Welke drager voor in de zomer?
+4
Sanne
Liadan
Darius
Slakje
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Welke drager voor in de zomer?
Welke drager is het fijnst voor een pasgeborene in de zomer? En voor jezelf, natuurlijk.
Ik heb dus een Tricot Slen, heerlijk, zeker in de winter, was lekker warm, maar in de zomer gaat hij veel te warm zijn, (voor mezelf dan). Denk ik. Of niet.
Kan ik bij de Tricot Slen blijven? Of toch beter een andere? En welke dan?
Ik heb dus een Tricot Slen, heerlijk, zeker in de winter, was lekker warm, maar in de zomer gaat hij veel te warm zijn, (voor mezelf dan). Denk ik. Of niet.
Kan ik bij de Tricot Slen blijven? Of toch beter een andere? En welke dan?
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Re: Welke drager voor in de zomer?
Hopp das leichte, calin bleu of ellaroo. Heb vandaag de geweven doek van jeansstof van draagdoek.nl gevoeld, en die is ook lekker dun. Maar ik denk dat iedere geweven doek al minder zweterig is dan een tricot.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Zoek je echt een drager, of liever een doek? Tricot slen kun je in de zomer ook gewoon gebruiken, alleen zal hij wel sneller te warm zijn dan een doek of drager. Maargoed, de zomer bevat nog altijd meer dagen van onder de 25, dan boven de 25 graden.
Gast- Gast
Liefst een doek, die vind ik lekker knus.
Misschien kan ik best tot dan wachten om te kijken of het echt nodig is dan... Zou het voor de baby dan ook niet snel te warm zijn?
Misschien kan ik best tot dan wachten om te kijken of het echt nodig is dan... Zou het voor de baby dan ook niet snel te warm zijn?
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Tricot slen vond ik echt niet te doen in de zomer, veel te warm (voor mezelf en de kinderen). Ik heb zelf een ellaroo gehad voor de zomer, die was wel heel fijn, maar moet je wat preciezer knopen. Girasol ging ook prima en was makkelijker te knopen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Girasol vond ik prima in de zomer, ook met echt warm weer. Fijner dan Elllaroo.
Gast- Gast
Ik heb een doek van Vatanai. Dat zijn ook dunnere doeken, maar heb er geen last van dat je veel secuurder moet knopen. Hij beviel mij goed in de zomer.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Warm hier in Regen- en sneeuwland?? Ik zou voor die week zomer die we hebben niet een speciale drager kopen, bestaan er geen vier seizoenendoeken?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Warm hier in Regen- en sneeuwland?? Ik zou voor die week zomer die we hebben niet een speciale drager kopen, bestaan er geen vier seizoenendoeken?
Die ene week dat het echt warm is, is elke doek te warm om te dragen. Ik heb een dunnere doek die voor de zomer prima is, ik en H. hebben het er niet te warm mee gehad. En in de winter heb ik er ook mee gedragen. Andersom is lastiger, een dikke doek in de zomer is vervelender dan een dunne doek in de winter.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Ik heb er ook verder echt geen verstand van. Ik heb op advies van Rejoy, die voors en tegens gaf over bepaalde dragers een Manduca drager gevraagd voor mijn verjaardag, het plan was om hem al te hebben maar tot nu toe og steeds niet besteld.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik heb een Calin Blue (draagdoek) voor de zomer. Afgelopen zomer veel gebruikt. Vond de Girasol echt te warm. Maar je moet wel goed strak knopen met de CB, die is heel dun.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Ik heb een EllaRoo voor in de zomer (en die gebruik ik trouwens in de winter ook wel).
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Slakje, je vond het dragen ook vrij snel zwaar, toch? Ook vanuit dat oogpunt zou ik een geweven doek adviseren, die zijn namelijk veel draagkrachtiger dan tricot doeken. Het vervelendste van dragen met 25+ graden vond ik het huid op huid contact. Dat loste ik op door een hydrofiel tussen t's hoofdje en mij te doen. Dat scheelde heel veel in warmte en plakkerigheid en zo heb ik ook met echte hitte zonder problemen gedragen. Wel met geweven doek dus, tricot lijkt me niet heel fijn met echte warmte.
Gast- Gast
Ik heb een hopp das leichte. Veel dunner dan de girasols die ik heb maar dikker dan bijv. een calin bleu. De denim doek van draagdoek.nl is te vergelijken met een calin bleu (alleen mooier en duurder).
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Soortgelijke onderwerpen
» Welke schoenen wil jij voor de lente/zomer?
» Welke (zwangerschaps-) badkleding voor de zomer?
» kleding voor volgend zomer kopen?
» Slaapzak met mouwen voor het voorjaar/zomer
» Cowboy laarsjes voor de zomer
» Welke (zwangerschaps-) badkleding voor de zomer?
» kleding voor volgend zomer kopen?
» Slaapzak met mouwen voor het voorjaar/zomer
» Cowboy laarsjes voor de zomer
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: