Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De waarom fase..

+5
Tania
Annemie
Silke
Laurientje
Razz
9 plaatsers

Ga naar beneden

De waarom fase.. Empty De waarom fase..

Bericht  Razz za 17 aug 2013 - 23:34

Die is hier nu 2 weken bezig en ik word er nu al een beetje kriebelig van laughcry 

Hoelang duurde die waarom-fase bij jullie kindjes?
En legde jullie altijd alles uit, negeerde jullie het etc?

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De waarom fase.. Empty Re: De waarom fase..

Bericht  Laurientje za 17 aug 2013 - 23:37

Waarom? Waarom dan? Hoezo? Hoe werkt dat?

Haha herkenbaar hoor! Ik vind t wel een leuke fase, wel vermoeiend soms, maar hier leren ze van!

Hier is het al een paar maanden aan de gang
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De waarom fase.. Empty Re: De waarom fase..

Bericht  Laurientje za 17 aug 2013 - 23:38

Oh ik leg alles zoveel mogelijk uit, en soms zeg ik wel eens: daarom, omdat dat zo is Wink
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De waarom fase.. Empty Re: De waarom fase..

Bericht  Silke za 17 aug 2013 - 23:46

Hier is die fase net een halfjaar aan de gang. Ik leg meestal alles wel uit, maar soms zeg ik 'daarom' en dan is het klaar. Dat doet hij nu zelf ook als ik hem iets vraag.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De waarom fase.. Empty Re: De waarom fase..

Bericht  Razz za 17 aug 2013 - 23:49

Ja erg vermoeiend haha. Hier gaat hij ook gewoon door met waarom. Dan geef ik antwoord of z'n vraag en dan komen er nog 4 waarom-en er achter aan. Ja dan weet ik het op een gegeven moment zelf niet meer laughcry 

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De waarom fase.. Empty Re: De waarom fase..

Bericht  Annemie za 17 aug 2013 - 23:54

Pfff hier ook. Voorbeeld: "Mama, waarom staat jullie bed omhoog?" Ja, omdat dat moet. " waarom moet dat dan?" Ja, gewoon. " waarom gewoon?". Zodat de kraamhulp erbij kan om mama te helpen als de baby er is. "Waarom moet die helpen dan?"....enz.. En zo blijf je bezig, haha.. Ik vind het wel grappig, maar soms irritant.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De waarom fase.. Empty Re: De waarom fase..

Bericht  Tania zo 18 aug 2013 - 0:02

J. zit ook al een tijdje in die fase. Vaak kan ik het prima hebben en leg ik alles uit. Maar soms heb ik er echt geen zin en dan zeg ik dat ik te moe ben om alles uit te leggen en als hij dan doorvraagt zeg ik alleen maar daarom of omdat dat nou eenmaal zo is.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De waarom fase.. Empty Re: De waarom fase..

Bericht  Stokstaartje zo 18 aug 2013 - 0:08

Als je zoontje op mij lijkt dan gaat het nooit over laughcry Laatst vertelde mijn moeder mij (nadat ik weer een aantal waarom vragen had gesteld aan mijn vriend waar zij bij was) dat ik dat vroeger ook altijd al deed. Tot grote vreugde van mijn vader hahaha. Die kon daar dus totaal niet mee omgaan. Nu is het natuurlijk niet zo dat ik op alles de waarom vraag stel, maar ik ben gewoon iemand die graag wil weten waarom iets zo is. En als ik het na een paar uitlegpogingen nog steeds niet snap kan ik daar echt gefrustreerd van raken Embarassed  Wel is het nu zo dat als het gewoon een feit is en er dus geen waarom achter zit ik dat achter me kan laten hihi
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De waarom fase.. Empty Re: De waarom fase..

Bericht  Vixen zo 18 aug 2013 - 0:57

Hier is die fase ook al een tijdje bezig. Onze oudste vraagt tig keer op een dag: hoe komt dat dan? Als ik weet dat ze het antwoord wel weet, dan stel ik soms gewoon de vraag terug en kan ze daar perfect antwoord op geven. Verder probeer ik zoveel mogelijk antwoord te geven op haar vragen en als ik het een keer niet weet zeg ik dat ook gewoon. Wel bijzonder om te merken wat er ineens in hun hoofden afspeelt. Laatst vroeg ze hoe het kwam dat een kraai, een kraai was bijvoorbeeld. 

De waarom fase is er niet perse om overal antwoord op te krijgen, wat boeit het een kind nou waarom het gras groen is. Het is meer om grip te krijgen op de wereld om zich heen, ze leren hierdoor dingen in het grote geheel te gaan zien.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De waarom fase.. Empty Re: De waarom fase..

Bericht  snoezel zo 18 aug 2013 - 9:42

Ai, dochterlief ziet er ondertussen denk ik ook alweer een maand of 2 in. Ik moet zeggen dat ik het meestal wel komisch vind. Soms moet ik er ook zelf even over nadenken. Ik probeer wel altijd in simpele bewoordingen uit te leggen hoe en wat. Alleen soms blijft ze doorvragen, ook op vragen waar helemaal geen "waarom" logisch is. Waar ik ook helemaal niet op kan antwoorden. Dus dan kap ik het wel af. 

Wat mij wel opvalt is dat ze bijna alles onthoudt. Zo waren we op vakantie en dan vraagt ze wat de rozenbottels die we zagen waren. Dus ik verteld, dat ze eerst bloemetje zijn, dan bottel worden met veel zaadjes, bla bla... Vraagt ze waarom ze oranje waren. Dus ik verteld omdat ze vogels ze dan extra goed zien en ze dan op kunnen eten en dat ze de zaadjes weer uitpoepen en dat er dan weer nieuwe roosjes groeien op die plek... (uiteraard heel pedagogisch teruggekoppeld aan alles wat ze al weet van bv frambozen in de tuin en het zaaien van zaadjes) Vanaf toen elke keer als we een roos of rozenbottel zagen begon ze dat hele verhaal te herhalen en vertellen. Nou moet ik zeggen dat ze echt een geheugen heeft waar je u tegen zegt... Onthoudt sowieso heeelll veel. Het sterkt mij wel in elke keer proberen wel echt een serieus antwoord te geven als het een normale vraag is, ook al is het soms dodelijk vermoeiend Laughing
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De waarom fase.. Empty Re: De waarom fase..

Bericht  *Lieke* zo 18 aug 2013 - 20:45

Haha hier werd ie alleen maar erger. Het begon met waarom, daarna kwam: hoezo dan?, gevolgd door: en toen?

En momenteel is het heel erg: wat nou als.....

Ik vind het vaak wel leuk om antwoorden te verzinnen waar hij wat mee kan, maar het maakt je af en toe wel een beetje gek haha
*Lieke*
*Lieke*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De waarom fase.. Empty Re: De waarom fase..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum