Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kleding maten

+6
SarahKey
Susan
mauwmauw
Twellie
Blair
Sun88
10 plaatsers

Ga naar beneden

kleding maten Empty kleding maten

Bericht  Sun88 vr 9 aug 2013 - 0:18

Even een vraag, mijn zoontje zit nu in al geruime tijd in maat 74, sommige merken worden wat kleiner, meeste zit goed. Nu is hij 76cm. Ik heb een vest gezien van z8 waarvan ik wil dat hij het zo in november, december aankan. Dingen van z8 in 74 zitten nu nog heel goed. Zal ik dan een 80 of 86 nemen? Hoelang zitten kinderen gemiddeld in maat 80? Ik heb namelijk ook een winterjas gekocht vorig jaar, van lief! In maat 80,.zou hij die tot december kunnen dragen? Anders wil ik m verkopen, kaartjes zitten er nog aan.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

kleding maten Empty Re: kleding maten

Bericht  Blair vr 9 aug 2013 - 0:20

J ging toen ie maat 74 had opeens heel rap omhoog. Ik vind het zelf ook moeilijk al zo vroeg winterkleding te kopen. Omdat ik nooit weet wanneer hij een spurt krijgt.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleding maten Empty Re: kleding maten

Bericht  Twellie vr 9 aug 2013 - 0:25

Mhm, da's net moeilijk: 4 a 5 maanden verder zou ik denk ik nog gokken op maat 80. Maar als hij een spurtje krijgt is het natuurlijk alweer te klein...
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

kleding maten Empty Re: kleding maten

Bericht  mauwmauw vr 9 aug 2013 - 1:59

verschil echt per kind.v heeft echt bijna een jaar in 74 gezeten. En broeken heeft hij nu van 80 tot 92 aan.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleding maten Empty Re: kleding maten

Bericht  Susan vr 9 aug 2013 - 2:20

Dat verschilt per kind inderdaad, sommige kinderen zitten een jaar in maat 80, sommige kinderen twee maanden en sommige kinderen slaan maat 80 over omdat ze een groeispurt maken en gaan meteen naar maat 86. Dat is zo lastig met baby's en kleding op de groei kopen. Ik heb heel Yrsa's zomergarderobe in maat 74 gekocht, maar ze heeft tot haar eerste verjaardag in maat 68 gezeten, dus alles wat ik had gekocht was te groot. Het jaar daarop paste het wel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleding maten Empty Re: kleding maten

Bericht  SarahKey vr 9 aug 2013 - 3:34

Ik zou maat 86 kopen want hij zal ook vast een trui/vest aan hebben in de herfst/winter en dan zit alles toch wat fijner. Nu vind ik ik z8 qua jassen niet ruim vallen. S heeft voor het najaar een borgvest maat 92/98 (of alleen 92 nu twijfel ik) terwijl hij nog maat 80 heeft maar het past allemaal best. Gisteren even gepast en alleen de mouwen moeten nog even wat om.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

kleding maten Empty Re: kleding maten

Bericht  slaatje vr 9 aug 2013 - 5:35

Susan schreef:Dat verschilt per kind inderdaad, sommige kinderen zitten een jaar in maat 80, sommige kinderen twee maanden en sommige kinderen slaan maat 80 over omdat ze een groeispurt maken en gaan meteen naar maat 86. Dat is zo lastig met baby's en kleding op de groei kopen. Ik heb heel Yrsa's zomergarderobe in maat 74 gekocht, maar ze heeft tot haar eerste verjaardag in maat 68 gezeten, dus alles wat ik had gekocht was te groot. Het jaar daarop paste het wel.
 Hier zit M. nu in een groeispurt. Die heeft weer bijna niet in maat 68 gezeten. En dat terwijl we zoveel van kraamvisite hebben gekregen. Het is idd per kind verschillend. M. heeft in maat 50 ongeveer 6 tot 8 weken gezeten, waar een andere baby maat 50 weer zo overslaat.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

kleding maten Empty Re: kleding maten

Bericht  loesje vr 9 aug 2013 - 5:44

dat verschilt echt per kind mijn zoontje heeft bijna niet in 74 gezeten ging gelijk door naar 80 terwijl mijn dochter al een tijdje in 74 zit.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

kleding maten Empty Re: kleding maten

Bericht  Sun88 vr 9 aug 2013 - 7:32

Dan speel ik op safe eb ga voor 86, beter de mouwen omslaan dan dat het te klein valt! Thnx.voor jullie antwoorden, inderdaad al erg veel verschillen bij de kindjes
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

kleding maten Empty Re: kleding maten

Bericht  Flower_L vr 9 aug 2013 - 8:32

hier ging l heel snel door 80, en bleef heeeeeeel lang in 86 voor mijn gevoel. Had op een gegeven moment zijn kleertjes in 86 wel een keer gezien, maar 92 bleef maar in die kast liggen smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kleding maten Empty Re: kleding maten

Bericht  Printje vr 9 aug 2013 - 8:33

R is juist heel lang blijven hangen in de maten na 80. Hij heeft 80-86 wel meer dan een jaar aan gehad. Nu zit hij ook alweer een hele lange tijd in 92-98 Het is altijd lastig inschatten vind ik.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleding maten Empty Re: kleding maten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum