Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke dingen zou je nóóit doen...

+14
koNijntje
Caroow
Sun88
Jade
Esmee
Happydobby
Floor
Sophiee
Annemie
Knillis
Twellie
Sea of Trees
Parel
MissBitchy
18 plaatsers

Ga naar beneden

Welke dingen zou je nóóit doen... Empty Welke dingen zou je nóóit doen...

Bericht  MissBitchy ma 12 aug 2013 - 0:51

....maar nu je daadwerkelijk kids hebt, doe je het toch wel?

Ik merk nu dat mijn vriend en ik toch behoorlijk wat vooroordelen/opvattingen hadden wat in de praktijk gewoon niet zo werkt.
Ik zou bijvoorbeeld écht geen speen geven... Nou de eerste week had meneertje 'm al hoor laughcry 

En we vonden het altijd maar raar als je 's avonds laat nog mensen met een kinderwagen op straat zagen lopen. Dan dachten we echt: ja jullie willen kinderen, dan kun je niet meer altijd maar weggaan want ze moeten gewoon op tijd naar bed.
Maarja, als je baby de hele dag niet wilt slapen en loopt te brullen en wel rustig is als het in de kinderwagen ligt, dan loop je idd om 23.00u 's avonds nog over straat met je kind Laughing 

Wat dachten jullie dat je echt niet zou doen/geven/willen etc. voordat je kinderen had en nu toch gebeurt?
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke dingen zou je nóóit doen... Empty Re: Welke dingen zou je nóóit doen...

Bericht  Parel ma 12 aug 2013 - 0:54

Mijn vinger nat maken en dan viezigheid uit haar mondhoek vegen laughcry Mijn moeder er regelmatig voor vervloekt haha, maar nu al gefaald.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke dingen zou je nóóit doen... Empty Re: Welke dingen zou je nóóit doen...

Bericht  Sea of Trees ma 12 aug 2013 - 0:55

Ik geef toch wel meer toe dan ik dacht. Ook met borstvoeding was ik heel stellig, mijn kind moest en zou minimaal 6 maanden borstvoeding krijgen...met 3 maanden ben ik gestopt.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke dingen zou je nóóit doen... Empty Re: Welke dingen zou je nóóit doen...

Bericht  Twellie ma 12 aug 2013 - 0:57

Ik dacht dat ik best streng doch rechtvaardig zou zijn met duidelijke regels. Ik ben eigenlijk best flexibel en er is veel in overleg mogelijk en ben bereid om een compromis te sluiten als dochter en ik ons daar beiden in kunnen vinden.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke dingen zou je nóóit doen... Empty Re: Welke dingen zou je nóóit doen...

Bericht  Knillis ma 12 aug 2013 - 0:57

Haha Parel ja inderdaad, ik vond het zo smerig als mijn moeder dat deed en ik betrap mezelf er ook op!

Never nooit een speen: gefaald
Heeeeel consequent zijn: gefaald
Ze niet verwennen: gefaald
Weinig tv kijken: gefaald 

Laughing
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke dingen zou je nóóit doen... Empty Re: Welke dingen zou je nóóit doen...

Bericht  Annemie ma 12 aug 2013 - 1:00

Ik vind het verschrikkelijk als een kindje van een jaar nog een speen heeft, gelukkig heeft mijn zoontje maar een enkele keer een speen gehad, met 2 mnd ofzo gebruikte ik die al niet meer. Nou denk ik bij deze weer hetzelfde, dus deze ook liever geen speen, we zullen zien.
Ik wilde tot 1 jaar potjes voeding geven, maar hij heeft wel meer dan 2 jaar potjes gekregen.
Ik wilde eigenlijk niet chanteren of hoe zeg je dat, maar het is nou vaak zo, als jij dit doet, dan krijg je van mij dit of dat, dat had ik ook liever niet gedaan, want nou doet hij bijna alleen maar iets als hij er wat voor krijgt.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke dingen zou je nóóit doen... Empty Re: Welke dingen zou je nóóit doen...

Bericht  Sophiee ma 12 aug 2013 - 1:06

Knillis schreef:Haha Parel ja inderdaad, ik vond het zo smerig als mijn moeder dat deed en ik betrap mezelf er ook op!

Never nooit een speen: gefaald
Heeeeel consequent zijn: gefaald
Ze niet verwennen: gefaald
Weinig tv kijken: gefaald 

Laughing
Same here! Ik ben echt veel toegeeflijker dan ik van tevoren dacht. Ik vond mezelf altijd heel autoritatief.. Op mn werk ben ik dat echt, maar bij mijn eigen kind vind ik dat toch lastiger.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke dingen zou je nóóit doen... Empty Re: Welke dingen zou je nóóit doen...

Bericht  Floor ma 12 aug 2013 - 1:11

ik zou nooit zonder mijn kind op vakantie gaan... Embarassed maar we hebben geboekt voor volgend jaar, 10 dagen zonder hem.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke dingen zou je nóóit doen... Empty Re: Welke dingen zou je nóóit doen...

Bericht  Happydobby ma 12 aug 2013 - 1:17

Floor schreef:ik zou nooit zonder mijn kind op vakantie gaan... Embarassed maar we hebben geboekt voor volgend jaar, 10 dagen zonder hem.
Dat is ook lekker!




Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke dingen zou je nóóit doen... Empty Re: Welke dingen zou je nóóit doen...

Bericht  Esmee ma 12 aug 2013 - 1:22

Ik kan eigenlijk niets bedenken. De meeste dingen die ik mij tijdens de zwangerschap had voorgenomen, doe ik nu ook gewoon. Scheelt misschien dat ik voor mijn zwangerschap er nog niet zo heel veel mee bezig was.

Weinig tv is hier weinig tv. Ik vind ook niet als het een keer een week wat meer tv is door slecht weer of ziek zijn, dat je dan meteen gefaald hebt in die regel. In de norm blijft het hier weinig tv.
Esmee
Esmee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke dingen zou je nóóit doen... Empty Re: Welke dingen zou je nóóit doen...

Bericht  Jade ma 12 aug 2013 - 3:02

Ik wilde perse 6 maanden (of langer) borstvoeding geven! Na 10 weken fulltime kolven en heel veel geknoei, ben ik alsnog gestopt.

Ik wilde R. geen speen geven. Na 3 weken heb ik hem toch gegeven, nu wil ze geen speen meer maar een duim! laughcry 

Ik wilde niet voor de 6 maanden met bijvoeding beginnen, en nu twijfel ik soms om toch niet wat eerder te beginnen. Gelukkig is mijn vriend wel standvastig. :P

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke dingen zou je nóóit doen... Empty Re: Welke dingen zou je nóóit doen...

Bericht  Sun88 ma 12 aug 2013 - 3:22

Geen speen, heeft hij toch. Ik vond/vind het echt onzin als baby s tv kijken, maar soms is hij zo jengelig en moet ik toch echt even mijn handen vrij hebben, voor de tv is hij stil, kijkt aandachtig. Bijvoorbeeld s ochtends als ik moet aankleden of in de avond met koken.

Oh ja en ik dacht van te voren altijd dat ik niet zo n "zeur" moeder zou worden die totaal niet flexibel is met slaapjes. Maar hier ben ik echt stipt in,dan is hij de tijd dat hij wakker is lekker vrolijk.
Toen ik begon met bijvoeden zei ik, alles vers. Maar er gaat geregeld een potje in als wij iets weten wat hij nog niet mag of als ik makkelijk wil doen met fruit. Hij smult ervan.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke dingen zou je nóóit doen... Empty Re: Welke dingen zou je nóóit doen...

Bericht  MissBitchy ma 12 aug 2013 - 3:24

Sun88 schreef:Geen speen, heeft hij toch. Ik vond/vind het echt onzin als baby s tv kijken, maar soms is hij zo jengelig en moet ik toch echt even mijn handen vrij hebben, voor de tv is hij stil, kijkt aandachtig. Bijvoorbeeld s ochtends als ik moet aankleden of in de avond met koken.

Oh ja en ik dacht van te voren altijd dat ik niet zo n "zeur" moeder zou worden die totaal niet flexibel is met slaapjes. Maar hier ben ik echt stipt in,dan is hij de tijd dat hij wakker is lekker vrolijk.
Toen ik begon met bijvoeden zei ik, alles vers. Maar er gaat geregeld een potje in als wij iets weten wat hij nog niet mag of als ik makkelijk wil doen met fruit. Hij smult ervan.
Herkenbaar!
Ik zou gewoon lekker overal naar toe gaan met m'n kind, hij leert heus wel om overal en nergens te slapen, lekker makkelijk zo'n flexibel kind... Nou helaas pindakaas; rust, ritme en regelmaat zijn hier toverwoorden! Als we op pad gaan, slaapt hij standaard niet. Tis niet dat we nu helemaal niet meer weggaan natuurlijk, maar probeer toch ook wel om af en toe om z'n slaapjes heen te plannen.
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke dingen zou je nóóit doen... Empty Re: Welke dingen zou je nóóit doen...

Bericht  Caroow ma 12 aug 2013 - 3:26

Ik zou nooit op het werk gaan kolven, wat een gedoe. Gewoon lekker makkelijk een flesje er in na mijn verlof. Nou, R drinkt nog steeds lekker bij mij, ik kolf overal en nergens en voed ook overal.

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke dingen zou je nóóit doen... Empty Re: Welke dingen zou je nóóit doen...

Bericht  koNijntje ma 12 aug 2013 - 3:31

Caroow schreef:Ik zou nooit op het werk gaan kolven, wat een gedoe. Gewoon lekker makkelijk een flesje er in na mijn verlof. Nou, R drinkt nog steeds lekker bij mij, ik kolf overal en nergens en voed ook overal.

dat riep ik ook, maar toch wil ik het gaan proberen, stoppen kan altijd nog..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke dingen zou je nóóit doen... Empty Re: Welke dingen zou je nóóit doen...

Bericht  *Lieke* ma 12 aug 2013 - 4:14

Oh wat lekker Floor!!

Ik herken veel dingen. Vooral wat Sun zegt: hier gaan er ook wel potjes in, vooral omdat het net even sneller is.

Bij mijn oudste is het principe: eerst een gezonde boterham en dan iets zoetigs. Maar als hij laat is voor school, heb ik niet altijd zin in de 'gezonde boterhammendiscussie'.....

Het stukje geen tv voor de jongste gaat hier ook niet op. Hij kijkt graag mee met zijn grote broer
*Lieke*
*Lieke*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke dingen zou je nóóit doen... Empty Re: Welke dingen zou je nóóit doen...

Bericht  Emmayes ma 12 aug 2013 - 5:43

Haha grappig topic. Ik ben 15 weken zwanger en heb ook al mijn principes; geen speen en zeker niet als het kind al best groot is, dat vind ik afschuwelijk, borstvoeding minimaal 6 maanden, heel consequent zijn. Ik ben benieuwd ;-)
Emmayes
Emmayes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 141
Punten : 139
Registratiedatum : 01-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke dingen zou je nóóit doen... Empty Re: Welke dingen zou je nóóit doen...

Bericht  Susan ma 12 aug 2013 - 6:35

Ik ben nooit heel stellig geweest, maar ik heb wel meer potjes gegeven dan ik wilde en ze kijken ook meer televisie dan ik me had voorgenomen. Ik dacht ook dat ik er makkelijker in zou zijn om ze 's avonds mee te nemen en dan daar op bed te leggen tot we naar huis gaan (of, toen ze baby waren, in de wagenbak laten slapen in een rustig kamertje) maar dat heb ik ook nooit gedaan.

Verder zijn er heel veel dingen die anders gaan omdat de situatie anders is, daar had ik me logischerwijs nooit een voorstelling van kunnen maken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke dingen zou je nóóit doen... Empty Re: Welke dingen zou je nóóit doen...

Bericht  Snoes ma 12 aug 2013 - 22:35

Ik zei altijd dat de baby vanaf het begin op zijn eigen kamertje zou slapen, maar hij heef toch nog 3 maanden bij ons op de kamer geslapen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke dingen zou je nóóit doen... Empty Re: Welke dingen zou je nóóit doen...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum