Favoriete pasta?
+19
Zonnetje
SarahKey
Aziraphale
Destino
Sayuri
Boterbloem
litllejoy
Caramba
Nyx
Guus
Sjaantje
Angela_1986
Highway
Middleme
Fortissimo
Punk'd
Kreeftje
Marin
Harrison
23 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Favoriete pasta?
Halloo, wat is jouw favoriete pastagerecht? Ik wil vanavond een lekker pastaatje maken maar ik wil eens iets doen waar ik zelf niet zo snel op kom. Dus vertel!
Harrison- Fluisteraar
- Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13
Re: Favoriete pasta?
Pfff iets echt origineels is nog moeilijk te bedenken
Ik zal paar pogingen doen:
Penne of fussili of vlindertjes met erwtjes, olijfolie en citroen en evt klein beetje creme fraiche of boursin
Penne of spaghetti met Caponata (wat dat is moet je maar even googlen, is een soort zurige mix van aubergine, kappertjes, azijn, paprika, tomaat etc)
Pasta met krokante parmaham er in vind ik ook altijd erg lekker. Gewoon parmaham uitbakken, lekker met wat rucola en parmezaan (soort pizza San Daniele krijg je dan, maar dan met pasta)
Pastagerechten uit de oven vind ik ook altijd heel erg lekker, met wat mascarpone er door bijv, of met wat kaas of paneermeel en dan net van die pastaatjes die er uit steken, zodat die lekker hard worden.
Pfff en ander kan je misschien op FoodGawker nog wat ideetjes op doen voor leuke pasta gerechten!
Ik eet vanavond zelf hele simpele pasta: Tortellini met mozzarella en tomaat.
Ik zal paar pogingen doen:
Penne of fussili of vlindertjes met erwtjes, olijfolie en citroen en evt klein beetje creme fraiche of boursin
Penne of spaghetti met Caponata (wat dat is moet je maar even googlen, is een soort zurige mix van aubergine, kappertjes, azijn, paprika, tomaat etc)
Pasta met krokante parmaham er in vind ik ook altijd erg lekker. Gewoon parmaham uitbakken, lekker met wat rucola en parmezaan (soort pizza San Daniele krijg je dan, maar dan met pasta)
Pastagerechten uit de oven vind ik ook altijd heel erg lekker, met wat mascarpone er door bijv, of met wat kaas of paneermeel en dan net van die pastaatjes die er uit steken, zodat die lekker hard worden.
Pfff en ander kan je misschien op FoodGawker nog wat ideetjes op doen voor leuke pasta gerechten!
Ik eet vanavond zelf hele simpele pasta: Tortellini met mozzarella en tomaat.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik ben bezig zelf ravioli's te maken. Heb 2 verschillende vullingen. 1 met paddestoelen, ricotta, thijm en de andere met tomaat knoflook en gorgonzola. Heb net het deeg gemaakt, en ga zo het deeg draaien. Als ik de ravioli's gekookt heb, verwarm ik ze nog even in wat gesmolten boter met Italiaanse kruiden (salie, thijm, rozemarijn en oregano), en als laatst parmezaanse kaas en rucola erover.
Kreeftje- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Wel saai maar ik hou het meeste van bolognese met wat extra's haha.
Als 'topping' gebruik ik dan heel veel verse basilicum en feta.. Laatst had ik er pijnboompitjes doorheen gedaan of zelf een pesto gemaakt en die erbij. Of buffelmozarella als laatste erbij doen, vind ik ook heerlijk.
Verder gewoon basic met een lading oregano, sali en weet ik veel welke italiaanse kruiden nog meer. Als 'ie maar kruidig is.
Als 'topping' gebruik ik dan heel veel verse basilicum en feta.. Laatst had ik er pijnboompitjes doorheen gedaan of zelf een pesto gemaakt en die erbij. Of buffelmozarella als laatste erbij doen, vind ik ook heerlijk.
Verder gewoon basic met een lading oregano, sali en weet ik veel welke italiaanse kruiden nog meer. Als 'ie maar kruidig is.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Ik heb een simpele lasagne in de oven staan nu :PGewoon lading groente, gehakt, kaas en saus uit een pakje
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Pasta (maakt niet uit wat) met pesto ( ), gehakt, groente en italiaanse kruiden.
Helaas houdt mijn vriend niet echt van pesto...
Helaas houdt mijn vriend niet echt van pesto...
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Pasta met rode pesto, tonijn, creme fraiche en courgette
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
In vergelijking met enkele recepten hier erg simpel maar ik vind het érg lekker! Met dank aan Sjaantje waar ik het laatst voor het eerst heb gegeten; spekjes uitbakken, champignons erbij en evt. paprika of andere groente en pesto. Ik heb het thuis bij gebrek aan iets anders met macaroni gedaan, bij Sjaantje hadden we van die 'pijpjes' pasta.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Penne Rigate was dat, Angela!
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Met truffel olie, biefstuk reepjes, rucola en verse parmezaan!
Of broccoli, kip, peultjes en boursin met een handje wilde cherry tomaatjes erover,
Of met gewokte spinazie, feta kaas en gamba's
Of met kip, room, pesto, rucola en pijnboompitjes
Of met ferookte zalm, creme fraiche en doperwtjes (en een rood uitje)
Offff met gehaktballetjes in paprika roomsaus!
Of broccoli, kip, peultjes en boursin met een handje wilde cherry tomaatjes erover,
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Tagliatelle Carbonara
Carbonara Bertolli uit zak, Hamblokjes, Prei en Cherrytomaten. Heerlijk!
Carbonara Bertolli uit zak, Hamblokjes, Prei en Cherrytomaten. Heerlijk!
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Lasagne met diepvriesspinazie, zalm, citroensap, crème fresh of kruidenkaas, vleestomaat, uitje en geraspte kaas. Heerlijk!
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ik maak ook weleens macaroni met broccoli, tomaat, hamblokjes, spekreepjes in boursain.
Zelf gebruik ik geen boursain maar maak ik zelf een kruidenboter die er door heen doe.
Zelf gebruik ik geen boursain maar maak ik zelf een kruidenboter die er door heen doe.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Guus schreef:Met truffel olie, biefstuk reepjes, rucola en verse parmezaan!
wat voor room gebruik je hiervoor?
Boterbloem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 55
Punten : 59
Registratiedatum : 19-04-13
Lekkeerr, ik had geen tijd meer om te kijken gister maar er zitten een aantal super lekkere ideeen bij. Ga ik proberen!
Harrison- Fluisteraar
- Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13
By far, spaghetti al limone! Saus bestaat uit olijfolie, beetje room, uiteraard geraspte citroen en citroensap, parmezaan of parmeggiano, en zwarte peper, that's it. Zo verrassend fris en lekker! Past goed bij een kalfslapje (eventueel gepaneerd) en spinazie of andere groene bladgroente.
Sayuri- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11
Arrabiata, of pasta pesto.
Pasta pesto eten wij met kip, sperziebonen, paprika, ui en de saus dan van pesto met kookroom.
Pasta pesto eten wij met kip, sperziebonen, paprika, ui en de saus dan van pesto met kookroom.
Destino- Prater
- Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13
Pasta met een tapenade van zongedroogde tomaatjes, knoflook en tijm met daarbij ovengeroosterde cherrytomaatjes, geroosterde pijnboompitten, verkruimelde fetakaas op een bedje van rauwe bladspinazie.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Tagliatelle met kipfilet, spinazie en een roomsausje. Of de variant met broccoli. Ook gewoon bami vind ik erg lekker.
Angela_1986 schreef:In vergelijking met enkele recepten hier erg simpel maar ik vind het érg lekker! Met dank aan Sjaantje waar ik het laatst voor het eerst heb gegeten; spekjes uitbakken, champignons erbij en evt. paprika of andere groente en pesto. Ik heb het thuis bij gebrek aan iets anders met macaroni gedaan, bij Sjaantje hadden we van die 'pijpjes' pasta.
Dit eten wij ook geregeld, vooral als we restjes groenten hebben. Maar dan met spaghetti, echt heerlijk.
Aziraphale schreef:Pasta met een tapenade van zongedroogde tomaatjes, knoflook en tijm met daarbij ovengeroosterde cherrytomaatjes, geroosterde pijnboompitten, verkruimelde fetakaas op een bedje van rauwe bladspinazie.
Maak je deze tapenade zelf of koop je deze?
Dit lijkt me wel heel lekker. Ik denk dat ik het binnenkort een keer ga maken.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Zonnetje schreef:Aziraphale schreef:Pasta met een tapenade van zongedroogde tomaatjes, knoflook en tijm met daarbij ovengeroosterde cherrytomaatjes, geroosterde pijnboompitten, verkruimelde fetakaas op een bedje van rauwe bladspinazie.
Maak je deze tapenade zelf of koop je deze?
Die maak ik zelf! Met een kleine keukenmachine maar kan ook met een staafmixer.
Ik gebruik dan zongedroogde tomaatjes van de versafdeling (bij de antipasta afdeling van Lidl bijv of Jumbo), uitgelekt. Dan wat gedroogde tijm erbij (verse is ook lekker maar moet je maar net hebben), een flinke scheut olijfolie, klein beetje pijnboompitten, teentje knoflook en peper/zout. Als het de droog is, meer olie erbij doen.
Is echt binnen 2 minuten klaar!
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Bedankt voor de uitleg! Ik heb een staafmixer, dus dat komt goed uit. Die zongedroogde tomaatjes die jij noemt, koop ik ook meestal. Ik ga het vanavond meteen maken.Aziraphale schreef:Die maak ik zelf! Met een kleine keukenmachine maar kan ook met een staafmixer.Zonnetje schreef:Maak je deze tapenade zelf of koop je deze?Aziraphale schreef:Pasta met een tapenade van zongedroogde tomaatjes, knoflook en tijm met daarbij ovengeroosterde cherrytomaatjes, geroosterde pijnboompitten, verkruimelde fetakaas op een bedje van rauwe bladspinazie.
Ik gebruik dan zongedroogde tomaatjes van de versafdeling (bij de antipasta afdeling van Lidl bijv of Jumbo), uitgelekt. Dan wat gedroogde tijm erbij (verse is ook lekker maar moet je maar net hebben), een flinke scheut olijfolie, klein beetje pijnboompitten, teentje knoflook en peper/zout. Als het de droog is, meer olie erbij doen.
Is echt binnen 2 minuten klaar!
Zonnetje- Kletskop
De pasta was heerlijk!
Zonnetje- Kletskop