Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

+32
Bosjesvrouw
Roza
Atelier Madame
Pommes
ellibre
Bazinga
Feline
minoessepoes
Engelse Drop
Floor
Nyx
Limburg85
Stuiterbal
TukTuk
Rovine
Fjell
rapa nui
Exogenesis
CCC
Charles
Sea of Trees
Bolleke
Hannah_
Joan
Bisq
Aziraphale
Moira
xxjojootjexx
Rush
Manderijn
Weetjewel
Steep
36 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  Steep do 15 aug 2013 - 2:22

Mijn man wordt in september 30 en nu wilde ik een surpriseparty organiseren. Wat locaties afgebeld en met onze gastenlijst komt het prijsje zo rond de 1200 euro.. De spaarpot zit voldoende vol om dit te bekostigen, alleen twijfel ik enorm. We hebben het huis te koop staan, krijgen er een baby bij en er staat zo'n 7000 op de spaarrekening. Ik vind dit nogal kielekiele allemaal.. De totale kosten van de dag (met wat ik in de planning heb/wil) zal rond de 1500 euro zijn. Wat zouden jullie doen, de gok wagen of toch voor een andere (goedkopere) optie gaan ivm het feest? We wonen in een appartementencomplex met een stuk grond eromheen. Misschien kan ik daar een tent neerzetten, maar ik heb dan nog geen boxen, muziek, drank en hapjes (en ik wil eigenlijk niet dat ineens alle 100 buren op de stoep staan).. Daarnaast zal ik een vergunning moeten aanvragen en toestemming moeten vragen aan het bestuur (waar mijn man ook in zit.. Rolling Eyes ).

Edit: Burgemeesters ik wist niet waar ik het moest plaatsen, dus verplaats het maar als jullie dat nodig vinden!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Re: Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  Weetjewel do 15 aug 2013 - 2:25

Ik zou het lekker uit handen geven en toch voor de duurdere optie gaan, je wordt maar 1 keer 30 en een leuk feest is ook goud waard.
Weetjewel
Weetjewel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 152
Registratiedatum : 25-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Re: Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  Manderijn do 15 aug 2013 - 2:29

Ik had het zelfde dilemma.
Tot mijn ouders hun tuin aanboden. Ideaal. Grote tuin, grote tent, luchtkussen voor de kinderen. Bbq erbij, vlees, bier en drinken allemaal zelf ingeslagen. Al met al hoeft het dan lang geen 1200 euro te kosten. Je hebt er alleen wel het werk van.

Edit; kennisje hier met een tent, kennisje daar met een flinke muziek installatie. Even goed in je kennissenkring duiken? Ik vind het echt bizar veel geld. En ja een leuk feest is wat waard, maar zou voor mij persoonlijk met een paar 100 euro wel klaar zijn.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Re: Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  Gast do 15 aug 2013 - 2:32

Ik ken iemand die het wel eens in een normaal café hebben gedaan. Veel plekken hebben wel een soort bijzaaltje wat je af zou kunnen huren of waar je gratis gebruik van kan maken. Is het een idee om dan voor een bepaalde tijd gratis drankjes te geven? Ik zou het niet raar vinden als je in de uitnodiging bijvoorbeeld zet dat jij de eerste 3 drankjes pp of alle drankjes tot 11 uur betaalt en dat het daarna voor eigen kosten is.
Dat feestje waar ik geweest ben was in de dorpskroeg en de barman weet dan precies wie er wel en niet bij het feestje horen. Ik weet niet of dat bij jou zou kunnen, maar anders kun je misschien met consumptiebonnen werken?


Laatst aangepast door Jente op do 15 aug 2013 - 2:34; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Re: Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  Weetjewel do 15 aug 2013 - 2:33

Ik weet niet voor hoeveel personen het is, maar met een bbq, drank en muziek enzo ben je al snel veel geld kwijt.
Weetjewel
Weetjewel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 152
Registratiedatum : 25-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Re: Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  Rush do 15 aug 2013 - 2:36

Ik zou nooit €1500 uitgeven aan een verjaardagsfeest. Ja, wanneer ik 50.000 had staan misschien, maar 'nu' echt niet. Zonde van het geld.

Zoiets kan ook stukken goedkoper. Wat Mandarijn zegt.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Re: Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  Manderijn do 15 aug 2013 - 2:38

Weetjewel schreef:Ik weet niet voor hoeveel personen het is, maar met een bbq, drank en muziek enzo ben je al snel veel geld kwijt.
 Want?

Op tijd beginnen met reclames bij houden i.v.m bier (is overal wel ergens in de aanbieding)
Vlees hoef je echt niet bij de slager te halen. Wij hadden voornamelijk alles van de lidl, en als je niet de bbqpakketten koopt, maar het gewone vlees dat ook lekker is op de bbq, is dat heerlijk.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Re: Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  xxjojootjexx do 15 aug 2013 - 2:40

Manderijn schreef:
Weetjewel schreef:Ik weet niet voor hoeveel personen het is, maar met een bbq, drank en muziek enzo ben je al snel veel geld kwijt.
 Want?

Op tijd beginnen met reclames bij houden i.v.m bier (is overal wel ergens in de aanbieding)
Vlees hoef je echt niet bij de slager te halen. Wij hadden voornamelijk alles van de lidl, en als je niet de bbqpakketten koopt, maar het gewone vlees dat ook lekker is op de bbq, is dat heerlijk.
Heerlijk is ook wat overdreven..

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Re: Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  Steep do 15 aug 2013 - 2:41

We hebben een vrij grote partytent en staantafels (3 a 4 geloof ik). Het gaat om ongeveer 50 man (als iedereen komt natuurlijk..

Ik vind dus ook dat hij gewoon een groot feest verdient met alles erop en eraan. En als ik het zelf moet doen heb ik ook al het gezeur van boodschappen, opzetten, afbreken, schoonmaken..

Een dorpskroeg hebben we hier niet echt.. Maar ik zal nog eens rondkijken..

Aah crap.. als we 10.000 hadden gehad had ik het gedaan..

Ik heb trouwens ook geen rijbewijs dus ik kan geen boodschappen halen.. dan zou ik iemand moeten regelen (dat kan wel hoor, een buurman ofzo).
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Re: Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  Manderijn do 15 aug 2013 - 2:41

xxjojootjexx schreef:
Manderijn schreef:
Weetjewel schreef:Ik weet niet voor hoeveel personen het is, maar met een bbq, drank en muziek enzo ben je al snel veel geld kwijt.
 Want?

Op tijd beginnen met reclames bij houden i.v.m bier (is overal wel ergens in de aanbieding)
Vlees hoef je echt niet bij de slager te halen. Wij hadden voornamelijk alles van de lidl, en als je niet de bbqpakketten koopt, maar het gewone vlees dat ook lekker is op de bbq, is dat heerlijk.
Heerlijk is ook wat overdreven..
 Vind je? Ik vind van niet.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Re: Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  Steep do 15 aug 2013 - 2:51

Het liefste zou ik overleggen met hem.. Maar dat kan natuurlijk niet! Aaarrgh..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Re: Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  xxjojootjexx do 15 aug 2013 - 2:53

Ja ik proef het gelijk, wij bbqen ook wel met vlees van de lidl of aldi, bij een bbq tussendoor, maar bij een verjaardag oid, wanneer het wat grootser mag, doen wij dat echt niet.


xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Re: Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  xxjojootjexx do 15 aug 2013 - 2:54

Mijn schoonzus heeft dit btw ook voor mijn broer gedaan. Zij belde wok-locaties af. Normaal kost all-in wokken 18,50 euro pp op een maandag. Maar omdat we met een grote groep waren 80 in totaal, en een beetje kletsen, kreeg ze het voor 10,50 per persoon.
Weet niet of je het in het weekend of door de week doet, maar zeker door de week valt er te onderhandelen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Re: Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  Weetjewel do 15 aug 2013 - 2:56

Ik heb vorig jaar het vlees rechtstreeks bij een slachterij vandaan gehaald, scheelde me zoveel geld en het vlees was beter dan van de keurslager het jaar ervoor. Had voor 70 personen vlees en was 240 euro kwijt. 
En van de Lidl, tja sommige dingen zijn prima, maar heb een tijdje geleden biefstukstokjes gehad, nou die waren zo taai! Die zijn zo de vuilnisbak in gegaan.
Weetjewel
Weetjewel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 152
Registratiedatum : 25-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Re: Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  Steep do 15 aug 2013 - 2:59

Nou een bbq hoeft van mij niet haha! Dan moet ik ook tafels en stoelen regelen en meer drank aangezien er ook langer gefeest gaat worden. Ik vind het wel leuk als ik samen met mijn man uit eten kan en daarna naar de feestlocatie kan en dat de mensen daar dan zijn (rond 20.30).
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Re: Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  Moira do 15 aug 2013 - 3:02

Ik zou het zelf niet doen. Lijkt mij te duur voor alle activiteiten die nog gaan komen. Vind het trouwens ook een dusdanig hoog bedrag dat ik het ook liever zou overleggen. Maar dat is heel persoonlijk. Ik weet dat mijn vriend zoiets niet leuk vind en al helemaal niet zo veel geld aan uit zou willen geven. Dat scheelt natuurlijk wel.

Anders bij je (schoon)ouders het feest geven? En zelf drank en hapjes inkopen. Dan ben je al veel minder kwijt en is net zo leuk.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Re: Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  Steep do 15 aug 2013 - 3:06

Mijn ouders wonen op een appartement. Mijn schoonouders zouden ideaal zijn geweest, die hebben een hotel/restaurant. Alleen jammer dat dat 2 uur rijden is.. Daar hebben we ons huwelijksfeest ook gevierd, maar ik ga daar niet zijn 30ste verjaardag vieren, dat wil ik lekker bij huis doen zodat iedereen daarna weer naar zijn eigen huis kan en niet naar een hotel in de buurt moet.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Re: Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  Gast do 15 aug 2013 - 3:12

Ik vind 1200 euro voor een feestje al een vrij hoog bedrag en als het een gezamenlijke rekening is, zou ik bang zijn dat mijn man dat niet zo leuk gaat vinden...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Re: Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  Bisq do 15 aug 2013 - 3:28

Een verjaardag voor +/- 50 man hebben wij toen ik 25 werd gewoon in huis gedaan. Tafels en stoelen aan de kant, ging prima. Maar als je dat niet wilt vind ik 1200 euro wel veel geld voor een feestje.

Wat hier nog wel eens gebeurd is dat je op de uitnodiging zet dat er een vrije giften pot is. Als iedereen dan een 10tje mee neemt scheelt dat alweer een paar honderd euro.
Hier in de buurt hebben we ook een café waarbij je de drank en bediening in eigen beheer hebt, je huurt dus alleen de ruimte. Is dat geen optie?
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Re: Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  Aziraphale do 15 aug 2013 - 3:31

Ik vind €1500 erg veel geld voor een verjaardagsfeestje eerlijk gezegd. Nou weet ik ook dat ik m'n man geen plezier zou doen met een surprise party, zeker niet als het zoveel geld kost Wink Hij wil liever niet in het middelpunt van de belangstelling staan. Ik vind 30 eerlijk gezegd ook niet een hele bijzondere leeftijd ofzo. Maar ik vind verjaardagen sowieso niet zo belangrijk.
Oké, aan mij heb je niets nerd 
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Re: Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  Steep do 15 aug 2013 - 3:32

Wij wonen in een appartement van ongeveer 90m2 dus dat is niet echt een optie haha! Max 30 en dan is het echt wel vol.
Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed waar ik moet zoeken naar dat soort cafe's. Ik weet alleen de zalen hier in Arnhem, of de plekken die zalen verhuren. Cafe's in de wijk zitten hier niet helaas..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Re: Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  Bisq do 15 aug 2013 - 3:38

De ruimte waar wij de verjaardag gaven is +/- 40 m2, stuk of 6 sta tafels erin, was gezellig vol. Maar kan me voorstellen dat je je appartement te klein vindt om het daar te doen. Ben wel een beetje bekend in Arnhem, maar ik heb er nog nooit een feestje gehad in een zaaltje.
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Re: Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  Joan do 15 aug 2013 - 3:41

Aziraphale schreef:Ik vind €1500 erg veel geld voor een verjaardagsfeestje eerlijk gezegd. Nou weet ik ook dat ik m'n man geen plezier zou doen met een surprise party, zeker niet als het zoveel geld kost ;)Hij wil liever niet in het middelpunt van de belangstelling staan. Ik vind 30 eerlijk gezegd ook niet een hele bijzondere leeftijd ofzo. Maar ik vind verjaardagen sowieso niet zo belangrijk.
Oké, aan mij heb je niets nerd 
 Nouja, dit wilde ik ook typen.
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Re: Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  Steep do 15 aug 2013 - 3:43

Ik heb 4 jaar in de horeca in Arnhem gewerkt en woon er mijn hele leven, dus ik ben er wel bekend haha. Alleen in mijn wijk zijn er gewoon geen cafe's. De andere locatie trouwens, is wel een toplocatie met dakterras erbij, echt heel erg gaaf..

Hij is trouwens zelf ook al een beetje dingetjes aan het bedenken, of hij het in een cafe wil doen of toch thuis. Ik probeer hem te remmen of gewoon niet te reageren haha.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Re: Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  Hannah_ do 15 aug 2013 - 3:50

Ik vind het een heel leuk en lief idee van je. Ik denk dat je man het ook heel erg op prijs zou stellen. Maar het kostenplaatje zou voor mij persoonlijk way to high zijn.

Hoe groot is jullie appartement? Groot genoeg om het aantal gasten dat je wilt uitnodigen er te kunnen bergen?
E.v.t. kritisch kijken naar de gastenlijst. Wie zou jouw man echt op zijn feest willen hebben? Een feest met 30 mensen kan leuker zijn dan een feest met 70 mensen.

Qau locatie zou je gebruik kunnen maken van jullie appartement. Meubels aan de kant en de ruimte indelen met statafels etc. Het huis leuk versieren. Muziek hoeft niet keihard te staan, het kan leuk zijn voor de sfeer. Als je het van te voren bij de buren aangeeft zou het vast niet veel tot geen problemen op hoeven brengen.

Tot slot kun je zelf ook voor lekkere hapjes zorgen. Heb je geen vriendinnen die het leuk vinden om een middag met je de keuken in te duiken? Voor het voorzien van drank kun je van die koelemmers op of bij de tafels zetten zodat het drinken koud blijft en je zelf niet constant heen en weer hoeft te rennen om mensen te voorzien van een drankje. Hapjes zet je gewoon hier en daar neer op de tafels. Eventueel met warme hapjes loop je een of twee keer langs.

Wat je ook kunt doen is in je kenniskring duiken en kijken of er twee geschikte kanidaten zijn om voor een klein bedrag als gastvrouw te fungeren. (Kunnen meisjes van een jaar of 17 zijn). Wellicht een leuk idee is om de gasten bij de voordeur op te laten wachten en te voorzien van een glaasje champange bij binnenkomst.
Hannah_
Hannah_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 72
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma.. Empty Re: Surpriseparty voor mijn man?! Kostendilemma..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum