Speelgoed delen?
+3
Pink!
Filoria
studiebol
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Speelgoed delen?
Ik heb niet al het speelgoed dubbel. Vond dat nooit nodig want ik vind dat ze ook moeten leren delen en samen spelen. Nu weet ik dat op deze leeftijd samenspelen gewoon nog te moeilijk is. Maar ik word zo langzamerhand echt wel ontzettend moe van het geruzie om alles. Wat de een heeft wil de ander ook en er ontstaat weer ruzie. Soms ben ik echt instaat om het dubbel te kopen maar ik weet ook wel dat dat geen zin heeft want dan willen ze nog wat de ander heeft.......
Nu benoem ik steeds dat ze moeten delen let er continue op dat ze er om en om mee spelen maar dan is altijd iemand boos. Eerlijk gezegd is het best vermoeiend.
Jullie nog tips?
Nu benoem ik steeds dat ze moeten delen let er continue op dat ze er om en om mee spelen maar dan is altijd iemand boos. Eerlijk gezegd is het best vermoeiend.
Jullie nog tips?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Speelgoed delen?
Het is het beste als ze leren om het zelf op te lossen, maar dat is op deze leeftijd nog heel moeilijk. Als ze wat ouder waren had ik je wel tips kunnen geven.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Waarom moeten ze delen? Als jij een krant leest of een boek vind je t dan fijn dat iemand anders dat boek ook wil en dat je dan samen moet lezen?
Mijn kinderen leer ik om de beurt met iets spelen, als zoon ergens mee speelt hoeft hij op dat moment niet te delen ( behalve blokken duplo enzo waar je met meerdere mee kan spelen)
Ik zou dus de ander ander speelgoed aanbieden, en ja dat duurt even voor ze t door hebben
Mijn kinderen leer ik om de beurt met iets spelen, als zoon ergens mee speelt hoeft hij op dat moment niet te delen ( behalve blokken duplo enzo waar je met meerdere mee kan spelen)
Ik zou dus de ander ander speelgoed aanbieden, en ja dat duurt even voor ze t door hebben
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Ik laat ze het zoveel mogelijk zelf uitzoeken, hier is er ook niet eentje die overwicht heeft op de ander, ze gaan gelijk op. Dus af en toe is het ruzie, maar dan laat ik ze zoveel mogelijk zelf uitzoeken. Mijn oudste dochter lost het wel eens op door dan wat anders te zoeken voor de jongste en als die dan weer tevreden is, ben ik ook tevreden.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Pink met delen bedoel ik dus dat ze er omstebeurt mee moeten spelen en dat de ander dan dis iets anders moet doen.
Ik ben ook wel een voorstander vanzelf op lossen. Maar zelf oplossen os hier nog de ander bijten. En hard bijten daar word ik gewoon ook niet zo blij van en dan leg ik wel uit hoe het anders moet maar goed dat blijft nog niet zo hangen :-)
Ik ben ook wel een voorstander vanzelf op lossen. Maar zelf oplossen os hier nog de ander bijten. En hard bijten daar word ik gewoon ook niet zo blij van en dan leg ik wel uit hoe het anders moet maar goed dat blijft nog niet zo hangen :-)
studiebol- Ratel
Ahh ok, dacht samen tegelijk met iets spelen:)
Maar dat is idd gewoon iets wat ze moeten leren, wel vermoeiend is t maar ze zijn nog jong en t is dan moeilijk te begrijpen voor ze dat wat ze graag willen hebben op dat moment niet mogen.
Maar dat is idd gewoon iets wat ze moeten leren, wel vermoeiend is t maar ze zijn nog jong en t is dan moeilijk te begrijpen voor ze dat wat ze graag willen hebben op dat moment niet mogen.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Ik denk toch stug blijven volhouden met uitleg erbij. Dan pikken ze het uiteindelijk het beste op denk ik.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik koop wel dingen dubbel, het is hier nog elke dag oorlog om het speelgoed, dus niet veelbelovend voor jou. En zelf laten oplossen is hier absoluut geen optie. Dat gaat gepaard met duwen, slaan, bijten, knijpen, harentrekken en een geschreeuw dat ze aan de andere kant van het dorp nog kunnen horen.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Maar Coco vind je niet dat ze het moeten leren?
Ik vind dat ze het gewoon moeten leren eigenlijk. Maar ja dat ik er zelf nu zo druk mee ben is dan ff jammer :-)
Ik vind dat ze het gewoon moeten leren eigenlijk. Maar ja dat ik er zelf nu zo druk mee ben is dan ff jammer :-)
studiebol- Ratel
studiebol schreef:Maar Coco vind je niet dat ze het moeten leren?
Ze zegt toch niet dat ze alles dubbel koopt? Ik zou een aantal dingen ook wel dubbel kopen, omdat ik vind dat een kind ook wel spullen mag hebben die echt helemaal van hem of haar zijn, niet alles hoeft in mijn ogen gedeeld te worden en ook niet alles hoeft een opvoedkundige les te bevatten.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:studiebol schreef:Maar Coco vind je niet dat ze het moeten leren?
Ze zegt toch niet dat ze alles dubbel koopt? Ik zou een aantal dingen ook wel dubbel kopen, omdat ik vind dat een kind ook wel spullen mag hebben die echt helemaal van hem of haar zijn, niet alles hoeft in mijn ogen gedeeld te worden en ook niet alles hoeft een opvoedkundige les te bevatten.
Vind je reactie wel wat aanvallend eigenlijk. Ik zeg ook nergens dat alles een opvoedkundige les moet bevatten. En vraag haar alleen wat en dat was een goed bedoelde en oprechte interesse vraag.
En ze hebben hier ook heus genoeg dingen wel dubbel.
studiebol- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Je kindje "moeten" delen
» Deze wilde ik even delen.
» Zwangerschapsverlof delen
» Kinderfoto's...hoe in te delen?
» Dit moet ik even delen!
» Deze wilde ik even delen.
» Zwangerschapsverlof delen