Smartphone in de auto...de gevaren
+37
Bimbam
Rouxxxe
Happinaz
Toet
Feline
Eep
Snoes
Caramba
Moira
Parisienne
Elliot
Esperanza
Rovine
Roxi3
Surya
Framboos
Rush
silly-one
CCC
M@niek
Ayla
JustMeDaan
Alex
Willem
Mizz_S
Sorella
Nyx
Anousch91
Urban Naked
Lot
mzcharlotte
_Poppy_
Fayebella
Floor
Siem
nina
Gympie
41 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Smartphone in de auto...de gevaren
Sms jij achter het stuur? Wat vind je ervan dat mensen sms'en/whatsappen/etc. achter het stuur?
Zag er net iets over op het journaal. Er is een korte documentaire gemaakt over de gevolgen van sms'en/whatsappen/etc. achter het stuur:
http://m.youtube.com/watch?feature=relmfu&v=_BqFkRwdFZ0
Zag er net iets over op het journaal. Er is een korte documentaire gemaakt over de gevolgen van sms'en/whatsappen/etc. achter het stuur:
http://m.youtube.com/watch?feature=relmfu&v=_BqFkRwdFZ0
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Re: Smartphone in de auto...de gevaren
Ik doe het wel. Ik schaam me er heel erg voor. En wil er mee stoppen maar ik vind autorijden zo saai, dus het lukt me niet.
Ik zal de documentaire kijken, hopelijk ben ik dan genezen.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Dan wil je er ook niet mee stoppen.. Ik doe het niet en vind het ook belachelijk dat mensen het wel doen. Telefoon in de tas en niet naar omkijkennina schreef:Ik doe het wel. Ik schaam me er heel erg voor. En wil er mee stoppen maar ik vind autorijden zo saai, dus het lukt me niet.
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Nee ik rijdt auto, praat wat tegen onze zoon die op de achterbank zit, luister radio en af en toe neem ik via de carkit de telefoon op (zakelijk).
maar smsen oid achter het stuur, ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen, ik moet toch echt op de weg letten.
maar smsen oid achter het stuur, ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen, ik moet toch echt op de weg letten.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik doe het inderdaad ook niet. Mijn telefoon zit in mijn tas, als ik gebeld wordt, laat ik hem overgaan. Enige keer dat ik gesmst heb, is toen ik een file stilstond dat ik later kwam.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
klopt. Ik bedoel meer dat ik weet dat ik er mee moet stoppen.Siem schreef:Dan wil je er ook niet mee stoppen.. Ik doe het niet en vind het ook belachelijk dat mensen het wel doen. Telefoon in de tas en niet naar omkijkennina schreef:Ik doe het wel. Ik schaam me er heel erg voor. En wil er mee stoppen maar ik vind autorijden zo saai, dus het lukt me niet.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Alleen als ik stilsta maar verder echt niet. Vriendin van me doet het wel en slingert zo de weg over, doodeng!!! Mafkees.
_Poppy_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 178
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13
Absoluut niet. Facebook, WA en sms-jes kunnen wachten tot ik thuis ben. Als het heel dringend is, staat mijn telefoon op de handsfree geschakeld en zou ik wel opnemen.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Hééél soms typ ik twee woorden op whats app als ik voor het stoplicht stil sta. Maar dan voel ik me al zo zenuwachtig, nu kan ik handsfree bellen, dat vind ik veel fijner. Al moet je daar ook nog wat handelingen voor uitvoeren wil het werken, net als de TomTom, zo irritant dat je die moet aandacht moet geven tijdens het rijden. Ik vind het heel gevaarlijk.
Lot- Fluisteraar
- Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12
Nee dat doe ik echt niet.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Nee!
En wat ik er vind dat andere het wel doen, gevaarlijk!
En wat ik er vind dat andere het wel doen, gevaarlijk!
Anousch91- Fluisteraar
- Aantal berichten : 242
Punten : 250
Registratiedatum : 29-12-11
Absoluut niet.
En iedereen die het wel doet mag van mij een bekeuring krijgen. En gelukkig is dat wettelijk ook zo geregeld. Want je mag de telefoon achter het stuur gewoon niet vasthouden.
En iedereen die het wel doet mag van mij een bekeuring krijgen. En gelukkig is dat wettelijk ook zo geregeld. Want je mag de telefoon achter het stuur gewoon niet vasthouden.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Nee dat doe ik absoluut niet. Mijn telefoon blijft in mijn tas als ik in de auto zit.
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Nee, ik doe dat niet en ik vind het ronduit belachelijk dat anderen dat wel doen. Ten eerste vind ik het wel heel sneu als je zo verslaafd bent aan je telefoon dat je er niet eens heel even van af kunt blijven terwijl je aan het rijden bent, en verder breng je er ook anderen mee in gevaar. Wat mij betreft mag de politie hier nog wel wat strenger op gaan controleren en mogen de boetes omhoog.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Ik doe het niet. Die telefoon komt pas in mijn handen wanneer de auto stil staat en de sleutel geen contact maakt. Het zullen maar net die paar secondes zijn waarin je je eigen leven of dat van een ander naar de tering helpt.
Willem- Prater
- Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12
Dit is ook een bekend filmpje trouwens, als waarschuwing. Behoorlijk indrukwekkend, ook al is het geacteerd.
Ik heb nooit mijn telefoon in mijn handen tijdens het rijden, ik heb mijn aandacht nodig voor het verkeer.
Ik heb nooit mijn telefoon in mijn handen tijdens het rijden, ik heb mijn aandacht nodig voor het verkeer.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Nee smsen en whatsappen en al van dat doe ik niet als ik rijd.
Ik heb handsfree bellen in mijn auto, dat zit er fabrieksaf in en bellen doe ik dus wel eens. Ik kan het bedienen op mijn stuur, en op een touchscreen in mijn auto. Dat is het enige, en dan vaak zijn het alleen korte gesprekken want ook dan word je soms toch afgeleid.
Ik heb handsfree bellen in mijn auto, dat zit er fabrieksaf in en bellen doe ik dus wel eens. Ik kan het bedienen op mijn stuur, en op een touchscreen in mijn auto. Dat is het enige, en dan vaak zijn het alleen korte gesprekken want ook dan word je soms toch afgeleid.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Ik doe het niet. Word helemaal naar van die docu en dat andere filmpje
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Ja dat filmpje wilde ik ook net plaatsen. Vind dat zo heftig!Alex schreef:Dit is ook een bekend filmpje trouwens, als waarschuwing. Behoorlijk indrukwekkend, ook al is het geacteerd.
En nee ik sms absoluut niet achter het stuur! Levensgevaarlijk, voor je het weet rijd je op de andere weghelft.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Ik sms/ whatsapp/ bel niet onder het rijden. Wel als ik stil sta wil ik nog weleens even kijken.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Als ik achter het stuur zit echt niet. Zelf bellen handsfree vind ik al irritant omdat ik daardoor wordt afgeleid. Ik kan er ook heel slecht tegen als ik mensen met hun telefoon in de hand achter het stuur zie zitten. Zeker als ik op de motor ziet, want je kijk gedrag is echt veel minder en als motorrijder ben je dan zoveel kwetsbaarder en veel meer de sjaak
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Nope. Ik doe het niet en ik 'kan' het ook niet. Ik slinger dan alle kanten op.
Achter het stuur kan ik ook niet eten, drinken of roken. Pakjes drinken gaat nog wel, maar flesjes?? Binnen no time plak ik van top tot teen.
Achter het stuur kan ik ook niet eten, drinken of roken. Pakjes drinken gaat nog wel, maar flesjes?? Binnen no time plak ik van top tot teen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik doe het nooit. Heb er ook een hekel aan als mijn man het doet. Ik vind het bloedirritant dat mensen op die manier een gevaar worden voor andere weggebruikers.
Framboos- Fluisteraar
- Aantal berichten : 81
Punten : 83
Registratiedatum : 06-08-13
Absoluut niet.
Surya- Fluisteraar
- Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13
Ik bel of sms nooit als ik achter het stuur zit, ik check wel af en toe facebook als ik in de file sta maar daar wil ik ook mee stoppen.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: