Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het geheim van een goede eter..

+26
Shopaholic
Teddyaapje
Darius
Jezzie
Razz
Toet
Tania
Cupcake
Filoria
-Ieniemienie-
Novalee
Artemis
SarahKey
Isa
Ayla
Pink!
meisjesmama
iloverose
Annie24
Parel
Linda
rapa nui
Nana
nillis
Liadan
Caroow
30 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Het geheim van een goede eter..

Bericht  Caroow zo 18 aug 2013 - 1:38

Kan iemand me dat vertellen?

Vorige week was ik met mijn nichtje (2,5) naar de Mac gegaan. Wat een feest laughcry Na 3 kwartier had ze een visstick en een stuk of 5 frietjes op en was onze trukendoos wel leeg. Dat wil ik echt echt echt niet met R, dat "hier komt een vliegtuigje" en "Nog 2 hapjes dan mag je je cadeautje..".

Ik heb mijn moeder gevraagd hoe zei het deed. Ik kreeg een bord met eten en als ik ging klooien of niet meer at ging het bord in de koelkast. Zonder het erover te hebben, niet boos worden, gewoon weghalen. Als ik weer honger had kreeg ik hetzelfde eten weer.

Zou dat het dan zijn? Mijn schoonmoeder liet haar kinderen net zo lang achter het bord zitten tot het op was, soms urenlang. En dat waren hele slechte eters (mijn vriend moest zelfs aan een sonde in het zkh :O ).

Wat is jullie geheim?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Re: Het geheim van een goede eter..

Bericht  Liadan zo 18 aug 2013 - 1:47

Ik heb geen goede eters, maar vind het ook echt geen probleem als ze niet eten en haal ook echt geen trukendoos tevoorschijn.
Mijn dochter begint nu sinds een paar maanden wel steeds beter te eten, ik ben er zelf van overtuigd dat het vanzelf wel weer goed komt.
Ze krijgen allebei elke dag gewoon een bord eten voor hun neus en dan zie ik wel of ze eten of niet.
Ze aten trouwens allebei tot ze een jaar waren heel goed, daarna niet meer.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Re: Het geheim van een goede eter..

Bericht  nillis zo 18 aug 2013 - 1:47

Er is geen geheim volgens mij. het ene kind heeft gewoon veel plezier in eten en het andere niet. T is vanaf het begin een drama geweest met eten en nog steeds en alle trucjes hebben wij wel gehad en we doen er nu gewoon niet over. Ze eet of ze eet niet, maar verder niet.

En dat is gewoon per kind verschillend.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Re: Het geheim van een goede eter..

Bericht  Nana zo 18 aug 2013 - 1:48

- kinderen betrekken bij voorbereiding maaltijd (boodschap, koken)
- gevarieerd aanbod
- zelf goede voorbeeld geven (alles proeven, met smaak eten)
- gezellige sfeer aan tafel 
- als maaltijd voorbij is dan borden weghalen
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Re: Het geheim van een goede eter..

Bericht  rapa nui zo 18 aug 2013 - 1:54

Niet te veel tussendoortjes geven en dan vooral ook geen vullende drankjes zodat ze in elk geval wel trek hebben en niet al vol zitten voordat ze aan de echte maaltijd moeten beginnen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Re: Het geheim van een goede eter..

Bericht  Linda zo 18 aug 2013 - 2:07

Ik leer m'n dochter om niet met eten te spelen. Dus tsjoeketjoek hier komt de trein heb ik ook niet gedaan. Dat vind ik ook onder de noemer spelen vallen.

Toen ze baby was mocht ze natuurlijk wel voedsel ontdekken, daar hoort kneden ook bij. Maar op een gegeven moment is dat over.

Ik liet haar altijd alles proeven. Van begin af aan heeft ze heel veel verschillende dingen gegeten. Ik geloof nog steeds dat ze later profiteren van een goede basis door veel verschillende smaken voor te schotelen.

En verder heb ik haar nooit gedwongen. Als ze niet wilde eten, dan niet. Ze hoeft van mij geen afgemeten hoeveelheden te eten.

En ik heb dingen niet gemengd. Ik wilde dat ze eerst de pure dingen zou lusten. Dus ik maakte geen gemengde prakjes waar alle smaken van door elkaar zitten.
En ik was zuinig met smaakverpesters zoals zout en suiker.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Re: Het geheim van een goede eter..

Bericht  Parel zo 18 aug 2013 - 2:12

Je kan alles proberen, alleen heb je het zelf totaal niet in de hand. Je kind bepaalt zelf of hij wel of niet eet.

Het enige wat je niet moet doen is een strijd van eten maken, voor de rest regelt de natuur zichzelf wel, des te meer jij gaat stressen, des te meer dat effect op het eetpatroon van je zoon heeft.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Re: Het geheim van een goede eter..

Bericht  Annie24 zo 18 aug 2013 - 2:18

Y. was altijd een supergoede eter. At alles en soms porties van een volwassen man. Sinds een maand of 4 is dit omgeslagen en eet hij 5 van de 7 avonden bijna niets.

Tja, ik kan me er totaal niet druk om maken. Hij komt gewoon bij ons aan tafel zitten en kan drammen en huilen wat hij wil, maar hij blijft gewoon zitten tot wij klaar zijn. Of hij nu wel eet of niet. We betrekken hem ook gewoon in ons gesprek, maar wil hij niet eten ga ik niet zitten pushen en ik schenk er geen aandacht aan. Schep gewoon op en we zien wel wat hij eet.

Zo zou het er dus ook bij de Mac aan toe kunnen gaan. Een tijd terug at hij gewoon zijn happymeal op. Nu eet hij misschien 5 patatjes, 2 kipnuggets en z'n danoontje. Nou, ook goed, wat hij wil. de rest eet ik wel op Laughing 
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Re: Het geheim van een goede eter..

Bericht  Caroow zo 18 aug 2013 - 2:20

Mijn nichtje moest van haar moeder wel haar hele Happy Meal opeten, vandaar de trukendoos. Maar wat een ramp Neutral 
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Re: Het geheim van een goede eter..

Bericht  iloverose zo 18 aug 2013 - 2:25

A was hier ook altijd een goede eter maar de laaste tijd 3 a 4 happen is ze uitgegeten ik ga me der nietcdruk om maken .hoe meer dat ik der mee bemoei hoe minder dat zei eet.als ik de tafel opruim begint zei mee te eten ik denk dat het gewoon een fase is .Eet ze nou helemaal niks probeer ik later op de avond nog een stukje brood
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Re: Het geheim van een goede eter..

Bericht  meisjesmama zo 18 aug 2013 - 2:31

- geen strijd aan gaan.
- altijd een toetje (dat zeker niet als straf/dreigmiddel gebruiken)
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Re: Het geheim van een goede eter..

Bericht  Pink! zo 18 aug 2013 - 2:34

Mijn kinderen eten naar eigen behoefte, de ene keer is dat 2 happen de andere keer een bord vol. Ze moeten niks, maar ze krijgen te eten wat wij eten, willen ze niet dan niet, maar krijgen niks anders.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Re: Het geheim van een goede eter..

Bericht  Ayla zo 18 aug 2013 - 2:48

Pink! schreef:Mijn kinderen eten naar eigen behoefte, de ene keer is dat 2 happen de andere keer een bord vol. Ze moeten niks, maar ze krijgen te eten wat wij eten, willen ze niet dan niet, maar krijgen niks anders.
Hier ook zo
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Re: Het geheim van een goede eter..

Bericht  Isa zo 18 aug 2013 - 2:49

Tot 1 jaar hadden wij hier een alles eter. Maar op de een of andere dag wilde hij geen groente meer. Het leek wel of iemand hem s nachts had ingefluisterd dat kinderen geen groente horen te eten.... Hij at eerste zo een stronkje broccoli uit zijn knuistje.
Als de groente erdoor heen zitten dan eet hij het wel. Wij besteden niet te veel aandacht aan het niet eten en koppelen ook geen beloning aan het wel eten, bv door een toetje. Hij krijgt altijd alles op zijn bordje ookal weten we al bijna zeker dat hij het niet wil. Hij mag niet spelen met eten maar we laten hem wel zelf eten en ontdekken.
Isa
Isa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Re: Het geheim van een goede eter..

Bericht  SarahKey zo 18 aug 2013 - 3:53

Isa schreef:Tot 1 jaar hadden wij hier een alles eter. Maar op de een of andere dag wilde hij geen groente meer. Het leek wel of iemand hem s nachts had ingefluisterd dat kinderen geen groente horen te eten.... Hij at eerste zo een stronkje broccoli uit zijn knuistje.
Als de groente erdoor heen zitten dan eet hij het wel. Wij besteden niet te veel aandacht aan het niet eten en koppelen ook geen beloning aan het wel eten, bv door een toetje. Hij krijgt altijd alles op zijn bordje ookal weten we al bijna zeker dat hij het niet wil. Hij mag niet spelen met eten maar we laten hem wel zelf eten en ontdekken.
Hier is het net zo gegaan en zo doen wij het ook. Wij geven S een bordje met eten en wij gaan dan ook eten. Wij dwingen hem niet en belonen hem ook niet. Eet hij niet, dan heeft hij alleen zichzelf ermee. Ik ga geen broodje achteraf geven of ander eten maken voor hem. En elk kind heeft een keer een fase van niet willen eten. Ik had echt niet gedwongen bij de happy meal, juist niet bij 'slecht' eten.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Re: Het geheim van een goede eter..

Bericht  Annie24 zo 18 aug 2013 - 3:54

Caroow schreef:Mijn nichtje moest van haar moeder wel haar hele Happy Meal opeten, vandaar de trukendoos. Maar wat een ramp Neutral 
Wij gingen gewoon niet meer naar de Mac toen ik klein was. Op een gegeven moment ging het mij alleen om het cadeautje wat erbij zat en mijn ouders konden alles opeten Yes 
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Re: Het geheim van een goede eter..

Bericht  SarahKey zo 18 aug 2013 - 3:56

Annie24 schreef:
Caroow schreef:Mijn nichtje moest van haar moeder wel haar hele Happy Meal opeten, vandaar de trukendoos. Maar wat een ramp Neutral 
Wij gingen gewoon niet meer naar de Mac toen ik klein was. Op een gegeven moment ging het mij alleen om het cadeautje wat erbij zat en mijn ouders konden alles opeten Yes 
Dat vind mijn man nou helemaal niet erg Laughing S eet alleen de kipnugguts op dus wij bestellen alleen dat voor hem mochten we er een keer heen raken.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Re: Het geheim van een goede eter..

Bericht  Artemis zo 18 aug 2013 - 4:01

Eten neerzetten en verder niets. Hoe meer trucs je probeert, hoe meer eten een issue wordt en hoe slechter het gaat. Eten moet geen strijd worden en zodra je begint met 'nog één hapje' dan wordt het een strijd, en die ga je nooit winnen.

Mijn zoon wilde nooit drinken, en later geen groente eten, echt niets. Vocht kregen we erin door pap en fruit, flessen weigerde hij. Groente at hij niet.

Hij is nu 5 en hij eet vrijwel alle groente en hij drinkt. 

En goed voorbeeld doet goed volgen. Als eten leuk is thuis en er wordt aandacht aan besteed en ze kunnen soms meehelpen en ouders eten ook alles kan het bijna niet anders dan dat kinderen dat ook gaan doen. Tenzij je dus van eten een strijd maakt.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Re: Het geheim van een goede eter..

Bericht  Annie24 zo 18 aug 2013 - 4:01

SarahKey schreef:
Annie24 schreef:
Caroow schreef:Mijn nichtje moest van haar moeder wel haar hele Happy Meal opeten, vandaar de trukendoos. Maar wat een ramp Neutral 
Wij gingen gewoon niet meer naar de Mac toen ik klein was. Op een gegeven moment ging het mij alleen om het cadeautje wat erbij zat en mijn ouders konden alles opeten Yes 
Dat vind mijn man nou helemaal niet erg Laughing S eet alleen de kipnugguts op dus wij bestellen alleen dat voor hem mochten we er een keer heen raken.
Het ging mijn ouders meer om het principe geloof ik als ik zo die verhalen van hen hoor. Als ze vroegen of ik naar de Mac wilde en of ik dan alles op ging eten zei ik 'jaaaaaaaaaaaaaaaaa'. Vervolgens kwamen we daar dus en at ik niks, maar wilde alleen het cadeautje. Toen waren mijn ouders het zat Laughing Die paar patatjes en kleffe hamburger en/of kipnuggets stopte mijn vader ook zo in zijn holle kies, dus daar ging het ook niet om haha.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Re: Het geheim van een goede eter..

Bericht  Artemis zo 18 aug 2013 - 4:02

Oh en wel gewoon aan tafel laten zitten. Als ze ondertussen mogen spelen leren ze het nooit.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Re: Het geheim van een goede eter..

Bericht  SarahKey zo 18 aug 2013 - 4:06

Annie24 schreef:
SarahKey schreef:
Annie24 schreef:
Caroow schreef:Mijn nichtje moest van haar moeder wel haar hele Happy Meal opeten, vandaar de trukendoos. Maar wat een ramp Neutral 
Wij gingen gewoon niet meer naar de Mac toen ik klein was. Op een gegeven moment ging het mij alleen om het cadeautje wat erbij zat en mijn ouders konden alles opeten Yes 
Dat vind mijn man nou helemaal niet erg Laughing S eet alleen de kipnugguts op dus wij bestellen alleen dat voor hem mochten we er een keer heen raken.
Het ging mijn ouders meer om het principe geloof ik als ik zo die verhalen van hen hoor. Als ze vroegen of ik naar de Mac wilde en of ik dan alles op ging eten zei ik 'jaaaaaaaaaaaaaaaaa'. Vervolgens kwamen we daar dus en at ik niks, maar wilde alleen het cadeautje. Toen waren mijn ouders het zat Laughing Die paar patatjes en kleffe hamburger en/of kipnuggets stopte mijn vader ook zo in zijn holle kies, dus daar ging het ook niet om haha.
Ja gaat idd meer om het principe. Zelfde als dat sommige kinderen op mijn werk dan toch nog een extra broodje willen en dan na 1 hap zeggen: ik zit vol.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Re: Het geheim van een goede eter..

Bericht  Novalee zo 18 aug 2013 - 4:09

Hier is loslaten ook het sleutelwoord. Gewoon eten voorzetten en het verder loslaten. Eet ze wel dan zijn we blij en prijzen we haar. Eet ze niet, ook goed. Een toetje krijgt ze altijd. Ik probeer redelijk rekening te houden met wat ze wel en niet eet zodat ze niet te vaak geen avondeten eet (zoveel reserves heeft ze namelijk niet). En als ze de rest van de dag  ook slecht heeft gegeten krijgt ze wel eens wat fruit maar dat is echt bij hoge uitzondering. 

McDonalds was hier ook geen succes trouwens. Dit is haar eerste (en ook laatste) bezoek, madam zit lekker aan een rijstewafel laughcry 

*


Laatst aangepast door Novalee op wo 28 aug 2013 - 2:40; in totaal 1 keer bewerkt
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Re: Het geheim van een goede eter..

Bericht  Artemis zo 18 aug 2013 - 4:16

En macdonalds wil je een kind niet leren eten. Die van mij vinden het leuk vanwege het speelgoedje, maar van het eten genieten ze eigenlijk niet. Van gewoon lekker eten wel.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Re: Het geheim van een goede eter..

Bericht  -Ieniemienie- zo 18 aug 2013 - 4:17

Liadan schreef:Ik heb geen goede eters, maar vind het ook echt geen probleem als ze niet eten en haal ook echt geen trukendoos tevoorschijn.
Mijn dochter begint nu sinds een paar maanden wel steeds beter te eten, ik ben er zelf van overtuigd dat het vanzelf wel weer goed komt.
Ze krijgen allebei elke dag gewoon een bord eten voor hun neus en dan zie ik wel of ze eten of niet.
Ze aten trouwens allebei tot ze een jaar waren heel goed, daarna niet meer.
Hier net zo
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Re: Het geheim van een goede eter..

Bericht  SarahKey zo 18 aug 2013 - 4:41

Artemis schreef:En macdonalds wil je een kind niet leren eten. Die van mij vinden het leuk vanwege het speelgoedje, maar van het eten genieten ze eigenlijk niet. Van gewoon lekker eten wel.
Idd, ik ben blij dat S liever een bord met pasta heeft dan mcdonalds voer.

En die foto hierboven Laughing  rijstewafel is ook lekker Very Happy 
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geheim van een goede eter.. Empty Re: Het geheim van een goede eter..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum