Smartphone in de auto...de gevaren
+37
Bimbam
Rouxxxe
Happinaz
Toet
Feline
Eep
Snoes
Caramba
Moira
Parisienne
Elliot
Esperanza
Rovine
Roxi3
Surya
Framboos
Rush
silly-one
CCC
M@niek
Ayla
JustMeDaan
Alex
Willem
Mizz_S
Sorella
Nyx
Anousch91
Urban Naked
Lot
mzcharlotte
_Poppy_
Fayebella
Floor
Siem
nina
Gympie
41 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Smartphone in de auto...de gevaren
"Daar wil ik mee stoppen."
Doe het dan gewoon. Nu.
Vorige week ben ik bijna doodgereden door een troela die meer aandacht had voor haar telefoon.
Had ze wel meteen de primeur op facebook. "Hahah! Heb iemand doodgereden. Oepsie."
Doe het dan gewoon. Nu.
Vorige week ben ik bijna doodgereden door een troela die meer aandacht had voor haar telefoon.
Had ze wel meteen de primeur op facebook. "Hahah! Heb iemand doodgereden. Oepsie."
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Als ik met m'n telefoon bezig ben kan ik niet meer autorijden, dan slinger ik alle kanten op.
Ik heb alleen een enkele keer in de file een berichtje gestuurd naar m'n werk dat ik later was, maar zelfs dat vind ik al eng.
Ik heb alleen een enkele keer in de file een berichtje gestuurd naar m'n werk dat ik later was, maar zelfs dat vind ik al eng.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Ik kijk eigenlijk nooit op mijn telefoon als ik aan het autorijden ben. Ik heb geen carkit, dus als ik gebeld wordt kijk ik alleen even op het beginscherm wie het is. Als ik denk dat het belangrijk is zet ik de auto even aan de kant (indien mogelijk natuurlijk) en bel ik even terug.
Naar aanleiding van dit topic ben ik trouwens wel benieuwd of er hier forummers zijn die bijvoorbeeld hun make-up bijwerken in de auto. Ik kom echt de raarste dingen tegen onderweg merk ik. Vanmorgen zat er een man naast mij op de weg de krant te lezen terwijl hij aan het rijden was..
Naar aanleiding van dit topic ben ik trouwens wel benieuwd of er hier forummers zijn die bijvoorbeeld hun make-up bijwerken in de auto. Ik kom echt de raarste dingen tegen onderweg merk ik. Vanmorgen zat er een man naast mij op de weg de krant te lezen terwijl hij aan het rijden was..
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Nee hoor, dat doe ik niet. De telefoon zit in mijn tas of ligt naast me op de stoel van de bijrijder. Ik heb op mijn telefoon een speciale instelling in 'auto-modus'. Daarbij kan je met 1 handeling opnemen, waarna het gesprek gelijk op luidspreker staat. Ook hebben we een handsfree set, maar die vergeet ik soms nog weleens.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik sms absoluut niet tijdens het rijden! Hooguit als ik een sms krijg dat ik even kijk van wie die is, maar meestal dat ook niet. Als ik alleen rij ben ik trouwens nooit langer dan een half uurtje onderweg en op langere stukken is mijn vriend er eigenlijk altijd bij. Dan checkt hij mijn telefoon als er iets is. We eten en drinken dan ook, maar geven het aan elkaar aan, dus niet dat ik de fles nog moet openen of mijn brood nog uit het zakje moet halen als ik aan het rijden ben. De boete is hier trouwens ook iets van 700 euro, dan laat je het wel! Zou van mij in Nederland ook zo mogen zijn.
Gast- Gast
Nee, absoluut niet. Nooit.
Vorige week nog iemand die bijna tegen mijn auto reed, omdat hij aan het bellen of whatever was. Ik zag het net op tijd en kon hem nog met moeite ontwijken (door op het verhoogde fietspad te schieten...).
Vorige week nog iemand die bijna tegen mijn auto reed, omdat hij aan het bellen of whatever was. Ik zag het net op tijd en kon hem nog met moeite ontwijken (door op het verhoogde fietspad te schieten...).
Moira- Fluisteraar
- Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13
Ik bel wel als ik rij, zet telefoon op luidspreker en leg hem op mijn schoot neer. SMS sturen doe ik zeer zelden. Hoe fout ook. Telefoon ligt in de tas, maar tas ligt altijd op bijrijdersstoel, kan er altijd bij. Kan trouwens zoveel dingen tegelijk als ik rij, dingen opschrijven etc.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Dit bedoelde ik dus in mijn vorige post. Fijn dat jij dat allemaal denkt te kunnen, maar doordat jij met hele andere dingen bezig bent dan rijden vertraagd je reactievermogen. Zo kunnen er hele nare ongelukken gebeuren.Caramba schreef:Ik bel wel als ik rij, zet telefoon op luidspreker en leg hem op mijn schoot neer. SMS sturen doe ik zeer zelden. Hoe fout ook. Telefoon ligt in de tas, maar tas ligt altijd op bijrijdersstoel, kan er altijd bij. Kan trouwens zoveel dingen tegelijk als ik rij, dingen opschrijven etc.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Maar heb je je tas dan open liggen op de bijrijdersstoel?Caramba schreef:Ik bel wel als ik rij, zet telefoon op luidspreker en leg hem op mijn schoot neer. SMS sturen doe ik zeer zelden. Hoe fout ook. Telefoon ligt in de tas, maar tas ligt altijd op bijrijdersstoel, kan er altijd bij. Kan trouwens zoveel dingen tegelijk als ik rij, dingen opschrijven etc.
Ik had dat ook altijd tot een vriendin van mij op een verlaten landweggetje met haar auto over de kop vloog en op de kop terecht kwam. Daardoor was haar tas geleegd in de auto en kon ze haar telefoon niet meer vinden. Ze moest toen wachten tot er iemand langs kwam.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Nee, dat doe ik niet. Héééél sporadisch durf ik nog wel eens mijn telefoon op te nemen, maar ook dat liever niet.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn telefoon zit in mijn tas, en daar blijft hij tot ik de sleutel uit het contact heb gehaald. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ik door een onnodig smsje of telefoontje iemands leven op het spel zet. Onderweg zie je de meest gekke dingen inderdaad. Krant lezen, make-up bijwerken, zelfs een bestuurder die zijn been uit het raam had gehangen om te luchten. :OHoe moeilijk is het om je voor een klein deel van de dag even te concentreren op 1 taak?
Laatst aangepast door Eep op di 13 aug 2013 - 22:31; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : .)
Eep- Fluisteraar
- Aantal berichten : 81
Punten : 85
Registratiedatum : 26-06-13
Als je een automaat rijdt kan je natuurlijk altijd 1 been uit het raam hangen.
Rush- Lady Post-a-lot
Wel eens gezien dat iemand een boek zat te lezen achter het stuur. Dat doe ik dan weer niet.
Caramba- Ratel
Ik bel wel handsfree (met oortjes) in als ik naar huis rijd. Heb trouwens altijd de neiging om heel hard te toeteren als ik weer zo'n dom meisje in een Mini heen en weer zie slingeren omdat ze zit te appen.
Heb ook wel eens een man gezien die zich aan het scheren was.
Heb ook wel eens een man gezien die zich aan het scheren was.
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Mijn tas ligt ook standaard op de bijrijder stoel. Ik kijk dus soms ook even tussendoor, maar alleen bij stoplichten als ik stil sta. Het gaat ongelooflijk snel, hoe goed je ook denkt dat je van alles kan doen onder het rijden. Het is echt niet verantwoord.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ontzéttend moeilijk voor sommige mensen, helaas. Ik kan me ook totaal niet concentreren op één ding. Ik deed dan ook vanalles tegelijk in de auto. Roken, eten, drinken, opmaken, m'n haar doen.. Mijn telefoon gebruikte ik overigens nooit achter het stuur, hoogstens even bij het stoplicht kijken hoe laat het is o.i.d.Eep schreef:Mijn telefoon zit in mijn tas, en daar blijft hij tot ik de sleutel uit het contact heb gehaald. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ik door een onnodig smsje of telefoontje iemands leven op het spel zet. Onderweg zie je de meest gekke dingen inderdaad. Krant lezen, make-up bijwerken, zelfs een bestuurder die zijn been uit het raam had gehangen om te luchten. Hoe moeilijk is het om je voor een klein deel van de dag even te concentreren op 1 taak?
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik ben ook schuldig. Ik voel me daar wel ook altijd schuldig over. :-). En ik heb mij voorgenomen om het niet meer te doen en dat gaat redelijk goed.
Ik doe het overigens nooit wanneer de kinderen bij mij in de auto zitten. BEetje hypocriet, maar dat vind ik dan wel weer een brug te ver ofzo. Het slaat ook nergens op, mijn leven op het spel voor een WA.
Nee, bij deze: Ik kap ermee!
Ik doe het overigens nooit wanneer de kinderen bij mij in de auto zitten. BEetje hypocriet, maar dat vind ik dan wel weer een brug te ver ofzo. Het slaat ook nergens op, mijn leven op het spel voor een WA.
Nee, bij deze: Ik kap ermee!
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10
Ik verstuur wel eens wat tijdens het rijden ja.. Maar vaak is het dan even snel en kort een berichtje dat ik er aan kom b.v. Ik ga niet uitgebreid whatsappen. Als ik in de file sta wil ik ook nog wel eens een blik op mn telefoon werpen.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Dat lijkt me nou niet bepaald comfortabel, een been uit het raam en de andere op het gaspedaal/rem. Maar misschien zijn mijn benen daar te kort voor...?Rush schreef:Als je een automaat rijdt kan je natuurlijk altijd 1 been uit het raam hangen.
On topic, ik gebruik mijn telefoon niet tijdens het autorijden. Heb er een hekel aan als mensen het wel doen, want ze gaan er toch altijd van slingeren/langzamer van rijden of weet ik veel wat voor andere gevaarlijke dingen uithalen.
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11
Ik zou er ook enorm raar bij zitten, maar ik zie het wel vaker in de zomer, dus blijkbaar 'zit' het bij sommige wel prettig.Bimbam schreef:Dat lijkt me nou niet bepaald comfortabel, een been uit het raam en de andere op het gaspedaal/rem. Maar misschien zijn mijn benen daar te kort voor...?Rush schreef:Als je een automaat rijdt kan je natuurlijk altijd 1 been uit het raam hangen.
On topic, ik gebruik mijn telefoon niet tijdens het autorijden. Heb er een hekel aan als mensen het wel doen, want ze gaan er toch altijd van slingeren/langzamer van rijden of weet ik veel wat voor andere gevaarlijke dingen uithalen.
Rush- Lady Post-a-lot
Ik vind het onwijs dom als mensen met hun telefoon zitten te spelen in de auto. Of een boek lezen, make up opdoen of hun haar zitten te doen. Ik snap best dat het voor sommige mensen moeilijk is om 1 ding tegelijk te doen, maar naast dat dat wel een heel makkelijk excuus is, kom daar maar eens mee aan als je er 1 dood hebt gereden, je kon het kennelijk tijdens het rijexamen ook volhouden, en kun je het niet volhouden rij dan geen auto.
Er zijn zat voorlichtingsfilpmjes die laten zien dat je er veel minder snel bij bent als er wel ineens iets gebeurt.
Ik leg trouwens mijn tas altijd op de grond aan de bijrijderskant, een kennis van mij heeft een keer gehad dat er in een bocht iets van de bijrijdersstoel vloog, onder zijn pedalen. Dus daar ben ik een beetje bang voor.
Ik reed van de week achter een mens die de hele tijd achterstevoren in de auto zat, bezig met baby op de achterbank. Lekker te slingeren, en met 60 invoegen op de snelweg. Levensgevaarlijk.
Er zijn zat voorlichtingsfilpmjes die laten zien dat je er veel minder snel bij bent als er wel ineens iets gebeurt.
Ik leg trouwens mijn tas altijd op de grond aan de bijrijderskant, een kennis van mij heeft een keer gehad dat er in een bocht iets van de bijrijdersstoel vloog, onder zijn pedalen. Dus daar ben ik een beetje bang voor.
Ik reed van de week achter een mens die de hele tijd achterstevoren in de auto zat, bezig met baby op de achterbank. Lekker te slingeren, en met 60 invoegen op de snelweg. Levensgevaarlijk.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Ik bel soms handsfree in de auto, hebben een carkit in de auto die automatisch contact maakt met je telefoon. Maar de telefoon in mijn hand houden en gebruiken tijdens het rijden, nee! Ik denk ook dat er verschil zit in mensen die hun rijbewijs al hadden toen er nog gewoon gebeld mocht worden achter het stuur, dat je dat toch meer gewend bent.
Weetjewel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 134
Punten : 152
Registratiedatum : 25-07-13
Ook ik ben schuldig. Toen ik nog elke dag met de auto naar mn werk ging (90 km per dag) keek ik vaak op mn telefoon en in de file op Facebook. Is ook wel eens bijna mis gegaan omdat je niet doorhebt dat je voorganger remt. Als ik gebeld werd dan zette ik de auto aan de kant en als dat niet kon dan handsfree of niet opnemen. Nu ga ik elke dag met de trein en hoef ik nog maar 5 km te rijden naar het station. Dan ligt mn telefoon ook gewoon in mn tas. Het zijn meer de lange stukken waar ik moeite mee heb. Heb besloten mn telefoon in mn tas te laten als ik weer eens een lang stuk moet rijden, want het is gewoon écht te gevaarlijk. Vriendin van mij is altijd bezig met haar telefoon als ze rijdt en die slingert soms behoorlijk. En zij rijdt ook nog eens op een vrachtwagen.
Ik zag trouwens ook altijd mensen met make-up bezig in de auto of idd een krant lezen. Daar zou ik nou nooit opkomen.
Ik zag trouwens ook altijd mensen met make-up bezig in de auto of idd een krant lezen. Daar zou ik nou nooit opkomen.
Enelya- Fluisteraar
- Aantal berichten : 147
Punten : 152
Registratiedatum : 21-12-10
Het kan altijd mis gaan. Zo is er al eens iemand op mij ingereden, doordat diegene domweg niet zat op te letten, niet bellen of wat. Mijn neef is door een black out met de vrachtwagen al eens van de weg geraakt. Had een ernstige hoofdwond.
Bellen of wat in de auto is gevaarlijk, weet iedereen. En ben gelukkig niet de enige die dat doet. Het komt vaker voor dat ik het niet dan wel doe. En als ik in de auto bel, dan rijd er nooit iemand voor of achter me, maar heb telefoon nooit aan mijn oor als ik bel. Word ik gebeld, wanneer ik rij, neem ik trouwens niet op.
Dingen opschrijven doe ik niet meer, Dit gebeurde vaak toen ik nog in de thuiszorg werkte, kreeg dan telefoon, na dat telefoontje starte ik de auto en reed weg, daarna schreef ik pas op waar het over ging. Ik schreef dan blindelings, oog had ik op de weg naar het papier keek ik niet eens.
Bellen of wat in de auto is gevaarlijk, weet iedereen. En ben gelukkig niet de enige die dat doet. Het komt vaker voor dat ik het niet dan wel doe. En als ik in de auto bel, dan rijd er nooit iemand voor of achter me, maar heb telefoon nooit aan mijn oor als ik bel. Word ik gebeld, wanneer ik rij, neem ik trouwens niet op.
Dingen opschrijven doe ik niet meer, Dit gebeurde vaak toen ik nog in de thuiszorg werkte, kreeg dan telefoon, na dat telefoontje starte ik de auto en reed weg, daarna schreef ik pas op waar het over ging. Ik schreef dan blindelings, oog had ik op de weg naar het papier keek ik niet eens.
Caramba- Ratel
Nee ik gebruik mijn telefoon niet in de auto, dat heb ik nog nooit gedaan en zal ik ook nooit doen.
Elke keer als ik iemand slingerend over de weg zie rijden neem ik mij dat weer voor.
Elke keer als ik iemand slingerend over de weg zie rijden neem ik mij dat weer voor.
Hannah_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 66
Punten : 72
Registratiedatum : 12-06-13
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: