Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

+32
Bacio
Sophiee
Weetjewel
Roos
mouette
Vixen
Destino
Framboos
Manderijn
Pink!
Ella
sanne-84
Bolleke
Minx
Fjell
Jazzlyn
Razz
Victoria-
Annemie
-Ieniemienie-
iloverose
Darius
Marin
xxjojootjexx
Engelse Drop
Artemis
Snoes
Sanne
Annie24
Luce
Jezzie
Floor
36 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? - Pagina 3 Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  Minx do 15 aug 2013 - 0:49

Engelse Drop schreef:
Bolleke schreef:30 voor de eerste bij een vrouw, en 35 bij de eerste voor een man.
Dus op je 31e een kind krijgen als vrouw is volgens jou niet verantwoord? Neutral 
Serieus jij neemt alles wel heel letterlijk he..... Een pak melk denkt vast ook om 00.00 op de tht datum ok ben nu bedorven. En jij had het over hoger opgeleid....
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? - Pagina 3 Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  Minx do 15 aug 2013 - 0:50

Engelse Drop schreef:Typisch dat jullie direct op de achterste benen staan wanneer ik een feit aanhaal over hoogopgeleide vrouwen. Het is een féit dat de gemiddelde leeftijd om aan een eerste kind te beginnen voor hoogopgeleide vrouwen een paar jaar hoger ligt. Dat verzin ik niet zelf om jullie te pesten ofzo, hahah laughcry 
Maar dan mag je me uitleggen wat dat te maken heeft met of het nog verantwoord is... Ik zie namelijk niet in waarom het voor hoogopgeleide mensen langer verantwoord is dan voor lager opgeleiden.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Vixen do 15 aug 2013 - 0:51

Engelse Drop schreef:Typisch dat jullie direct op de achterste benen staan wanneer ik een feit aanhaal over hoogopgeleide vrouwen. Het is een féit dat de gemiddelde leeftijd om aan een eerste kind te beginnen voor hoogopgeleide vrouwen een paar jaar hoger ligt. Dat verzin ik niet zelf om jullie te pesten ofzo, hahah laughcry 
 maar het feit dat hoogopgeleide vrouwen gemiddeld op hun 34e aan kinderen beginnen wil niets zeggen of dit verantwoord is of niet natuurlijk..
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Bericht  Bolleke do 15 aug 2013 - 0:51

Engelse Drop schreef:
Bolleke schreef:Ik vind de leeftijd voor een eerste kind bij 30 oud ja. Of het verantwoord is moet iedereen voor zichzelf uit maken en is ook van andere factoren afhankelijk als alleen een leeftijd.
Maar dit topic gaat erom tot welke leeftijd het verántwoord is.
Dat klopt, maar dat vind ik dus niet perce leeftijdsgebonden smile
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Engelse Drop do 15 aug 2013 - 0:52

Minx schreef:
Maar dan mag je me uitleggen wat dat te maken heeft met of het nog verantwoord is... Ik zie namelijk niet in waarom het voor hoogopgeleide mensen langer verantwoord is dan voor lager opgeleiden.
Dat zeg ik ook niet.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Bericht  Engelse Drop do 15 aug 2013 - 0:53

Ik vraag me dan wel af, waarom het niet verantwoord zou zijn op je 34e, zou iemand me dat kunnen uitleggen? Ik zie het probleem namelijk niet.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  xxjojootjexx do 15 aug 2013 - 0:55

Engelse Drop schreef:Ik vraag me dan wel af, waarom het niet verantwoord zou zijn op je 34e, zou iemand me dat kunnen uitleggen? Ik zie het probleem namelijk niet.
De kwaliteit van de eitjes gaat steeds achteruit waardoor de kans op chromosonale afwijking vergroot (Syndroom van Down). In 2006 stelde Devroey dat bij 25 jaar 30% van de eicellen chromosomaal abnormaal is en bij 37 jaar, 60%.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  xxjojootjexx do 15 aug 2013 - 1:11

Wat betreft het krijgen van kinderen zijn die hoogopgeleide vrouwen dus zo slim nog niet...

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  slaatje do 15 aug 2013 - 1:14

Ik ben 35 (was nog net 34 toen ik voor het eerst mama werd) Ik ben niet hoog opgeleid :p Mijn man is bijna 43 (en was dus 42 toen hij voor het eerst papa werd) Wij vinden onszelf niet te oud om nieuwbakken papa en mama te zijn. Wel vinden we ons gezin zo compleet (mede door de leeftijden, maar andere factoren spelen ook mee)
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Engelse Drop do 15 aug 2013 - 1:27

xxjojootjexx schreef:Wat betreft het krijgen van kinderen zijn die hoogopgeleide vrouwen dus zo slim nog niet...
Misschien niet nee. Zelf ben ik dan weer de uitzondering, ik kreeg mijn dochter op mijn 26e en hoop mijn tweede kind voor mijn 32e te krijgen.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  Exogenesis do 15 aug 2013 - 2:03

Maar vanaf wanneer ben je hoogopgeleid? HBO? HBO-master? Universiteit?

Ik vind bij een vrouw 40 de grens en bij een man 50.

Ik vind mezelf niet typisch hoogopgeleid/intelligent (heb een HBO bachelor en een HBO master op zak), maar had altijd het plan om eerst eens flink geld te verdienen (voor zover dat mogelijk is in het onderwijs Laughing ) en dan pas aan kinderen te gaan denken. 30 was voor mijzelf de grens voor de eerste, vanwege de verhoogde risico's voor zowel moeder als kind.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Engelse Drop do 15 aug 2013 - 2:56

Wanneer je een HBO of universitaire studie hebt afgerond.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  Exogenesis do 15 aug 2013 - 3:10

In dat geval ben ik nog redelijk jong dus. Ik ben nog net 27 als de eerste komt. Als 'ie een week te laat komt 28 :nopompom:
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Zenna do 15 aug 2013 - 3:18

Ik vind 40 echt wel de max voor vrouwen. 45 voor mannen denk ik. Vreemd dat ik daar onderscheid in maak..
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Bericht  Engelse Drop do 15 aug 2013 - 3:23

Vrouwen die langer wachten met kinderen zijn veel vaker financieel onafhankelijk en hebben meer tijd gehad een eigen carrière op te bouwen. Voor hoogopgeleide vrouwen duurt hun studietijd natuurlijk langer, dus je bent zo een jaar of 30 voordat je enkele jaren werkervaring in je vakgebied hebt opgebouwd.

Ik vind het dus zeker niet dom van hoogopgeleide vrouwen om wat langer te wachten. Zij belanden later veel minder vaak in een lastige situatie. Wanneer ze gaan scheiden is de terugval in inkomen minder dan voor laagopgeleide vrouwen en ze belanden veel minder vaak als alleenstaande moeder in de bijstand.

Dat is ook wat waard!
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  Bacio do 15 aug 2013 - 3:54

Als het al niet meer verantwoord is om een kind te krijgen na je 30e....

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Ilovethe90s do 15 aug 2013 - 6:22

Ik heb een bepaalde leeftijd in mijn hoofd en voor vrouwen is dat voor mij 38, voor mannen 40.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  Artemis do 15 aug 2013 - 8:40

Eigenlijk moeten laagopgeleide vrouwen helemaal geen kinderen krijgen, want het blijft link, nietwaar?
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Bericht  Artemis do 15 aug 2013 - 8:41

Biologisch gezien is voor een vrouw 35 wel oud, hoog opgeleid of niet ,daar houden je eierstokken geen rekening mee.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: