Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Favoriet eten/drinken in andere landen

+15
Lady Starstruck
Moira
Plien84
Sterre
Marin
Sun88
Elliot
minoessepoes
CCC
rapa nui
Sophiee
silly-one
Sissi
Nyx
Fjell
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Favoriet eten/drinken in andere landen Empty Favoriet eten/drinken in andere landen

Bericht  Fjell do 15 aug 2013 - 9:56

Hebben jullie ook bepaald eten/drinken wat je altijd koopt als je in een bepaald land bent en wat ook alleen daar (of in ieder geval niet in Nederland) verkrijgbaar is? Ik vind dat altijd wel een leuk iets van naar een ander land gaan en kan mij er ook echt op verheugen dan om dan weer dat te weer te gaan eten/drinken.

Duitsland:
*Spezi (cola/sinas mix)
*maracuja of maracuja/mango sap
*Haribosnoep die ze hier in niet hebben
*bierworst, op brood

Noorwegen:
*Freia chocolade, vind ik echt de lekkerste chocolade!
*lapper, soort pannenkoek maar smaakt toch net iets anders
*Urge,  frisdrank wat nog het meest op sinas lijkt
*softijs met chocoladestrooisel

Zweden
*Wafels met een special jam, en dan het liefst allemaal zelfgemaakt bij een klein cafeetje

Frankrijk
*Madeleines, soort cakeje
Fjell
Fjell
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 120
Punten : 124
Registratiedatum : 26-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Favoriet eten/drinken in andere landen Empty Re: Favoriet eten/drinken in andere landen

Bericht  Nyx do 15 aug 2013 - 9:57

Ik kom niet zo vaak in het buitenland. Ik ga dus voor Duitsland en hun Curryworst. laughcry 

En gelukkig hebben ze overal Cola Light.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Favoriet eten/drinken in andere landen Empty Re: Favoriet eten/drinken in andere landen

Bericht  Sissi do 15 aug 2013 - 10:02

Ik mis nog heel veel dingen die at/snoepte toen ik op buitenlandstage in Engeland was:

- chocola met mint en dan vooral de Aero met mintsmaak
- cherry coke light
- de cheesecakes die je in zo'n beetje iedere supermarkt en in ieder restaurant kan krijgen
- De chocolatechip koeken van de supermarkt. Bij de AH hebben ze ze ook bij de broodafdeling liggen maar daar had
  je vijf verse voor maar 1 pond 50
- De kant-en-klaar salades met kip en pasta. Maar goed dat ze die hier niet hebben, want ik een Engels programma zag ik laatst dat er bijna 1000 kcal in die salade gingen :shock:
Sissi
Sissi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 230
Registratiedatum : 17-09-12

Bericht  silly-one do 15 aug 2013 - 10:08

Op wintersport is het bij mij minimaal 2x kaiserschmarrn en drink ik vaak almdudler
Verder heb ik nog niet echt landen waar ik vaker ben geweest om bepaalde dingen vaker te eten.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sophiee do 15 aug 2013 - 10:17

Spanje;

- paella
- sangria
- gazpacho
- typische Spaanse tapas als tortilla en sardientjes
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  rapa nui do 15 aug 2013 - 10:22

Oh, de kaiserschmarrn zijn zo lekker en heb ik afgelopen vakantie ook twee keer gehad. We zijn in Oostenrijk en Beieren geweest en hebben vaak lokale gerechten geprobeerd: dus de knödel en spätzle in al zijn variëteiten. Ik vind de schörles zo lekker en verfrissend en begrijp echt niet dat we dat hier niet doen. Apfelschörle is altijd lekker maar inderdaad ook de maracuja variant, of de kersen, heidelbeer etc. en dan lekker een groot glas vol. Ik mis die grote glazen drinken voor een redelijke prijs ook wel in NL. Die Spezi vind ik voor een keer wel lekker maar heb me afgelopen weken een paar keer afgevraagd waarom we dat hier eigenlijk niet drinken-dat dit bij de grens ophoudt. We mixen dit hier volgens mij thuis ook niet door cola en sinas te mengen terwijl ze dat in Duitsland  veel doen.

Ik heb op de terugweg nog vleeswaren ingeslagen: ik vind die mierikswortelcreme-rolletjes in combi met ham zo lekker en hier ook niet te krijgen. Zo wie zo mierikswortel zie je hier amper terwijl je de mehrrettich of kren zo veel op de Duitse menukaarten tegenkomt.

Ook vaak van de kaffee met kuchen genoten: zo veel van die vruchtentaarten: rabarber, kers etc terwijl je dat hier ook eigenlijk niet tegenkomt.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Fjell do 15 aug 2013 - 10:28

rapa nui schreef: Ik vind de schörles zo lekker en verfrissend en begrijp echt niet dat we dat hier niet doen. Apfelschörle is altijd lekker maar inderdaad ook de maracuja variant, of de kersen, heidelbeer etc. en dan lekker een groot glas vol. Ik mis die grote glazen drinken voor een redelijke prijs ook wel in NL. Die Spezi vind ik voor een keer wel lekker maar heb me afgelopen weken een paar keer afgevraagd waarom we dat hier eigenlijk niet drinken-dat dit bij de grens ophoudt. We mixen dit hier volgens mij thuis ook niet door cola en sinas te mengen terwijl ze dat in Duitsland  veel doen.

Andere vruchtenschörles zijn ook lekekr ja! En inderdaad lekker in een groot glas en niet maar 0.2 of 0.3 wat je hier in Nederland soms krijgt voor veel geld..

Dat van Spezi heb ik mij ook wel eens afgevraagd. Als ik op een feest ofzo ben of bij zo'n frisdrank zelftap 'maak' ik het zelf nog wel eens!
Fjell
Fjell
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 120
Punten : 124
Registratiedatum : 26-01-13

Bericht  CCC do 15 aug 2013 - 10:33

Cadbury chocola in Ierland I love you

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  rapa nui do 15 aug 2013 - 10:40

Het uitgebreide Lindt chocolade assortiment in Zwitserland en Duitsland. Helaas te warm om mee te nemen en ook om tijdens deze vakantie van te snoepen.

Ik vind de Vinegar chips altijd zo lekker in Engeland. En de crumpets voor het zondagse ontbijt. Is de Marks and Spencer al terug in NL?

Een beetje betaalbare en zo wie zo hier in de buurt verkrijgbare biltong (Zuid Afrika/Namibië) zou wel een keer lekker zijn.

Ik vind Pelmeni ook erg lekker, kan het hier wel in de Russische/poolse winkel kopen maar is toch anders dan tijdens een vakantie.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sissi do 15 aug 2013 - 11:34

CCC schreef:Cadbury chocola in Ierland I love you
Iedereen is daar altijd zo lyrisch over maar ik vond dat merk chocola juist heel erg tegenvallen laughcry Alsof er veel minder cacao in zit dan in 'onze' chocoladerepen.
Sissi
Sissi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 230
Registratiedatum : 17-09-12

Bericht  minoessepoes do 15 aug 2013 - 19:10

rapa nui schreef:

Ik vind de Vinegar chips altijd zo lekker in Engeland. En de crumpets voor het zondagse ontbijt. Is de Marks and Spencer al terug in NL?.
Ja laatst geweest in Amsterdam!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Elliot do 15 aug 2013 - 19:21

Duitsland:
Currywürst mit pommes Very Happy 
Van die lekkere cake-taart met chocoladestukjes erdoorheen en chocoladeglazuur

UK:
Scones met jam en clotted cream (de échte, niet van die zelfgemaakte)
Lilt (frisdrank met ananas en grapefruitsmaak)
Alle toetjes (crumbles, sticky toffee pudding, trifle, chocoladetaart met double cream)
Curry (op de één of andere manier maken ze in van die traditionele pubs altijd zulke lekkere curry's)
Fudge
Full English Breakfast
Pie
Walkers ready salted
.. Eigenlijk vind ik al het traditionele Engelse eten heerlijk, m'n lijst gaat zo lang worden! Mijn moeder is pas een paar daagjes in Engeland geweest en ze heeft de hele supermarkt voor me leeggekocht :cheering:
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Sun88 do 15 aug 2013 - 20:34

Mcrib bij de macdonalds in duitsland
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  Marin do 15 aug 2013 - 21:06

Zwitserland
Parfait, van die leverworst uit een tube. Puur jeugdsentiment, aten we altijd op wintersport.
Zwieback, van die crackertjes om de parfait op te doen
Sugus, van die soort fruitella snoepjes

Eigenlijk draait de hele wintersport om sentiment, en dus ook qua eten.

Engeland
Ik ben echt al heel lang niet meer in Engeland geweest (té lang voor mijn doen), dus ik weet niet wat ik nu in zou slaan.
Van de Cadbury chocola vind ik de Chomp het lekkerst, die zijn maar 50p en heel klein, maar super lekker.
Crumpets ben ik ook gek op, vooral met lemon of ginger curd
Nando's saus of kruiden, lekker pittig
En verder als ik daar ben wil ik bij de Nando's eten, maar ik denk dat als ik nu naar Engeland zou gaan, ik álles als sentiment zou zien. Ik wil ook absoluut fish&chips eten in een pub dan, gewoon omdat ik dat al veel te lang niet heb gedaan, maar ook alle andere restaurants die ik zou zien, zou ik gewoon willen eten uit sentiment.

Amerika
Zelfde geldt eigenlijk voor Amerika. Ik kan intussen echt niet meer specifiek één product bedenken wat ik zou willen eten of kopen. Vroeger sloeg ik in de supermarkt altijd de meest rare dingen in, omdat je ze gewoon niet in Nederland kon krijgen, zoals dit pakje cornmeal van Jiffy:
Favoriet eten/drinken in andere landen Images?q=tbn:ANd9GcTW0N7eLNDTVKKJDDpgL40pUmn-XFxTQk44uObQzajEOF7b26I_5g

Ik kocht allemaal dat soort bak dingen omdat dat in Nederland niet bestond. Net zoals een één of andere hele smerige uien-dip van Lipton, die stiekem heel erg lekker is en m'n guilty pleasure. Maar weet je, tegenwoordig kan je bijna alles wel in Nederland krijgen. Laatst heb ik cornbread met jalapenos en chipotle in adobo sauce gemaakt. Dat had vroeger ook echt niet gekund in Nederland, toen sleepte ik altijd die pakjes Jiffy cornmeal mee. Maar dat hoeft niet meer, want ik woon vlak naast de grootste Amerikaanse/buitenlandse supermarkt van Nederland.

Desondanks vind ik naar de supermarkt gaan in het buitenland nog steeds wel echt een feestje.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Sterre do 15 aug 2013 - 22:05

Oostenrijk:
- Almdudler
- Currywurst mit pommes
- Apfel schorle (die maak ik soms hier ook weleens met appelsap en spa-rood smile )

Spanje:
- Gazpacho
- Serranoham
- Churros
- Tinto de Verano

Thailand:
- Pad thai
- Alle curry's
- Tom kha gai I love you I love you 

Ik vind het lokale eten uitproberen een van de leukste dingen van reizen. Eén van de redenen dat ik zo van Spanje en Thailand houd, haha! In Portugal heb ik ook heerlijk gegeten van de verse vissen, maar gek genoeg vond ik het eten in Spanje 1000x lekkerder.

Ik houd ook erg van Italiaans, maar daar ben ik al lang niet meer op vakantie geweest.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  rapa nui do 15 aug 2013 - 22:06

Marin: is die supermarkt echt een aanrader om eens te bezoeken? Makkelijk te bereiken met het OV? Zou je naam/adres hier kunnen neerzetten of anders per PM sturen als je je woonplaats hier niet wilt neerzetten.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Bericht  Elliot do 15 aug 2013 - 22:08

Marin schreef: Maar dat hoeft niet meer, want ik woon vlak naast de grootste Amerikaanse/buitenlandse supermarkt van Nederland.

Desondanks vind ik naar de supermarkt gaan in het buitenland nog steeds wel echt een feestje.
Ik was toevallig laatst nog in de K.markt maar als je echt de buitenlandse producten wilt kopen vind ik het wel duur hoor! Dan neem ik liever een voorraadje mee als ik toevallig in het buitenland kom. Al is het wel handig dat het hier ook verkrijgbaar is natuurlijk.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Marin do 15 aug 2013 - 22:20

Elliot schreef:
Marin schreef: Maar dat hoeft niet meer, want ik woon vlak naast de grootste Amerikaanse/buitenlandse supermarkt van Nederland.

Ik was toevallig laatst nog in de K.markt maar als je echt de buitenlandse producten wilt kopen vind ik het wel duur hoor! Dan neem ik liever een voorraadje mee als ik toevallig in het buitenland kom. Al is het wel handig dat het hier ook verkrijgbaar is natuurlijk.

Ja het is mega duur! Als wij er komen, is het altijd standaard 50 euro afrekenen. Alsof ze voordat ze beginnen met scannen al een startbedrag van 25 euro hebben Wink

Het is de Kingsalmarkt, Rapa Nui:

http://www.kingsalmarkt.nl/

https://www.facebook.com/kingsalmarkt?fref=ts

Openbaar vervoer: Trein naar Amsterdam Zuid, dan Metro 51 richting Amstelveen Westwijk, halte Kronenburg. (En bus 199 stopt voor de deur maar weet niet welke lijn dat is).

Mocht je iets specifieks zoeken, kan je ze best even bellen of via FB vragen of ze iets hebben. Doe ik ook wel eens als ik iets nodig heb. Ze zijn altijd heel erg behulpzaam. 

Ik vind het wel de moeite waard, het is echt een mooie delicatessenzaak. Maar wel mega duur.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Elliot do 15 aug 2013 - 22:28

Ik was er trouwens op een zondag, maar dat is geen aanrader. De hele versafdeling is dan leeg, terwijl ik juist zo graag echte Engelse bacon wilde kopen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Marin do 15 aug 2013 - 22:29

Elliot schreef:Ik was er trouwens op een zondag, maar dat is geen aanrader. De hele versafdeling is dan leeg, terwijl ik juist zo graag echte Engelse bacon wilde kopen.
Ja klopt, de slager is onafhankelijk van de rest van de winkel. De winkel is tegenwoordig op zondag open, maar de slagerij blijkbaar niet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Plien84 do 15 aug 2013 - 22:43

In amerika/ engeland en vast nog een heleboel landen hebben ze diet dr. Pepper. Die mis ik hier in NL. Verder hadden wij in miami in de supermarkt van die zakjes met coctails die je kan invriezen, heerlijk zijn ze! Als iemand weet of er een supermarkt in nederland is, die dat verkoopt dan hoor ik het graag.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496

Bericht  Moira do 15 aug 2013 - 23:52

Mijn favo's komen vooral uit Engeland en Schotland. Sommige dingen zijn wel te vinden hier in NL, maar smaken soms net even wat anders Wink .

Engeland/Schotland:
- Irn Bru frisdrank
- Brownies, fudges, trifles.. (eigenlijk staan al die lunchrooms vol met lekkere dingen)
- Steak pie
- English breakfast
- Toast en daarna een laag gezouten boter erover

Het is maar goed dat ik daar niet permanent woon. Dan zou ik echt dichtgroeien van al dat eten.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Bericht  Marin do 15 aug 2013 - 23:55

Moira schreef:

Engeland/Schotland:
- Irn Bru frisdrank
Favoriet eten/drinken in andere landen 263391_10150749523140156_782067_n

Laughing
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lady Starstruck vr 16 aug 2013 - 1:09

In Indonesie was ik verslaafd aan de Soto Ayam soep.
Ik kreeg in Schotland trouwens haggis voorgeschoteld. Ik rook eraan en alleen de geur al silent  Ik ga dat echt nooit proberen.
Voor de rest zit ik echt te denken. Of ik nog lekkere dingen uit andere landen heb gegeten.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Lejow vr 16 aug 2013 - 1:34

Sumol, drinken in Portugal :cheering:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: