Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?
+32
Bacio
Sophiee
Weetjewel
Roos
mouette
Vixen
Destino
Framboos
Manderijn
Pink!
Ella
sanne-84
Bolleke
Minx
Fjell
Jazzlyn
Razz
Victoria-
Annemie
-Ieniemienie-
iloverose
Darius
Marin
xxjojootjexx
Engelse Drop
Artemis
Snoes
Sanne
Annie24
Luce
Jezzie
Floor
36 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?
30 voor de eerste bij een vrouw, en 35 bij de eerste voor een man.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Zit idd wel verschil of t de eerste of tweede kind betreft.
Maar ik zeg in t algemeen vrouw 40 en man 50.
Maar voor mezelf vind ik 35 al wat aan de oude kant..
Maar ik zeg in t algemeen vrouw 40 en man 50.
Maar voor mezelf vind ik 35 al wat aan de oude kant..
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
40 zou voor mij echt de max zijn, zowel voor man als vrouw
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik vind voor een eerste kind de max 40 maar dat vind ik echt al heel oud. Voor de vader Max 45.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
UhmEngelse Drop schreef:Hoog opgeleide vrouwen zijn gemiddeld 34 jaar bij hun eerste kind. Ik vind 35 jaar dus ook echt niet oud!
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Goh, verrassend..Minx schreef:UhmEngelse Drop schreef:Hoog opgeleide vrouwen zijn gemiddeld 34 jaar bij hun eerste kind. Ik vind 35 jaar dus ook echt niet oud!
Ik vind 35 wel oud. Maar dat heeft er mee te maken dat ik het voor MIJ te oud vind. En daarbij komt nog dat juist dat woordje hoogopgeleid me de kriebels geeft.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik vind voor een vrouw 40 de max en voor de man zo rond de 45 jaar. Ik snap ook niet dat een man die al 62 is nog een kind zou willen.
Framboos- Fluisteraar
- Aantal berichten : 81
Punten : 83
Registratiedatum : 06-08-13
Als het nou een man zou zijn die pas op zijn 60ste de vrouw van zijn leven tegen komt, en altijd al vader heeft willen worden, tsjah, dan nog zou ik er wel raar van op kijken. Maar die mannen die met een 40 jarig jongere vrouw zo nodig aan een tweede leg moet beginnen.. Nee dat vind ik raar.Framboos schreef:Ik vind voor een vrouw 40 de max en voor de man zo rond de 45 jaar. Ik snap ook niet dat een man die al 62 is nog een kind zou willen.
Manderijn- Kletskop
Wij zijn natuurlijk ook allemaal domme schaapjes...Manderijn schreef:Goh, verrassend..Minx schreef:UhmEngelse Drop schreef:Hoog opgeleide vrouwen zijn gemiddeld 34 jaar bij hun eerste kind. Ik vind 35 jaar dus ook echt niet oud!
Ik vind 35 wel oud. Maar dat heeft er mee te maken dat ik het voor MIJ te oud vind. En daarbij komt nog dat juist dat woordje hoogopgeleid me de kriebels geeft.
Minx- Lady Post-a-lot
Ik vind vanaf 35 al aan de oude kant, maar vanaf 40 vind ik het echt te oud.
Is gewoon eigen gevoel..
Is gewoon eigen gevoel..
Destino- Prater
- Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13
Ik wel, daarom was ik ook op mijn 23ste al moeder. Maar goed, geen hoogopgeleide studie, geen carrière, maar genoeg tijd voor de kinderen. En op mijn 35ste een mooi stuk vrijheid omdat de helft van mijn kinderen naar het voorgezet onderwijs gaan. Misschien ga ik dan wel studeren, toch tijd genoeg!Minx schreef:Wij zijn natuurlijk ook allemaal domme schaapjes...Manderijn schreef:Goh, verrassend..Minx schreef:UhmEngelse Drop schreef:Hoog opgeleide vrouwen zijn gemiddeld 34 jaar bij hun eerste kind. Ik vind 35 jaar dus ook echt niet oud!
Oh oh die vooroordelen.
Manderijn- Kletskop
Scheelt dat ik het gemiddelde dan wat omlaag haal. Hoogopgeleid en 20 bij de eerste
Ik vind voor een vrouw vanaf 40 onverantwoord, voor een man vanaf een jaar of 45 en dan met name gezien de toekomst. Hoe ouder je bent, hoe meer kans op slechte gezondheid en overlijden.
Ik vind voor een vrouw vanaf 40 onverantwoord, voor een man vanaf een jaar of 45 en dan met name gezien de toekomst. Hoe ouder je bent, hoe meer kans op slechte gezondheid en overlijden.
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Dat vind ik een lastige.. Ik denk dat ik in het algemeen nog ouder worden na de 40-45 wel te oud vind maar ik kan me uitzonderingen voorstellen.
En het feit dat hoogopgeleide vrouwen in Nederland hun eerste kind gemiddeld op 34-jarige leeftijd krijgen zegt wat mij betreft heel weinig over hun intellect aangezien na de 30 de kans op syndromale afwijkingen en vruchtbaarheidsproblemen behoorlijk snel toeneemt. Weinig slims aan dus.
En het feit dat hoogopgeleide vrouwen in Nederland hun eerste kind gemiddeld op 34-jarige leeftijd krijgen zegt wat mij betreft heel weinig over hun intellect aangezien na de 30 de kans op syndromale afwijkingen en vruchtbaarheidsproblemen behoorlijk snel toeneemt. Weinig slims aan dus.
mouette- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12
Persoonlijk rond de 35 voor zowel man als vrouw.
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Voor mensen die nu leeftijden tussen de 30 en 35 noemen, wat vinden jullie daar precies onverantwoord aan? De risico's nemen pas echt toe als je na je 35e zwanger wordt.
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Voor mij is het 35 omdat daarna inderdaad de risico's toenemen. Mensen willen dan misschien nog een tweede en mijn bovengrens daarvoor is 40. Al ben ik voor de man wat soepeler . Denk dat het ook vooral aan de situatie ligt. Riep ik een jaar geleden ik wil voor mijn 30ste kinderen denk ik nu. Ok wil eerst mijn auto afbetalen dan sparen voor een reis naar Afrika. En wil eigenlijk ook nog trouwen en naar Madagaskar en new york voor ik aan kinderen begin. Ja ben nu 25 dus voor mijn 30ste nee dat gaat hem niet meer worden.Vixen schreef:Voor mensen die nu leeftijden tussen de 30 en 35 noemen, wat vinden jullie daar precies onverantwoord aan? De risico's nemen pas echt toe als je na je 35e zwanger wordt.
Minx- Lady Post-a-lot
Ik wilde voor mijn dertigste klaar zijn en dat is gelukt. Ik vind persoonlijk voor een vrouw veertig te oud om te beginnen met kinderen.
Weetjewel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 134
Punten : 152
Registratiedatum : 25-07-13
Onverantwoorde; vrouw na de 40 en man na de 45.
Persoo lijk zou ik het zelf niet meer verantwoord vinden na de 35 vanwege de risico's voor zowel de leeftijd van de man als de vrouw.
Persoo lijk zou ik het zelf niet meer verantwoord vinden na de 35 vanwege de risico's voor zowel de leeftijd van de man als de vrouw.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Dat, en natuurlijk allemaal laag opgeleid. Daarom snappen wij ED ook niet.Minx schreef:Wij zijn natuurlijk ook allemaal domme schaapjes...Manderijn schreef:Goh, verrassend..Minx schreef:UhmEngelse Drop schreef:Hoog opgeleide vrouwen zijn gemiddeld 34 jaar bij hun eerste kind. Ik vind 35 jaar dus ook echt niet oud!
Bolleke- Kletskop
Mijn ouders waren ook rond de 65 toen ik rond de 22 was, maar om ze nou bejaard te noemen. Mijn ouders gingen toen net met pensioen en waren (en zijn) alles behalve bejaard. Ze zijn hartstikke sportief en komen met alles prima mee. Ik vind mijn ouders echt niet bejaard en ze hebben al helemaal geen thuiszorg nodig.Artemis schreef:Ik vind zo halverwege de 40 het wel klaar, vrouwen kunnen ze dan niet meer krijgen, en ik vind mannen dan toch ook wel echt oud om nog een kind te krijgen. Ik snap dus ook heel goed dat je na 47 echt te oud vond worden. Ik snap overigens ook dat je toch nog een kind krijgt op je 47e, al je dat graag wilt, maar dat is wat mij betreft ook wel de bovengrens.
Zeg maar tot wanneer vrouwen biologisch zelfstandig kinderen kunnen krijgen, dat geldt wat mij betreft voor mannen ook. Mijn oma kreeg overigens op haar 45e nog een kind.
Ik ken overigens iemand van 22 met een moeder van rond de 65 en een vader die nog ruim 10 jaar ouder is, bijna tegen de 80. Die zijn echt bejaard en zij is vooral aan het zorgen voor haar bejaarde ouders die weigeren thuiszorg te nemen,want ze hebben immers een kind....
Daarbij denk ik dat mijn ouders (nu rond de 70) geen uitzondering zijn, maar eerder de regel voor mensen rond die leeftijd.
Mijn ouders zorgen nog steeds voor mij ipv andersom.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Bij de vrouw tot wanneer het biologisch mogelijk is, dus dat zal rond de 45 (??) zijn. Bij de man tot begin 50.
We worden als mensen steeds ouder, ik vind het dan ook niet raar dat de leeftijd om kinderen krijgen dan omhoog schuift.
We worden als mensen steeds ouder, ik vind het dan ook niet raar dat de leeftijd om kinderen krijgen dan omhoog schuift.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Dus op je 31e een kind krijgen als vrouw is volgens jou niet verantwoord?Bolleke schreef:30 voor de eerste bij een vrouw, en 35 bij de eerste voor een man.
Engelse Drop- Prater
- Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13
Ik vind de leeftijd voor een eerste kind bij 30 oud ja. Of het verantwoord is moet iedereen voor zichzelf uit maken en is ook van andere factoren afhankelijk als alleen een leeftijd.
Bolleke- Kletskop
Typisch dat jullie direct op de achterste benen staan wanneer ik een feit aanhaal over hoogopgeleide vrouwen. Het is een féit dat de gemiddelde leeftijd om aan een eerste kind te beginnen voor hoogopgeleide vrouwen een paar jaar hoger ligt. Dat verzin ik niet zelf om jullie te pesten ofzo, hahah
Engelse Drop- Prater
Maar dit topic gaat erom tot welke leeftijd het verántwoord is.Bolleke schreef:Ik vind de leeftijd voor een eerste kind bij 30 oud ja. Of het verantwoord is moet iedereen voor zichzelf uit maken en is ook van andere factoren afhankelijk als alleen een leeftijd.
Engelse Drop- Prater
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Nav Vanaf welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoo
» vanaf welke leeftijd mogen kinderen op een kussen slapen
» Vanaf welke leeftijd rimpelcrème? En welke gebruiken jullie?
» Vriendschap na het krijgen van kinderen
» Wat vind een meisje van 7/8 jaar leuk om te krijgen
» vanaf welke leeftijd mogen kinderen op een kussen slapen
» Vanaf welke leeftijd rimpelcrème? En welke gebruiken jullie?
» Vriendschap na het krijgen van kinderen
» Wat vind een meisje van 7/8 jaar leuk om te krijgen
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: