles gaat er tot nu toe in, zolang ze het maar zelf mag eten.
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
Printje schreef:Momenteel helaas een zeer zeer slechte eter. Hij at altijd ALLES tot een paar maanden terug. Brood is geen probleem als ik hem zijn gang laat gaan eet hij zo 4 sneetjes op.
+1! Had zo mijn zoontje kunnen zijn
Gast- Gast
Wij hebben echt 2 totaal verschillende eters.
De oudste eet niet goed. Ze eet heel kieskeurig met haar eten.
De jongste daarin tegen begon heel laat (8,5 maand) met vast voedsel door problemen maar nu is het een grote eter. Ze hoeft me maar naar de keuken te zien gaan of iets horen rommelen en dan komt ze al kijken.
De oudste eet niet goed. Ze eet heel kieskeurig met haar eten.
De jongste daarin tegen begon heel laat (8,5 maand) met vast voedsel door problemen maar nu is het een grote eter. Ze hoeft me maar naar de keuken te zien gaan of iets horen rommelen en dan komt ze al kijken.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» printje, tip voor je slechte eter
» voor de mama's: hadden jullie een voorkeur voor geslacht?
» Moeilijke eter
» Het geheim van een goede eter..
» Wat voor huis hebben jullie voor wat voor prijs?
» voor de mama's: hadden jullie een voorkeur voor geslacht?
» Moeilijke eter
» Het geheim van een goede eter..
» Wat voor huis hebben jullie voor wat voor prijs?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: