Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke/wat voor fotocamera?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Welke/wat voor fotocamera? Empty Welke/wat voor fotocamera?

Bericht  Arwyn do 8 aug 2013 - 7:36

Eigenlijk wil ik toch wel weer eens een fotocamera.
Een paar jaar geleden had ik er een gekocht, maar die heb ik eens laten vallen waardoor de lens nu scheef is en hij dus niet meer goed werkt.. Sad
Foto's maak ik nu met mijn telefoon. Voor dagelijks gebruik op zich prima, maar soms wil ik ook eens wat mooiere foto's kunnen maken. Nou is het punt alleen dat ik er totaal geen verstand van heb en dus geen idee heb wat voor camera ik wil!
Fotograferen is niet echt mijn hobby en dat zal het ook niet worden, dus een spiegelreflex is niet aan mij besteed, maar wat dan? Een simpele compact camera is misschien wel iets beter dan die van mijn telefoon, maar of het veel verschil is, geen idee. Zo'n Nikon 1 lijkt me ook wel wat, maar is dat wel weer iets voor beginners?

Iemand tips?
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke/wat voor fotocamera? Empty Re: Welke/wat voor fotocamera?

Bericht  Susan do 8 aug 2013 - 7:39

Als ik nu een camera met vaste lens zou kopen, zou ik voor de Panasonic Lumix FZ200 gaan, daar hoor ik heel goede verhalen over, vooral dat de lens heel lichtgevoelig is.

De Nikon 1 is geen spiegelreflexcamera, maar een systeemcamera en daarbij moet je ook zelf lenzen verwisselen, volgens mij is dat niet heel veel simpeler. Als het je niet om het wisselen van de lenzen gaat dan kun je het met een spiegelreflex ook simpel houden, het is maar waar je voor kiest en hoe je het wil doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Atelier Madame do 8 aug 2013 - 7:47

Ik heb hele goede ervaring met Panasonic, en dan de lumix serie, ik heb zelf de dmc-tz 7 ofzo, al zeker 3,5 jaar geleden gekocht. Maar maak nog steeds behoorlijk goede foto's.

Waar je naar moet kijken
-aantal pixels
-aantal keer zoom
-mogelijkheden tot zelf instellen em intelligente auto (dan krijg je vaak als goede foto's zonder zelf te hoeven instellen, ideaal voor mensen ie gwn makkelijk willen foto schieten)

Voor de rest ook goede ervaringen met canon, m'n vorige toestel maakte ook hele mooie foto's, was eentje van de powershotserie
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Arwyn do 8 aug 2013 - 7:52

Die Lumix vind ik dan wel weer heel groot..
Voor mij is het echt vooral voor op vakantie bijvoorbeeld, of dagjes weg. Ik vind het dan wel handig als ik mijn camera ook in mijn tas kwijt kan als ik hem niet gebruik en met zo'n camera zit dan gelijk bijna m'n hele tas vol, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Bericht  Susan do 8 aug 2013 - 7:53

Ik heb een compact camera gehad uit die serie, de Panasonic Lumix DMC-TZ10. Ik zou bij zo'n kleine camera juist niet zo naar de megapixels kijken, in elk geval niet per se voor heel veel megapixels kiezen, dat wordt helemaal niet altijd per se mooier. Als een camera een kleinere sensor heeft, krijg je dan al snel veel ruis, dus een korrelig beeld. Ik heb de DMC-TZ30 uitgeprobeerd en ik vond de kwaliteit juist minder dan van de DMC-TZ10.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Aziraphale do 8 aug 2013 - 7:55

Canon PowerShot vond ik altijd heel erg fijn.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan do 8 aug 2013 - 8:01

Arwyn schreef:Die Lumix vind ik dan wel weer heel groot..
Voor mij is het echt vooral voor op vakantie bijvoorbeeld, of dagjes weg. Ik vind het dan wel handig als ik mijn camera ook in mijn tas kwijt kan als ik hem niet gebruik en met zo'n camera zit dan gelijk bijna m'n hele tas vol, haha.
Er is een Sony Cybershot die echt heel goede recensies krijgt, de DSC-RX100 is dat volgens mij, maar die kost wel weer rond de 550 euro. Maar ja, een systeemcamera is ook erg duur, dus misschien ligt het wel binnen je budget.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pancake do 8 aug 2013 - 9:03

Ik heb ook goede ervaringen met de Panasonic Lumix DMC-TZ serie (ik heb nog een TZ-4 en als ik nu lees dat ze al bij 30 zijn.... Dan is de mijne echt heel oud). Als ik een nieuwe zou kopen dan koop ik er denk ik weer een uit die serie.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Arwyn za 10 aug 2013 - 0:47

Donderdagavond verzinnen dat je een camera voor je vakantie 3 dagen later wil is misschien niet zo handig Wink
Ik ga de Panasonic in ieder geval onthouden en na de vakantie zeker even daarnaar kijken!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: