Kinderfoto's...hoe in te delen?
+9
Pineco
silly-one
Lejow
Jezzie
Takkie
Juutjepetuutje
Printje
Manderijn
Flower_L
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kinderfoto's...hoe in te delen?
Ik word knettergek van alle foto's...nouja, het uitzoeken ervan. Wordt echt tijd dat er een structuur in aangebracht wordt Het zijn er echt heel veel, en veel foto's kunnen ook weggegooid worden ivm kwaliteit. Hebben nu de foto's van 4 telefoons, camera, Ipad allemaal op de PC gezet. Maar hoe in te delen? Per kind gaat lastig, dus neig ik naar periodes (jan-juni 2013 / juli-dec 2013 / etc...)
Hoe hebben jullie de foto's van jullie kinderen ingedeeld?
Hoe hebben jullie de foto's van jullie kinderen ingedeeld?
Laatst aangepast door Flower_L op do 15 aug 2013 - 9:54; in totaal 1 keer bewerkt
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Kinderfoto's...hoe in te delen?
Per jaar, en dan per maand. Niet meer per kind, ze staan er zo vaak met hun tweeën op dat het geen doen is om dat ook nog uit te zoeken.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik heb het eigenlijk nog per kind, waar ze samen opstaan kopieer ik naar de map van het andere kind. Man is hier minder blij mee want wij maken echt mega foto's door onze camera instellingen.
Ik doe het dan per kwartaal ongeveer.
Ik doe het dan per kwartaal ongeveer.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Dat is toch juist veel werk printje?
Ik vind zo per maand ook handig omdat ik dan altijd uit kan rekenen hoe oud ze waren.
Ik vind zo per maand ook handig omdat ik dan altijd uit kan rekenen hoe oud ze waren.
Manderijn- Kletskop
jaa herkenbaar! ! Camera, 2 telefoons, 2 kinderen. . Wij hebben het wel per kind en dan per maand dus bij de een loopt een maand van 28-09 tm 27-10 enz en de ander van 13-01 tm 12-02... foto's waar ze allebei op staan kopieer ik zodat ze bij allbei in het mapje zitten. Weet niet of dit de handigste manier is maar het is wel overzichtelijk
Juutjepetuutje- Prater
- Aantal berichten : 662
Punten : 693
Ik ben begonnen met uitzoeken per maand, maar inmiddels zijn we vier jaar verder en ben ik pas bij het eerste jaar, dus ik geloof dat ik toch weer aan de slag moet.
Wat doen jullie trouwens met de foto's? Ik heb ze ingeplakt, leuk voor later. Maar wel een hoop werk voor nu
Wat doen jullie trouwens met de foto's? Ik heb ze ingeplakt, leuk voor later. Maar wel een hoop werk voor nu
Takkie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12
Mwah dat valt echt mee. Ik maak mapjes van jan-apr ( ligt aan hoeveel foto's ik maak) En ik zet gewoon vrijwel iedere week, ik maak lichtelijk heel veel foto's de foto's in het mapje, soms pas ik dan de naam aan wanneer er in een mapje nog niet zoveel foto's staan.Manderijn schreef:Dat is toch juist veel werk printje?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
alleen wanneer je dan zoekt naar foto's van bijvoorbeeld dagje dierentuin of weekje centerparcs, dan moet je eerst datum achterhalen...dat is dan weer het nadeel. Misschien dat ik er een lijstje in Word bijmaak, met wat er ongeveer in de mappen zit.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik heb een map met uitjesFlower_L schreef:alleen wanneer je dan zoekt naar foto's van bijvoorbeeld dagje dierentuin of weekje centerparcs, dan moet je eerst datum achterhalen...dat is dan weer het nadeel. Misschien dat ik er een lijstje in Word bijmaak, met wat er ongeveer in de mappen zit.
Manderijn- Kletskop
Ik heb natuurlijk nog naar 1 kind maar maak mapjes per jaar en daarin een mapje met foto's van l.yanne. gesorteerd op datum. En de uitstapjes/vakantie maak ik dan weer losse mapjes van met de datum erbij.
@Takkie, fotoboek maak ik digitaal. Ben vlak na de geboorte meteen begonnen en af en toe ga ik er voor zitten en werk ik het weer bij. Ik maak een boek van het eerste jaar. Dus na haar verjaardag gaan de verjaardags foto's er in en kan ik hem bestellen en aan een nieuwe beginnen.
@Takkie, fotoboek maak ik digitaal. Ben vlak na de geboorte meteen begonnen en af en toe ga ik er voor zitten en werk ik het weer bij. Ik maak een boek van het eerste jaar. Dus na haar verjaardag gaan de verjaardags foto's er in en kan ik hem bestellen en aan een nieuwe beginnen.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik heb mappen per jaar, en daarin aparte mappen per maand, een map uitjes, een map fotoshoots en een map vakantie (op vakantie gaan dus, niet gewoon vakantie hebben).
In de uitjes map, zitten dan weer kleine mappen per uitje, met als titel de bestemming van het uitje en de datum.
Foto's die ik van mijn telefoon wil bewaren mail of dropbox ik eens in de zoveel tijd en zet ik dan in de goede map.
In de uitjes map, zitten dan weer kleine mappen per uitje, met als titel de bestemming van het uitje en de datum.
Foto's die ik van mijn telefoon wil bewaren mail of dropbox ik eens in de zoveel tijd en zet ik dan in de goede map.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik heb mappen van het jaar en daarin maak ik dan per activiteit een mapje met wat er gedaan is. Verder begin ik met de datum op zijn Amerikaans. Want dan heb je op de computer ook alles op chronologische volgorde staan.
Bijv.
2013-01-01 Nieuwjaar
2013-02-10 Carnaval
2013-03-20 verjaardag.
etc..
Bijv.
2013-01-01 Nieuwjaar
2013-02-10 Carnaval
2013-03-20 verjaardag.
etc..
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Ik maak aan het begin van iedere maand een nieuw mapje aan met maand en jaartal (dus "aug 2013") en daarin worden alle foto's van die maand gezet. Alle toestellen (telefoon, fototoestel en spiegelreflex) maak ik uiterlijk aan het eind van de maand leeg en dan maak ik van het betreffende mapje ook meteen een back-up op een andere harde schijf. Om de zoveel maanden maak ik van die harde schijf weer een back-up naar een andere harde schijf. Zo heb ik alles altijd op 3 plaatsen staan.
In mei zijn we bijvoorbeeld op vakantie geweest, dan maak ik in het mapje "mei 2013" een los mapje Vakantie aan (met de plaats waar we zijn geweest plus exacte data). Ik kan op deze manier alles altijd prima terugvinden.
In mei zijn we bijvoorbeeld op vakantie geweest, dan maak ik in het mapje "mei 2013" een los mapje Vakantie aan (met de plaats waar we zijn geweest plus exacte data). Ik kan op deze manier alles altijd prima terugvinden.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Ik heb ze van de eerste maand per dag in een maandmapje, de rest per maand van beiden. Van verjaardagen, feestjes, vakanties of uitjes maak ik een apart mapje van die dag aan met datum er bij.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Op mijn Mac wordt alles opgeslagen op gebeurtenis/datum, dus wel handig, maar tegen de tijd dat ze de deur uit gaan dan krijgen ze allemaal hun eigen externe harde schijf mee met alle foto's.
Weetjewel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 134
Punten : 152
Registratiedatum : 25-07-13
Dat is handig. Ik denk dat ik dat ook ga doen met onze foto'sLejow schreef:Ik heb mappen per jaar, en daarin aparte mappen per maand, een map uitjes, een map fotoshoots en een map vakantie (op vakantie gaan dus, niet gewoon vakantie hebben).
Bosjesvrouw- Prater
- Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb ze per jaar. En dan niet van jan - dec, maar van maart tot februari (het nieuwe jaar begint na haar verjaardag, en eindigd met haar verjaardag het jaar erna.
en dan per maand. en dan heb ik kerst, sinterklaas en verjaardag nog in een apart mapje.
en dan per maand. en dan heb ik kerst, sinterklaas en verjaardag nog in een apart mapje.
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Soortgelijke onderwerpen
» Even delen...
» Uitgaven delen
» Dit moet ik even delen!
» Speelgoed delen?
» Zwangerschapsverlof delen
» Uitgaven delen
» Dit moet ik even delen!