Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pasta saus

4 plaatsers

Ga naar beneden

Pasta saus Empty Pasta saus

Bericht  Sneeuwvlok za 5 feb 2011 - 5:08

Hallo allemaal!

Als ik pasta wil maken met tomatensaus, gebruik ik eigenlijk altijd een potje.. maar zou het veel liever zelf willen maken! Ik heb op internet gekeken voor recepten, maar daar staan er zoooveel! En elke keer is het weer net iets anders.. gepelde tomaten in blik, blokjes tomaten in blik, gewoon tomatenpuree met wat water, gezeefde tomaten.. wat gebruiken jullie?

Heeft iemand hét recept voor een makkelijke zelf gemaakte pasta saus?
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pasta saus Empty Re: Pasta saus

Bericht  silly-one za 5 feb 2011 - 5:13

De laatste keer heb ik een hoop groenten gesneden ( paprika, ui, champigon, courgette).
Gehakt rul gebakken, groenten erbij gedaan en daarbij een pakjes tomatenpuree. Hierna de kruiden ( knoflook, italiaanse kruiden of dat waar ik zin in heb). Dat allemaal even goed warm laten worden en klaar is de saus.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Pasta saus Empty Re: Pasta saus

Bericht  lieke89 za 5 feb 2011 - 5:17

ik doe altijd gezeefde tomaten gewoon van de euroshopper. Verder gebruik ik helemaal geen recept. Ik doe het daarom iedere keer anders. Meestal gaat er ui, knoflook, allerlei italiaanse kruiden en creme fraiche in. dat is meestal wel lekker. Als ik nog groenten heb liggen die op moeten doe ik die er ook vaak in.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pasta saus Empty Re: Pasta saus

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 5:20

Ik gebruik altijd veel champignons, en ui als ik mijn eigen saus maak voor de pasta. En doe hier tomatenpuree door heen, deze verdun ik met een klein beetje water. Gehakt goed rullen. Soms gooi ik er ook wel een pakje spekjes door heen. Kruiden wat ik maar wil gebruiken voor de saus. Ook doe ik vaak wat vers gesneden groenten in mijn zelfgemaakte saus, door laten pruttelen en later de pasta er zelf bij toevoegen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pasta saus Empty Re: Pasta saus

Bericht  minoessepoes za 5 feb 2011 - 20:44

Ik fruit altijd een ui en knoflook, bak daarna een blikje tomatenpuree mee, daarna voeg ik blikjes tomatenblokjes met het sap toe, Italiaanse kruiden, peper, zout en een klein beetje suiker, ipv zout gebruik ik ook weleens een bouillonblokje (zonder water). En soms als er een fles open staat een scheutje rode wijn. Dit het liefst een paar uur laten pruttelen.

Bij minder tijd hoeft dat niet, dan voeg je gewoon meteen Italiaanse groenten toe en bijvoorbeeld hamblokjes, of blokjes salami. Als je de saus graag met gehakt wilt dan moet je die samen met de ui en knoflook al meerullen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pasta saus Empty Re: Pasta saus

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 1:28

Ik vind als basis Tomato Frito van Heinz heel lekker!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pasta saus Empty Re: Pasta saus

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum